Gå til innhold

ligger katten på sengen deres og søver med dere hele natten?


lakk

Anbefalte innlegg

Såfremt jeg ikke har småpuser eller syke puser i fosterhjem som trenger stell om natten, så mener Pusina mi at natten er vår kvalitetstid. :Nikke:

Da lukkes døra til stuen hvor fosterhjemspusene er, og natten forløper omtrent som så: Når hun hører at jeg går på badet og steller meg, kommer hun tuslende ut fra gjesterommet (som hun anser for å være sitt eget soverom så sant vi ikke har overnattende) hvor hun har tatt sitt møysommelige kveldsstell.

Så står hun og glor på meg til jeg er ferdig stelt, før hun tusler etter meg på soverommet. Jeg legger meg, klapper på dyna og sier med søt stemme at nå må hun komme og da. Hun sitter på gulvet inntil sengen og later som ingenting til jeg er iferd med å slumre inn, og DA kommer hun deisende rett oppå brystkassa mi så jeg holder på å få hjertestans. Når hun har har fått sin etterlengtede respons (matmor i sjokk :sjokk: ), kryper hun glad og fornøyd under dyna.

Der er det en hel lang prosess til hun har funnet den rette sovestillingen, og så skal hun klappes og kløes. Det gjør jeg til jeg sovner (skulle ikke forundre meg om jeg gjør det i søvne og :fnise: ).

Hun tusler ut igjen en eller annen gang i løpet av natten. Dette vet jeg fordi jeg våkner at kommer ålende innunder dyna en gang tidlig på morgenkvisten med iskalde poter som sikkert har vært en tur på verandaen.. Disse skal nå varmes på min mage..

Slik sover vi en times tid igjen. Jeg med armen rundt henne som maler og koseprater på pusespråket sitt i halvsøvne. :hjerter_rundt:

De få gangene hun ikke kommer smygende utpå morgenkvisten, våkner jeg av meg selv og skjønner ingenting :forvirra: . Da puser jeg på henne for å få sove igjen. Noen ganger bestemmer hun seg for å være snill og komme, mens andre ganger stikker hun bare hodet inn i dørgløtten og ser nedlatende på meg, mens hun sier noe sånt som "hva er det du maser etter nå da? Kan du ikke skjønne at jeg er opptatt med andre ting? :opplyser: " :sjenert:

Haha, søt historie! Slik du forklarer henne minner hun meg om min lille frøken! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, søt historie! Slik du forklarer henne minner hun meg om min lille frøken! :fnise:

hehehehe...helt herlig:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår fikk sove i senga de første månedene, men nå får han ikke lov lenger. I natt da samboeren var borte og jeg ville ha katten i senga siden det er så koselig kom jeg på hvorfor. Først lå han der i fem min, så gikk han ut i stua. Deretter kom han tilbake akkurat når jeg holdt på å sovne og hoppa på meg og begynte å leke. Klokka fire var det en ny lekerunde, og klokka sju var det i gang igjen. Klokka ti begynte han å dytte ned ting fra nattbordet, og da jeg endelig våkna og skulle stå opp klokka elleve skulle han sove. Så nei, han får ikke lov å sove i senga lenger. Lenge siden jeg har sovet så dårlig. Før sov han hele natta, så sov han mellom oss eller langs ryggen til samboern min(jeg sover litt urolig). Men når samboeren min står opp før meg kommer han opp i senga og sover sammen med meg, og da koser vi oss masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår fikk sove i senga de første månedene, men nå får han ikke lov lenger. I natt da samboeren var borte og jeg ville ha katten i senga siden det er så koselig kom jeg på hvorfor. Først lå han der i fem min, så gikk han ut i stua. Deretter kom han tilbake akkurat når jeg holdt på å sovne og hoppa på meg og begynte å leke. Klokka fire var det en ny lekerunde, og klokka sju var det i gang igjen. Klokka ti begynte han å dytte ned ting fra nattbordet, og da jeg endelig våkna og skulle stå opp klokka elleve skulle han sove. Så nei, han får ikke lov å sove i senga lenger. Lenge siden jeg har sovet så dårlig. Før sov han hele natta, så sov han mellom oss eller langs ryggen til samboern min(jeg sover litt urolig). Men når samboeren min står opp før meg kommer han opp i senga og sover sammen med meg, og da koser vi oss masse :)

:takke: :takke: :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

katten ligger på sengen vår og søver der hele natten lang,også på dagen..hun ar har sitt eget kattehus å søve men hun bruker den alldri...normalt?? :jepp:

Jeg tror det er ganske normalt. Kattene liker å holde seg i nærheten av folkene sine. Og så liker de å bestemme selv hvor de vil sove. Uansett hvor det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, katten følger alltid etter meg inn på soverommet. Når det blir sent nok pleier hun å komme bort til meg og begynne å "mase" om at det er leggetid, går litt frem og tilbake mot soverommet og slik. Hun sover alltid hos meg om natta, begynner i armkroken, men forflytter seg litt rundt i senga iløpet av natta. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest stillness

Nei,våre gjør ikke det.De er som regel med inn for å si god natt,men så forsvinner de ut og legger seg på en av sine faste plasser.

Jeg hadde syns at det var koselig,men man kan jo ikke styre hva en katt vil gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pus blir med når vi legger oss. Som regel bruker hun å ligge i senga sammen med oss til vi sovner, så går hun selv å legger seg i senga si som står rett ved siden av vår seng. Og der sover hun helt til vi står opp. Hun følger vårt mønster hele tiden. Hvis vi tar en ettermiddagslur, så gjør hun også det. Hvis vi ser på film, ja da gjør jaggu hun også det. Og hvis jeg sover 20 timer i strekk (noe jeg gjør av og til) ja da ligger hun i senga si og purker sammen med meg :rodmer: hihi, de sier at kjæledyra blir som eiern :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pus liker å ligge rett nedenfor senga mellom nattbordet og senga så der har den fått en soveplass. Som regel blir den bare med inn når jeg legger meg og leker litt oppi senga, men den forsvinner ganske så fort. Våkner jeg utpå natten så ligger den enten på plassen sin ved senga eller kommer ut fra min sønns rom. Der liker den å ligge under senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleide alltid å våkne med de to kattekrekene henslengt på dyna da jeg bodde hjemme :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At katter sutter er ikke søtt. Det er et trist tegn på at den ble tatt fra moren for tidlig, gjerne midt i ammeperioden.

Vår katt som sutter ble ikke tatt fra moren for tidlig heller :) Før man dømmer og går med på at "avvik kan forekomme" burde man kanskje heller spørre om katten ble tatt når den skulle ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Min sover som regel sammen med oss hver natt, vi har en kurv med teppe på gulvet som lisom skulle være senga hans, den har han aldri brukt. Ikke før nå. Noen netter krøller han seg sammen til en ball og sover i den, men de fleste nettene sover han i beinenden vår. Han sover aldri mellom oss eller lenger opp, og hvertfall ikke under dyna! Om jeg ikkke skal opp tidlig, kommer han og legger seg oppå meg når jeg våkner og ligger og maler.

Om jeg sover 12 timer, så sover han også 12 timer. Og han vet når det er natta, når vi begynner å slokke lysene og gå på badet, da går han og legger seg i senga og vasker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går og legger seg samtidig som meg. Har dobbeltseng, så han ligger på dynen ved siden av meg. Har en lei tendens til å vekke meg litt for tidlig, særlig idag.. Tror han har glemt å stille klokken sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Min sover i senga til hunden sammen med hunden. Bestemmer èn seg for å komme i min seng på natten, så kommer den andre også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen vår har sin egen stol hun sover i, men dersom en av oss er borte en natt, er hun kjapp i sengen. Men når det er to som ligger der, så er det for trangt for henne tydeligvis. hun er veldig vanepus, og når klokken er rundt 23, gir hun klart beskjed om at det er leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre har egne sovekurver, men det hender seg de prøver seg hos oss. De får bare lov til å sove i benken som står ved fotenden av senga, ikke i selve senga. Men om morgenen kommer de og koser, da - etter at vekkerklokka har ringt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er mange dyr som foretrekker å sove i menneskesenger. Er vel flere grunner til det, kanskje liker de lukten av eierne, og kanskje er det rett og slett fordi det er ufattelig mykt og deilig, og enormt med plass. Jeg forstår dem godt jeg, hadde jeg kunnet velge mellom en menneskeseng og en hundeseng hadde jeg valgt menneskesengen uten tvil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår katt som sutter ble ikke tatt fra moren for tidlig heller :) Før man dømmer og går med på at "avvik kan forekomme" burde man kanskje heller spørre om katten ble tatt når den skulle ;)

Ene katten min sutter også, og hun ble avvent naturlig av sin mor da hun var 8 mnd gammel, og bodde med moren til hun var to år. Sutting er vanlig blant katter som ble tatt for tidlig, men sutting betyr ikke automatisk at de ble tatt for tidlig, forskjell på de to tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sover fredelig i senga med meg. Han har blitt flinkere til å være rolig når vi legger oss.

Ps. Min sutter. Det kan skyldes at de mistet moren når de var 2 uker, men det virker som om han gjør det for "kos" før han sovner. Jeg syns han er søt hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja pus sover sammen med oss :) Er ikke alltid hun er der når jeg legger meg, men hun er alltid der når jeg våkner! Før lå hun gjerne oppå beina mine, nå ligger hun stort sett mellom oss, men hodet på puten min :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...