Gå til innhold

Ord du ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snerk er et ekkelt ord, synes jeg. Ordet er like ekkelt som fenomenet.

Og selv om jeg kan komme med noen ganske sterke uttrykk når jeg blir sint, tror jeg at jeg aldri har sagt "ræv". Synes det er så vulgært og harry, av en eller annen grunn.

Innlegg £ 319. Nå sier jeg ikke glattetang så ofte, men hva skal man si i stedet? Rettetang? Slettetang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drolt er verdens ekleste ord... Det betyr Bæsj her i rogaland :P

Og patter..... seriøst, hvem sier patter????!!?? Æsj

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arbeid i stedet for jobb.

"Jeg skal på arbeid"

Eg synest det er finare. Sjølv om det heiter "ærbe'" sjølvsagt ;)

Jeg kjenner det vrenger inni meg når noen sier snop, chips, glattetang, irri,(''det var skikkelig irri!''), smøring og smurt.

De fleste jeg kjenner sier det ''smort'' da, som egentlig høres enda verre ut.

Og jeg må legge til at det er veldig irriterende, at lillebroren min har slått sammen ''hvorfor'' og ''koffer''(dialekt), og sier ''korfor''. Hahaha, er det egentlig et ordentlig ord? :fnise:

Ja, du kan i alle fall nytte det skriftleg viss du skriv nynorsk, som eit alternativ til "kvifor".

Eg mislikar verkeleg ordet "bøff" (uttalast sånn, veit ikkje korleis det skrivast) - om sånn slags lue som er open på toppen. Då eg var tenåring var det og mange som brukte orde "bøffe" og å stjele/naske. Grøss. Nesten så eg ikkje greier å skrive det ned her :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Eg synest det er finare. Sjølv om det heiter "ærbe'" sjølvsagt ;)

Je skær på ærbe, heter det på hedmarksk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nevnt, men SAMBO. Grusomt stygt ord.

Så må jeg jo nevne fitte. En person som sier det ordet vil jeg helst ikke ha noe med å gjøre:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke ordet lunsj! Løøøønsj. Tenker ikke på mat når jeg hører det. Det minner meg mer om et slag, haha. ''Jeg lønsja han i ansiktet'' liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

I helgen var vi på kjærestens hjemsted, og han møtte en gammel arbeidskamerat som hadde samboer og to barn. Da sier svigermor: "jasså, så han har fått seg kjerring og to unger?". Jeg har egentlig ikke tenkt på ordene som fæle før, men når hun sa det sånn fikk hun det til å høres så... uromantisk ut. Som om han hadde vært på butikken og bare "ja, jeg skal ha ei kjerring jeg, og sleng på to unger er du grei!" :fnise:

Ellers liker jeg ikke ordet snerk (og ikke fenomenet heller). Usj. Og enkelte "kreative" navn på kjønnsorganer. "Hufseglufsa", uuugh *grøss*. Når pappa ser noen kysse på TV sier han "uuuuh - slafsing!". Blaargh :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker jeg kun har hilst på og prata med av og til som kaller meg "bror" synes jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Applecore

Kjipp-kjapper!

Det heter slippers!!! :rasende:

Vorte er også et ord jeg hater, særlig brystvorte!

Og "sjalabais" i stedet for hei eller hadet.

Endret av Applecore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjipp-kjapper" er vel eit meir norsk ord for "slippers". Eg synest det er litt artig, eigentleg :fnise: Kjappe og kjippe på seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

"Kjipp-kjapper" er vel eit meir norsk ord for "slippers". Eg synest det er litt artig, eigentleg :fnise: Kjappe og kjippe på seg :ler:

Ja, jeg vet det er "norskere", men jeg kan ikke fordra ordet likevel...

Jeg tror kanskje det er fordi jeg har vokst opp i Østfold.

"Sjipp-sjapper", gjerne i en setning med litt for mange Fredrikstad-l'er... Brrrr! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...