AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #141 Del Skrevet 17. august 2011 Selv syns jeg det er fint å se på muskuløse gutter, gjerne litt mer enn gjennomsnittsnordmannen, og gjerne veldefinert. Når det kommer til partner, vil jeg ikke ha en slik mann, fordi jeg ikke vil ha en mann som trener så mye og spiser så "riktig" at han til enhver tid kan se slik ut. Jeg vil ha en som kan leve, og som kan kose seg. Jeg ser slett ikke bort fra at gutter har det på samme måte. Jeg vet ikke grunnen til at folk tar silikon, men etter å ha lest en stund på KG har jeg antatt at mange gjør det fordi de ellers er så flatbrystet at de ikke føler seg kvinnelige. Om det er styrt av gutter, andre jenter, klesmoter eller noe annet vet jeg ikke. Men jeg håper det ikke er fordi de lar seg påvirke av jentene i "glansede magasiner" - det ville være usigelig trist. En tiendedel av tiden en gjennomsnittsnordmann tilbringer foran tv'en i løpet av en uke er nok til å opprettholde en ganske så muskuløs kropp, så akkurat det argumentet med at man forsaker så mye tid og kosthold kjøper jeg ikke. Kose seg kan man gjøre like greit med sunn mat som med usunn mat, og i tillegg får man bedre helse og kropp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 17. august 2011 #142 Del Skrevet 17. august 2011 Det naturlige er ærlig. Å fikse på kroppen med operasjoner er unaturlig og fake. Fake er uærlig! Om da noen liker fake og det unaturlige sier det alt om vedkommende. Fake eller naturlig? Er det egentlig noe å diskutere? Selvsagt er det natulige best! De som mener noe annet lever en livsløgn eller er rett og slett bare overfladisk. Da har vel du vært fake ganske lenge? Ikke stygt ment, men synes du virker veeeeldig etterpåklok. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #143 Del Skrevet 17. august 2011 Da har vel du vært fake ganske lenge? Ikke stygt ment, men synes du virker veeeeldig etterpåklok. Bedre å være etterpåklok enn å fortsatt leve en livsløgn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Revenka Skrevet 17. august 2011 Forfatter #144 Del Skrevet 17. august 2011 Bedre å være etterpåklok enn å fortsatt leve en livsløgn. Ja, helt klart. Og jeg er sannelig glad for at jeg har tatt det valget og er nå endelig helt naturlig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan9 Skrevet 17. august 2011 #145 Del Skrevet 17. august 2011 En tiendedel av tiden en gjennomsnittsnordmann tilbringer foran tv'en i løpet av en uke er nok til å opprettholde en ganske så muskuløs kropp, så akkurat det argumentet med at man forsaker så mye tid og kosthold kjøper jeg ikke. Kose seg kan man gjøre like greit med sunn mat som med usunn mat, og i tillegg får man bedre helse og kropp. Du kan kjøpe hva du vil. Jeg ville ikke valgt en utrent mann som bodde i sofaen, det mente jeg ikke. Men for å løfte muskulaturen over på det nivået jeg snakket om, må man ha en livsstil jeg ikke ønsker meg. Ihvertfall har de jeg kjenner som ser slik ut det. Det er proteiner og kylling og vektløfting daglig. Og selv om de ser j...g bra ut, ville jeg ikke bodd sammen med dem i hverdagen. Da snakker jeg altså om gutter som "matcher" jentene i glansede blader. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #146 Del Skrevet 17. august 2011 Bedre å være etterpåklok enn å fortsatt leve en livsløgn. Hvorfor lever man en livsløgn pga man har forstørret puppene? Synes det blir litt teit å rakke ned på folk som har silikon når man selv har vært fake. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan9 Skrevet 17. august 2011 #147 Del Skrevet 17. august 2011 Da har vel du vært fake ganske lenge? Ikke stygt ment, men synes du virker veeeeldig etterpåklok. Hmmmm. Tenker at det ikke nødvendigvis er å være etterpåklok. En annen måte å se det på er at hun Revenka har modnes i forhold til da hun satte inn implantater. Ikke sånn å forstå at de som velger silikon er barnslige eller umodne. Vi modnes vel alle ulikt, og Revenka sin utvikling har gått mot en retning der alt skal være mest mulig naturlig. Dette er jo en trend i dag, som det var en (begynnende og dels eksklusiv) trend for 20 år siden å legge inn silikon. Personlig tror jeg hellingen mot det naturlige kommer til å vedvare som en trend, og vokse seg større i årene som kommer. Det har alltid vært grupper som har sverget til det naturlige, men jeg syns å se at det brer om seg sterkere nå. Kanskje er det en motreaksjon til siste års utvidede bruk av kunstige stoffer i matproduksjon, og "industrialisering" av kropp, der alt kan og blir fikset på i noen grupper. Dersom man velger det naturlige, anser jeg det som mindre sannsynlig å angre etterpå, enn om man velger å rekonstruere kroppen. Men for mange vil også kosmetiske operasjoner være et riktig valg, og kunne lede til forbedret livskvalitet. Jeg syns vi alle skal respektere at dette er individuelle valg, og akseptere folk som de er - eller velger å bli. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 17. august 2011 #148 Del Skrevet 17. august 2011 Hmmmm. Tenker at det ikke nødvendigvis er å være etterpåklok. En annen måte å se det på er at hun Revenka har modnes i forhold til da hun satte inn implantater. Ikke sånn å forstå at de som velger silikon er barnslige eller umodne. Vi modnes vel alle ulikt, og Revenka sin utvikling har gått mot en retning der alt skal være mest mulig naturlig. Dette er jo en trend i dag, som det var en (begynnende og dels eksklusiv) trend for 20 år siden å legge inn silikon. Personlig tror jeg hellingen mot det naturlige kommer til å vedvare som en trend, og vokse seg større i årene som kommer. Det har alltid vært grupper som har sverget til det naturlige, men jeg syns å se at det brer om seg sterkere nå. Kanskje er det en motreaksjon til siste års utvidede bruk av kunstige stoffer i matproduksjon, og "industrialisering" av kropp, der alt kan og blir fikset på i noen grupper. Dersom man velger det naturlige, anser jeg det som mindre sannsynlig å angre etterpå, enn om man velger å rekonstruere kroppen. Men for mange vil også kosmetiske operasjoner være et riktig valg, og kunne lede til forbedret livskvalitet. Jeg syns vi alle skal respektere at dette er individuelle valg, og akseptere folk som de er - eller velger å bli. Veldig enig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #149 Del Skrevet 17. august 2011 Du kan kjøpe hva du vil. Jeg ville ikke valgt en utrent mann som bodde i sofaen, det mente jeg ikke. Men for å løfte muskulaturen over på det nivået jeg snakket om, må man ha en livsstil jeg ikke ønsker meg. Ihvertfall har de jeg kjenner som ser slik ut det. Det er proteiner og kylling og vektløfting daglig. Og selv om de ser j...g bra ut, ville jeg ikke bodd sammen med dem i hverdagen. Da snakker jeg altså om gutter som "matcher" jentene i glansede blader. Da regner jeg med du snakker om et nivå som ikke er langt fra det som proffesjonelle kroppsbyggere ligger på i oppkjøring til mesterskap når du nevner kylling, proteintilskudd og trening hver dag. Kan nesten virke som du unnskylder dårlig kosthold og treningsmoral med at det går på bekostning av at man kan kose seg. Det er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #150 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg syns vi alle skal respektere at dette er individuelle valg, og akseptere folk som de er - eller velger å bli. Jeg respekterer individuelle valg, men samfunnets kroppsfokus som leder jenter til å tro at silikon er det som skiller deres kropp fra den perfekte, det respekterer jeg ikke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan9 Skrevet 17. august 2011 #151 Del Skrevet 17. august 2011 Da regner jeg med du snakker om et nivå som ikke er langt fra det som proffesjonelle kroppsbyggere ligger på i oppkjøring til mesterskap når du nevner kylling, proteintilskudd og trening hver dag. Kan nesten virke som du unnskylder dårlig kosthold og treningsmoral med at det går på bekostning av at man kan kose seg. Det er feil. Jeg kjenner ingen profesjonelle kroppsbyggere, så det vet jeg lite om. Jeg kan ikke fatte og begripe hvor du leser at jeg unnskylder dårlig kosthold og treningsmoral? Hva er din agenda? Mitt poeng var at gutter ikke nødvendigvis vil ha det samme IRL som de liker å se på i musikkvideoer eller i manneblader. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #152 Del Skrevet 17. august 2011 Ser det ble litt uteomsnakk her, så da satser jeg på at dette også er greit. Revenka; Mulig dette ikke er interessant på noen som helst måte, men jeg må bare si at tråden din ga meg et lite boost av selvtillit som gjorde at jeg brøt en ond sirkel jeg har plagdes med LENGE. Er 25 år og hadde fram til noen dager siden aldri hatt sex. Hatet for min egen kropp har vært så sterkt at jeg rett og slett ikke har taklet tanken på å vise meg frem, eller latt noen ta på meg naken. Jeg SER at det er folk som er både større og slappere enn meg som har selvtillit, og jeg synes de er flotte, men har alltid hatt den hersens sperren i hodet. Nå er det sånn at jeg har begynt å treffe en fyr som jeg liker veldig godt. I fortiden har jeg alltid løpt andre veien med en gang det ble snakk om sex, eller hinting om det i det hele tatt. Vi nærmet oss date nr. 6, og selv om han ikke har lagt noe press på, så er vi jo voksne mennesker, og jeg visste jo han hadde tenkt på det. Leste tråden din samme dag som jeg skulle treffe han, og det var bare ett eller annet som falt på plass i hodet. "Faen heller!" tenkte jeg, og bestemte meg for at nå er det nok. Jeg liker fyren og liker han meg, så liker han hele meg. Jeg kan ikke fortsette på denne måten, for da kommer jeg til å ende opp alene hele livet. Så selv om jeg var nervøs som bare det, så ble det en fin opplevelse. Og guess what? Han fikk ikke sjokk. Han løp ikke og han sluttet ikke å ta kontakt i etterkant. Så TAKK for denne herlige tråden om å være fornøyd med det man har. Du aner ikke hva den har betydd. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 17. august 2011 #153 Del Skrevet 17. august 2011 Hmmmm. Tenker at det ikke nødvendigvis er å være etterpåklok. En annen måte å se det på er at hun Revenka har modnes i forhold til da hun satte inn implantater. Ikke sånn å forstå at de som velger silikon er barnslige eller umodne. Vi modnes vel alle ulikt, og Revenka sin utvikling har gått mot en retning der alt skal være mest mulig naturlig. Dette er jo en trend i dag, som det var en (begynnende og dels eksklusiv) trend for 20 år siden å legge inn silikon. Personlig tror jeg hellingen mot det naturlige kommer til å vedvare som en trend, og vokse seg større i årene som kommer. Det har alltid vært grupper som har sverget til det naturlige, men jeg syns å se at det brer om seg sterkere nå. Kanskje er det en motreaksjon til siste års utvidede bruk av kunstige stoffer i matproduksjon, og "industrialisering" av kropp, der alt kan og blir fikset på i noen grupper. Dersom man velger det naturlige, anser jeg det som mindre sannsynlig å angre etterpå, enn om man velger å rekonstruere kroppen. Men for mange vil også kosmetiske operasjoner være et riktig valg, og kunne lede til forbedret livskvalitet. Jeg syns vi alle skal respektere at dette er individuelle valg, og akseptere folk som de er - eller velger å bli. Jeg synes likevel det er tåpelig av Revenka å si at de som ikke gjør som henne lever en livsløgn og at det naturlige alltid er best! De som ikke går for det naturlige blir stigmatisert til de grader i enkelte av hennes uttalelser. Helt flott at hun valgte å fjerne implantatene, da de rett og slett plagde henne. Det er også fantastisk at hennes valg påvirker usikre jenter til å få bedre selvtillit og å akseptere kroppen sin slik som den er. Men hun trenger ikke å være hoverende og "besserwisser" av den grunn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda sofie Skrevet 17. august 2011 #154 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg synes likevel det er tåpelig av Revenka å si at de som ikke gjør som henne lever en livsløgn og at det naturlige alltid er best! De som ikke går for det naturlige blir stigmatisert til de grader i enkelte av hennes uttalelser. Helt flott at hun valgte å fjerne implantatene, da de rett og slett plagde henne. Det er også fantastisk at hennes valg påvirker usikre jenter til å få bedre selvtillit og å akseptere kroppen sin slik som den er. Men hun trenger ikke å være hoverende og "besserwisser" av den grunn. Må si meg enig. Jeg reagerer også på noen av hennes innlegg hvor jeg føler hun nærmest ser ned på oss som har silikon og føler seg bedre enn oss. Pga hun har fjernet sine. Og at vi lever en slags livsløgn. Noe jeg ikke helt klarer å skjønne så mye av hvorfor vi lever på en løgn. Jeg synes man skal respektere at ikke alle gjør som deg og respektere hva andre velger å gjøre med sine kropper eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan9 Skrevet 17. august 2011 #155 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg synes likevel det er tåpelig av Revenka å si at de som ikke gjør som henne lever en livsløgn og at det naturlige alltid er best! De som ikke går for det naturlige blir stigmatisert til de grader i enkelte av hennes uttalelser. Helt flott at hun valgte å fjerne implantatene, da de rett og slett plagde henne. Det er også fantastisk at hennes valg påvirker usikre jenter til å få bedre selvtillit og å akseptere kroppen sin slik som den er. Men hun trenger ikke å være hoverende og "besserwisser" av den grunn. Helt enig, og mitt utsagn om å respektere og akseptere andres valg, var like mye rettet til henne som til andre. Jeg syns det er flott at hun forteller om sine erfaringer med å fjerne silikon. Jeg syns også det er helt ok at hun snakker om sin nye livsstil og hvor bra hun opplever at den er for henne. Men like fullt, er det å leve "så naturlig som mulig" ikke en fasit for et godt liv for alle. Jeg syns generelt det er flott å dele erfaringer, greit nok å "misjonere" så lenge det ikke