Gå til innhold

Tabu å syntes at bryllup er kjedelig?


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble engang invitert på kaffe og kake (ikke nære venner), og vi venta og vi veenta på at VIP-gjestene skulle bli ferdig med maten, så vi også kunne "få bli med" på festlighetene.

Og vi venta og vi venta.... Noen begynte faktisk å bli bedugget, fordi det sto øl, og brus "gjemt bort" bak en dør....

Og vi venta og vi venta....

Vi ble bedt til kaffe kl. 20.00..... Og vi "slapp inn" kl 23.00...

3 føkings bortkastet timer, med folk som IKKE var mine venner, og ikke var de serlig sosiale heller, så det ble bare slitsomt å prøve å føre samtaler.

Og brudeparet kunne ikke forstå at et par kompiser ble litt brisne... Det furtet bruden for, mens resten inne i hodedhuset, var urinsprengte og passe påseilet selv.... Særlig brudens svigermor... *ler av en annen episode samme kveld*

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er synes jeg også er en uting altså..

"Du er egentlig ikke invitert, siden du ikke er viktig for oss, men du kan få en tørr bit med mormors fyrstekake når vi andre er ferdig med det som egentlig er bryllupet"

Egentlig er jeg bare misunnelig, som alltid er så viktig at jeg må lide meg gjennom hele bryllupet... sukk! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pantherinae

Jeg er helt enig, men utover det bringer du egentlig et vanskelig spørsmål på banen; hva er egentlig verst bryllup eller konfirmasjon? Jeg holder en knapp på bryllup, siden det er mer press og forventninger inne i bildet. Sangene er ofte lengre også, iom at konfirmanten strengt tatt ikke er gamle knollen tar det jo ikke så lang tid å synge om alt de har gjort siden unnfangelsen.. det gjør det derimot med brudefolk x 2!

Men, i et bryllup er det ofte flere folk, ofte litt mer aldersspredning enn det er i en konfirmasjon. I konfirmasjonen kan man velge mellom å snakke med grandtante Olga eller lille Petter på 5 liksom. Av begge typene jeg har vært på, må jeg faktisk si at konfirmasjonen er kjedeligst. I bryllupet blir det som regel servert alkohol, så der blir det jo alltid noen pinlige situasjoner man kan le av (ihvertfall de jeg har gått i). Og jeg har en veeeldig sangglad familie... :sukk:

Ellers stemmer jeg i med de andre her mot slutten av tråden, det er jo selvfølgelig ikke verdens undergang å bli bedt i et bryllup, og det er ingen som forventer at hele greia skal handle om gjestene. Men det går an å ta litt hensyn til de som skal være med på feiringen, nesten alle jeg har vært i har hatt flere timers opphold mellom vielse og middag, og middagen har strekt seg utover mange timer på grunn av alle som skal holde talene (hvor de sier mer eller mindre det samme alle sammen). Mindre dødtid, og litt mer styring på at ting skal skje, er alt som skal til for at jeg blir fornøyd ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Drømmebryllupet til KG gjester

-10min vielse

-Helst få lov å gå i joggebukse

-Fri slyt av alkohol

-Dyr 5 retters middag

-Stort kakebord og alt mulig kaker beregnet for all verdens allergier

-Dyre dasskurver med produkter fra parfymeriet

-Må være i ett slott med en dass til hver enkel gjest

-Masse gaver til gjestene og evt gratis flytur.

Her har du misforstått flere ting..

- Vielsen bør være max 5 minutter og man bør for anledningen utstyre kirken med sofaer og stresslesser. Kanskje også en seng, slik at søvnige gjester kan ta en dupp?

- Neida, men jeg hadde satt pris på å kunne møte opp i kosedressen min og tøfler.

_ Fri flyt av alokohol? Ikke med mindre man har sørget for vakter med tillatelse til å takle folk og en stor fyllearrest. JEG er selvfølgelig sjarmerende i fylla, men det er verken onkelen din, fetterne dine eller de kåte kompisene til mannen din.

- 5 retter tar da aaaaaaltfor lang tid... Less is more om man skal unngå tresmak i ræva.

- Om jeg kan velge mellom kaker og å dra hjem, så foreslår jeg at du skipper kakene.

- Her har du misforstått igjen.. Dasskurven bør inneholde en pakke siggs, ei flaske vin og den nyeste Donald pocketen. Skal ikke dasskurven underholde meg når jeg gjemmer meg på do liksom? At jeg lukter godt hjelper neppe tiden til å gå..

- Slott har jeg vel allerede satt på fy-fy lista, men en do pr pers syntes jeg er et rimelig krav. Alle må da ha et sted å gjemme seg!

- Nei takk til gaver, jeg har nok ræl hjemme og jeg forestrekker at man slipper å fly til bryllupet i det hele tatt.

På forhånd takk! :helen:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet, Yvonne, er at om man takker nei, så er det for ille det også.

Damned if you do, damned if you don't.

Virkelig? De fire som til nå har takket nei til vårt bryllup må gjerne gjøre det. Folk har sine grunner og ingen av oss legger oss borti det. Vi ser heller positivt på det, for oss fører det til at det blir mer økonomisk gunstig. Selvsagt er det trist de ikke kommer, vi sørger dog ikke. Ikke er vi sinte heller.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Hva faen er greia med dasskurver forresten?

Jeg skal innleie en dverg i mitt bryllupp som tørker i rumpa, danser en dans, kaster gull og diamanter over gjestene mens de driter og avslutter det hele med å dra tre tamponger ut av rævva for de som måtte trenge det...

Jeg håper virkelig jeg blir invitert i ditt bryllup! :rodmer: Dasskurver er kode for underholdning-mens-man-gjemmer-seg-på-do. Det er bare ingen som tør å si det høyt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du misforstått flere ting..

- Vielsen bør være max 5 minutter og man bør for anledningen utstyre kirken med sofaer og stresslesser. Kanskje også en seng, slik at søvnige gjester kan ta en dupp?

- Neida, men jeg hadde satt pris på å kunne møte opp i kosedressen min og tøfler.

_ Fri flyt av alokohol? Ikke med mindre man har sørget for vakter med tillatelse til å takle folk og en stor fyllearrest. JEG er selvfølgelig sjarmerende i fylla, men det er verken onkelen din, fetterne dine eller de kåte kompisene til mannen din.

- 5 retter tar da aaaaaaltfor lang tid... Less is more om man skal unngå tresmak i ræva.

- Om jeg kan velge mellom kaker og å dra hjem, så foreslår jeg at du skipper kakene.

- Her har du misforstått igjen.. Dasskurven bør inneholde en pakke siggs, ei flaske vin og den nyeste Donald pocketen og pondus. Skal ikke dasskurven underholde meg når jeg gjemmer meg på do liksom? At jeg lukter godt hjelper neppe tiden til å gå..

- Slott har jeg vel allerede satt på fy-fy lista, men en do pr pers syntes jeg er et rimelig krav. Alle må da ha et sted å gjemme seg!

- Nei takk til gaver, jeg har nok ræl hjemme og jeg forestrekker at man slipper å fly til bryllupet i det hele tatt.

På forhånd takk! :helen:

Du glemte pondus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? De fire som til nå har takket nei til vårt bryllup må gjerne gjøre det. Folk har sine grunner og ingen av oss legger oss borti det. Vi ser heller positivt på det, for oss fører det til at det blir mer økonomisk gunstig. Selvsagt er det trist de ikke kommer, vi sørger dog ikke. Ikke er vi sinte heller.

Mvh Yvonne :heiajente:

Dette er en humoristisk tråd, men med en kjerne av sannhet, så ikke ta dette personlig.

Ikke alle godtar et nei. Min fetter "krevde" å få vite hvorfor mamma ikke kom i hans 3 bryllup... Mamma tok cellegift den perioden, og var i utrolig dårlig form, noe min fetter utmerket godt viste, men alikevel kunne han ikke godta at hun ikke kom... Så nei, alle godtar ikke et nei.

Hans tilkommende ringte noen dager senere, for å mase mamma nedover, og se om hun kanskje hadde ombestemt seg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hva er det med KG og bryllupsforumet? Er det ikke bridzillas, så er det "gjestezillas"... Hva skjedde med god, gammeldags folkeskikk?

Er man invitert i bryllup så får man takke nei hvis man syns bryllup er så skrekkelige greier, og heller sende et gratulasjonskort i posten.

For brudeparet er bryllupsdagen en stor dag - kanskje en av de viktigste i løpet av livet - og da får man enten ta seg sammen og glede seg litt på vegne av paret, eller man holder seg unna og lar de som faktisk er glade på parets vegne dukke opp alene.

Selvsagt bør brudepar med litt omløp i huet ta hensyn til gjestene så langt det lar seg gjøre, men å nekte brudgommen den opplevelsen det er å se bruden pynta for første gang når hun går ned kirkegulvet (gitt kirkebryllup, seff) bare fordi noen gjester syns det er kjedelig å vente en time, halvannen på middag blir for dumt.

