Gå til innhold

Hvor mange kvinner skal til for å være en fysisk trussel for en mann?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, mygg og rotter er jo de dyrene som tar mest menneskeliv og dermed er de farligste på jord!

Men nå har vel hverken jeg eller noen andre i denne tråden noensinne ment at kvinnen kan utgjøre en trussel basert på at hun kan ha arsenikk i ettermiddagsteen til mannen. Det er jo fysisk kamp vi prater om.

En normalt sterk mann som kjemper for livet sitt vil nok være utrolig vanskelig for en veldig liten gruppe kvinner å drepe ja. Men som sagt så er det tullete å påstå at de dermed ikke er en fysisk trussel. I x av 100 tilfeller vil kvinnene vinne, og i 95 av 100 tilfeller vil de kunne påføre han skade.

Tigersammenligningen er forøvrig som sagt på trynet nettopp fordi de naturgitte våpnene utover styrke er så forskjellige. Jeg forstår hvor du vil, en overdrivelse av styrkeforholdet gitt av naturen, men det er fremdeles et skikkelig ræva eksempel. Jeg tror kanskje det trengs 35 menn som tør stirre døden i hvitøyet for å nedlegge en tiger ubevæpnet, men jeg tror fremdeles bare det trengs 3-4 kvinner for å gi en mann neseblod, skrammer og et par spark i kronjuvelene.

Poenget er jo at de naturgitte våpnene er svært forskjellige for menn og kvinner, nettopp fordi kvinner har mye mindre slagkraft og dermed står uten det viktigste naturlige våpnet mannen har å slåss med, det våpnet som virkelig både kan skade og drepe. I hvert fall så lenge vi snakker om vanlige små kvinner uten spesiell kampsporttrening. Men det er ikke sikkert vi er så uenige likevel, for jeg trodde vi snakket om at kvinner skulle utgjøre en reell trussel, ikke at mannen kan risikere å blø neseblod. Litt neseblod tror jeg nok de fleste menn vil kunne leve med.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på kvinnen.

Har sett ei lita og spinkel jente legge store gutter i bakken og grisebanke dem. Ei jente man ikke skal pille på nesa for å si det slik.

Dette er veldig usannsynlig, men fortsatt mulig. Kan du beskrive omstendighetene i denne kampen? Var det fult alvor, begynte begge samtidig med full kraft og hvordan fikk hun egentlig overtaket?

En vanlig kvinne er omtrent på samme styrkenivå som en 11 år gammel gutt. Hvor mange 11-åringer tror du skal til for å få deg ned i bakken? Lykke til.

Dette er tull i denne alderen er faktisk guttene like svake som jentene på samme alder. Det er når guttene når puberteten at de begynner å vinne mot storesøster og mamma, 14år er det normale.

tynne sterke damer(uten teknikk): 20-30 (vanskelig og si, tror eg ville slått ut en hel gjeng før jeg hadde blitt overmanna)

store sterke damer: 20-30 (så lenge de ikke hadde trent eksplosive styrke er de treige og like lette og ta ut som tynne sterke)

Utrente feite/tynne : til jeg ble utmatta (utrente jenter store eller tynne er som å slost mot barn. blir som en voksen dame skulle banka 4 åringer til sammenligning)

Dette er bare helt urealistisk. Du ville endt på bakken slik de fleste kamper gjør etterhvert. Derfra ville du blitt sparka fra alle kanter hoppet på og mer til.

Ha ha ha.... "ikke så mye kontakt med damer"... Jeg kan fortelle deg at jeg har levd et "værre" liv enn de fleste med hensyn til damer og med min kodeks "aldri slå ei dame" fullstendig inntakt. Jeg har blitt opplært til dette av min far som kommer fra en bakgrunn mye værre enn mange kan tenke seg, og jeg vil aldri aldri bryte den. Det er snakk om ære for min del å aldri slå ei dame, uansett...

Så får du stå for ditt syn..

Ære er et begrep som ofte brukes slik religiøse bruker tro. Det er mangelen på gode argumenter, men fortsatt aksept for et konsept. Hvorfor har du total nekt mot å slå kvinner, mens å slå menn er greit? Hva om mannen er på samme styrkenivå som en gjennomsnittlig kvinne? Dette er bare forskjellsbehandling. Det degraderer både kvinner og menn.