er påtrengende, og helt feil å dømme/fordømme andres valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 17. august 2011 #156 Del Skrevet 17. august 2011 Også er det jo en kjensgjerning at de som er etterpåklok skal påtvinge andre sine syn. Eks-røykere er som oftest de som er mest imot røyk, eks-narkomane hater narkotika over alt på jord osv. Det tok Revenka 23 år å innse at det naturlige var best. Synes det er fint, som sagt, men litt merkelig at hun sier at alle med silikon lever en livsløgn. Hun har jo levd store deler av livet sitt i en løgn ifølge henne selv da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan9 Skrevet 17. august 2011 #157 Del Skrevet 17. august 2011 Kanskje det nettopp er det som gjør at man blir så anti når man slutter med noe? at man kjenner det som et gode på seg selv... Jeg er røyker av og på, og er aldri så lykkelig når jeg ikke røyker selv, og ser andre "stakkarer" røyke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Revenka Skrevet 17. august 2011 Forfatter #158 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Jeg laget denne tråden for å fortelle om min erfaring og for å forhåpentligvis forhindre at andre skal gjøre noe de senere vil angre på. Jeg har aldri sett et så silikonjublende forum noen gang og jeg ble sjokkert over hvor mange som anbefaler andre å legge seg under kviven. Det er forkastelig å oppfordre til slikt! Skamme dere som gjør sånt. Dere som nå kritiser og da spesielt til HunterLady: Les hva jeg har skrevet. Jeg fjernet ikke innleggene fordi jeg var plaget med de. Tvert i mot skrøt legen av de hvor naturlige og myke de var i forhold til alle de han vanligvis ser. Det er min modning og selvutvikling som har gjort at jeg nå godtar meg selv som jeg er UTEN falske pupper. Det er dette jeg nå formidler videre etter at tråden har blitt fyllt opp med silikonforherligende poster. Jeg var ung og dum, samt overfladisk, usikker og UÆRLIG da jeg la inn plastikken. Nå er jeg ikke det lenger og oppfordrer andre til å gå samme vei fordi det er DEN RETTE VEIEN. Naturlig ER bedre enn fake. Det går ikke an å nekte på. Det er ditt eget selvbilde du må jobbe med. Til den anonyme som skriver lenger opp her: Gratulerer! Veldig glad for å høre at du turte. Fortsett med det edit skriveleif Endret 17. august 2011 av Revenka 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oo Skrevet 17. august 2011 #159 Del Skrevet 17. august 2011 Flott for deg at du ville fjerne silikonpuppene dine og ha naturlige pupper, men allikavel så synes jeg det blir for dumt egentlig når du rakker ned på de som velger å legge seg under kniven eller som ikke vil fjerne silikonpuppene pga du gjorde det. Å ikke minst fortelle flere ganger at de med ekte pupper er så mye bedre enn de med silikon. Selv om du ikke sier det rett ut, så virker det som det er du mener. Jeg er enig i at ekte er best, men jeg prøver ikke å få de med silikon til å føle seg ille. Nå har ikke jeg silikon, men har en god venninne som har silikon (hun har 280ml i puppene) og hun sier hun er kjempe fornøyd med sine pupper og hun nå kan føle seg kvinnelig. Hun hadde så og si ikke pupper før og sier hun har fått mye bedre selvtillit nå som hun faktisk har pupper. Så lenge folk er fornøyde, så ser ikke jeg det store problemet. Å selv om DU angret, så betyr ikke det at alle kommer til å angre hvis de legger seg under kniven. Kjenner flere som er super fornøyde med puppene sine selv om de er fake. Synes heller ikke de burde skamme seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan9 Skrevet 17. august 2011 #160 Del Skrevet 17. august 2011 Selv om du var ung, dum, overfladisk, usikker og uærlig da du valgte silikon, er det ikke greit å generealisere. Selv om noen ender opp med å gjøre det samme valget du gjorde, trenger ikke begrunnelsen deres være den samme. Du presenterer også en subjektiv oppfatning som en sannhet. Og du virker ellers reflektert nok til å forstå at det kan man ikke gjøre. For Revenka er naturlig bedre enn fake. For en annen jente kan det være helt annerledes. Jeg syns det er fint at du har sett lyset. Men blir du fanatisk rundt at din løsning nå er den eneste rette, gir du inntrykk av at du har gått fra en trend (silikon og perfekt kropp) til den neste trenden (alt skal være naturlig, og alt vi ikke er født med er unaturlig og derfor feil). Som sagt over, jeg syns misjonering er greit. Fortell hva du mener, hvorfor, og hvordan det har forbedret ditt liv. Men ikke fordøm andre som gjør andre valg, for de lever ikke ditt liv. En god regel å snakke om seg selv, og ikke om andre når man argumenterer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå