Gå til innhold

Min sin

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her også! Og likevel sitter jeg inne... Skal ut nå straks og sjekke en jobb jeg egentlig ikke har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg også er inne(har feber), men det hjelper på at det ikke er dø kaldt :)

Lykke til med sjekk av jobb da, det er jo alltid godt å ha noe å gjøre, selv om man i utgangspunktet ikke har så lyst på den.

Kankje den til å med viser seg å være kjempe gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

I kveld skal eldstegull sove hos svigermor og tilbringe dagen der i morgen. Det skal bli litt godt, men samtidig er jeg ikke så glad for det. Det skaper alltid diskusjoner mellom oss fordi hun rett og slett nekter å gjøre som vi ber henne om. Leggetid bryr hun seg ikke om og hvis trulta da har vært våken til kl 23 og sover om morgenen så vekker hun henne tidelig for å få tid sammen med henne.(noe som er forståelig, men da blir hun bare trøtt og grinete.) Og la meg ikke begynne å snakke om hva hun gir henne av mat...(helst ting hun ikke tåler)

Dessuten har hun er religion jeg ikke er enig i, noe hun vet, og likevel skal hun absolutt "forkynne" dette og fortelle at det mamma sier ikke er riktig. Det er ikke lett å være mor og ha en svigermor som har den ideen om at det vi sier ikke teller når hun har henne, ikke en gang at hun har nikkelallergi betyr noe, for det går så bra så... (hun må spise med plast, skikkelig stålbesikk(feks hardanger) eller sølv. Hvis ikke får hun blemmer rundt munnen. Dette må man kunne lære seg etter snart 3 år, men hun bare glemmer det hver gang og gir henne da store blemmer rundt munnen, som er vonde for jenta vår.)

Huff... høres sikkert dumt ut, men jeg sier det ikke til andre enn mannen min, som har full forståelse og alle dere som leser her.(Det er vel stort sett bare Tuji og dette er vel ikke akkurat nyheter for deg :) )

Huff nå føler jeg meg litt fæl :sjenert:

Men dere skulle sett henne sist hun hadde vært der, da var både mannen min og jeg så sjokkert at vi ikke fant ord.(forteller det heller en annen gang, for nå har jeg i grunn skrevet masse dritt om ei svigermor som i bunn og grunn er kjempe snill...) Er det rart det er over 2 mnd siden sist hun sov der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må da kunne respektere deres grenser og regler? Særlig det med religion er jo ganske :overrasket: . Og det med leggetider. Og allergien. Egentlig alt det du nevnte :ler:

Går det an å ta en prat med henne om det? (ikke det at jeg hadde turt det med min svigermor, men det er liksom så lett å foreslå for andre :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker du den gangen da du hadde flyttet hjem til Ålesund, og jeg fremdeles bodde i Oslo? Og så satt vi og snakket i telefonen, og jeg sa: "stikker du over en tur, eller?" - og så gjorde du det? Ganske vittig, å bare sette seg på neste fly til Oslo. Men det var den gang, det, da vi var fri og frank...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Hun må da kunne respektere deres grenser og regler? Særlig det med religion er jo ganske  :overrasket: . Og det med leggetider. Og allergien. Egentlig alt det du nevnte  :ler:

Går det an å ta en prat med henne om det? (ikke det at jeg hadde turt det med min svigermor, men det er liksom så lett å foreslå for andre  :ler: )

Vel jeg har fått H. til å prøve og hun slår det bare bort. Det er heller ikke så lett for han, og jeg vil nok si så mye dumt at det ikke er verdt det. For når jeg blir sint, er det ikke alltid det jeg sier er fornuftig :ler: Så blir hun såret og så blir det hentydninger om at mine foreldre blir prioritert.(noe de blir, for de gjør som jeg sier. om de er enig eller ikke)

Når det gjelder religion, så vet du jo hvilken det er.... og de er jo drillet i dette og da kommer i alle fall jeg for kort. For det går ikke ann å opplyse om at dette vil vil ikke, for da skal hun bare diskutere.

Jeg sier klart fra at mine barn blir oppdratt av meg og skal ikke på møter med henne, heller ikke bli med henne rundt og bli "brukt" til dette.

Da sier hun masse fjas, og gjør som hun selv vil.

Det er kun på dette med religion jeg sier noe, for det brenner jeg sterkt for.

Hen er generelt slik, sier hun at hun skal lage kaffe og vi har dårlig tid, så mååååå vi vente i 30 min for at hun skal få viljen sin(bagatell - men det beskriver litt)

Sukk.... godt å ha ei dagbok å få ut frustrasjon i :)

Jeg også mener det er enkelt å foreslå å snakke med henne(ber jo H. gjøre det støtt og stadig), men jeg er ikke tøff på dette og føler jeg ikke kommer noen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Husker du den gangen da du hadde flyttet hjem til Ålesund, og jeg fremdeles bodde i Oslo? Og så satt vi og snakket i telefonen, og jeg sa: "stikker du over en tur, eller?" - og så gjorde du det? Ganske vittig, å bare sette seg på neste fly til Oslo. Men det var den gang, det, da vi var fri og frank...

Det tenkte jeg på i går. Fikk så lyst å treffe deg. Men ja, det var før mann og barn og alt det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo møtes nå også, da, det må bare planlegges litt bedre. Vi burde jo strengt tatt hatt en dag bare for oss selv, med en flaske vin (eller to) og en pakke røyk (eller tre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ja jeg mener ikke at det er umulig. Bare at det var enklere før. Drømmer om spa på Selje jeg. Kanskje vi skal begynne å spare?(jeg har jo ikke noe å spare, men drømme kan jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mener ikke at det er umulig. Bare at det var enklere før. Drømmer om spa på Selje jeg. Kanskje vi skal begynne å spare?(jeg har jo ikke noe å spare, men drømme kan jeg)

Det hadde vært deilig. Kan jo ikke være så himla dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Det hadde vært deilig. Kan jo ikke være så himla dyrt.

Har litt lyst å reise dit uten unger, men med H. Kanskje vi skal se hvor mye penger vi har til slikt.... Vet ikke helt om han er kiin på spa da :ler:

Men vi kan jo sette mannfolkene i baren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der har de det fint, vet du. :)

Kjenner du noen som har vært der?

Jeg var på Alexandra i Loen for en stund siden, de har også fått kjempefint spa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Der har de det fint, vet du.  :)

Kjenner du noen som har vært der?

Jeg var på Alexandra i Loen for en stund siden, de har også fått kjempefint spa.

Nei i grunn ikke, men jeg leste om spa avdeligngen deres for en tid tilbake. Den skal visst være fantastisk.(Sier jeg som aldri har vært på skikkelig spa :ler: )

Bare se her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har dere mulighet for barnevakt da? Blir det langt å levere til mormor og morfar kanskje? (du vet meg og geografi... vet ikke hvor lang tid det tar å kjøre jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en time og et kvarter dit, og så må vi jo derifra til Selje. Aner ikke hvor langt det er. Og så tilbake igjen og hente, og så hjem. Blir kanskje litt langt, men kanskje de kan komme hit og passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Det er en time og et kvarter dit, og så må vi jo derifra til Selje. Aner ikke hvor langt det er. Og så tilbake igjen og hente, og så hjem. Blir kanskje litt langt, men kanskje de kan komme hit og passe.

Det var lurt. Tror vi må begynne å spare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Huff mannen min er i København og jeg hater å være hjemme alene! Det er ikke det å være alene, som er problemet, men det å ha hele ansvaret alene. Med ei snuppe som får tenner og ei som synes pappa er best - JA da blir det problemer. Spesielt når mor har vært oppe halve natten med grinete baby.

Dessuten så hater jeg å kjøre(jepp er ei skikkelig pyse i trafikken) så jeg klarer fraktisk å grue meg ei hel natt for å måtte kjøre eldste gull i barnehagen.

Jepp det var min syt :)

*ferdig nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hva du mener. Hvis F har vakt og jeg er alene hele dagen blir jeg helt stressa, og jeg har bare en å passe på.

Når det gjelder det med kjøring, så må du bare gjøre det om og om igjen.

Jeg hadde angst for E18 i flere år, helt til jeg bare kastet meg ut i det. Nå tør jeg å kjøre nesten hvor som helst i Oslo. Øvelse gjør mester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...