At en mann vet hva som foregår betyr vel ikke at han er like kjapp til å forsvare der man sikter. Fleste menn beskytter balla eller ansiktet. Har selv slått ned en fyr i selvforsvar som var dobbelt så stor som meg i muskler, så jeg vet fint selv at det er mulig i praksis også.

Søstra mi også har slått ned et par fyrer, men det er mest fordi hun er problem adhd-kid. Men igjen beviser det at det fint går an selvom mannfolka prøver å ta oss og.

Det er mulig, men lite representativt. Hva var omstendighetene og hvordan vant du er et naturlig spørsmål?

De fleste slåsskamper har lite taktikk i seg inkludert når en av partene har svart belte o.l. Jeg kjenner til tilfeller hvor norgesmestere og verdensmestere i områder som judo og boksing taper en kamp mot en eller to menn som angrep dem på gata. Det er ikke like lett å tenke rasjonelt i en slåsskamp og gå på de svake punktene som uansett beveger seg mye og er vanskelig å treffe riktig.

:skratte:

Skal love deg at du trenger bare en eneste måke, så er du satt ut. Spesielt når den har kylling(?) ved garasjeporten din.

Du kommer ikke inn i huset fra den bilen...

Eller til bilen fra huset.

De kattene skulle jeg likt å sett, for det hørtes bare sinnsykt ut.:ler2:

:catmilk::pasha::foto:

Jeg kjenner faktisk til et tilfelle hvor en mann måtte på sykehus etter å ha blitt overfalt av en eneste katt. Den løp opp på han og klorte og bet i halsen hans.

Jo mer blodig alvor, jo større sjanse har jentene tror jeg! Lekeslossing er jo bare en øvelse i styrke uten å skade, med en gang det er lov å klore ut øynene på hverandre så er det ikke nødvendigvis den som er best i armbak som vinner.

Mannen kan slå én av gangen (gitt at han har armene fri i det hele tatt), de andre er ledige til å kveste et område han ikke har sjangs til å beskytte imens han rister av seg/slår noen andre. En liten gruppe løvinner kan f eks felle en vannbøffel som er helt overlegen i styrke gjennom samarbeid og triks som å gå for å flerre av den hele pungen slik at den må sette seg av smerten. Og er man i bakken har man fort tapt. Ikke et umulig prosjekt for en gruppe kvinner, om de så ikke er sterkere enn en elleveåring så har de iallefall mer kroppsvekt å gå på.

Hehe, utrolig morbid hypotetisk situasjon å diskutere egentlig.

Flerre av hele pungen :o Auuuuuuuu.

Kloring og lugging er ikke nødvendigvis så effektivt, du gjør lite skade hvis du ikke treffer veldig bra som er vanskeligere en du skulle tro. Pluss at forskjellen i rå styrke fort betyr at man blir slengt bort, uten å ha kjangs til å holde fast noen armer. Mannen kan for eksempel bruke styrken til de som holder han fast mot hverandre. Så reiser mannen seg og går baklengs mens han sender harde slag som kan sette ut en kvinne på kort sikt. Da er det ikke like lett og ta personen fra flere kanter. Et viktig poeng er at en gruppe kvinner, som har lite erfaring med slåssing ikke nødvendigvis vil gjøre en god jobb i samarbeidet sitt. Men jeg er helt enig i at en enkelt kvinne eller en gruppe kvinner er en veldig reel trussel for en mann.

Dessuten er dere ikke usårbare selv om dere er sterke, og et slag fra en kvinne er heller ikke et myggstikk. Når du har lært på den harde måten at det faktisk ikke skal spesielt mye muskelkraft til for å brekke en nese og at dette enkle trikset som er det første en kvinne lærer på selvforsvarskurs får tårene dine til å renne så mye at du er midlertidig blendet så ligger du allerede under i kampen. Man trenger heller ikke være spesielt sterk for å gjennomføre andre effektive slag som å slå på halsen, ballene, klappe til på begge ørene, dytte inn øyeeplet eller sette en knyttneve midt i solar plexus og andre ting som gjør at selv den sterkeste mann i verden blir midlertidig satt ut.

Du har gått selvforsvar eller er kjent med tema ser jeg. Mange tror nok at å slå på ørene bare er filmslåssing. Det som er filmslåssing er når den store karen dukker opp og helten slår ham hardt uten effekt. Dette er bare virkelighetsfjernt. Kvinner som slår har helt klart en reel effekt.

TS:

Du er ikke så veldig stor og du innrømmet at du hadde vært litt slem mot henne. Se om du kan forhandle deg til en fred. Ellers kan du politianmelde truslene. Du kan i tillegg kjøpe inn en taser. Effektivt våpen for selvforsvar som ikke gir mye varig skade (som oftest). Det kan faktisk hende at motstanderne dine har en selv.

Ellers vil jeg si at avhengig av samarbeid, ferdigheter i slåssing, ukjente(tilfeldige) faktorer, styrke og størrelse tar det 1-6 kvinner og ta ned/banke en mann som ikke er helt hulk. Nå har jeg ikke tatt med våpen i bildet.

For sikkerhets skyld ville jeg nok tatt bena fatt om de var flere en tre og ikke var veldig små og pinglete. Dette er nok kanskje beste måten å håndtere situasjonen på uansett. Det er som oftest best å unngå en slåsskamp for egen del og de andres del. Det er ikke positivt å slå folk helseløse selv om de kommer for å gjøre det mot deg. Du kan også ende med å gi dem enda større hevnlyst.

Forskjell på menn og kvinners gjennomsnittlige styrke:

As a result, gross measures of body strength suggest an average 40-50% difference in upper body strength between the sexes as a result of this difference, and a 20-30% difference in lower body strength.[5] This is supported by another study that found females are about 52-66 percent as strong as males in the upper body (34-48% difference), and about 70-80 percent as strong in the lower body (20-30% difference).[6] One study of muscle strength in the elbows and knees—in 45 and older males and females—found the strength of females to range from 42 to 63% of male strength.

Males, on average, have denser, stronger bones, tendons, and ligaments.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_humans

Her har vi et videoeksempel på et typisk scenario som kan oppstå. Du er full på byen og eksen dukker opp med to venninner. Den største greier å få deg i bakken de to andre gyver løs med beina.

Eksempel på en kvinne mot en mann. Måten hun vinner på (kveletak bakfra når de ligger nede) er veldig effektivt og kan fungere selv om du er halvparten så stor som motstanderen. Om grepet holdes riktig kan den kvelte miste bevissthet etter fem sekunder på grunn av manglende blodtilførsel som kuttes av på siden av nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

3-4 kvinner kan har ikke plass til å hoppe på han med all deres kropp vekt. og jeg har faktisk sett flere episoder på byen med voksne menn hvor to har hoppet på en annen uten å ha fått han i bakken. Det skal faktisk mye til å for å legge noen i bakken for godt.

Sant det.

Jeg kjenner ei dame som slo en mann i bakken med slag i ansiktet. Hun har ikke trent noe kampsport, hun er bare en liten frisørpike som så sort fordi han kløp henne i skrittet. Hun ble ganske overrasket selv når han faktisk måtte slepes ut av vaktene. Kroppen er sårbar, selv om de tar femti slag uten å blunke i filmer så er det nok av folk som har gått i dørken av ett og fått hjerneskader eller til og med dødd.

Veldig vanskelig å si utfallet av en slosskamp da, det kommer jo an på så mange faktorer. Man at kvinner faktisk kan utgjøre en fysisk trussel er jo faktisk beviselig i empiri, så akkurat den delen er udiskutabel. Hvor mange som skal til for å uskadeliggjøre en mann blir bare ren gjetting, og igjen så kommer det jo an på så vanvittig mye annet enn at det er en mann vs kvinner.

Men jeg setter fremdeles pengene på 3-4 =)

Noen her som stiller som frivillige testpersoner slik at vi kan få avgjort dette spørsmålet i ringen en gang for alle?

Jeg kan godt bli med hvis vi tar Cuckold :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ei dame gikk laus på meg, hadde eg sikkert greidd å holde henne unna. 2stk so tviler jeg er ikke so tung og stor. Kanskje 3 stk kan eg klare om dei ikke er altor store kan lett dytte dei unna er rask og spretten.

Kamp på liv og død hadde eg nok brukt mi erfaring fra kick boxing og ninjutsu + jeg er bygd som bruce lee..jobber med løfting dagen lang. Blir rein synsing men minst 5-6stk skulle jeg klart på ein gang er ikke akkurat i 100kilos klassen.

Stort område der dei ikke kan alle kaste seg over meg på ein gang der eg kan bruke bein kne og albuer, og skalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg ble stygt sagt...

Ofte jeg syns han sier mye rart, men har da ikke lyst å banke fyren fordet...

Slemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Det syns jeg ble stygt sagt...

Ofte jeg syns han sier mye rart, men har da ikke lyst å banke fyren fordet...

Slemt.

Jeg og Cuckold har en god elsk-hat-tone, jeg håper og tror han tok spøken..

Og forresten så banker jeg aldri folk, bare verbalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant det.

Jeg kjenner ei dame som slo en mann i bakken med slag i ansiktet. Hun har ikke trent noe kampsport, hun er bare en liten frisørpike som så sort fordi han kløp henne i skrittet. Hun ble ganske overrasket selv når han faktisk måtte slepes ut av vaktene. Kroppen er sårbar, selv om de tar femti slag uten å blunke i filmer så er det nok av folk som har gått i dørken av ett og fått hjerneskader eller til og med dødd.

Veldig vanskelig å si utfallet av en slosskamp da, det kommer jo an på så mange faktorer. Man at kvinner faktisk kan utgjøre en fysisk trussel er jo faktisk beviselig i empiri, så akkurat den delen er udiskutabel. Hvor mange som skal til for å uskadeliggjøre en mann blir bare ren gjetting, og igjen så kommer det jo an på så vanvittig mye annet enn at det er en mann vs kvinner.

Men jeg setter fremdeles pengene på 3-4 =)

Noen her som stiller som frivillige testpersoner slik at vi kan få avgjort dette spørsmålet i ringen en gang for alle?

Bare å ta med deg 3-4 venninner det. Så avtaler vi tid og sted. Alle må selvsagt være nakne, og ingen våpen. Bare for gøy. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner faktisk til et tilfelle hvor en mann måtte på sykehus etter å ha blitt overfalt av en eneste katt. Den løp opp på han og klorte og bet i halsen hans.

Å, helvete. :sjokkert:

Jeg som trodde katter var relativt uskyldige...

Der kan man se...

jeg tror det som neon i denne tråden ikke tar med i betraktning et hvaslags type damer er det vi snakker om her?

Er det småkriminelle bitches med erfaring fra å banke gørra ut av folk de ikke liker?

Eller er det søte småtupper som pleier å henge på cafe?

Det vil nemlig få noe å si...

Dersom eksdama til TS har voldelige gangsta-chicks til veninner, sitter TS dypere i det enn om de vanligens hører på lydbøker,prøver klær, tar soltimer og pleier hud, lizm... :sjenert:

Det er i hvertfall min oppfatning.

En fire helvetesbesatte gangstachick med attitude pluss TS sin eks så han han problemer etter min oppfatning, siden han alt er redd for hva som skal skje han...

hadde han ikke vært bekymra ville han stilt sterkere.

Men dersom eksen til TS har veninner som normalt bærer på små hunder og drikker vin når de ser på film, og grøsser av å se ting som blir litt hardhendte, da er saken en annen.

Da må de være fler enn seks sju stykker.

Unasett så handlet dette ikke om å sende TS på sykehus sånn jeg forstod det, men om hvor mage som ville være en fysisk trussel.

Så jeg svarer ut fra det.

Jeg ser jo for meg at han reiser seg opp og går derfra, såklart.Når han spurte etter "trussel".

Ikke hvor mange som krevdes for å få han hentet med luftambulansen og avflerret ballesekk...

Men, men... Folk leser så forskjelling.

Jeg mener fortsatt TS bør være obs på pepperspray. Mange av dem har det nå, som det var så mye snakk om voldtekter.(Og de VIL bruke den på TS om de har den...Så jævlige tror jeg de er, som hevngjerringe bitches med en plan, ja..)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Cuckold har en god elsk-hat-tone, jeg håper og tror han tok spøken..

Og forresten så banker jeg aldri folk, bare verbalt.

Skal ikke blande meg, jeg da. ;)

Jeg tror kanskje du satte ideer i hodet på han, også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Bare å ta med deg 3-4 venninner det. Så avtaler vi tid og sted. Alle må selvsagt være nakne, og ingen våpen. Bare for gøy. ;)

Haha!

Hvis det er nakenwrestling det er snakk om så tror jeg det bare skal en kvinne til for å nedlegge en mann

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Hvis det er nakenwrestling det er snakk om så tror jeg det bare skal en kvinne til for å nedlegge en mann

Bare ta med deg så mange du tror du trenger du, så skal vi se. ;)

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Helt enig med deg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, forhåpentligvis ikke en situasjon vi får oppleve. Men jeg er ganske sikker på at mannen ville være vanskeligere å ta om "hanskene var av". For en manns slagstyrke er så mye større, og for i det hele tatt å forsøke å bite eller klore ham må jentene bevege seg innenfor rekkevidden av hans slag. På det området har jeg inntrykk av at jenter er ganske klønete, i tillegg til at mindre styrke gir mindre kraft i slagene. Så om én normalt sterk mann stod alene mot 10 vanlige jenter, ville jeg nok satt pengene mine på at det var han som stod levende igjen. Kvinnen er ikke bare svakere, hun har så mye svakere våpen (med mindre hun har trent kampsport), kloring og biting kan nok påføre skader som på sikt kan forårsake både betennelse og en langsom død hvis sårene ikke blir desinfisert, men akkurat i kamp på liv og død tror jeg mannens slagstyrke og overlegne fysikk vil være avgjørende. Det skal et virkelig stort antall kvinner til for at de skal greie å dynge ham ned og holde ham der.

Jeg er ikke helt enig i at mannen er fullt så overlegen.

For å ta meg selv som eksempel, så er jeg og sambo omtrent like sterke, (det fant vi ut etter litt lekebryting og håndbak-) selv om han er 5 cm høyere enn meg, og 5 kg tyngre.

Det kan nok ha litt å si at jeg er mer aktiv enn han, som har en ganske stillesittende jobb.

Men for å kommentere inlegget ditt, så er det et par ting som kan være avgjørende.

Sett at en mann setter barnet til en kvinne i fare. Barnet er lite og hjelpeløst, og fullstendig avhengig av moren.

Det er jo ganske kjent at en får kjempekrefter når avkommet er i fare. (Husker en historie om en mor som løftet opp en bil som hadde kjørt over barnet som lå klemt under,) og i et sånt tilfelle kan en kvinne klare å slå/sparke/uskadeligjøre en mann.

Jeg tror også taktikk og intelligens har en del å si. En intelligent og snarttenkt kvinne har større sjans for å uskadeliggjøre en mann som er lettere tilbakestående, uansett hvor sterk han er.

Men i en setting med en normalt bygd mann og en normalt bygd kvinne, der ingen har spesielle fordeler eller ulemper, så vil mannen vinne. Fordi han (som regel) er sterkere og større fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tirkes

Vet dere, hver gang dette emnet et oppdatert og jeg ser tittelen, dukker ett nytt tullesvar opp i hodet mitt:

Hvor mange kvinner skal til for å være en fysisk trussel for en mann?

- 1. Lara Croft.

- 1. Donna Simpson som setter seg på fanget hans.

- 1. Dana International.

- 1. Datra til Tyson.

- 2, kona til mannen og søstra hennes etter å ha funnet ut at mannen er utro.

- 1 sint en.

- Ingen, menn som seriøst føler for å finne det rette svaret på dette burde ikke komme nær nok en kvinne til å finne rette svaret.

- 1, hun som får epeleptisk anfall og låser kjeven midt i en BJ.

- 1, en skikkelig dårlig danser med stilletthæler kan utøve fysisk skade på en mann.

- 1, og han er allergisk mot parfymen hennes.

....åh pokker. Jeg hadde fler, men nå fikk jeg hjerneteppe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror 2 kan være nok, hvis de bare sloss smart nok selvsagt. Da kan de spre seg og stå rundt mannen slik at han aldri har begge under oppsyn. Hvis han går etter den ene, kan den andre f. eks. komme bak og slå ham i bakhodet.

Støtter denne hvis mannen ønsker å gjøre minst mulig skade. Er det 2-3 som er gode taktisk så kan det være nok.

