Gå til innhold

Tabu å syntes at bryllup er kjedelig?


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

HAHA!! kjempebra tråd :fnise: Godt å vite hva jeg skal unngå i mitt bryllup!! :lur:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha lest denne tråden er jeg bare kjempelei meg for at jeg har vært såååå DUM å stelle i stand et bryllup i sommer. Det er overhode ikke meningen å skape ubehageligheter for våre venner og vår familie. Angrer på hele greie nå....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig tråd. Jeg har opplevd det meste som dere ramser opp, bortsett fra villmarkstur. Holdt på å havne i et "Vikingbryllup", men (Takk, Gud") det ble avlyst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Jeg syns også at bryllup er drittkjedelig,men jeg har bare vært i de vanlige jeg da ;)

Taler og sanger som varer i en evighet :sovne:

Også er det alltid et eller annet kjipt band som ikke kan spille som opptrer og da må ALLE danse!Vel,jeg liker ikke å danse og har i hvertfall ikke tenkt å begynne med det bare fordi en eller annen gammel onkel som ikke har tatt i gitaren på 30 år spiller i bandet :gjeiper: (høres i hvertfall sånn ut)

Det virker også som bryllup eller de fleste andre tilstelninger der det er alkohol så er det tydeligvis tidspunktet for dem som ikke drikker ellers til å drikke seg sanseløs helt til de sovner eller eventuelt finner ut at de skal tale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kosa meg skikkelig med denne tråden :strix:

Jeg har bare vært i ett bryllup, og det var det kjedeligste jeg har vært med på noen gang.

Selv er jeg ikke veldig kravstor, men har noen små ting som kunne gjort tilværelsen bedre for en litt ensom gjest:

- plasser folk parvis og sammen med noen de kjenner (lov å blande litt, men sørg for at man i det minste har et par andre man går overens med). Blir det en for stor utfordring så får man heller la være å lage bordkort; jeg klarer i alle fall å finne meg et sted å sitte på egen hånd.

- middag bør serveres maks én time etter at vielsen er avsluttet, og den bør være overstått på 45 minutter. Den trenger ikke å være superfancy!!

- dere trenger ikke tre retter når dere har kaffe og kaker som gjestene må være med på etterpå

- kutt ned på talene. Forlover og foreldre (gjerne bare én av hver) har lov å holde tale under middagen, resten kan vel ta det senere når de som ikke er den harde kjerne har rømt?

Endret av chikako
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte::rulle:

Herlig tråd! Jeg har vært i mange bryllup de siste årene, og selv om jeg nok hygger meg mer enn Vampen åpenbart gjør, er det mye som er tatt på kornet :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fikira

Etter å ha lest denne tråden er jeg bare kjempelei meg for at jeg har vært såååå DUM å stelle i stand et bryllup i sommer. Det er overhode ikke meningen å skape ubehageligheter for våre venner og vår familie. Angrer på hele greie nå....

Hopp over 3 timers taler, sang, leker og fylladans.

Hold vielse og middag tett opp mot hverandre.

Så skal det nok bli levelig for gjestene. =D

Og selv om resten av bryllupsforaet sier "det er din dag, gjør det DU vil.", så er dette en gjestzilla tråd. Dette er vår plass å klage på. Må være lov det også =D

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, morsom tråd.

Jeg forbeholder meg retten til å avstå fra å danse polynese. Guuuud og fader det er det verste jeg vet!

Men jeg var i verdens merkeligste bryllup for noen år siden, jeg var i en grillfest sammen med mannen min, hos en kollega av ham som jeg aldri har møtt hverken før eller siden. Vi hadde med kjøtt selv, og midt under grillingen ble vi kommandert inn i stuen, og der var det plutselg en dommerfullmektig som sto og viet (eller hva det nå heter) vertskapet. Jeg klarte ikke å tenke på noe annet enn at de marinerte & fylte kjøttstykkene ble ødelagte på grillen. Ganske riktig, vi måtte bomme pølser av noen andre... Bryllupsseansen var over på 15 minutter og så fortsatte festen som om ingenting hadde skjedd. Sææært..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært gjest i mange bryllup og har gjevnt over kjedet meg/følt meg uvell/sulten etc i alt for mange av disse.

Driver nå på å planlegger vårt eget bryllup og setter stor pris på å høre fra gjestzillasene. Jeg får litt for ofte høre fra mor/venninnger eller andre som har sine meninger om hva som "må" være med (eks hjemmelaget sang, taler, etc). Og det er godt å høre at det er flere som meg som ikke syntes dette verken er nødvendig eller ønskelig.

Dersom noen gjestzillas har noen flere tips til forhold som gjør bryllup kjekkere, lettere og mer levelige, mottas disse med takk :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopp over 3 timers taler, sang, leker og fylladans.

Hold vielse og middag tett opp mot hverandre.