Jeg har vært i flere bryllup, og selvsagt er ikke eviglange taler, lange middager og vielser preget av klisjeer og grining det morsomste jeg vet. Men det er jo ikke verre enn at man holder ut - av vennskap til brudeparet og av ren, skjær folkeskikk.

Og selvsagt, dokurvene veier jo opp for alt det kjipe :popcorn:

:sove: :sove: :sove:

Endelig kom folkeskikken inn i bildet! :tommelsmil: Det er jo den fordømte folkeskikken som gjør at jeg lider meg gjennom dette gang på gang.. det og det faktum at det er ikke bare bare å si nei! Å si nei til slik en ære er en så stor synd at med mindre man ligger på sykehuset i vegitiv tilstand, må man oppkalle de 10 første barna etter brudeparet og bruke resten av livet til å gjøre opp for seg. OG man må sende gave..

Og jeg kan klare å glede meg på brudeparets vegne og avsky selve festen og det marerittet den er samtidig! :nigo:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Og forresten, om DU (du ja) som brud ikke klarer å verken humor eller noen få gode poeng i denne tråden, så er det på tide av du avlyser bryllupet ditt NÅ! Da har du allerede blitt en bridezilla og kommer til å utsette gjestene dine for et mareritt av et ræv-fiendtlig og sjelknusende bryllup. Avlys! NÅÅÅÅÅÅÅ! :helen:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Gjestegaver tror jeg ganske enstemmig ble avfeid som noe stort tull i en tråd her -ingen følte behov for en flaskeåpner med brudeparets monogram og dato på, tro det eller ei...

Dertimot tror jeg en del ønsker seg en smule humoristisk sans og en anelse selvironi fra enkelte bruder både i denne tråden og mer generelt.

Fyttirakkern, det siste jeg ønsker er da et slikt minne om dagen.. :haar: :haar:

Og JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA takk til bruder med humor og selvironi! :tommelsmil:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig jeg blir invitert i ditt bryllup! :rodmer: Dasskurver er kode for underholdning-mens-man-gjemmer-seg-på-do. Det er bare ingen som tør å si det høyt!

Selvfølgelig er du bedt! :D MEN husk flaskegrønt, har nemlig bryllupspolitiet i døra som rapporterer til alle konservative grandtanter og venninner av brudgommens nabos svigerinnebarnebarn hvis påkledningen din er en nyanse nærmere sjøgrønt... Og da vanker det baksnakking i det vide og brede om at du ødela MIN store dag.. Jeg ligger nå på dass i krampegråt, mens dvergen tørker mine sarte jomfrutårer med et lommetørkle sydd av tanta til trikken på Tøyen! :kjefte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Schadenfreude: Må si meg enig med hele innlegget ditt, det er vel litt slik jeg også tenker. Joda, lange taler og ventetid er kjedelig, men det er faktisk ikke meg som er fokus og hovedpersonen i bryllupet, det er brudeparet. Og en del kan jeg faktisk tolerere for at brudeparet skal ha en flott dag. Blir talene for lange av en grandtante til en brudgom jeg knapt kjenner, vel, så kan jeg faktisk bare "fade out" og forsvinne litt i min egen tankeverden for en stund. Er ikke verre enn som så. ;)

Jeg får gratis mat, som regel god treretter, og kanskje også et par glass gratis alkohol. Jeg setter faktisk pris på det, selv om middagen kanskje er tradisjonell og ikke "spennende nok" for dagens urbane amatørkokker, og jeg synes det å klage over at man f.eks "bare" får tre glass vin gratis til middagen er så bortskjemt og uforskammet at jeg kjenner jeg blir litt flau.

Selvsagt skal brudeparet også være gode verter og tenke på gjestene, men det forutsetter faktisk at gjestene deltar med en positiv innstilling til å begynne med. Ikke at de dukker opp med et overbærende sukk og leter etter noe de kan klage over og kjede seg for. Da er det ikke brudeparet som er problemet.

Tabris, I love you, men nok en gang.. :scorpis: :scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en humoristisk tråd, men med en kjerne av sannhet, så ikke ta dette personlig.

Ikke alle godtar et nei. Min fetter "krevde" å få vite hvorfor mamma ikke kom i hans 3 bryllup... Mamma tok cellegift den perioden, og var i utrolig dårlig form, noe min fetter utmerket godt viste, men alikevel kunne han ikke godta at hun ikke kom... Så nei, alle godtar ikke et nei.

Hans tilkommende ringte noen dager senere, for å mase mamma nedover, og se om hun kanskje hadde ombestemt seg.