På den annen side, hvis alle visste at det var en kamp på liv og død så ville nok mannen beveget seg mye rundt og slått ut en etter en så da måtte det flere til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter denne hvis mannen ønsker å gjøre minst mulig skade. Er det 2-3 som er gode taktisk så kan det være nok.

På den annen side, hvis alle visste at det var en kamp på liv og død så ville nok mannen beveget seg mye rundt og slått ut en etter en så da måtte det flere til.

Haha! Så 2-3 damer kan ta en mann om de er taktisk gode? Jeg har ikke sett så mange slåsskamper hvor folk legger slagplaner, men for all del... Hadde jeg blitt angrepet av 3 damer med en slagplan og god taktikk, hadde de sikkert banka dritten ut av meg... Spesielt om de har lagt opp minefelt og ringt etter forsterkninger i forveien :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest womenwomen

Jeg tror heller det er omvendt, at det er fordi gutter har slåss en del, om ikke annet så i barndommen at man har erfart hvor avgjørende størrelsesforhold er i slåsskamp. Det er faktisk en begrensning i hvor mye en gruppe kan få ut av sitt på papiret store fysiske overtak. Og i dette tilfellet handler det om at den som har vesentlig bedre slagstyrke vil kunne ryste og såre de som kommer ham for nær på en helt annen måte enn de som er svakere.

Siden vi først har trukket inn eksempler fra dyreriket kan vi jo stille spørsmålet: Hvor mange ubevæpnede menn skal til for å drepe en tiger med bare hendene? Jeg vet ikke svaret, men jeg vil tro tallet er svært høyt. Ja, jeg har faktisk problemer med å se for meg hvordan det i det hele tatt skal kunne skje. Ikke fordi en flokk med menn ikke samlet sett vil kunne ha vesentlig større muskelmasse og være i stand til å løfte mer, gjøre større arbeid, osv, men rett og slett fordi tigeren har en overlegenhet i kraft av sine naturlige våpen, klørne og tennene. Og fordi ingen av mennene vil være sterke nok til å holde tigeren alene, og knapt nok sammen. Den vil lett kunne vri seg løs fra ethvert grep og drepe den som har kommet den for nær.

Selv om en mann ikke er like overlegen i forhold til kvinner som en tiger er overlegen menn er det litt av den samme problematikk her. Det er grenser for hvor mange jenter det er plass til nær mannen, og det er også for mye forlangt å forvente at han skal stå stille og la seg overmanne, en mann som kjemper for livet vil selvsagt angripe der motstanden er svakest, og når jentene ser hvilken overlegenhet han faktisk har i slagstyrke, vil det også kunne ødelegge moralen. Det skal noe til å ofre seg for flokken. Slik det skal noe til at menn i kamp med en tiger vil kaste seg mot tigeren i visshet om at man med stor sannsynlighet vil bli drept, men med et svakt håp om at dette vil tære på tigerens krefter slik at flokken på lengre sikt, hvis mange nok ofrer seg på samme måte, kan ta livet av den med bare hendene.

Det finnes mange stygge medie omtalte saker hvcor 1 eneste kvinne har både drept og skadet en mann .Eller slått og sparket ned en overfallsmann i selvforsvar , eks voldtektsforsøk hvor voldtektsmannen misslykkes pga kvinnens sterke motstand . Dette har de klart alene og uten hjelp .Så en kvinne KAN faktisk klare å sparke og slå ned en mann . Det ER fullt mulig .Selv om hun ikke er trent . Holder at hun er livredd nokk og handler i affekt .

Og ved andre stygge saker har de selvfølgelig brukt et eller annet våpen og overraskelsesmoment .

Så å si at en eneste dame ikke kan utgjøre en trussel mot en mann , er jo tåpelig av dere menn .

En dame som går inn for å skade en mann . Vil selvfølgelig bruke HJERNEN og hjelpemidler .Tipper enhver mann , uansett hvor stor og sterk han er , ville vært livredd en rasende gal kvinne med ei diger øks i handa eller kniv .

Psykisk styrke og ( galskap ) har også mye å si . Mange menn ville ha feiget ut og foretrukket å rømme unna istede for å gå i kamp med en kvinne som mener ALVOR .

Og virkelig går inn for å gjøre størst mulig skade og ikke er redd for å bruke livsfarlig våpen heller .Og gir fan om hun blir drept eller får juling selv . Sånne - skal det ofte mange menn til , for å overmanne .Og avvæpne .

Hvem tør gå i nærkamp med en gal øksedesperado f.eks ? Selv om hun er kvinne ? Om du selv er ubevæpnet f.eks ?

Vil påstå at med ei øks i hånda , er en kvinne like farlig som en mann med øks i hånda .

Liten forskjell på skaden og trusselen de utgjør .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil påstå at med ei øks i hånda , er en kvinne like farlig som en mann med øks i hånda .

Liten forskjell på skaden og trusselen de utgjør .

*klipp*

For meg hadde en sint mann med øks vært en del skumlere enn en sint dame med øks, rett og slett fordi dama er svakere og det dermed er større sjangs for at jeg kan få øksa vekk fra henne.

Det vil også være lettere å løpe fra en dame enn en mann, så lenge det ikke er snakk om en mannlig sofapotet vs. en kvinnelig sprinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Haha! Så 2-3 damer kan ta en mann om de er taktisk gode? Jeg har ikke sett så mange slåsskamper hvor folk legger slagplaner, men for all del... Hadde jeg blitt angrepet av 3 damer med en slagplan og god taktikk, hadde de sikkert banka dritten ut av meg... Spesielt om de har lagt opp minefelt og ringt etter forsterkninger i forveien :gjeiper:

Nei de legger ikke slagplaner. Men om de passer på å holde seg på forskjellig kant av mannen og han ikke går til angrep først så har de en god mulighet tror jeg ved å sparke bein på han for eksempel. Trenger ikke en slagplan for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt enig i at mannen er fullt så overlegen.

For å ta meg selv som eksempel, så er jeg og sambo omtrent like sterke, (det fant vi ut etter litt lekebryting og håndbak-) selv om han er 5 cm høyere enn meg, og 5 kg tyngre.

Det kan nok ha litt å si at jeg er mer aktiv enn han, som har en ganske stillesittende jobb.

Men for å kommentere inlegget ditt, så er det et par ting som kan være avgjørende.

Sett at en mann setter barnet til en kvinne i fare. Barnet er lite og hjelpeløst, og fullstendig avhengig av moren.

Det er jo ganske kjent at en får kjempekrefter når avkommet er i fare. (Husker en historie om en mor som løftet opp en bil som hadde kjørt over barnet som lå klemt under,) og i et sånt tilfelle kan en kvinne klare å slå/sparke/uskadeligjøre en mann.

Jeg tror også taktikk og intelligens har en del å si. En intelligent og snarttenkt kvinne har større sjans for å uskadeliggjøre en mann som er lettere tilbakestående, uansett hvor sterk han er.

Men i en setting med en normalt bygd mann og en normalt bygd kvinne, der ingen har spesielle fordeler eller ulemper, så vil mannen vinne. Fordi han (som regel) er sterkere og større fysisk.

Du må heller ikke glemme at verdenshistorien er full av tragedier der kvinner har blitt voldtatt i krig, lemlestet, har vært tvunget til å se på at familien ble lemlestet og drept, vi hører solskinnshistoriene om hvordan ekstrakreftene kan slå inn i visse tilfeller, men bør ikke skape oss illusjoner om at dette er normalen.

Det vi snakker om her er jo heller ikke hvorvidt det finnes kvinner som er sterke nok til å banke en gjennomsnittlig mann, selvsagt gjør det det, det vi snakker om er hvor mange vanlig bygde utrente kvinner som skal til for å ta en vanlig bygd utrent mann. Og jeg vil tro at vanlig bygde jenter som ikke er trent i kampsport mangler mannens avgjørende våpen, nemlig slag som kan sette motstanderen ut av spill eller drepe vedkommende. Derfor kan man ikke bare summere jentenes muskelstyrke som om dette skulle være en kunkurranse om hvem som kan løfte mest eller gjøre det støreste arbeidet innen et visst tidsintervall. Dette handler om kamp, og da er det våre naturlige våpen som avgjør. I den grad kvinner mangler et avgjørende våpen (slagstyrke som kan sette ut motstanderen) kan de være i stort overtall og likevel ikke greie å hamle opp med en vanlig mann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...