Gå til innhold

Nettopp fått border collie valp i hus...


BellaRose

Anbefalte innlegg

Nå har samboer fått beskjed om at selgeren vil ikke ha tilbake hunden..Hva gjør vi da?

Kan selgeren nekte det? Det er vel noe som heter angrefrist på dyr også?

Fikk dere kontrakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottiplott

Det hørtes rart ut. Jeg ville tro det var i selgerens interesse at hunden kom til et godt hjem.. Har du prøvd å snakke med selger selv? Kan det hende at samboeren din bare sier dette for å kunne beholde hunden? :-s

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har samboer fått beskjed om at selgeren vil ikke ha tilbake hunden..Hva gjør vi da?

Da må dere ta arbeidet med omplassering selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virket veldig ivrig på å få bort valpene da vi kjøpte, vi fikk ingen kontrakt. Samboer sier jeg får legge valpen ut på finn..Aner ikke hva jeg skal skrive..Og tro meg, dette kommer jeg til å få høre resten av mitt liv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte dere fra privatperson eller kennel? Har dere papirer på hunden? Kan være vanskelig å selge om dere ikke har papirer eller noe, for mange som vil tro at det er noe galt med valpen.

Bare skriv det som det er. At dere må omplassere valpen fordi dere ikke har kapasitet nok, og innrøm hvor dumme dere var i anskaffelsen.

Og om du får høre det resten av livet får du bare stå på at det er til det beste for valpen, og vær stolt av valget ditt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg du skal gjøre. Mulig det er noen her som vil spre det også for deg. Sikkert mange her som kjenner hundefolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Hvis du får høre dette resten av livet, er det bare å svare at det var det eneste ansvarlige å gjøre, og det forstår han sikkert innerst inne (det er jo derfor han blir sur).

Lang tids lesing av hundeannonser på finn har lært meg at "har dessverre ikke anledning til å gi denne flotte hunden den tid og oppmerksomhet den fortjener" er den pene måten å legge fram budskapet på.

Det høres ikke akkurat ut som en seriøs selger, heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vanskelig å få omplassert valpen nå, men beholder dere den så regner jeg med at hunden er avlivet om to år.

Det kommer ikke til å bli lettere når du har en pubertetsgal problemhund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har samboer fått beskjed om at selgeren vil ikke ha tilbake hunden..Hva gjør vi da?

Sånn går det når dere kjøper valp av noen som ikke passer på sin egen hund slik at den blir drektig.

Hadde du kjøpt valpen fra en oppdretter, så hadde det i det minste vært en seriøs handel.

Ta kontakt med selgeren selv, og forklar situasjonen. Jeg hadde ikke trodd på et ord som kom fra samboeren din...

I verste fall må dere ta kontakt med et omplassingshjem.

Stakkars valp...

Hvor gamle er dere?

Off-topic; dere klarer å ha 5 unger, men å ta voksne beslutninger er ikke en del av reportuaret deres? Nesten som en syns synd på ungene deres også..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når dere kjøper valp av noen som ikke passer på sin egen hund slik at den blir drektig.

Hadde du kjøpt valpen fra en oppdretter, så hadde det i det minste vært en seriøs handel.

Ta kontakt med selgeren selv, og forklar situasjonen. Jeg hadde ikke trodd på et ord som kom fra samboeren din...

I verste fall må dere ta kontakt med et omplassingshjem.

Stakkars valp...

Hvor gamle er dere?

Off-topic; dere klarer å ha 5 unger, men å ta voksne beslutninger er ikke en del av reportuaret deres? Nesten som en syns synd på ungene deres også..

Tenkte det samme...........

Stakkars lille valpen :tristbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt off-topic, men hvorfor er du sammen med en så dominerende og umoden mann? Han har gjort deg helt tafatt virker det som, og du gjør bare etter hva han har sagt. HAN insisterer på en hund som du må ta deg av, HAN vil ha en border collie uten å forstå arbeidet, HAN er for stolt til å innse feilen og omplassere den, HAN går med på det, men da skal du "høre det resten av ditt liv", og HAN sier legg den ut på finn.no. Har du ikke egne tanker, og egen vilje her?

