AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #81 Skrevet 5. juni 2011 Jeg vil tro frøken Josefine har sjekket blodverdier som kolesterol o.l., og det har absolutt noe å si for om man er sunn eller ikke. Typisk folk på KG å kverulere så innmari hver gang noen sier de er sunne med en høy BMI. Klør folk bare etter å kritisere andre?
Gjest M32 Skrevet 5. juni 2011 #82 Skrevet 5. juni 2011 Som kjent er BMI bare et omtrentlig mål på fettprosent, og som det går fram av artikkelen i VG trenger selv ikke høy fettprosent å være så ille dersom man bare er i god form.
Gjest M32 Skrevet 6. juni 2011 #83 Skrevet 6. juni 2011 Det kan nevnes at en lignende debatt gikk hos Aftenposten i 2008: http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=10&ThreadID=241910&s=1&page=1 Nå dreide dette seg om protest mot de regelrett undervektige modellene som brukes i moteverdenen, ikke om noen hyllest til det som også er litt ekstra. Det er selvfølgelig helt galt å gjøre mer og mindre anorektiske kropper til et ideal eller et slags levende "kunstverk", men jeg synes også det kan være på sin plass å ta opp det slankepresset som "vanlige" kvinner opplever, etter som denne slankingen som regel er helt unødvendig og helsegevinsten lik null. I alle fall kan det jo være interesant å lese hva som ble sagt i Aftenpostens nettdebatt den gangen...
Gjest M32 Skrevet 6. juni 2011 #84 Skrevet 6. juni 2011 Skal avslutte denne tråden for min del etter hvert. Ville bare si at jeg beklager i den grad jeg har uttrykt meg objektiviserende om kvinners kropp, inklusive formfulle som sådan. Det er ikke meningen å uttrykke at kvinner bare er til for menns skyld eller noe i den retningen. Dette er også en type synspunkt som kommer tydelig fram i kritikken mot Dagfinn Nordbø i debatten i Aftenposten som er linket over. Til slutt et lite tips til de av dere som nå har slanket dere radmagre(?) til bikiniseongen (og til de som ikke har slanket seg så mye, også), og som dermed ufrivillg er på full fart utfor jojo-bakken: Tren, vær aktive! Legg spesielt vekt på det etter at kuren er avsluttet. Da vil dere legge på dere igjen muskler og ikke fett. Ha en god og deilig sommer!
Djungelvrål Skrevet 12. juni 2011 #85 Skrevet 12. juni 2011 Dette er en veldreid kropp. http://www.seher.no/865422/kim-kardashian-blir-ikke-kvitt-cellulittene Kan ikke tenke meg noe mere kvinnelig enn en slik kropp, hun ser ut som hun kan kose seg med et kakestykke eller to og er avslappet i forhold til formene sine. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå