Gå til innhold

K(a)os


Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Edit: med nærmere ettertanke tror jeg at jeg skjønner!

Endret av Spatula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marmot

Ville gitt han frukt ja, har ikke du gitt han frukt fast eller?

Nei, jeg synes ikke frukt er viktig. Han får minst to forskjellige grønnsaker hver dag, jeg synes det er mye sunnere enn frukt. Men i barnehagen han skal begynne i har de et fruktmåltid hver dag, så da kan han likegodt blir vant med det allerede nå.

Grøt har han aldri spist nei. Jeg har prøvd mange forskjellige, i dag fikk han til og med smake litt vanlig havregrøt av meg til frokost, men ville ikke ha. Ikke engang med melk på.

Edit: med nærmere ettertanke tror jeg at jeg skjønner!

Var litt mange ting som irriterte meg tidligere altså. Men nå er jeg nesten blid igjen. :fnise:

Blir det ikke veldig dyrt med sånne poser om de skal ha en til dagen? Kan jo i grunnen lage smoothie selv da, har bare ikke tenkt på det. Om jeg kjøper frukt og bær og fryser i porsjonsposer, og så moser med stavmikser og har i vann så det blir smoothie. Må prøve det i morgen, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Bra du nesten er blid igjen nå ;)

..........................

En pose om dagen, jeg tror du er gal! :ler: det hadde blitt fryktelig dyrt ja.

Hun får det bare av og til. Jeg bruker å kjøpe slik poser med frukt fra frysedisken på Rema som jeg har i blenderen og moser, eller bruker det vi har som oftest banan og mango og litt pære og fryst blåbær.

Ellers får hun smake på absolutt alt. I kveld besto kveldsmaten av kokt potet (siden jeg lagde potetsalat) havrekjeks, yoghurt for slike små, mais og en brødskive. og en flaske varm melk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Ei i barselgruppa mi gir babyen sin et glass med fruktmos, et glass med middagsmos og en sånn fra Ella's hver eneste dag (+ kjøpegrøt), så du hadde ikke vært sååå gal om du "bare" ga en sånn fra Ella's. :fnise: Jeg skjønner dog ikke hvorfor folk gidder å kjøpe mat på glass på fast basis, når det faktisk ikke er så veldig mye jobb å lage maten fra bunnen av.

Murmel har spist pannekaker med blåbær på til middag i dag, og han har spist med gaffel! :rodmer:

Jeg hjalp ham å få maten på gaffelen, men han holdt den helt selv. Jeg trodde ikke han skulle få det til, men han er jammen flink! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: de er så søte når de spiser blåbær, lillemor er helt vill etter det, og da har hun blåbær fra haken og opp til pannen :ler:

Flinke Murmelen som spiser selv, jeg har begynt å lagt frem en og en brødbit til lillemor - og hun pakker i munnen, morsomt er det når hun er uheldig med tunga og skubber brødbiten ut, da er hun raskt ute med den lille hånda si for å dytte den inn igjen :rodmer:

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har handlet veldig mye middagsmat på glass, men når jeg ser hvor lite utvalg det er, og at hun blir mer og mer interessert i maten vi spiser, skal det bli slutt på å handle disse glassene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Murmel er til å spise :hjerte: Du, når du lager pannekaker til han, hvordan lager du de? Vi tenkte vi skulle ha pannekaker snart, og da tenkte jeg J kunne få smake litt :) Men tenker siden det er så mye melk i de og sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Jeg er litt sånn at jeg tar det jeg har, men bruker havremelk, litt havregryn, litt grovt mel, egg og litt hvetemel (dropper salt og sukker). Jeg liker ikke vanlige pannekaker, og skjønner nesten ikke at det kan kalles middag, så disse grove er et kompromiss mellom mannen og meg. Hadde jeg fått bestemme hadde vi aldri hatt pannekaker.. :fnise:

Har tidenes hodepine, så nå er det natta. :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en artikkel i den nyeste utgaven av Foreldre & Barn.

