Gå til innhold

Min vei til bedre kondisjon, kropp og selvbilde!

celujo

Anbefalte innlegg

Hei på dere! :takke:

Ganske fersk på KG-forumet, men har sett etter et forum å starte treningsdagbok på og etter å ha lest mange av deres; føler jeg at dette er plassen for meg!

Først og fremst vil jeg skrive treningsdagbok for å holde styr på hva jeg spiser og hvordan jeg trener, og i og med at jeg faktisk ikke har noe særlig peiling: kanskje få litt hjelp og støtte fra dere :)

Litt om meg og mine mål:

Jeg er en jente på 20 år, som er 170 cm over bakken og veier ca 72 kg, noe som tilsier at jeg er i "normal kategorien" når det kommer til bmi. Allikevel, til tross for at jeg "vet" at jeg ser normal ut, ønsker jeg å stramme opp (mindre fett- mere muskler!) og få den flate magen jeg en gang hadde, slik at å gå i bikini ikke lenger blir den største skrekken. Jeg er av det slaget som du finner liggende helt stille på stranda, i steden for å sprade rundt i vannkanten.

En av de andre tingene jeg GJERNE vil forbedre er kondisjonen! Jeg har kondis som et esel med en kongle i halsen, og å løpe er noe som virker uoppnåelig for meg. Mangel på trening og selvfølgelig røyking (noe jeg gjerne vil klare å slutte med!) har skylden i dette vil jeg tro.

Kort fortalt: Drømmen er en kropp jeg er stolt av, god kondisjon og en avslappet forhold til sunn og god mat!

Kroppsmål og vekt:

Midje: 76 cm

Mage: 90 cm

Bryst: 94 cm

Hofter: 94 cm

Overarmer: 28 cm

Ventre og høyre lår: 59 cm/59,5 cm

Rumpe: 103,5 cm

Startvekt: 72,4 kg

(Har på det meste veid 75 kg)

Tiltak:

- Minst 2-3 treningsøkter på treningssenter ("Innersvingen Sirkeltrening")

- Bytte ut ris, pasta og poteter med fullkornsprodukter. Knekkebrød i steden for brød (evt. ekstra grovt brød)

- Spise mindre rødt kjøtt, heller kylling, fisk, svin. Bytte ut kjøttdeigen med kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig

- Spise minst (!) 4 måltider om dagen

- Spise en eller annen form for frokost HVER dag!

Delmål og belønning:

Da motivasjonen har vært et problem for meg i det siste, velger jeg å sette meg mål.

[X] 1. Klare å trene 2-3 ganger i uken hele juni. Belønning: Nye treningssko

[X] 2. Slutte å røyke! Belønning: overraskelse fra sambo: Kveld på Plaza med middag og show på Latter<3

[X] 3. Gå ned 5 kg! Belønning: Ny bukse!

[X] 4. Minske med minst 10 cm samlet. Belønning: Nye Nike joggesko!

[ ] 5. Holde opp med røyken i 6 måneder. Belønning?

[ ] 6. Komme ned på 65 kg. Belønning: Victoria Secret Bikini<3

Motivasjonsfaktor:

- Å endelig kunne gå i bikini og føle meg FIN! (Skal til Gran Canaria i mars!)

- Å kunne kjøpe klær igjen! Jeg er shopaholik uten like, men det ender som oftest i store tunikaer og tights. Jeg vil kunne gå i jeans med en helt enkel singlet uten å holde for magen!

- At jeg endelig skal TRO på kjæresten når han sier jeg er fin. Hver gang. :sengekos:

Så. Da er det bare for meg å starte! :jepp:

Endret av celujo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo like godt starte med dagen i dag!

Mandag, 13. juni:

Trening: 10 min rask gange som oppvarming + 20 min 1x1 intervaller med jogging.

Fikk ikke tid til noe særlig mer da vi var på besøk hos svigers, men stolt av at jeg i det hele tatt kom meg ut! :)

Frokost: to mellomkokte egg + en ciabatta med vellagret Jarlsberg. 1 glass melk.

Mellommåltid etter trening: Banan og Skyr

Lunsj: Kyllingsalat + vann

Middag: Ovnsbakt andebryst, en potet, arparages og stekte druer. Et glass hvitvin + vann.

Kveldsmat: 2 knekkebrød + et glass melk

Over skrev jeg forresten at det ene delmålet mitt gikk ut på å trene 2-3 ganger i uken i hele juni og ja: Jeg har trent 3 ganger i uken hittil! :D *Stolt*

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det ikke noe trening. Av den enkle grunn at ryggen min har slått seg vrang,(jobber i barnehage,og dette har blitt en "vanlig greie" nå) og jeg har fryktelig vondt uansett hva jeg gjør :( Så blir nok kun en legetime i dag, og forhååpentligvis trening i morgen! *krysse fingrene*

MEN. Jeg har i hvertfall fått tatt mål osv!

- Ligger i øverste post! -

Jeg sa jo også at det skulle komme såkalte "før-bilder", og her er dem! Vet ikke hvor lenge jeg tør å la de ligge, men nå har jeg i hvertfall gjort det.... skummelt! :sjenert:

Edit: Bildene fjernet jeg rett og slett fordi jeg ikke var komfertabel med å ha de liggende ute på det store vide internettet! Når jeg får noen "Etter-bilder" også, så skal jeg nok ta de frem igjen :)

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Lykke til videre med treningen :)

Følger gjerne med her, om det er greit!?

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, for det, Mala! :)

Det er selvfølgelig helt greit; mer motiverende å vite at noen "følger med", da MÅ jeg liksom få det til! =)

Ha en fin dag du og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 15. juni:

Til tross for at jeg fikk beskjed av legen i dag om at ryggen min ikke har taklet treningen i det siste (jogging på asfalt) , fikk jeg meg ut på tur! Måten å få bort smertene på er visst å trene, bare på bedre underlag og i bedre sko. Så nå må jeg visst spandere på meg nye løpesko før jeg har nådd målet mitt tror jeg..

Anywho.

Det ble tur på 1,5 timer i dag! Veldig fornøyd med det, iom at jeg egentlig var innstillt på sofaen. :jepp:

Frokost: 2 "minibaguetter" med ost og skinke + et stort glass melk

Lunsj: En skyr og en banan + vann (ikke alltid like flink med lunsj når jeg ikke har vært på jobb :sjenert:)

Middag: Hvitløksmarinerte kyllingfileter med fullkornspasta og wokede grønnsaker + vann

Kvelds: Ikke spist enda, men blir nok et par knekkebrød med Philadelphiaost m/urter og hvitløk, eller smøreost + appelsinjuice eller vann Skogsbærsmoothie + et rugsprøknekkebrød med gulost

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Kan jeg også følge med? :) Syns du allerede ser flott ut, du har ikke mye å bekymre deg for i en bikini! :)

Kjipt at ryggen slår seg vrang, har du tenk på å teste løpesteget ditt som man kan gjøre på Løplabbet? Jeg gjorde det, jeg overpronerer visst, og må derfor ha ekstra dempende sko. Gjorde løpingen mye bedre for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Daenerys! :)

Ja selvfølgelig, det er bare hyggelig! :)

Jeg har lest litt om det, så det blir nok det på meg også ja. Har testet utallige sko de siste årene nå, og blir liksom aldri HELT fornøyd, så må ta meg tid og dra til Oslo en dag og gjøre det :jepp: Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag, 23. juni:

Får vel skrive litt igjen, så jeg ikke detter helt av her!

Motivasjonen har rett og slett vært helt på bånn denne uken, spesielt etter helgen, hvor det ble bursdag (kaker :sjenert: ) og alt for lite søvn. Til tross for at ryggen er mye bedre, er ikke formen på topp (mye sliten og hovne mandler:/) og spesielt dagen i dag har vært veldig tung psykisk, da dette er bursdagen til en veldig god venn som gikk bort i oktober i fjor..

Har liksom ikke lyst til å gjøre noe, men på mandag gikk jeg tur en times tid, og i dag har jeg gått powerwalk en halvtime. Så har i hvertfall kommer meg ut da!

Maten har også vært så som så denne uken, og det har blitt et par "kjappe middager" som ikke var av det sunneste slaget, da å lage mat ikke er det jeg har hatt mest ork til..

Hva gjør egentlig dere for å finne motivasjon? Og holde på den? For meg er det som en real berg og dal-bane; enten er jeg supermotivert og nesten løper hjem for å trene, mens andre dager har jeg ikke lyst til å gjøre noe som helst. Gjerne bare reise hjem, spise og så ligge på sofaen til jeg må legge meg.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fenget av tittelen på dagboka di, håper det er greit at jeg legger inn en kommentar. :)

Det er helt normalt at motivasjonen går i bølger. Det spiller ingen rolle om man hopper over treninga en gang iblant. Det som teller er kontinuitet i det store bildet. Og viktigst av alt er å ikke gi opp! Eyes on the prize!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så hyggelig med besøk! :)

Ja, jeg får vel håpe på litt ordentlig treningsglede etter hvert, at det ikke blir et så stort ork. Denne uken bestemte jeg meg for å reise til Thailand i desember med en venninne, så får prøve å ha det som "the prize"! Hadde vært morsomt å komme tilbake dit nå etter to år og at bekjente faktisk så forskjell :)

Tusen takk for koselige ord! :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

Titter bare innom for å si at jeg ikke har gitt meg; Jeg har bare blitt syk:/

I skrivende stund ligger jeg under dyna på sofaen, med 39,5 i feber, vondt i hodet, halsen og med en hoste som nesten tar livet av ribbena mine. :sukk:

Jeg kommer sterkere tilbake, så fort kroppen kommer seg litt!

Håper dere har hatt en fin helg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, så snille dere er! :takke:

Formen er ikke så veldig mye bedre, men det typiske er jo det at vil jeg trene! Hva skjer med det?! Når jeg ikke kan vil jeg trene og når jeg faktisk er frisk og rask så vil jeg helst bare ligge på sofaen.. Jaja. Får vel bare håpe motivasjonen holder seg til jeg blir frisk! :jepp:

Ellers har jeg lest litt om Jillian Michaels 30 Day Shred program, da jeg prøver å finne noe å trene hjemme (selv om jeg er usikker på om jeg tør, med en samboer som jobber hjemme, så jeg sikkert må gjøre det foran han så og si hver gang :sjenert:), og lurte på om det er noen av dere som har prøvd eller vet noe om det? :) Syns det virket som et veldig greit program, men hadde vært morsomt å få høre om det faktisk fungerer eller ikke! :) Kom gjerne med andre tips til trening hjemme også om dere har=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte den i går ;) Kommer vel i posten om noen dager, og da kan jeg si hva jeg synes ;) Leste mye positivt på mange forum før jeg kjøpte. Er visstnok hardt, men man ser resultat raskt. Og det passer meg fint, jeg skulle sett resultat med en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

Har prøvd det ja, men kom ikke langt fordi kroppen ikke rakk å restituere seg. Om jeg prøver igjen, skal jeg gjøre det annenhver eller hver tredje dag. Slitsomt å trene når musklene skriker :)

Kan du ikke trene i et annet rom, eventuelt sende han på butikken når du skal trene? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruva: Ja, det hadde vært kjempe! :) Lest en del om det jeg og, men ville liksom høre om det fra noen jeg "vet" har testet det på en måte;p Er alltid så skeptisk til sånt, men dette er jo faktisk Trening og ikke slankepiller eller et fantastisk apparat fra tv-shop, så jeg ble litt nysgjerrig:p Stramme opp er jo akkurat det jeg vil!

Daenerys: Er akkurat det jeg er litt skeptisk til og, for stort sett alle skriver at de var så støle og allikevel satt igang på nytt. Jeg vet med meg selv at om jeg er skikkelig ødelagt i kroppen etter gårsdagens økt, så klarer jeg ikke yte maks dagen etter.

Allikevel leste jeg et sted at det liksom var "meningen" at man skulle presse kroppen så mye for å se resultater, men det gir ikke helt mening for meg:p

Hehe, joda, er bare jeg som er litt feig når det kommer til å stå sånn å "vise meg frem" :sjenert: Jeg er liksom den som alltid står bakerst på Elixia, unna vinduene :P Men får vel bare tenke at det "bare" er samboeren min, han har tross alt sett meg naken, så skulle bare mangle at jeg skulle tørre å trene foran han :fnise: hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten! Må skryte litt av meg selv :D

NÅ HAR JEG IKKE RØYKET PÅ 3 DAGER! :O Får bare håpe at jeg klarer å holde på det denne gangen, det er nemlig ikke første gangen jeg prøver å slutte..

Endret av celujo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke dy meg når jeg så på Ebay at du fikk 30 Day Shred + to av de andre dvd'ene til Jillian Michaels til 160 kr ink. frakt. Så nå må jeg bare vente på at de dumper ned i postkassen, så skal jeg og prøve! :) Tror forsåvidt at hele programmet må ventes med til etter 17. juli, da jeg fra 10.-17. juli skal på hyttetur med 19 andre, og det å stå å trene midt i stua foran en haug med folk ikke frister:p Men men. Den uken får jeg vel prøve å få med noen på tur i fjellet i steden!

I dag er formen hvertfall mye bedre enn den var i går, så vurderer å gå meg en rolig tur snart :) Bare for å få kroppen litt i gang, før det blir jobb i morgen.

Merker forsåvidt godt at jeg begynner å bli friskere, for det er nå røyksuget kommer.. :/ uff. Må ta meg sammen!

Noen andre av dere som har sluttet å røyke og evt har lyst til å dele noen tips om hva jeg kan finne på for å bli kvitt røyksuget? :) Jeg tyr nemlig til mat og brus, juice etc, og det er ikke bra.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...