Gjest Eurodice Skrevet 10. august 2011 #301 Skrevet 10. august 2011 "Kjerring" er et forferdelig stygt ord, synes jeg. For meg er det et skjellsord, og jeg synes det er grusomt at unge jenter blir kalt kjerringer.
Gjest MorAase Skrevet 11. august 2011 #302 Skrevet 11. august 2011 Riktig, det er eldre damer som er kjerringer.
baar Skrevet 11. august 2011 #303 Skrevet 11. august 2011 Jeg blir kalt kjerring av samboer. " dette er kjerringa mi". Der hvor de bor, blir så å si alle damer kalt kjerringer av mennene sine. Jeg liker ikke ordet elske, feks "skal vi elske?" Eller samleie i den setningen... Høres så "puse-puse-kom da" aktig ut! 1
Gjest imli Skrevet 11. august 2011 #304 Skrevet 11. august 2011 Her er det vanleg å seie "kjerring" istadet for "kone". Seier det sjølv...
Gjest Eurodice Skrevet 11. august 2011 #305 Skrevet 11. august 2011 Her er det vanleg å seie "kjerring" istadet for "kone". Seier det sjølv... Det er vel dialektalt betinget, sikkert. Men jeg tror at hvis du blir kalt "j**** kjerring", tar du ikke det som en kompliment .
baar Skrevet 11. august 2011 #306 Skrevet 11. august 2011 Nå skrev du ikke det først da... Så om det er snakk om "j**** kjerring", ja da blir det noe anna Smil litt da, Belladonna...det er sommer 3
Gjest imli Skrevet 11. august 2011 #307 Skrevet 11. august 2011 Det er vel dialektalt betinget, sikkert. Men jeg tror at hvis du blir kalt "j**** kjerring", tar du ikke det som en kompliment . Nei, men eg tek stort sett ikkje noko med "jævla" foran som ein kompliment For meg er "kjerring" eit ganske nøytralt ord, på linje med "kone".
Gjest Eurodice Skrevet 11. august 2011 #308 Skrevet 11. august 2011 Nå skrev du ikke det først da... Så om det er snakk om "j**** kjerring", ja da blir det noe anna Smil litt da, Belladonna...det er sommer Jeg er som regel alltid blid, jeg . Det er to år eller noe siden jeg ble kalt dette, da jeg grep inn fysisk for å hindre en ung gutt fra å denge kjæreste/venninne/søster, jeg vet ikke hvilket forhold de hadde.
yes2yes Skrevet 14. mai 2012 #309 Skrevet 14. mai 2012 'Kongle', 'vorte', 'klut' og 'pistaj' synes jeg er vemmelige ord å høre, spesielt på tykk dialekt som min egen. Forøvrig er ordet jeg liker minst 'morkake', da bildet jeg danner meg er så uendelig mer fint å tenke på enn hva som egentlig er tilfelle. Får indre brekkninger hver gang det ordet kommer på banen.
Gjest UngKalven Skrevet 18. mai 2012 #313 Skrevet 18. mai 2012 "Pille" liker jeg ikke av en eller annen grunn. Bruker aldri det ordet selv, sier tabletter isteden. Mye finere ord.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #317 Skrevet 21. mai 2012 Arbeid i stedet for jobb. "Jeg skal på arbeid"
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #318 Skrevet 21. mai 2012 Psyk og tattovør kommer høyt opp på listen.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #319 Skrevet 21. mai 2012 Jeg kjenner det vrenger inni meg når noen sier snop, chips, glattetang, irri,(''det var skikkelig irri!''), smøring og smurt. De fleste jeg kjenner sier det ''smort'' da, som egentlig høres enda verre ut. Og jeg må legge til at det er veldig irriterende, at lillebroren min har slått sammen ''hvorfor'' og ''koffer''(dialekt), og sier ''korfor''. Hahaha, er det egentlig et ordentlig ord?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå