Gjest stillness Skrevet 1. juni 2011 #61 Skrevet 1. juni 2011 Med tanke på videoen ts linket til så tenker jeg fetish. Sier ikke at en størrelse 40/42 er fetish akkurat. Der er jeg enig i at det kanskje grenser til fetish,men ts innrømmet jo at det der ikke var lubbenhet,men overvekt og de kvinnene i videoen er ikke hva jeg kaller veldreid så det var det jeg tok utgangspunkt i når jeg svarte. Og størrelsen 40/42 kan være så mangt det.Kommer an på høyde og kropp. Veldreid i mine øyne kan bety mye,men det er jo når ei dame har litt former.Syns også at enkelte lubbne damer kan være veldreide.Kommer an på fordeling av fett,men også hvordan hun bærer kroppen sin.
Djungelvrål Skrevet 1. juni 2011 #62 Skrevet 1. juni 2011 Fetish for fett. Eller fetish for kvinnelighet , da alle kvinner med normal+ vekt har mer underhudsfett enn menn og vi stort sett har mykere former. LITT FETT PÅ EN KVINNEKROPP ER DET SOM GJØR EN KVINNE FEMININ, BASTA BOM!!! 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #63 Skrevet 1. juni 2011 Eller fetish for kvinnelighet , da alle kvinner med normal+ vekt har mer underhudsfett enn menn og vi stort sett har mykere former. LITT FETT PÅ EN KVINNEKROPP ER DET SOM GJØR EN KVINNE FEMININ, BASTA BOM!!! DET VAR IKKE DET JEG SA HELLER. Som tidligere skrevet så siktet jeg til videoen ts linket til.
Dragonfly84 Skrevet 1. juni 2011 #64 Skrevet 1. juni 2011 Overflødig magefett og valker ER faktisk IKKE sunt. 59 kg. KAN være mye for ei jente på 15, men dette avhenger av høyden. Tror du skal være GANSKE lav før 59 kg gir deg farlig magefett. Tror det er farligere for 15-åringer å bekymre seg om vekta til de blir sånn: http://dinosau.blogg.no/1273609066_en_dag_med_anoreksi.html Jeg har sitti og forklart for ei venninne (fra et annet land, og heller ikke hun med bloggen jeg linka til) at når man sitter er man nødt til å få en strek på magen. Jeg måtte forklare det med at det er samme prinsipp som når man bøyer en finger, det må bli en strek. Hun syns hun var tjukk. Hun er så tynn at hun har vært innlagt. Jeg har sett henne bryte sammen på restaurant fordi hun var redd hun kom til å måtte bestille mat. DET er ikke sunt. Å veie 59 kg som femtenåring er ikke farlig. Det er antageligvis ikke nok til å få veldreide former, en gang. Det ungdommer bør lære mer om er ikke BMI, men at den buksa som passa da du var 14 kanskje ikke SKAL passe når du blir 16 og har fått større hofter og kvinnekropp. 2
Kjetil S. Skrevet 1. juni 2011 #65 Skrevet 1. juni 2011 Det som mange mennesker beklageligvis ikke helt ser ut til å kunne forstå er at en god sjel og et godt lynne er det som betyr aller mest. (Samt en god prosjon bein i nesa hos begge parter!) Dersom man virkelig kan like og å elske noen for den de er så spiller det en heller liten rolle hvordan de ser ut, om du spør meg. Det handler om identitet, samspill og det å kunne bygge hverandre opp og å evne å løfte hverandre opp og frem fremfor å bestemme over, trakassere og å kverulere, eller videre å tråkke hverandre ned i gjørmen. Treffer man noen først hjemme i hjerte og sjel så elsker man det rundt også, og ikke bare det helt enkle renspikkede ytre i seg selv. Simple as that! :-)
Gjest M32 Skrevet 1. juni 2011 #66 Skrevet 1. juni 2011 Eller fetish for kvinnelighet , da alle kvinner med normal+ vekt har mer underhudsfett enn menn og vi stort sett har mykere former. LITT FETT PÅ EN KVINNEKROPP ER DET SOM GJØR EN KVINNE FEMININ, BASTA BOM!!! Jepp! Ellers helt enig med Kjetil S.
