Gå til innhold

ligger katten på sengen deres og søver med dere hele natten?


lakk

Anbefalte innlegg

Min også har fått det for seg at alle mennesker skal stå opp før han legger seg for dagen :fnise:

hehehe:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To av våre gjør det. Den tredje foretrekker å være ute om natta. De ligger i fotenden, gjerne oppå føttene mine. Tror ikke de liker mannens dyne, for de ligger alltid på min. Har våknet noen morgener av å være forvridd og støl av en annen verden. En sovetung katt er ikke lett å flytte på, og når det er to har jeg ofte lite plass til beina. Men det er bare koselig. :)

Det har blitt noen loppebitt, men det tåler vi. :) Pleier å knipe lopper av kattene om kvelden. De er lett å se, og befinner seg som regel i nakkeområdet på katten. Og noen lopper har vi klart å dra inn helt av oss selv, etter skogsturer.

Jeg har forresten ikke reagert særlig på loppebittene i år, kan man bli immune? Tidligere fikk jeg store kuler som klødde noe så inn i granskauen.

Du mener flott vel? Jeg har aldri registret noe annen enn flott på katta mi. Vet ikke hvordan en loppe ser ut engang, bor ikke de bare i pelsen, trodde ikke de bet seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våkner ofte med en pus i fotenden, og en i armkroken. Superkos.

Mindre kos er det når eldste pus står på ryggen min midt på natten og hyler fordi hun vil ligge under dyna. Vel, det er jo utrolig sjarmerende. Men ikke alltid like gøy midt på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener flott vel? Jeg har aldri registret noe annen enn flott på katta mi. Vet ikke hvordan en loppe ser ut engang, bor ikke de bare i pelsen, trodde ikke de bet seg fast.

Nei, jeg mener lopper. Brune fuglelopper som spaserer i pelsen på pus. Flått er ikke et problem her jeg bor, selv om den visstnok er på vei. Har aldri sett en flått i hele mitt liv. :) Jeg ser at det er rom for misforståelser da jeg skrev at jeg kniper dem, jeg mente bare at jeg klemmer dem til døde mellom tommel og pekefinger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener flott vel? Jeg har aldri registret noe annen enn flott på katta mi. Vet ikke hvordan en loppe ser ut engang, bor ikke de bare i pelsen, trodde ikke de bet seg fast.

Jeg har heller aldri hatt problemer med lopper hos verken hund eller katt. Til nå....... :kjefte:

De kan sitte i pelsen noen dager og feste seg til det katten ligger på eller kommer borti. Sengetøy bør vaskes. Og det bør støvsuges nøye.

Du kan nesten ikke se loppene, men går du nærme kan du se noe smått som hopper.

Jeg trodde det var myggstikk, men syns de var så mange og klødde mer enn jeg syns myggstikk gjør. Det klør intenst!! De biter også mest der som sokkene strammer og på fuktige områder. Bittene er mange i klynge. De er også større. Da forsto jeg at det ikke var myggstikk og fikk bekreftet det da jeg søkte på nettet.

Frontline tar knekken på lopper også :) Drypte katten, støvsugde senga og gulvet nøye, vasket alle klær som var brukt de siste dagene. NÅ tror jeg vi er kvitt de. Forresten så overlever de ikke mer enn 3-4 dager inni huset. Kommer det fler er det nye som har kommet inn og man har mest sannsynelig er reir rett ved huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke egen katt, men når jeg er hjemme får katten sove med meg, noe han liker godt. Varierer mellom å ligge på bena mine eller å krype helt inntil hodet mitt og male meg i øret. Er det veldig kaldt kan han også snike seg under dynen. Veldig koslig, helt til han våkner 04.15 og vil LEKE :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mahareth

Våre katter har egentlig ikke adgang til soverommet vårt, fordi vi ikke vil ha flått i sengetøy og klær. Likevel sniker de seg ofte inn (er jo så spennende når det ikke er lov!) og da finner vi de gjerne inni klesskapet eller oppi kommoden. De klarer fint å åpne både skuffer og skap.

Om de skulle være der når vi legger oss så kommer de sjeldent opp i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Heldigvis har vi (med et unntak av spredte tilfeller i området sør i Østfold, helt opptil Svenskegrensen) ikke kattelopper i Norge.

Så de loppene som diskuteres i disse dager er altså fuglelopper, eller det som før gjerne ble kalt hønselopper.

Høysesong for katter til å få disse på seg er .... på denen tiden av året ! *hurra*

Fordi, nå kastes det ut fjorårets redemateriale, rusk & rask, samt at finner en smart pus et rede så er det gjerne både små-snacks og lopper i redet nå om dagen.

Så, til sengs ! :fnise:

Ja, 29 av 30 netter: minst en, ofte alle tre.

