Gå til innhold

Min vei til bedre kondisjon, kropp og selvbilde!


celujo

Anbefalte innlegg

160 kr var jo veldig billig, skikkelig kupp :gjeiper:

En venninne av meg tar alltid en sukkerfri tyggis når røyksuget melder seg, og det skal nok virke veldig for henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, røyk ble det til sutt.. :sukk: Sprakk i går med tre, og i dag har jeg allerede tatt to. Uff. Ikke ser jeg for meg å holde meg ut kvelden heller, da jeg skal på bursdagsfest, som også er utefest. Men men.. Svake menneske :sjenert:

Ellers, så kjøpte jeg meg nye Asics joggesko i går. De andre skoene mine er helt supre å gå i, men så fort jeg jogger noen meter er ryggen helt kake. Så da måtte jeg selvfølgelig teste de nye skoene igår også!

(Fredag, 1. juli:)

Det ble 10 min rask gange, etterfulgt av intervaller (gå/jogg) mellom lyktestolper i 15 min og deretter 15 min rask gange igjen.

Vel hjemme ble det 3*30 sek planken + 15*3 situps

Har ikke helt turt å gjøre så mye hard styrketrening pga ryggen, men til uken skal jeg innom Elixia å få hjelp av en pt til å finne ut av hva slags øvelser som passer for meg :) Gleder meg faktisk- kanskje han kan klare å motivere meg litt!

I matveien har det vært litt så som så, i dag er også første dag av tre uker ferie for meg (den første uken også alene, da samboer er bortreist), noe som kan ødlegge rutinene litt. Men i går var det ca sånn som dette:

Frokost: 2 rugsprø knekkebrød med Philadelphia m/hvitløk og urter, en liten skyr, et stort glass vann og en kaffekopp

Lunsj: Salat med svinekjøtt, en halvliter vann

Mellom: En pære og et glass ferskpresset appelsinjuice

Middag: Taco med karbonadedeig, uten skjell eller lomper, og et (-kanskje litt større enn vanlig:p) glass hvitvin.

Nå har jeg akkurat bakt sjokolademuffins med melkesjokolade-smørkrem, da dette var det venninnen min gjerne ønsket seg til bursdagsfesten sin, så jeg får prøve å holde meg i skinnet og bare spise en etterpå!

God helg da dere! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 4.juli:

Lørdag og søndag ble det ikke noe trening. Det skjedde rett og slett for mye på lørdag og søndagen, vel, den var ganske redusert:p Da ble det heller grilling på verandaen og en film etterpå :popcorn:

I dag har jeg heller ikke trent. MEN. Jeg har MALT! Har nemlig store planer om å bli ferdig med gangen til sambo kommer hjem lørdag morgen, så har grunnet i dag (fra 13.00-18.30. Vel og merke med noen fem-minuttere innimellom!) og fortsetter å male i morgen. Derfor blir det nok ikke så mye trening denne uken, og desverre mest sannsynlig ikke neste heller, da vi da er på hyttetur. Men det får vi nesten bare se på :)

Uansett er jeg veldig stolt av meg selv for at jeg faktisk GJØR noe og ikke bare later meg på sofaen når jeg har ferie, så det er da noe :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tror jeg hiver meg på og følger med på denne dagboka, jeg :) Den virker veldig fin, og dine treningsmål minner veldig om mine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Surriball!

Så koselig at du også vil følge med :)

Tirsdag 5. juli:

Stod opp så tidlig som kl 6 og for av gårde til Elixia for litt frokost og trening. Det ble 30 min på mølla (10 min oppvarming: rask gange og 20 min 1*1 intervaller med rask gange og jogging. Etterfulgt av 20 min styrketrening; mage, rygg.

Resten av dagen ble brukt på maling (frem til 2 på natten) og en god middag (grillet elgstek, bakt potet og masse fersk salat og fruktsalat til dessert) med mine snille venner som hjelper til med oppussingen.

Onsdag 6. juli:

I dag har jeg måtte få unna en del ærender frem til nå, så nå blir det sen lunsj (salat fra i går, med skinke og en skogsbær smoothie) etter frokost kl 10 (frukstalat og 1 knekkebrød med gulost og paprika) og en banan i 13 tiden. Gått litt for langt tid mellom måltidene i dag, men sånn må det bare være innimellom.

Det blir ingen ordentlig trening i dag, siden jeg nå, etter lunsj, har store planer om å bli ferdig med første strøket etter grunningen, sånn at strøk nr to kan komme på i morgen og jeg får fredagen fri! :) Men ingen skal komme her å si at maling ikke er slitsomt, for jeg er sikker på at jeg forbrenner en del kalorier når jeg holder på i 5-6 timer av gangen!:P I tillegg har jeg dratt på meg scenebetennelse i armen, så burde vel egentlig ikke holde på for mye, men med skinna på og smertestillende, så skal jeg bli ferdig. Det blir jo så fiiint! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Nå er jeg på hyttetur (i den sykeste hytta jeg noen gang har sett!) med en haug med gode venner og her blir jeg til søndag, så oppdaterer dagboken når jeg kommer hjem! :)

Ha en fin uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Hei på dere! :jepp:

Har nå vært hjemme i to dager, og for å være helt ærlig: Jeg har gjort NADA... :sjenert: Hatt en fantastisk morsom uke med en haug med gode venner, men ja, det har blitt litt for mye alkohol, god mat, sene kvelder og godis. Så når jeg og sambo kom hjem søndag var vi så slitne at vi egentlig ble liggende på sofaen i hele går også. I dag har jeg hatt en haug med ærender jeg måtte gjøre, så ingen trening nå heller..

MEN. Jeg har fått Jillian Michaels DVD'ene mine! "30 day shred", No more trouble zones" og "Banish Fat Boost Metabolism". Så i morgen håper jeg på å komme i gang igjen, og tenker at "30 day shred" blir den første. Så gjenstår det bare å se om dette er noe for meg :)

I morgen tenker jeg å finne frem målebåndet og vekta igjen også, så får vi se hvor ille det egentlig er nå.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har kosa deg masse på ferie! :) Jeg syns at det er minst like viktig som trening ;)

Jeg syns det er mange som snakker om "30 day shred", hva er det egentlig for noe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man skal kunne kose seg litt ordentlig på ferie! :)

"30 day shred" er et treningsprogram av Jillian Michaels som går over 30 dager. Jeg har enda ikke fått prøvd det, så kan ikke si stort om det enda desverre :)

I går gikk i hvertfall jeg og sambo tur! På 1,3 mil i skogen, hvorav 3km at turen var i ukupert terreng (dvs. ingen sti i det hele tatt), så vi fikk brukt kroppen skikkelig! :jepp:

Annet enn det skal jeg være så ærlig å si at jeg ikke har trent i dag eller på tirsdag heller.. :sjenert: og den eneste grunnen er bare latskap. Motivasjon; hvor er du?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag, 28. juli:

Ja, så har det gått nesten en uke siden jeg skrev sist! Skrev egentlig et innlegg i morgen på ipaden, men før jeg gikk å poste gikk den tom for strøm og da ble jeg så frustrert at jeg ikke gadd å finne frem macen og skrive det på nytt :angry: Men, jeg prøver igjen nå!

På onsdag, etter 6 dager uten trening, og etter at en av mine nærmeste (som jeg stort sett aldri har snakker med om vekten eller utseendet mitt om) sa at han så godt at jeg hadde lagt på meg; daa fikk jeg plutselig litt motivasjon igjen. Nå SKAL jeg gå ned! :pisk: Vekten viser nå 72,4 kg.. For to år siden, når jeg møtte min samboer, veide jeg 10kg(!) mindre :omg: Målebåndet mitt finner jeg ikke (rotehue), så får lete litt til eller evt kjøpe nytt i helgen..

Anywho! Siden jeg liksom skal ta i et tak, så prøvde jeg "30 day shred" programmet for første gang i går (sambo var ikke hjemme selvfølgelig). Og, HERREGUD, så dum jeg følte meg! Ingen hjemme, ingen som kunne sett meg, men ja, det var en rar følelse å stå alene foran tven og gjøre jumping-jacks:p Men, om sambo (som stort sett alltid er hjemme), bare kan komme seg ut litt oftere, så tror jeg at jeg kan gjøre det flere ganger. Merker at så støl som jeg er i dag, så er ikke dette noe jeg kan gjøre hver dag, men om jeg prøver meg på annenhver og en tur dagene imellom (45 min tur i dag), så får vi se!

Nei, nå lover jeg mye her, men. Til og med samboeren har tatt sitt første skritt: Han skal kun ha en dag med brus i uka, og trooo meg: Det er STORT! ;)

Jeg spiser fortsatt sunt, men når det er så varmt om dagen, så unner jeg meg en is innimellom, men det er faktisk noe jeg ikke kan leve uten :sjenert:

..uff, dette ble langt, nå er det natta før jeg må opp igjen om knappe 5 timer :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg følte meg også fryktelig dum de første gangene jeg trente foran tv'n. Det hjalp å starte om sommern når ingen av mine kollektivboere er hjemme, men det spørs om jeg klarer å fortsette med det til høsten...

Kanskje du kan få samboeren din inn på et annet rom akkurat mens du svetter og styrer på foran tv'n? Eller sende ham ut på løpetur ;) Det blir jo så mye enklere å trene når han også er med...

Dette minner meg på at det faktisk er 6 dager siden sist trening til meg også, og det er fryktelig dårlig. Får stå opp tidlig i morgen (les: før klokka 11) og piske meg ut, uansett vær!

Jeg syns forresten det er viktig å unne seg en is innimellom, jeg! Hvordan kan vi ellers gjøre dette til en livsstil? Man kan jo ikke forsake ALT her i verden heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke sant :P Jeg sendte han ut på lørdagen når jeg hadde min andre økt, så får se hvor mange ganger jeg klarer det! :)

Men dere. VET DERE HVA?! I dag spurte moren til en av ungene på jobben om jeg var GRAVID! :overrasket: Jeg ble helt matt der jeg stod, og klarte til slutt å stamme frem et nei, og da fikk jeg bare "Åja, nei, for du går jo aldri i sånne stramme singletter, også så det ut som om du hadde en så fin 3-4 måneders-kul". ER DET RART JEG IKKE GÅR I STRAMME SINGLETTER?! :angry: åh, jeg ble så sint.. Dro rett hjem, på med joggesko, dro med meg sambo ut døra og hadde en time med gå-jogg-intervaller. Hadde egentlig tenkt å ta min tredje økt med 30 day shred når jeg kom hjem, men jeg tror faktisk at kroppen min ikke orker mer i dag.. Men det føles godt å ha slitt meg ordentlig ut!

I dag har vi jo også planer om å dra ut å spise om en time (sjefen til sambo spanderer), men ikke tenkt å skeie ut noe særlig for det, og vet allerede hva jeg skal spise :) Smart med menyer på nettet, når man skal på steder man ikke har vært på før :)

Men nå tar jeg med meg 3-4 måneders-kulen min( :gravid: ) i dusjen før jeg skal ha en koselig kjærestekveld!

Ha en fin kveld da dere! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sambo har plutselig blitt litt mer glad i å gå tur, så i dag har vi hatt 40 min med powerwalk, til tross for at formen er skikkelig crappy. Sambo ble matforgiftet etter vårt lille restaurantbesøk i går (spøy hele natta), mens jeg er litt usikker på hvordan det er med meg, da det er først nå i kveld jeg har begynt å bli dårlig. Men men. Treningsøkt gjennomført i dag og! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 uten røyk. Det klør i hele kroppen og jeg unner meg en Dunder Salt innimellom i løpet av dagen som en ertstatning. Akkurat nå er det det eneste som funker, sunt eller ei! :tongue:

Nå skal jeg ned til bryggene, prøve å få i meg litt sol og muligens bade litt, før det blir middag (vi er av det slaget som spiser middag sent), før det forhåpentligvis blir kveldsstur i dag og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Å fy søren, det må være helt forferdelig å bli spurt om man er gravid når man ikke er det! Stakkars... Håper du tar det som motivasjon, og heller trener masse ;)

Og :duskedame: for røykeslutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, matforgiftning er lite kult. Har aldri opplevd ordentlig matforgiftning selv, men jeg har blitt dårlig i magen i utlandet før... Det er noe dritt. Håper samboeren din ble fort bedre! :)

Og dumme, uhøflige damen som ikke engang kunne ro seg ordentlig i land når hun innså at hun kanskje hadde sagt noe dumt... Som Daenerys sier: ta det som motivasjon!

Hurra for røykeslutt! Flink! Jeg kan jo si til deg det jeg sa til kjæresten min da han slutta med snus: nå kan du ikke begynne på igjen, for nå har du sagt det til alle... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy søren, det må være helt forferdelig å bli spurt om man er gravid når man ikke er det! Stakkars... Håper du tar det som motivasjon, og heller trener masse ;)

Og :duskedame: for røykeslutt!

Ja, det var som et lite slag i ansiktet, jeg ble bare stående å gape! :sjokkert: Men ja, plutselig var jeg motivert, så kan se noe positivt i det! Hihi :)

Uff, matforgiftning er lite kult. Har aldri opplevd ordentlig matforgiftning selv, men jeg har blitt dårlig i magen i utlandet før... Det er noe dritt. Håper samboeren din ble fort bedre! :)

Og dumme, uhøflige damen som ikke engang kunne ro seg ordentlig i land når hun innså at hun kanskje hadde sagt noe dumt... Som Daenerys sier: ta det som motivasjon!

Hurra for røykeslutt! Flink! Jeg kan jo si til deg det jeg sa til kjæresten min da han slutta med snus: nå kan du ikke begynne på igjen, for nå har du sagt det til alle... ;)

Han ble heldigvis fort bedre, det var bare noen timer hvor han var litt uggen, før alt var som før :) Nesten litt som fyllesyke sa han! :tongue:

Og, ja, hadde jeg vært dum nok til å spørre et sånt spørsmål, for så å få et nei, hadde jeg nok rodd ganske langt etterpå! Hehe:p

Jeg har forsåvidt vært gal nok til å skrive om røykeslutten på facebook i dag også, så nå måå jeg jo nesten. Med 20 kommentarer og over 30 "Likes" føles det litt dumt å komme på dag 6 og si at jeg sprakk... Men det skal ikke skje denne gangen! :tommel: (håper jeg...)

-----------------------

Det ble forøvrig en 40 min lang tur i dag, med 10 min oppvarming og deretter intervaller (gå-jogg) mellom lyktestolper i 20 min, og så rask gange 10 min.

Ble også 2*30 sek planken og 3*10 sit-ups når vi kom hjem.

Tror nesten at jeg gir opp å få trent 30 day shred denne uken, min kjære har jo plutselig så veldig lyst til å være med meg å trene hver dag nå, og dytter meg nesten ut av sofaen! :O Ikke missforstå, jeg syns det er kjempekos at han vil, og at han også gjør det for sin egen del; jeg hadde bare aldri trodd det kom til å skje! :fnise: hihi

Jaja. Nå er det et stort glass vann og noen jordbær før jeg skal finne senga.

God natt! :hjerte:

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En haug med ting å gjøre i dag, så vet ikke om jeg kanskje får presset inn en halvtimes joggetur etterpå. Men uansett, så ville jeg bare skrive at jeg veide meg i dag, og guess what?! 1, 2 kg ned :biggrin: Jeg kjøpte nytt målebånd i stad, så får prøve å komme meg opp 5 min før i morgen tidlig og måle litt da.

(Dag 5 uten røyk! :happy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...