Gjest M32 Skrevet 3. juni 2011 #67 Skrevet 3. juni 2011 Forskjellige kvinnekropper med bmi på 30: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/8_Women_with_a_BMI_of_30.JPG Spørsmålet er hvor representative disse figurene er? Kan det være at de er plukket ut for å gi et inntrykk av at BMI på 30 tilsier valker og utstående mage? Alt i alt virker de lite trente og kan se ut som 8 drevne jojo-slankere som til slutt har gitt opp... Ikke eningen å være stygg, men det ser litt slik ut. Dessuten alderen, de er kanskje kommet i overgangsalderen, og alderen setter sine spor i en hver kropp, uansett vekt. De tynne eller slanke modellene som vi ser rundt omkring er nesten alltid unge.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #68 Skrevet 3. juni 2011 Jeg tror de bildene stemmer ganske godt. Jeg har vel rundt 30 i BMI og ser ut som noe ala de figurene. Pupper og mage og greier.
bukett Skrevet 3. juni 2011 #69 Skrevet 3. juni 2011 Jeg er klar over at jeg provoserer litt nå, men vil gjerne lage en motvekt til alt slankehyteriet som popper opp over alt hvor kvinner samles. Dels en motvekt til annonsene for slankeprodukter og -metoder som kommer her på siden! Derfor en hyllest til den veldreide kvinne. Hun med BMI i størrelsesorden rundt 30, med fasong og fylde. Dette er vakkert og tiltrekker seg menns naturlige instinkter. Forstår at menn liker former, det har de alltid gjort, og er ikke noe nytt, men fint at du minner om det. Samtidig, mener å ha lest at en BMI på 30, som du oppfordrer til, er usunt for kroppen. Hvorfor så mye fett? Høres ut som om du ikke bare liker former, men lubne og store former. Selv synes jeg idealet er slanke og sunne former :-)
bukett Skrevet 3. juni 2011 #70 Skrevet 3. juni 2011 Dersom man virkelig kan like og å elske noen for den de er så spiller det en heller liten rolle hvordan de ser ut, om du spør meg. Tja, ja jøss. Men tror nok utseendet/utstrålingen/helheten/personens vesen og sjarme: den totale summen er det som betyr noe for våre valg av likes og dis-likes. Det er klart det spiller noen rolle hvordan man ser ut, synes nå jeg. Det er vel ikke enten utseende eller personlighet? Jeg ser dette i en helhet.
Gjest M32 Skrevet 3. juni 2011 #71 Skrevet 3. juni 2011 Forstår at menn liker former, det har de alltid gjort, og er ikke noe nytt, men fint at du minner om det. Samtidig, mener å ha lest at en BMI på 30, som du oppfordrer til, er usunt for kroppen. Hvorfor så mye fett? Høres ut som om du ikke bare liker former, men lubne og store former. Du må ikke glemme det gjensidige her. Det er naturlig for menn å like det som er naturlig for kvinner å være. Dersom en kvinne har lubne og store former er det naturlig å like de. Men aller mest er det jo dette med at alle ikke må være like. Noen kan ha BMI på 17 og noen på 37 Og, ja, av og til er det nok slik at "for mye av det gode er deilig".
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #72 Skrevet 3. juni 2011 Du må ikke glemme det gjensidige her. Det er naturlig for menn å like det som er naturlig for kvinner å være. Dersom en kvinne har lubne og store former er det naturlig å like de. Men aller mest er det jo dette med at alle ikke må være like. Noen kan ha BMI på 17 og noen på 37 Og, ja, av og til er det nok slik at "for mye av det gode er deilig". Tror nok ikke du snakker for alle menn her!
Gjest M32 Skrevet 4. juni 2011 #73 Skrevet 4. juni 2011 Jeg tenkte jeg kunne sette litt fokus på de illustrasjonene som KG bruker på artiklene sine. Se f. eks. her: http://www.kvinneguiden.no/artikler/dater_du_paa_nett/98536 Moralen må være noe sånt som at kvinner i eller på vei inn et lykkelig forhold, eller kvinner i forhold i det hele - er unge og, ikke minst, slanke. Alle modellene KG bruker for å illustere artikler om forhold og livsstil er konsekvent tynne! Dette bør folk tenke over, og ikke la dere ubevisst påvirke av det feilaktige inntrykket som disse artiklene gir.
Gjest M32 Skrevet 4. juni 2011 #74 Skrevet 4. juni 2011 Tror nok ikke du snakker for alle menn her! Kan vel oså si at dette kan gå begge veier. Det er ikke nødvendigvis sunt for en mann å ha en overkropp som ser ut som et muskelberg heller, men det finnes mange av hunnkjønn som liker det for det. Litt for mye av det gode, også her.
Gjest margrit Skrevet 4. juni 2011 #75 Skrevet 4. juni 2011 Når ble vi genetisk programerte til å være overvektige? Det er kun de siste 20-30 årene vi har slitt med dette.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #76 Skrevet 4. juni 2011 Når ble vi genetisk programerte til å være overvektige? Det er kun de siste 20-30 årene vi har slitt med dette. Og vi har nå de siste tiårene som aldri før hatt tilgang på enkel og billig mat.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #77 Skrevet 4. juni 2011 Mitt forslag til normal BMI for kvinner kunne være slik: Normal: 25-30 Helt greit: 20-25 og 30-35 Under og over dette kan man begynne å snakke om under- eller overvekt. Dette innebærer å gi litt mer aksept for at folk er forskjellige, og det ville stort sett rive bort hele grunnlaget for slankeindustrien. Her må man dessuten være klar over forskjellen mellom kjønnene. Menn bør kanskje ikke ha så høy BMI som dette, med mindre vi er spesielt veltrente eller bredskuldrete. Kjønnene er forskjellige, blant annet på dette området. Wtf? BMI på 35 skal være "helt greit", og over det er overvekt? Kan strekke meg til 27-28, men over det... da er man overvektig. 35 begynner jo å bli morbidly obese.
Gjest M32 Skrevet 5. juni 2011 #78 Skrevet 5. juni 2011 Wtf? BMI på 35 skal være "helt greit", og over det er overvekt? Kan strekke meg til 27-28, men over det... da er man overvektig. 35 begynner jo å bli morbidly obese. Kan bare henvise til denne artikkelen som FrøkenJosefine var så snill og linke opp: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10094200
Gjest M32 Skrevet 5. juni 2011 #79 Skrevet 5. juni 2011 Når ble vi genetisk programerte til å være overvektige? Det er kun de siste 20-30 årene vi har slitt med dette. Overvektige mennesker har funnes til alle tider. Idealet har også endret seg over tid, det er bare å søke litt på nettet om Rubens og barokk-kunsten, for eksempel. Dessuten kan vi rette blikket mot andre kulturer enn vår egen vestlige: I Afrika har runde former alltid blitt sett på som vakkert på en kvinne, og blir det fortsatt. Blant indianerne i deler av Latin-Amerika påstås det at kvinnene gjerne går med flere skjørt utenpå hverandre for å virke runderer enn det de i virkeligheten er.
lys Skrevet 5. juni 2011 #80 Skrevet 5. juni 2011 pøsjh, tull og fanteri.. Jeg har PERFEKTE blodverdier selvom jeg har bmi over 25... Ikke mange tynne som kan skryte av det! Jeg er i god form, jeg trener, jeg smiler, har et godt sexliv og er sunn... Er ganske vanlig med perfekte blodverdier så lenge man ikke er syk. Tynn som tykk. Nå er ikke BMI-skalaen basert på synsing og kultur for idealkropp. Forskning har vist at personer med BMI over 25 har høyere risiko for å utvikle diverse sykdommer. En person med BMI på 30 HAR større risiko for sykdom og vil derfor ha en helsemessig gevinst av å gå ned noen kilo. Synes det blir helt feil å kalle en slik kategori for "helt greit".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå