Gå til innhold

FrøkenJosefines Tankesukkerspinn

FrøkenJosefine

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørn82

Tenkte jeg skulle dele et innlegg som jeg skrev i en annen tråd for å fortelle litt om veien min mot et bedre liv! :)

Jeg er nå 24 snart 25 år. Og jeg har alltid vært veldig glad i alt som er fett, søtt og usunt. Siden jeg aldri fikk det hjemme, tok det helt av når jeg flyttet for meg selv, Jeg stappet i meg alt jeg kom over av drittmat, jo fortere jo bedre, jo feitere og søtere jo bedre og skyldte det hele ned med pepsi max. Jeg la ikke på meg med det første, men hadde migrene to-fem dager i uken, var utslitt konstant og følte meg ofte dårlig.

Så kom depresjonen, den slo meg hardt, jeg fortsatte spise og plutselig la jeg på meg ENORMT, vi snakker tredve kilo på under et år! Migren ble værre og værre, såpass vondt hadde jeg i kjeven pga kjevespenninger at jeg fikk paralgin forte av legen min. Etter at mensen uteble gikk jeg til legen for å sjekke det og jeg fikk påvist PCOS (hormonelle cyster på eggstokkene). Noe som forklarer vektoppgangen, men grunnen til at jeg fikk denne sykdommen i utgangspunktet var dårlig kosthold..Rett og slett!

Så da tok heldigvis min mor affære, sendte meg til fedonklinikken (lavkarbo er veldig anbefalt for PCOS) og jeg tok blodprøver. Jeg var 23 år, hadde skyhøyt kolesterol, leververdier og andre verdier var heeeelt ut å kjøre, jeg var på vei til å bli diabetiker og var så syk at jeg ikke klarte gjøre annet enn å sove, gråte og sitte i sofaen.

Så kom forandringen, Jeg la om kostholdet, kuttet ut pepsi maxen, drittmaten, og ikke minst sukkeret. Jeg har ALDRI før følt meg så bra! Hodepinen er borte, kan telle på en hånd hvor mye hodepine jeg har hatt det siste året, jeg har masse energi, mensen er tilbake, ja hele livet mitt er helt forandret!

Hver gang jeg leser noe du skriver, så synes jeg det virker som du har noe godt ved deg som jeg bare en gang før har opplevd med noen.

Ja det er snodig.. Men jeg mener det og du får ta det som et kompliment.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hver gang jeg leser noe du skriver, så synes jeg det virker som du har noe godt ved deg som jeg bare en gang før har opplevd med noen.

Ja det er snodig.. Men jeg mener det og du får ta det som et kompliment.

Hei Bjørn! :)

Så koselig av deg å si det, og enda koseligere at du mener det! :) Du er en grepa kar!

Vet ikke helt hva annet jeg skal si enn takk! :)

Jeg prøver bare være mitt eget aller beste, og noe mere enn det er kun flaks! hehehe

God, varm klem fra meg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at du tok det riktige valge og føler deg bedre i forhold til eksen din! Kjempe glad på dine vegne, er glad du ikke er som mange andre jenter som blir i dårlige forhold fordi de ikke forstår sin egen verdi og tror de fortjener og tar imot drittet de får. Er glad du ser at du ser din egen verdi!! :klemmer:

Det er utrooolig bra at du har fått et så fint kosthold som gjør at du føler deg såå mye bedre, har en annen venninne som også har lagt om livsstilen sin som deg. Hun sluttet å spise alt som er sukker i seg og generelt alt som er usunt. Hun sa hun følte seg mye bedre. Har selv kjempe lyst til å begynne med det, men synes det er så vanskelig å starte. Mest fordi jeg er så glad i mat og aner ikke hva jeg skal spise om jeg ikke skal spise usunmt og sukkerholdige ting. Det er ikke lett for meg. Men jeg tror at med en planlegging så går det, men det krever heftig innsats :gjeiper:

Har selv gjennomgått mye i de siste årene, hatt tretthetssyndromer, hatt migrener, utslitt, depresjon, nedstemthett, mistet livsgleden ++. Og det har skjedd mye også seff, det er over nå, men det følelsesmessige er igjen. Håper jeg klarer å endre kostholdet jeg og... :sjenert:

Ja, jeg skulle ønske jeg kunne skrudd tiden tilbake og forandret kostholdet før det var for sent, men er heldigvis mye jeg kan gjøre med fremtiden ved å være flink i nåtiden! :)

Det krever ikke så mye innsats igrunn, man spiser jo akkurat som før, bare at man bytter ut det man spiser! hehe og hører på magen og kroppen, ikke hodet.. Er kanskje lettere sagt enn gjort men..:P hehe

Uff, hater at du har opplevd det vennen! Jeg støtter det 110% iallefall! bare spørre hvis det er noe du lurer på, har fått litt kunnskap det siste året som jeg gledelig deler bort! :)

Masse gode klemmer til ekstraordinære, vakre deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe åja bare det ja :fnise:

Takk søtnos, setter pris på støtten, vi kan kanskje snakke om det neste gang vi treffes! :Nikke:

Det er du som er ekstraordinær søtnos, kosemoser deg tilbake! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!! :klemmer: Går det bra? Har du sluttet å skrive i FrøkenJosefines Tankesukkerspinn?? Håper du kommer imorgen!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!! :klemmer: Går det bra? Har du sluttet å skrive i FrøkenJosefines Tankesukkerspinn?? Håper du kommer imorgen!! :hug:

Hei godjenta! :)

Nei har ikke sluttet, bare visste ikke helt hva jeg skulle skrive, hadde en liten emosjonell krise igår, så trengte bare få sortert hodet mitt selv..:)

Går bra nå! :) Hva med deg, vakre sjel?

Jeg håper jeg kommer imorgen jeg og..hehe

Masse gode, varme, inderlige klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da, det var ikke bra, men godt å høre at du er bedre nå! :) Kanskje det var "ettersjokk" etter exen hehe :P

Går bra her og, har på en måte slått opp jeg og, men det var med bestevenninnen min :gjeiper: men har kommet over det nå. Nå går jeg rundt og håper på å ikke se henne igjen, selv om det er teit. Kanskje etter at jeg har kommet tilbake, da har det gått litt tid og ting kommet på avstand. :)

Jaaa! Gleder meg masse til å se deg igjen!!

Aww mange inderlige godklemmer fra meg også søta! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes ikkenoe koselig ut! Det er noen ganger man må gjøre brudd med venner også, og det er som regel nesten værre enn kjærstebrudd!

Håper det går bra med deg altså, skjønner det er utrolig vanskelig! Er det hun vi snakket om? Isåfal synes jeg det kanskje var lurt av deg å gjøre det, iallefall ta en lang pause fra vennskapet, for det virket som det ga deg mere bry enn glede..:)

Du er en fantastisk person, og trenger en venn som ser det! :)

Har gjort det "slutt" med flere venner gjennom livet selv, og satt senest istad og tenkte over en venninne som jeg sluttet vennskapet med i fjor vår, og kjenner at jeg savner de gode dagene og nærheten i vennskapet, men virkelig er glad for å ikke føle meg så tappet for energi av det vanskelige forholdet vi hadde..

Venner kommer og går iblant, men det viktigste vennskapet er det man har til seg selv, og det må man ivareta daglig, med å omgi seg med energi som både gir og tar noe! Enten det er jobb, skole, familie, venner eller hva som helst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her er jeg! I dag har jeg virkelig bladd meg gjennom det meste av dagbøker her på kvinneguiden, og funnet mye underholdende - noe som trengs for tiden. I dag har jeg også brukt noen timer på å stirre i veggen og sortere tanker, så det var syns det var så fint vær, men det trengtes dessverre det også. Jeg skal ta meg sammen nå og gå ut for å finne meg en is :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her er jeg! I dag har jeg virkelig bladd meg gjennom det meste av dagbøker her på kvinneguiden, og funnet mye underholdende - noe som trengs for tiden. I dag har jeg også brukt noen timer på å stirre i veggen og sortere tanker, så det var syns det var så fint vær, men det trengtes dessverre det også. Jeg skal ta meg sammen nå og gå ut for å finne meg en is :)

Heihei! Velkommen skal du være! :)

Hehe, når man først begynner på KG er det nesten umulig å slutte.. Jeg gjorde et tafatt forsøk istad, men var ikkenoe som var morsommere akkurat idag! :)

Ja noen ganger må man rydde i hodet..:) Alt er bedre nå?

Is hørtes det ut som du fortjente! Kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

jossemiiin!

så trist/leit/sørgelig å lese det lange innlegget ditt! men samtidig veldig godt å se at du har "lagt det bak deg" og at du klarer å være så åpen om det! :klappe:

men du ser jo utmerket strålende fantastisk ut idag da, du må jo virkelig ha gått ned mye!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jossemiiin!

så trist/leit/sørgelig å lese det lange innlegget ditt! men samtidig veldig godt å se at du har "lagt det bak deg" og at du klarer å være så åpen om det! :klappe:

men du ser jo utmerket strålende fantastisk ut idag da, du må jo virkelig ha gått ned mye!?!

Tusen takk, Nossetass! :)

Jeg har vel gått ned en tjue kilo til sammen, men gikk litt opp igjen når jeg sluttet røyke, så det jobber jeg med nå! hehe Har endel igjen da, så skal tilbake til ca 15 kilo mindre enn jeg er nå! Men det kommer som det kommer..:)

Jeg har dessverre en del sørgelige historier bak meg, men det gjør meg jo til den jeg er idag, tror ikke jeg ville vært den kunnskapen foruten..Opplevelsene kanskje, men ikke det jeg har fått ut av det.. Det kommer nok noen her etterhvert..:)

Alt bra med deg Nozzarella?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Hei Bjørn! :)

Så koselig av deg å si det, og enda koseligere at du mener det! :) Du er en grepa kar!

Vet ikke helt hva annet jeg skal si enn takk! :)

Jeg prøver bare være mitt eget aller beste, og noe mere enn det er kun flaks! hehehe

God, varm klem fra meg! :klemmer:

Helt enig med Bjørn i innlegget hans, og veldig enige med deg og josse i at bjørn er en grepa kar! :nigo:

Klem til dere begge :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med Bjørn i innlegget hans, og veldig enige med deg og josse i at bjørn er en grepa kar! :nigo:

Klem til dere begge :klemmer:

Tusen takk! :D Blir så glad når dere sier sånne ting altså! :D

Stoooor klem fra meg til finefine du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei peeps! :)

Nå har jeg fått litt pepper for å være stille på PM her, så såpass stille at noen tror det er noe galt..heeh litt for mye KG siden jeg ble medlem kanskje? :P

Jeg har kanskje vært litt stille i det siste, har hatt endel å tenke på, fokusere på det positive og slikt..:) Jeg har det bra for tiden, bare litt sosete! Savner psykologen min som nå har vært borte i over en måned..IGJEN! Blir litt tussete når hun er borte, hun hjelper meg virkelig sortere tankene!

Jeg er et følelsesmenneske, følelsene mine går ofte kraftig opp og ned, gjerne flere ganger på en dag, noe som er utrolig slitsomt å forholde seg til, for andre og for meg. Jeg skulle selv ønske jeg var mere stabil.. En følelse av gangen, en følelse om dagen tilogmed!

Pappa har alltid sagt til meg, man er ikke syk selvom man våkner sengeliggende.. Dagens visdomsord fra meg! (eller rettere sagt, Pappa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest padawan

tja, nå har jeg ikke truffet deg mer enn en gang og tastet litt med deg på PM men jeg sitter ikke med noe negativt inntrykk av deg iallefall. selv om du tydeligvis har mye å tenke på så virker du som et veldig veldig snilt og omsorgsfult menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, nå har jeg ikke truffet deg mer enn en gang og tastet litt med deg på PM men jeg sitter ikke med noe negativt inntrykk av deg iallefall. selv om du tydeligvis har mye å tenke på så virker du som et veldig veldig snilt og omsorgsfult menneske.

Takk, Pandamann! :klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes ikkenoe koselig ut! Det er noen ganger man må gjøre brudd med venner også, og det er som regel nesten værre enn kjærstebrudd!

Håper det går bra med deg altså, skjønner det er utrolig vanskelig! Er det hun vi snakket om? Isåfal synes jeg det kanskje var lurt av deg å gjøre det, iallefall ta en lang pause fra vennskapet, for det virket som det ga deg mere bry enn glede..:)

Du er en fantastisk person, og trenger en venn som ser det! :)

Har gjort det "slutt" med flere venner gjennom livet selv, og satt senest istad og tenkte over en venninne som jeg sluttet vennskapet med i fjor vår, og kjenner at jeg savner de gode dagene og nærheten i vennskapet, men virkelig er glad for å ikke føle meg så tappet for energi av det vanskelige forholdet vi hadde..

Venner kommer og går iblant, men det viktigste vennskapet er det man har til seg selv, og det må man ivareta daglig, med å omgi seg med energi som både gir og tar noe! Enten det er jobb, skole, familie, venner eller hva som helst! :)

Ja det er sant altså, å være selvstendig og ikke falle sammen når en grunnpilar person drar er det viktigste. Man må være sin egen grunnpilar i livet, klare, støtte og elske seg selv er enormt viktig.

Ja det var tøft, men det går bra nå, holder meg opptatt og har det gøy med andre venner. Så det går fint :)

Takk for omtanken vennen, seter pris på det

Mange godklemmer fra meg :hug::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...