Og skulle man ha vært på vetrinærkontoret og er man nyoperert, så er det beste og tryggeste i verden å ligge tett inntil mors brystkasse med en arm rundt seg :rodmer:

- dessuten er det varmt og godt, - og dyrlegen sier at man skal ikke fryse når man har vært i anestesi :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener lopper. Brune fuglelopper som spaserer i pelsen på pus. Flått er ikke et problem her jeg bor, selv om den visstnok er på vei. Har aldri sett en flått i hele mitt liv. :) Jeg ser at det er rom for misforståelser da jeg skrev at jeg kniper dem, jeg mente bare at jeg klemmer dem til døde mellom tommel og pekefinger. ;)

åååååhhh så koselig :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår katt har fast plass mellom matmor og matfar :) Han har en egen sutteklut, som blir brukt hver kveld :) Utrolig koselig! (kanskje ikke så vanlig med katter som sutter?) Men utover natten trekker han ned mot fotenden på sengen og ligger der til vekkerklokka går. Da sier han høyt ifra at NÅ er det frokost-tid! Av og til er han ute på nettene, men da er det klaging med en gang han kommer inn. Da er det jo natt for katten, så alle må jo legge seg da!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår katt har fast plass mellom matmor og matfar :) Han har en egen sutteklut, som blir brukt hver kveld :) Utrolig koselig! (kanskje ikke så vanlig med katter som sutter?) Men utover natten trekker han ned mot fotenden på sengen og ligger der til vekkerklokka går. Da sier han høyt ifra at NÅ er det frokost-tid! Av og til er han ute på nettene, men da er det klaging med en gang han kommer inn. Da er det jo natt for katten, så alle må jo legge seg da!! :fnise:

Sutteklut? :fnise: Så utrolig søtt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, fantastisk søtt! da vi innså vi måtte finne en sutteklut til han ;) før det suttet han på pute- og dynetrekkene våre, så de var gjennombløte! Ikke så morsomt :fnise: Men ÅÅÅÅ vi har verdens herligste pus! :) *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Den ene likte å sove helt inntil meg, vi lå rett og slett i skje hele natten :fnise: Den andre likte litt mer avstand, men opp i senga skulle hun. Så hun pleide å ligge i fotenden, eller på puten på andre siden av dobbelsengen.

Jeg pleier å snike dem inn om natten de gangene jeg er hjemme hos foreldrene mine da, slik at de kan sove sammen med meg, for jeg savner dem sånn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja, fantastisk søtt! da vi innså vi måtte finne en sutteklut til han ;) før det suttet han på pute- og dynetrekkene våre, så de var gjennombløte! Ikke så morsomt :fnise: Men ÅÅÅÅ vi har verdens herligste pus! :) *stolt*

Det er det søteste jeg har hørt :rodmer: Ser for meg at han ligger der å sutter. åå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene likte å sove helt inntil meg, vi lå rett og slett i skje hele natten :fnise: Den andre likte litt mer avstand, men opp i senga skulle hun. Så hun pleide å ligge i fotenden, eller på puten på andre siden av dobbelsengen.

Jeg pleier å snike dem inn om natten de gangene jeg er hjemme hos foreldrene mine da, slik at de kan sove sammen med meg, for jeg savner dem sånn :rodmer:

åååååhhhh...herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søve og flott!

hva med sove og flått?! klinger litt bedre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *smak*

Nytter ikke å få ligge i ro og fred som jo katter liker her i gården, jeg ligger veeeldig urolig og står på hode om natten og ligger i alle slags stillinger... Kattene legger seg i senga først etter jeg har stått opp, da er det trygt he he.. :catmilk::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så koselig å lese deres innlegg angående katter:)må bare komme med mere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellabulla

Trivelige historier folk kommer med:)

Her går dagen slik med min tenåringspus:

Hun er ute fra 08 til mellom 17-22. Når vi legger oss sover hun tungt i lenestolen. Når hun merker at vi har lagt oss hører vi mjauing og skraping på døra, noe som kan være mellom kl.2230 og 0400...). Åpner såklart døra, fryser selv mye om natten, så en varm pelsdott er ikke å forakte. Først kryper hun under dyna og skal spoone. Etter hvert flytter hun seg utenfor dyna, gjerne til midt oppå meg eller nært inntil. Så våkner både katten og jeg av at jeg ruller over henne, hun blir dødsfornærma, kjefter på meg og forlater rommet. Noen ganger synes hun det er mer verdt å bli igjen og bli klødd, men oftest sover hun resten av natten på stua. Verdt styret for den lille kjærligheten jeg rekker å få i løpet av en dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At katter sutter er ikke søtt. Det er et trist tegn på at den ble tatt fra moren for tidlig, gjerne midt i ammeperioden.

Jeg har innekatter, men ingen av de sover i senga, fikser ikke kattehår i sengetøyet, hehe :gjeiper: Det er liksom frisonen min for kattehår.

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...