"Barn som sitter vendt mot foreldrene, får bedre språk, ler mer og har lavere puls enn barn som ser fremover i vognen"

Derfor elsker jeg vogner som gjør at poden er vent mot foreldrene :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg også! :hoppe:

Måtte legge ut den linken jeg har lenger frem i boka mi på FB nå, erter vel på meg hele barselgruppa mi der alle plutselig har kjøpt seg en eller annen trehjuling. Hun ene (som ikke engang er i barselgruppa mi, men tydeligvis liker å late som, siden hun alltid dukker opp der vi er...), har babyen sin som knapt nok er fire mnd. vendt fra seg. Jeg synes synd på ungen jeg da.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ene (som ikke engang er i barselgruppa mi, men tydeligvis liker å late som, siden hun alltid dukker opp der vi er...), har babyen sin som knapt nok er fire mnd. vendt fra seg. Jeg synes synd på ungen jeg da.... :sjenert:

:hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp:

HVORFOR det? :klo: Stakkars barn... Jeg er som deg på dette området altså - ja til barn som sitter vendt mot foreldrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kupper barselsgruppa :ler:

Høres helt merkelig ut, kanskje hun syns dere er så kule at hun har lyst til å ha dere som venner :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

:hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp:

HVORFOR det? :klo: Stakkars barn... Jeg er som deg på dette området altså - ja til barn som sitter vendt mot foreldrene!

Fordi hun synes OTH eller hvilken vogn hun nå har er såååååå fin, også kan jo hun titte ned på babyen sin, så det gjør ingenting at han ikke kan se henne. Da jeg sa jeg aldri hadde valgt en vogn der jeg ikke kunne ha Murmel mot meg, fikk jeg høre at det nok er fordi jeg har et sykelig kontrollbehov.. :fnise:

Hun kupper barselsgruppa :ler:

Høres helt merkelig ut, kanskje hun syns dere er så kule at hun har lyst til å ha dere som venner :lur:

Ja, virker sånn. Og dama er så fjern, at jeg får litt vondt inni meg noen ganger. Hun sier så mye teit. Blant annet har jeg fått høre at jeg er alt for ung for å ha barn, og mannen og jeg kommer til å skilles, siden vi samsover med babyen. Hun skryter veldig av at hun vet hvem alle i denne byen er, hele tiden, og er helt ekstremt nysgjerrig. Hun gikk i klasse med broren til svogeren min, og spør meg hele tiden om ham. Jeg kjenner knapt fyren, så jeg kan ikke akkurat svare henne, men hadde ikke gjort det uansett.

Sist jeg traff henne hadde hun med sønnen sin, som hun hele tiden gjorde flau. Han var vel 8-9 år kanskje, og hun gjorde et stort poeng ut av en litt rar ting han sa og skikkelig ertet ham foran oss andre. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykelig kontrollbehov, ja, hørtes logisk ut...

Jeg syns hun høres veldig merkelig ut. Jeg spør som Spatula: hvor gammel er denne dama? Tipper jeg hadde blitt grillet i hjel om jeg hadde kommet i en samtale med henne.

:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykelig kontrollbehov, ja, hørtes logisk ut...

Jeg syns hun høres veldig merkelig ut. Jeg spør som Spatula: hvor gammel er denne dama? Tipper jeg hadde blitt grillet i hjel om jeg hadde kommet i en samtale med henne.

:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo kjøpt meg (enda en) trehjuling jeg da.. :sjenert: Men denne er vendt mot meg og Bolla er SÅ glad!! :hoppe: Vi koser oss på tur igjen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marmot

:daane: Hvor gammel er denne dama?

Tror hun er 40 eller rundt der.... :sjenert:

Siebaeo: Du kjøpte vel Teutonia S3 eller? Jeg er helt for 3-hjulinger der man kan ha baby mot seg. Har tittet litt på iCandy Apple, men tror nok ikke det blir sånn på meg..

Vurderer å selge Bugaboo, nemlig.... :flau: Er blitt så glad i Happyen nå som Murmel sitter selv. Han sitter veldig fint i den nå, og den er så utrolig god å trille. Bugaboo brukes nå bare i butikker når jeg vil klikke bilstolen rett på understellet. Tipper vi ikke kommer til å bruke den noe særlig når vi går over til en annen bilstol, men det er jo en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har S3 ja. Og jeg kjenner at den er mer "gyngete" enn den jeg har fra før (som derav er litt mer stabil, men stiv) nå som jeg har sportsdelen snudd mot meg. Har vel noe med tyngdepunktet å gjøre. Men den er utrolig deilig for Bolla å sitte i! Han stortrives :rodmer: Og god for meg og mine stive skuldre å trille.

Jegså på den iCandyen jeg og. Men jeg turte ikke siden den var så ukjent.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Hva var det du hadde før igjen? Easywalker? Jeg huker så dårlig.. :sjenert:

Tipper han koser seg mer når han får sitte mot mammaen sin, ja. :rodmer:

******

I dag får jeg ny MacBook! :hoppe: Venter på at Murmel skal våkne fra luren sin, så skal vi trille bort og hente den. Skal innom biblioteket og levere en bok, og innom Rimi og hente 6-mnd-gavepakken. Været er fint og dagen er fin og alt er fint. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...