Dette har ført til en ekstra belastning for en uønsket valp, som nå må gjennom enda et nytt hjem i en tid hvor den skal finne roen med sin nye familie.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå synes jeg du går litt over streken! Jeg ba ikke om råd om barneoppdragelse, de har overhodet ingenting med saken å gjøre, så vær så snill og hold våre foreldreferdigheter utenfor, for den vet du nemlig ingenting om!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå synes jeg du går litt over streken! Jeg ba ikke om råd om barneoppdragelse, de har overhodet ingenting med saken å gjøre, så vær så snill og hold våre foreldreferdigheter utenfor, for den vet du nemlig ingenting om!!!

Er like mye ansvar å ha hund, spesielt valp - og spesielt en aktiv rase.

Det har absolutt noe med saken å gjøre. Kjører han over deg på dette området, så gjør han det garantert det på andre områder også. Og hvis ikke - hvorfor i helsiken har du ikke hatt guts nok til å gjøre noe med dette "hundeproblemet" før det gikk for langt?

For min del så håper jeg virkelig dette er en trolletråd...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lottiplott

Du kan jo prøve å ringe forbrukerrådet og høre hva de sier. Men det kan hende du må ha en "gyldig" grunn til tilbakelevering - feil el.l. Men det er verdt å prøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Bare litt om retten til å angre, og det som feilaktig er blitt sagt om lovfestet rett over her:

Angrerettsloven gjelder bare ved telefon- og nettkjøp, og salg utenfor fast utsalgssted (dørselgere og slike som oppsøker deg på gata/kjøpesenter).

Du kan derfor ikke påberope deg en lovfestet rett til å levere tilbake valpen, men de fleste som selger dyr og som har vett og forstand i behold, tar jo tilbake dyret dersom det er åpenbart at det ikke kommer til å få det bra.

Regler for reklamasjon, dersom det er noe galt med "varen" gjelder også om en kjøper dyr, men da må det jo bli påvist sykdom e.l. hos valpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hold dere for gode til å dra inn barneoppdragelse i denne tråden. Grunnen til at bikkja havner i skyggen er fordi ts og samboeren prioriterer familien, og at den er for stor til å romme en aktiv hund.

Ikke alle ser på å få seg dyr som en ekstra unge, de nedprioriterer det foran seg selv og unger, og behandler det som et dyr.

Ikke alle eeeeeeeeeelsker dyr og ville valgt dyret foran en ukjent om hele bygget hadde brent

Ts, ikke les innleggene om folk som drar inn familiebånd i dette, er der den typiske "KG kjerring" ånden kommer inn, for her er enkelte superperfekte og har taklet alt i livet helt fint.

Ps, jeg er selv dyreelsker over gjennomsnittet, men jeg forstår at det finnes folk som ikke er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle eeeeeeeeeelsker dyr og ville valgt dyret foran en ukjent om hele bygget hadde brent

Dette er bare en dårlig stråmann, det er ingen i denne tråden som har sagt noe slikt. Vi reagerer ikke på at TS ikke er spesielt interessert i hund, vi reagerer på at de faktisk har fått seg en hund - og en border collie av alle ting - uten evne til å ta seg av en så krevende hund. I tillegg reagerer vi på at det virker som om hun har en dominerende mann som hun ikke klarer å stå opp mot, dermed må alt gå etter hans pipe, noe som går utover både henne og, i dette tilfellet, hunden. (Noen dro inn barna siden de mente et slikt forhold også ville gå ut over dem, men jeg er enig i at det blir litt vel drøyt, og off-topic, her).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere for gode til å dra inn barneoppdragelse i denne tråden. Grunnen til at bikkja havner i skyggen er fordi ts og samboeren prioriterer familien, og at den er for stor til å romme en aktiv hund.

Ehm... Har du i det hele tatt lest tråden?

Det er jo de som har gått til anskaffelse av en valp fordi samboeren er tydligvis i trassalderen og SKAL ha hund, men ikke noe ansvar - mens "stakkars" mor ikke har guts nok til å gjøre noe med det før det har gått for langt - og valpen er i hus fra det billigste og nærmeste stedet de fant...

Det virker hvertfall ikke som at samboeren prioriterer familien når han gjør akkurat som han vil, uten å kjøre løpet helt ut.

Som sagt.. Dette bør være en trolletråd (eller så mister jeg enda mer troen på menneskeheten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...