Gå til innhold

Nettopp fått border collie valp i hus...


BellaRose

Anbefalte innlegg

Dette er bare en dårlig stråmann, det er ingen i denne tråden som har sagt noe slikt. Vi reagerer ikke på at TS ikke er spesielt interessert i hund, vi reagerer på at de faktisk har fått seg en hund - og en border collie av alle ting - uten evne til å ta seg av en så krevende hund. I tillegg reagerer vi på at det virker som om hun har en dominerende mann som hun ikke klarer å stå opp mot, dermed må alt gå etter hans pipe, noe som går utover både henne og, i dette tilfellet, hunden. (Noen dro inn barna siden de mente et slikt forhold også ville gå ut over dem, men jeg er enig i at det blir litt vel drøyt, og off-topic, her).

Du, jeg må bare understreke at jeg er HELT enig med deg, det er kun dette med barna som blir helt off topic altså :).

Jeg eeeeeeelsker dyr, og de er ungene mine, men jeg mente at bare fordi hunden ikke er TS' unge, betyr ikke at hun vanskjøtter sine unger. Jeg skrev noen av de første innleggene i tråden som AB her. Hatt Bc fra valpestadie selv, så jeg vet :)

Og jeg er enig i dette med at mannen dominerer og farer frem uvettig, men det er noe de må jobbe med seg imellom så det ikke skjer igjen, det regner jeg med TS skjønner.

Vår oppgave her er å prøve å hjelpe henne med å få omplassert valpen, for hver dag som går så har han det ikke optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du, jeg må bare understreke at jeg er HELT enig med deg, det er kun dette med barna som blir helt off topic altså :).

Jeg eeeeeeelsker dyr, og de er ungene mine, men jeg mente at bare fordi hunden ikke er TS' unge, betyr ikke at hun vanskjøtter sine unger. Jeg skrev noen av de første innleggene i tråden som AB her. Hatt Bc fra valpestadie selv, så jeg vet :)

Og jeg er enig i dette med at mannen dominerer og farer frem uvettig, men det er noe de må jobbe med seg imellom så det ikke skjer igjen, det regner jeg med TS skjønner.

Vår oppgave her er å prøve å hjelpe henne med å få omplassert valpen, for hver dag som går så har han det ikke optimalt.

Det er ikke vår oppgave å hjelpe TS med å omplassere valpen! Dette er egentlig TS sin samboer sin egen oppgave og ingen andre. Ts kan ta kontakt med dyrebeskyttelsen i sin krets og høre om de kan ta i mot han. En annen ting de også bør gjøre er å ta kontakt med selger og be om stamtavle, finnes ikke dette så må de få vite hva slags blanding dette er så de kan oppgi dette i annonser etc.

Valpen burde også vært hos veterinær og fått vaksine og en helseattest som bør følge den, da vil det være lettere å få den omplassert. Og i annonsen bør det stå at dere omplaserer/selger på grunn av at rasen ble for aktiv for dere.

Og en annnen gang din samboer vil ha hund så bør du tenke på denne historien og uansett rase så er alle krevende valper en stund. Små eller store raser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte ikke på om dere hadde papirer på hunden? Og er den vaksinert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vår oppgave å hjelpe TS med å omplassere valpen! Dette er egentlig TS sin samboer sin egen oppgave og ingen andre. Ts kan ta kontakt med dyrebeskyttelsen i sin krets og høre om de kan ta i mot han. En annen ting de også bør gjøre er å ta kontakt med selger og be om stamtavle, finnes ikke dette så må de få vite hva slags blanding dette er så de kan oppgi dette i annonser etc.

Valpen burde også vært hos veterinær og fått vaksine og en helseattest som bør følge den, da vil det være lettere å få den omplassert. Og i annonsen bør det stå at dere omplaserer/selger på grunn av at rasen ble for aktiv for dere.

Og en annnen gang din samboer vil ha hund så bør du tenke på denne historien og uansett rase så er alle krevende valper en stund. Små eller store raser.

Dårlig formulert, mente gi tips til hvordan få omplassert eller hvor, og folk rådgir jo basert på info som kommer frem. Men ja, det er ts og mannens ansvar å få orden i dette, folk på forumet kan bare dytte i rett retning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har helseattest på henne, også er hun chippa, det er alt.. Har muligens funnet noen som er interesserte, og de elsker border collie, så vi får se..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det gikk ikke..Har lagt henne ut på finn.no...

Har du? Kan ikke finne noen sånne valper som er lagt ut i kveld jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fant den jeg og. Ligger i en rutete sofa?

Nyyyydelig! Skulle ønske jeg hadde hatt mulighet til å ha henne.

Lykke til. Håper du kan holde oss oppdatert på hvordan det går med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde tatt henne jeg også, men tror det holder med rabalderet jeg har alt. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære TS:

Husk at dere ikke bør gi henne til første og beste via Finn heller. Mange får seg BC på impuls fordi de er så billige, og er du uheldig får valpen en verre skjebne enn hos dere.

Finnes det et seriøst omplasseringssenter i nærheten av dere? Der vil nok valpen gå unna fort fordi den er søt, samtidig har nok de som jobber der større forutsetnminger for å finne et godt hjem til henne enn hva dere har, siden de faktisk kan hund :) Det er min anbefaling.

Sørg iallefall for å spørre evt kjøper via Finn hva de skal bruke hunden til. Svarer de familiehund og kos, så vent. Den bør BRUKES, helst til gjeting eller lydighet på høyt nivå.

Endret av NovaFlare
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har valpen blitt solgt videre via privatperson som vi kjenner og stoler på, til et godt hjem som kan gi den alt den trenger:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...