Gå til innhold

Min vei til bedre kondisjon, kropp og selvbilde!


celujo

Anbefalte innlegg

Som sagt over her; har jeg blitt syk. Igjen. Værste forkjølelsen hitill i år, noe som betyr at jeg er potte tett, hoster som en gal og orker ikke gjøre noe som helst :forkjola:

Så nå er heller fokuset på å bli frisk, og pleie kroppen så lenge den trenger det! Heldigvis er jeg ikke sånn syk at jeg ikke orker mat, og spiser fortsatt mange og sunne måltider om dagen! *Stolt*

Så, til noe annet gøy! Jeg turte endelig å finne frem målebåndet igjen!

Mål og vekt 30. august:

(Tallene i parantes er det jeg startet med 15.juni, bortsett fra på vekten; hvor jeg veide mest 28.juli.)

Midje (over navel): 76 cm (76 cm)

Mage (under navel): 89 cm (90 cm)

Bryst: 94 cm (94 cm)

Hofter: 93,3 cm (94 cm)

Overarmer: 27,6 cm (28 cm)

Lår H/V: 59 cm (59 cm/59,5 cm)

Rumpe: 102 cm (103,5 cm)

Vekt: 70,2 kg (vekt 28.juli: 72,4 kg)

Noe som betyr - 3,6 cm og - 2,2 kg!

Selv om det ikke har gått i kjempefart, så er jeg veldig fornøyd! :hoppendeglad:

Det betyr i hvertfall at jeg har kommet i gang, og bare det er ikke værst til å være meg!:)

(Og bare for å skryte av en ting til: Nå har jeg vært røykfri en måned! :Hehe: *Stolt*)

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vil gjerne følge med her, jeg prøver å gå ned for akkurat dine grunner også.

Jeg er 174 høy, og veier 70 kg. Jeg vil egentlig ned til 60, men tar det jevnt og trutt over et helt år tenker jeg :)

Denne sommeren har vært så kjedelig i den forstand av at jeg har unngått stranda, og bare blitt nedbrutt av hvordan jeg ser ut i speilet. Mitt største problem er mage og lår. Nå som jeg har lagt på meg litt har jeg helt sinnsyke hoftebredde!

Syntes du er flink og inspirerende å lese!

Hei kml! :) Så hyggelig at du vil lese dagboken min!

Virker som om jeg har hatt akkurat den samme sommeren som deg, men det skal vi klare å endre på! Fint å høre at så mange har de samme "problemene" (om man kan kalle det det) som meg, og gjør noe med det! Da er det så lett å motivere hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også følge deg videre! Har skummet gjennom dagboken din nå, og et tips slik du får trent 30 day shred er å få samboeren til å trene det sammen med deg. Så kan dere se like teite ut begge to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Jill! :)

Så koselig at det har blitt så mange som vil følge med :D Morsomt!

Vel, å få med han på 30 day shred er lettere sagt enn gjort; han syns nemlig det ser superteit ut og er så "fin på det" at han ikke skal gjøre sånt selv! Men han om det, sånn får det bare være :lur:

1. september:

Fortsatt superforkjølet, men sett bortsett fra at jeg er dedd i desa, så føler jeg meg mye bedre.

I dag har laget en haug med fullkornswraps med kalkunpålegg, masse agurk, paprika og salat + et tynt lag med kremost, sånn at jeg har noe kjapt og sunt i kjøleskapet til feks frokost/lunsj :) I tillegg har jeg laget masse knekkebrød igjen :hjerte: Så litt produktiv har jeg vært til tross for at jeg er tett i pappen!

Ellers har jeg ordnet litt på det første innlegget i dagboken her, sånn at kroppsmål og vekt osv står der for de nye som vil lese. Innså at det kanskje ble litt rotete å ha det noen innlegg ned osv, så det.

Jeg har også endret på delmålene/belønningen mine, siden det ble litt dumt for meg å ha til hver måned, så har gjort det på en litt annen måte. Om dere kommer på noen forslag til delmål og belønninger er det bare å si ifra :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Hei alle sammen! :smilyblomst:

Etter å ha vært borte fra forumet siden september pga bl.a. sykdom, en operasjon og andre personlige grunner, er jeg nå tilbake og prøver igjen! :)

Treningen gikk rett vest, men jeg prøvde å holde på kostholdet så godt jeg kunne, noe som har resultert alt i alt 4,4 kg ned- til tross for matlyst og kroppen ikke har vært helt grei.

Nå føler jeg meg derimot på topp, og med en sydentur og se frem til i slutten av Mars- er jeg fit for fight og klar for å gi alt for drømmekroppen! :biggrin:

Håper dere som har fulgt meg før og dere som ikke kjenner til meg, har lyst til å følge meg og pushe meg videre når motivasjonen daler :)

Stor klem til dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel starte med å fortelle litt om treningen da, kanskje? :)

Jillian Michaels DVD'ene har ligget urørt lenge, og tror jeg har funnet ut at det ikke er noe for meg.

Jeg har derimot skaffet meg en rokkering, noe jeg syns er kjempe morsomt- til tross for at jeg ikke klarer det så lenge enda :) (Hatt den en uke)

Ellers har det blitt gåturer den siste uken (er bare is på veiene her, så må skaffe meg brodder før jeg kan tørre å jogge), men jeg har fått et tilbud på Innersvingen Sirkeltrening gjennom jobben, så lurer på om jeg ikke skal ta en prøveuke der.

Noen som har erfaring med eller hørt noe om det? :) Der jeg muligens skal begynne, har de også fått inn tredemøller og elipsemaskiner nå i Januar, så man får tilgang på det også.

Go or no go?

Ellers skal jeg prøve å ligge på rundt 1300 kalorier per dag, og bruker Grete Roede's sider for å registrere mat og trening, så jeg har litt orden.

8.januar:

I dag er det en ordentlig lat søndag her, med serier og kjæresten, men jeg har gått en halvtimes tur i solen og brukt rokkeringen i 2 min (da gjorde det så vondt at jeg bare måtte slutte! Har ikke blitt helt vandt til det enda kjenner jeg;p).

Søndagsfrokost/lunsj: Et grovt rundstykke med kaviar og egg, agurk ved siden av og vann

Mellommåltid: En stor kopp peppermyntete og eple

Middag: 250 gr laks med salat, aspareges og en bitteliten klatt rømme

Kvelds: Planlegger å spise et par hjemmelagede knekkebrød med ost og paprika eller leverpostei og agurk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :klemmer:

Leit å høre at du har vært syk, men flott å høre at du har det bra nå! 4,4 kg ned er veldig bra syns nå jeg :) Syns at du virker å ha god kontroll til tross for sykdommen, og det viktigste er jo at du står på og har det bra med deg selv!

Jeg skal følge med og heie på deg! Og dra frem :pisk: når det trengs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9. januar:

Mandagen ble ikke helt det jeg hadde tenkt. Hadde stooore planer om å prøve ut "Puls-Yngvars program for to buksestr. ned på 4 uker", med start i dag; men etter to og en halv time i bil på vei hjem (tar vanligvis en time) pga et helvetes snøvær, for så å komme hjem til et hus uten strøm- ble det ikke mye trening på meg..

Ba sambo ta med noe lettvint hjem til middag, siden jeg var ganske lei og ikke hadde stor lyst til å kokkelere noe særlig, noe som resulterte i to store stykker med Big One pizza.

Men men. Får vel se på det positive i det; jeg har nesten en hel uke på å rette det opp igjen!

Er forresten SUPERstøl (-og litt blå!) etter "rokkingen" de siste dagene;O Vet ikke om det er meningen at det skal være så ille, eller om det er jeg som har gjort det litt for ofte til å begynne med?! Håper i hvertfall at det blir bedre etter hvert, for nå klarer jeg ikke to runder uten å få ordentlig vondt.

(Og dere! Husker dere jeg sa jeg prøvde slutte å røyke? Nå har jeg vært røykfri i over 5 måneder! Yey me! :biggrin: )

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt (men ikke prøvd selv) at man blir både gul og blå av rokkeringer i starten, men at man herdes litt etterhvert. Litt på samme måte som at det gjør vondt i fingerspissene når man begynner å lære å spille gitar, men så herdes de?

Så bra at du har slutta å røyke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt (men ikke prøvd selv) at man blir både gul og blå av rokkeringer i starten, men at man herdes litt etterhvert. Litt på samme måte som at det gjør vondt i fingerspissene når man begynner å lære å spille gitar, men så herdes de?

Så bra at du har slutta å røyke!

Ja, litt gul og blå blir man i hvertfall!:P hehe. Men det gikk bedre i dag igjen, så vi får håpe det fortsette å bedre seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10. januar:

I dag har jeg og sambo vært å svømt (/plaska rundt) i 2 timer (Teller dette som en såkalt "langøkt" i puls-programmet?). Ble riktignok ikke svømming hele tiden, men jeg føler jeg har fått brukt kroppen ordentlig og tror ganske sikkert at jeg kommer til å bli støl i morgen! ;p

Ellers har jeg vært ute å akt med ungene i 5 timer i dag (er SÅ glad jeg har et ikke-stillesittende yrke!), noe som førte til mye opp og ned den bratteste bakken vi fant, så jeg kjenner det allerede i leggene.. :sjenert: Lenge leve barnsligheten!

Frokost: 2 knekkebrød med leverpostei og agurk + gulost og tomat, vann

Lunsj: 2 stk hjemmelaget pizza med grov bunn og kylling på + vann

Mellom: 1 Rugsprø med leverpostei og agurk

Middag: 200 g stekt laksefilet, salat av ishavssalat, agurk og cherrytomater+5 biter fetaost, + En ss med rømme ved siden av!

Kvelds: En kornmo-kjeks med krydderost og en stor kopp te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg trosset de tolv minusgradene, tatt på meg refleksvesten og gått en tur i rask gange, på 40 min (4,5 km) - 10 av disse minuttene var intervaller med 1 min jogg og 1 min gange. Kjenner det er vanskeligere å puste når det er så kaldt og jeg forsøker å jogge, så vi får heller ta i litt mer når det blir mildere ute :)

Er så deilig å kjenne at kroppen min faktisk fungerer og at jeg ikke er trøtt og sliten hele tiden. LENGE siden jeg har følt meg så bra, så jeg krysser fingene for at det holder seg sånn! :biggrin:

Frokost: Stooor kaffekopp! (Skulle hatt noe mer- jeg vet... :sjenert: )

Lunsj: En liten "sleiv" potetstappe, 5 svenske kjøttbullær(!), et par ss med brun saus + en halv agurk

Mellom: 2 rugsprø med ost+paprika og leverpostei + frukt

Middag: Wok (250 g) med svinekjøtt (150 g), litt fullkornsris og sweet chili saus

Kvelds: Tror det blir noen eplebåter og en kopp peppermyntete!

Nå skal jeg lage meg litt te og planlegge den neste handleturen og middager for minst en uke framover! :jepp: Ha en fin kveld!

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke skrevet i går, men var ikke mye å si- satt barnevakt for niesen på 3 år, så da ble det bare aking og hjemmekos :)

Men i dag dere.. uff :sukk: Etter grillpølser på tur med ungene på jobb i dag + brownies på pauserommet :sjenert:, og derreter en samboer som ønsket seg hjemmelaget kyllinggryte til middag (fantastisk god, men er stort sett bare kylling, sopp og fløte...), er jeg oppe i rundt 2200 kcal allerede, og jeg har en flaske vin jeg tenkte å fortære med venninner i kveld. Men man må kunne skeie ut en gang i blandt, ikke sant? :klo:

Har heller ikke trent i dag og der har jeg ingen unnskyldning, jeg satt meg bare ned i sofaen og ble sittende der.. Jaja.. Fredag den 13. Håper dagen i morgen blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God lørdag! :biggrin:

Sovedyret har vært våken knapt en time, og er klar for en ny dag. Kjenner enda at jeg har litt dårlig samvittighet for alt jeg spiste i går, tross at jeg ikke drakk vinen, men spiste en håndfull chilinøtter i stedet.. :sjenert:

Men men. Ny dag - nye muligheter!

Har akkurat laget meg havregrøt, med kanel og litt eplebiter<3, og etter en episode av Pan Am er jeg klar for å få unna en halvtimes gåtur/jogging + en styrkeøkt :)

Har forresten også bestemt meg for at jeg hver lørdag skal prøve en ny oppskrift! Så om dere har noen gode, sunne middager (kan også være "desserter") - spytt ut :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å sove lenge og ta en lang, god morgen! :)

Hmmm, jeg pleier ofte å lage en karrirett! Du kan bruke både fisk, biffstrimler og kylling. Jeg steker ønsket kjøtt, tilsetter ønskede grønnsaker (løk, hvitløk, gulrot, paprika, sukkererter osv) og steker dem litt, har oppi en boks kokosmelk og en toppet teskje rød karripasta. Har også oppi litt salt og pepper, og koker ris til. Kjempeenkelt, kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes godt ut Surriball! Må definitivt prøves - jeg eelsker karri! ;D

Jeg klarte forresten ikke vente med å måle/veie denne uken, så gjorde det i dag Og positivt overrasket ble jeg! ;D

Til venstre er målene jeg startet med og til høyre er målene i dag:

Midje o.navel: 76 cm - 75 cm

Midje u.navel: 90 cm - 87,5 cm

Bryst: 94 cm - 92,5 cm

Hofter: 94 cm - 93 cm

Armer: 28 cm - 28 cm

Lår: 59 cm - 58,5 cm

Rumpe: 103,5 cm - 100,5 cm

cm til sammen: -9,5 cm

12 dager siden sist jeg veide meg og da viste vekten 68 kg, mens i dag viste den 66,9 kg!! :tommelopp:

Dette betyr også ny "belønning" og denne gangen er det ny bukse! ;D

Men nå er det ut! Har fått med meg sambo, så nå blir det forhåpentligvis langtur! :D

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søte KG'ere :)

Ny uke - nye muligheter!

Bestemte meg i helgen for at jeg skal sette meg "ukesmål" hver mandag, for at ting ikke skal virke "så langt borte". Skal beholde delmålene mine sånn jeg har de, men legge på med litt mer "avslappede" uksemål;D Denne uken er det så enkelt (kremt) som å spise en eller annen form for frokost hver dag!

Ellers hadde jeg "fri" på lørdag, og søndag var det 1 times tur + 15 min styrke hjemme i stua.

I dag har jeg gått/jogget i 35 min, men mer enn det orket jeg ikke - det var så kaldt at jeg var sikker på at ansiktet mitt skulle stivne!

Helgens kosthold snakker vi ikke om ( :sjenert: ), men i dag har jeg vært flink! Sunn frokost, lunsj og til og med to mellommåltider. Til middag ble det hjemmelaget kyllingburger med hjemmelagede grove brød og det var ganske awesome - om jeg må få si det selv! :biggrin: Til kvelds venter en stor kopp te og pære <3

Bare 4 dager igjen til helg dere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...