Gå til innhold

Min vei til bedre kondisjon, kropp og selvbilde!


celujo

Anbefalte innlegg

Fikk presset inn litt trening med sambo allikevel! Det ble en liten powerwalk på 4,2 km med sambo :)

Nå er det natta! :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg har ligget med bihulebetennelse og øreverk i helgen, og er først nå jeg begynner å føle meg bedre, så ikke vært noen trening og kan ikke skryte på meg så veldig sunn mat eller regelmessige måtider heller :forkjola:

Har heller ikke orket å måle meg, så, ja. Egentlig ikke så mye å oppdatere om, annet enn at jeg lever! ;p

og at jeg er på dag 10 uten røyk da! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Bihuler er noe dritt! Grattis med ei stund uten røyk! Gulrot på 1 mnds jubileum eller? Så har du noe å jobbe mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :)

Kjæresten som har lovet gave (aner ikke hva) når det har gått en måned, noe som tilfeldigvis er ca på 2 årsdagen vår :P Hehe. Så ja, spent på hva gulroten er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med heiagjeng :biggrin: hihi

I dag har jeg vært på jobb igjen, merket at kroppen kanskje kunne hatt godt av enda en dag hjemme, for når jeg kom hjem kl 17, så spiste jeg middag og deretter sovnet som en stein på sofaen! :sjenert: Var rett og slett helt utslitt og sov i litt over en time, og etter det har jeg orket å gjøre veldig lite - litt husarbeid og så tilbake på sofaen. Med andre ord: ingen trening i dag heller :( Men men.

Dette er i hvertfall det jeg har spist i dag:

Frokost ca 07:30: Banan, liten Dobbel 0% blåbær yoghurt og en halv liter vann

Lunsj 10.45: I dag ble det servert hjemmelaget fiskegrateng med laks, grønnsaker og makaroni på jobben! (Spiste av frokosttallerken for ikke å "overspise" som jeg ofte gjør når jeg får noe jeg liker veldig godt :sjenert: Det funket fint!)

Mellommåltid 14.15: 2 Rugsprø knekkebrød med leverpostei+agurk og smør,hvitost+paprika, en halv nektarin

Middag ca 17:45: 2 Wienerpølser i lompe, med ketchup.... Noen ganger jeg bare ha det!

Kveldsmat ca 22:00: Knekkebrød med litt smør, løvtynn baguettskinke, ost og agurk + et eple og en stor kopp urtete

Ellers har jeg drukket vann til alle måltidene og drikket godt over mellom 2 og 3 liter i dag:)

Sett bort ifra pølsene til middag, da det egentlig pleier å være kylling/laks/ørret/karbonadedeig med grønsaker/wok/salat og ris/pasta, spiser jeg for mye? :S Syns det ser så utrolig mye ut når jeg skriver det ned sånn, men har liksom ikke så mye peiling på dette.. Ikke klarer jeg dette med å telle kalorier heller, så syns det er så vanskelig :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er!

Det er litt vanskelig dette med hvor mye man skal spise, men jeg syns det ser bra ut jeg, og selvfølgelig føles det mye mer ut når du skriver det ned.

Du kan prøve å skrive ned hva du spiser på vektklubben, om ikke bare for en periode, da får du en pekepinn på hvor mye du spiser i løpet av en dag. Litt tungvint å veie maten da, men det har hjulpet meg veldig med å skjønne hva som er både for mye og for lite mat!

Stå på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er vanskelig å vite hvor mye man bør spise. Men det er et godt tips å legge det inn på vektklubben, ja, man får en god pekepinn der.

Veldig lurt tips det å ta en mindre tallerken når man skal spise! Det skal jeg huske på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

iik, 13 dager siden sist jeg oppdaterte :sjokkert:

I løpet av disse dagene har jeg:

- Trent 6 ganger (som jeg husker), stort sett mellom 40-60 min med rask gange, blandet med lett jogg og intervaller + 10-15 min styrketrening.

-Holdt meg røykfri! 3 uker og 1 dag nå :D

- Ikke veid eller målt meg. Lurer på om jeg må tørre å gjøre det denne uken...

- Spist nogenlunde sundt, bortsett fra i helgen da det ble litt for mye alkohol, french fries og litt sjokolade :(

Grunnen til at jeg ikke har oppdatert noe er vel egentlig bare det at det har skjedd så utrolig mye hele tiden, at når det endelig har vært stille; så har jeg ikke orket å finne frem macen. Har med andre ord vært veeldig lite på facebook også, noe som utrolig nok har vært veldig deilig :P Men men. Skal prøve å oppdatere litt mer :)

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake :gjeiper:

Du har jo vært flink å trene selv om du ikke har oppdatert da, og kjempebra med over 3 uker uten røyk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo takk Mala! :biggrin:

I dag har jeg rett og slett ikke orket å bry meg så mye, jeg forsov meg i dag tidlig og stod derfor opp med litt feil ben og kortere lunte enn vanlig.. (Noe som ikke akkurat er like bra når man jobber i barnehage :glare:) Så etter jobb ble det bare en tur innom mamma for å skravle litt og drikke en kopp kaffe, før Chicken Korma til middag (SÅ godt!) og sofaen etterpå. Hvor jeg forsåvidt har ligget siden.... :sjenert:

Uff, håper på å få sove bedre i natt, har våknet minst en gang i timen de siste nettene:/ Innmari slitsomt i lengden.. Anywho. Sov godt da dere! :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg du får deg en god natts søvn, er ikke noe som er verre enn å våkne en gang i timen natten gjennom, det påvirker en hele dagen etter og.

God natt og sov godt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Daenerys! :)

Sov mye bedre i natt, men hadde tidligvakt (opp kl 5), så endte opp med en liten lur når jeg kom hjem i dag i tillegg, men det trengte jeg virkelig!

Etter å ha sovet litt, har jeg brukt dagen på litt husarbeid og nå tenkte jeg å tre på meg joggeskoene mens det er litt opphold ute. Når jeg kommer inn igjen må jeg lage sjokoladekake: det er fredagskos på jobben og i morgen er det min tur; noe som betyr at det blir spisedag på meg i morgen.. :sjenert:

Frokost: 2 husmann knekkebrød - 1 med smøreost og agurk og 1 med gulost og paprika, en halv banan og en halv liter vann + en kopp kaffe

Lunsj: En torskefilet (stekt med cornflakes!) og litt karriris med gulrot + vann

Mellom 1: 1 hjemmelaget knekkebrød med litt smør og svartpølse + vann

Middag: Wok med strimlet svinekjøtt og litt nudler

Mellom 2: Ikke spist enda, men har utrolig lyst på smoothie, så lurer på om det blir det når jeg kommer inn fra trening. (Har tross alt fått en tre kjempe fine kokebøker: en med smoothies, en med salater og en med kyllingretter!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 35 min rask gange/jogg i dag! Siste 15 minuttene regnet det helt sinnsykt, så jeg avsluttet mens leken var enda god :)

Sjokoladekaken står klar i kjøleskapet til i morgen, mens jeg sitter i godstolen med en blåbær- og bjørnebærsmoothie.

Funnet ut at jeg har veldig lyst til å begynne å svømme et par dager i uken (i steden for å være støttemedlen på Elixia.. :sjenert: ), så etter å ha tittet litt rundt på nettet, fant jeg ut at en splitter ny svømmehall åpner i månedskillet sept.-okt., ikke så langt fra meg! Yey! :biggrin: Og enda bedre; sambo har også lyst til å være med! Så nå er det bare å vente på at de skal åpne dørene :jepp: *Glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei slenger meg på her og følger deg videre i dagboken din.

Ikke for å sammenligne eller noe, men jeg så på utgangspunktet ditt som du skrev i begynnelsen(målene dine/vekt) og vi har ganske like mål over mage,lår og armer. Sjønner hva du mener med å få kropp til å gå i bikini i...sukk..Det er liksom de 8-10 ekstra kiloen.

Håper at svømming vil gi litt ekstra motivasjon :) Jeg har fått øynene opp for jogging ( noe jeg ALDRI trodde jeg kom til å bli hekta på)

Lykke til videre med kosthold å treningen! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Imponerende at du fortsatte å gå selv om det regna, det er ikke jeg så flink til... :rolleyes:

Og svømming er digg! På folkehgskolen jeg gikk på (for det som hurtig nærmer seg mange herrens år siden ;) ) lå byens lokale svømmehall på skolen. Så vi fikk billig svømmekort og svømte gjerne før frokost. Da var jeg sprek, da! Og veldig glad i å plaske i vannet. Og etterpå kan man jo kose seg i boblebadet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei slenger meg på her og følger deg videre i dagboken din.

Ikke for å sammenligne eller noe, men jeg så på utgangspunktet ditt som du skrev i begynnelsen(målene dine/vekt) og vi har ganske like mål over mage,lår og armer. Sjønner hva du mener med å få kropp til å gå i bikini i...sukk..Det er liksom de 8-10 ekstra kiloen.

Håper at svømming vil gi litt ekstra motivasjon :) Jeg har fått øynene opp for jogging ( noe jeg ALDRI trodde jeg kom til å bli hekta på)

Lykke til videre med kosthold å treningen! :tommelopp:

Hei Bezingaa, så koselig at du vil følge med! :)

Vi skal nok få det til begge to; jeg vedder på at sommeren 2012 blir vårt beste bikiniår! :D Hehe.

Et av mine personlige mål er også å "lære meg å jogge", da jeg har null kondis og syns rett og slett det er kjedelig. Så blir nok en god kombo av powerwalk/jogg/intervaller og svømming, når svømmehallen endelig får åpnet :)

Masse lykke til til deg og! :biggrin:

Så flink du er! Imponerende at du fortsatte å gå selv om det regna, det er ikke jeg så flink til... :rolleyes:

Og svømming er digg! På folkehgskolen jeg gikk på (for det som hurtig nærmer seg mange herrens år siden ;) ) lå byens lokale svømmehall på skolen. Så vi fikk billig svømmekort og svømte gjerne før frokost. Da var jeg sprek, da! Og veldig glad i å plaske i vannet. Og etterpå kan man jo kose seg i boblebadet! :D

Vel, det er nok ikke mange gangene det skjer for å si det sånn:p Sitter her med røde øyne og er potte tett, så kan vel diskuteres om det var verdt det eller ikke;p

Åh, ja, boblebadet! :hjerter: Enda mer motivasjon :D hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil gjerne følge med her, jeg prøver å gå ned for akkurat dine grunner også.

Jeg er 174 høy, og veier 70 kg. Jeg vil egentlig ned til 60, men tar det jevnt og trutt over et helt år tenker jeg :)

Denne sommeren har vært så kjedelig i den forstand av at jeg har unngått stranda, og bare blitt nedbrutt av hvordan jeg ser ut i speilet. Mitt største problem er mage og lår. Nå som jeg har lagt på meg litt har jeg helt sinnsyke hoftebredde!

Syntes du er flink og inspirerende å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...