Så skal det nok bli levelig for gjestene. =D

Og selv om resten av bryllupsforaet sier "det er din dag, gjør det DU vil.", så er dette en gjestzilla tråd. Dette er vår plass å klage på. Må være lov det også =D

Ikke alltid enkelt når folk skal ta bilder. Hver gang jeg leser på kg mister jeg bare lysten til å ha bryllupsfest egentlig :trist:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært gjest i mange bryllup og har gjevnt over kjedet meg/følt meg uvell/sulten etc i alt for mange av disse.

Driver nå på å planlegger vårt eget bryllup og setter stor pris på å høre fra gjestzillasene. Jeg får litt for ofte høre fra mor/venninnger eller andre som har sine meninger om hva som "må" være med (eks hjemmelaget sang, taler, etc). Og det er godt å høre at det er flere som meg som ikke syntes dette verken er nødvendig eller ønskelig.

Dersom noen gjestzillas har noen flere tips til forhold som gjør bryllup kjekkere, lettere og mer levelige, mottas disse med takk :)

Det beste du kan gjøre er å ikke be andre enn foreldre. :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pantherinae

Jeg har ikke vært i så fryktelig mange bryllup, men de jeg har vært i har vært fryktelig kjedelige. Masse dødtid, og laaange kjedelige taler. Om jeg noen gang skulle finne på å gifte meg, kommer jeg til å arrangere dagen slik at gjestene kan ha det morro, og at ikke mesteparten av tiden går med på å stirre i veggen. For meg går bryllup og konfirmasjon litt for same greia, begge deler er like kjedelig. :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig det viktigste er å ikke ha lang tid mellom bryllup og fest, og hvis dette skjer, husk på at dere har gjester som ikke vet hvor de er, som er sultne som fy!

Legg gjerne frem noe mat, trenger ikke være mere fancy enn brødskiver og litt pålegg, bare for å ikke få sure og misfornøyde gjester med alt for lavt blodsukker.. serverer man alkohol på topp av dette blir det kaos! hehe

Vi skjønner jo selvfølgelig at det er deres dag, og at det er for dere man gjør det... men mange av disse tradisjonene som ingen liker kan jo forandres på!

Er jo en morsom tråd, ikke for at noen skal bli snurtne eller fornærma...

Selvironi! :P

Klem til alle Bridezillas fra en Gjestzilla!:P

Endret av FrøkenJosefine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Ikke alltid enkelt når folk skal ta bilder.

Hva er problemet med å ta bildene før vielsen?

Da er dere nypyntet, nyfriserte, nysminket, friske og opplagte. Dere blir ikke mindre gift om dere tar bryllupsbildene rett før seremonien...

Rart det der: akkurat på bryllupsdagen er det viktig at ting skal skje i "riktig" rekkefølge (først gift, deretter bilder), når 90% av alle som gifter seg allerede har rukket å få barn før de inngår ekteskap. I de virkelig viktige tingene i livet er visst ikke rekkefølgen like viktig lenger ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med å ta bildene før vielsen?

Da er dere nypyntet, nyfriserte, nysminket, friske og opplagte. Dere blir ikke mindre gift om dere tar bryllupsbildene rett før seremonien...

Rart det der: akkurat på bryllupsdagen er det viktig at ting skal skje i "riktig" rekkefølge (først gift, deretter bilder), når 90% av alle som gifter seg allerede har rukket å få barn før de inngår ekteskap. I de virkelig viktige tingene i livet er visst ikke rekkefølgen like viktig lenger ;)

For det er mange enda som mener man ikke skal se hverandre før bruden går inn i kirken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

For det er mange enda som mener man ikke skal se hverandre før bruden går inn i kirken.

Det er jo nettopp det som er så meningsløst. Folk skalter og valter akkurat som de vil med tradisjoner (jf mitt eksempel over), så for å få mer fornøyde gjester kan de jo velge å gå bort fra denne tradisjonen også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo nettopp det som er så meningsløst. Folk skalter og valter akkurat som de vil med tradisjoner (jf mitt eksempel over), så for å få mer fornøyde gjester kan de jo velge å gå bort fra denne tradisjonen også.

De fleste gjester er faktisk fornøyd når de vet brudeparet er fornøyd. Hvis man skal legge vekk gode gammle tradisjoner for å glede selvsentrerte gjester så hadde det blitt mye fyllebryllup(ja for på kg er fri bar det viktigste)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Etter å ha lest denne tråden er jeg bare kjempelei meg for at jeg har vært såååå DUM å stelle i stand et bryllup i sommer. Det er overhode ikke meningen å skape ubehageligheter for våre venner og vår familie. Angrer på hele greie nå....

Ja, fy skam deg! Jeg syntes du bør vurdere å sende et unnskyld-for-at-jeg-utsatte-dere-for-dette-kort istedetfor takkekort etter bryllupet. :jolie:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Deilig tråd. Jeg har opplevd det meste som dere ramser opp, bortsett fra villmarkstur. Holdt på å havne i et "Vikingbryllup", men (Takk, Gud") det ble avlyst.

Vikingbryllup... :haar: :haar: Jeg har ikke ord som kan beskrive alle de stygge scenarioene jeg ser for meg nå.. :overrasket:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vikingbryllup, husmannsbryllup eller fantasybryllup høres utrolig spennende ut, jeg da. :sjenert:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...