Jeg har ikke tatt noe personlig, og som sagt, en del av det som har blitt skrevet her inne er morsomt, for all del. ;) Og ikke kan jeg fatte at noen bruder/grudgommer kan holde på slik heller, slik som din fetter, det er jo bare helt horribelt, rett og slett.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

En ting er vel å tenke disse tingene,men alle har vel høflighet nok til å holde kjeft når brudeparet sitter der på en rosa sky.Har aldri opplevd at noen har sagt noe negativt,selv om det kunne vært underholdende nok :tongue:

Jeg kan godt gå i bryllup,men ikke f om jeg syns noen av de bryllupene jeg har vært i har vært koselige eller morsomme.Det er et nødvendig onde akkurat som konfirmasjon og dåp.Eneste som er bra er at man (som regel) får god mat :nigo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampen

Som jeg skulle sagt det selv. Fatter ikke at det går an å klage så mye, man velger selv å takke ja. For all del, man må jo synes det er kjedelig, men gjestene har egentlig ikke så mye de skulle sagt før de begynner å betale hele greia.

Vi kommer til å ha fire retter, vi blir viet ute, vi kommer til å fotograferes etter vielsen og vi gjør akkurat slik vi vil ha det fordi det er vi som betaler alt. Vi bestemmer, vi legger opplegget. Om man som gjest ikke takler dette så får man jo bare si nei.

Dette handler om innstilling. Hvis man kommer med den innstillingen om at det er kjedelig så blir det kjedelig. Enkelt og greit. Og ja, jeg har vært gjest selv i bryllup, i store bryllup som har vart i mange timer, og ja, innerst inne var ikke kirken sååå spennende, men hey, det er ikke min dag, det er brudeparets dag, så da får man bare skjerpe seg og la det være.

Folk her inne skriver først at man bør gjøre som man selv vil. Det er jo brudeparets dag. Men til syvende og sist skal man gjøre som gjestene vil, for at de for guds skyld ikke skal kjede seg. Tenke seg til at man ikke får det slik man selv vil. De som gifter seg er egentlig ikke ille, det er faktisk gjestene. Man kan jo egentlig spørre seg hvorfor man skal gidde å be noen i det hele tatt? Kom gjerne med argumenter for hvorfor man skal gidde å be noen som har en slik negativ innstilling?

Mvh Yvonne :heiajente:

jadda jadda, dette med "det er deres dag, gjør som DERE vil" er nok et eksempel på en slik sviske man skviser ut av seg i folkeskikkens navn på lik linje med at man priser dagen og sverger på at den har vært fantastisk. Det man egentlig sier er "JA, skjønner at dere skal gifte dere. Men begrens dere, vi vil ikke dra hjem med dype sår på sjelen, døde hjerneceller, slunken lommebok, støl ræv og knust livsvilje".

Og hvorfor inviterer man gjester? Ja, det har jeg lurt på lenge! Jeg har forsøkt å informere alle mine bekjente om at bryllup=døden i mange år nå, men fortsatt blir jeg invitert. Folk tror tydeligvis det gjelder alle andres dag, ikke deres.

:nigo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg ble engang invitert på kaffe og kake (ikke nære venner), og vi venta og vi veenta på at VIP-gjestene skulle bli ferdig med maten, så vi også kunne "få bli med" på festlighetene.

Og vi venta og vi venta.... Noen begynte faktisk å bli bedugget, fordi det sto øl, og brus "gjemt bort" bak en dør....

Og vi venta og vi venta....

Vi ble bedt til kaffe kl. 20.00..... Og vi "slapp inn" kl 23.00...

3 føkings bortkastet timer, med folk som IKKE var mine venner, og ikke var de serlig sosiale heller, så det ble bare slitsomt å prøve å føre samtaler.

Og brudeparet kunne ikke forstå at et par kompiser ble litt brisne... Det furtet bruden for, mens resten inne i hodedhuset, var urinsprengte og passe påseilet selv.... Særlig brudens svigermor... *ler av en annen episode samme kveld*

Oversatt, vi vil egentlig ikke ha dere der, dere er ikke viktige nok, men GAVE vil vi ha! :lur:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Virkelig? De fire som til nå har takket nei til vårt bryllup må gjerne gjøre det. Folk har sine grunner og ingen av oss legger oss borti det. Vi ser heller positivt på det, for oss fører det til at det blir mer økonomisk gunstig. Selvsagt er det trist de ikke kommer, vi sørger dog ikke. Ikke er vi sinte heller.

Mvh Yvonne :heiajente:

Ok, gratulerer, du er unntaket som bekrefter regelen! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Du glemte pondus!

Jeg tenkte at Donald pocket har flere sider og tar lenger tid å komme gjennom, men ok Donald OG Pondus! Jeg er da tross alt ikke vrang og vanskelig.. :nigo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...