Gå til innhold

Tabu å syntes at bryllup er kjedelig?


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Drømmebryllupet til KG gjester

-10min vielse

-Helst få lov å gå i joggebukse

-Fri slyt av alkohol

-Dyr 5 retters middag

-Stort kakebord og alt mulig kaker beregnet for all verdens allergier

-Dyre dasskurver med produkter fra parfymeriet

-Må være i ett slott med en dass til hver enkel gjest

-Masse gaver til gjestene og evt gratis flytur.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes vikingbryllup, husmannsbryllup eller fantasybryllup høres utrolig spennende ut, jeg da. :sjenert:

Samme her :)

Men jeg er veldig for løs dresskode i bryllup. Teit å kreve at alle skal være vikinger, men et morsomt konsept som jeg hadde kastet meg over og stilt opp som sydlandsk frille, for eksempel. Cowboybryllup hadde jeg vært mer skeptisk til, for eksempel, så jeg synes ikke det skal være kostymetvang på sånne arrangementer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmebryllupet til KG gjester

-10min vielse

-Helst få lov å gå i joggebukse

-Fri slyt av alkohol

-Dyr 5 retters middag

-Stort kakebord og alt mulig kaker beregnet for all verdens allergier

-Dyre dasskurver med produkter fra parfymeriet

-Må være i ett slott med en dass til hver enkel gjest

-Masse gaver til gjestene og evt gratis flytur.

:lete:

Hvilke kg-gjester vil ha dette, sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hopp over 3 timers taler, sang, leker og fylladans.

Hold vielse og middag tett opp mot hverandre.

Så skal det nok bli levelig for gjestene. =D

Og selv om resten av bryllupsforaet sier "det er din dag, gjør det DU vil.", så er dette en gjestzilla tråd. Dette er vår plass å klage på. Må være lov det også =D

Der tenker jeg vi har kilden til all faenskapen ja. Ja, det er DIN dag og hvis du har tenkt å feire den helt alene, gjør akkurat hva du vil! Men hvis man ønsker å ha gjester, utover de som fra naturens side er programmert til å elske deg uansett hva du gjør, så er det greit å sjenke gjestenes psykiske og fysiske helse en tanke eller ti! Og om man ikke gjør det, så man i det minste finne seg i at folk takker nei, ELLER oppretter gjestzilla tråder og bitcher til krampa tar dem! :nigo:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lete:

Hvilke kg-gjester vil ha dette, sa du?

Det er ett sammedrag av hva folk sier på kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett sammedrag av hva folk sier på kg.

Men det er ingen her inne som har sagt at de krever fem retters middag og dokurver fra parfymeriet. Snarere tvert imot: de fleste vil ha minst mulig styr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva faen er greia med dasskurver forresten?

Jeg skal innleie en dverg i mitt bryllupp som tørker i rumpa, danser en dans, kaster gull og diamanter over gjestene mens de driter og avslutter det hele med å dra tre tamponger ut av rævva for de som måtte trenge det...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med KG og bryllupsforumet? Er det ikke bridzillas, så er det "gjestezillas"... Hva skjedde med god, gammeldags folkeskikk?

Er man invitert i bryllup så får man takke nei hvis man syns bryllup er så skrekkelige greier, og heller sende et gratulasjonskort i posten.

For brudeparet er bryllupsdagen en stor dag - kanskje en av de viktigste i løpet av livet - og da får man enten ta seg sammen og glede seg litt på vegne av paret, eller man holder seg unna og lar de som faktisk er glade på parets vegne dukke opp alene.

Selvsagt bør brudepar med litt omløp i huet ta hensyn til gjestene så langt det lar seg gjøre, men å nekte brudgommen den opplevelsen det er å se bruden pynta for første gang når hun går ned kirkegulvet (gitt kirkebryllup, seff) bare fordi noen gjester syns det er kjedelig å vente en time, halvannen på middag blir for dumt.

Jeg har vært i flere bryllup, og selvsagt er ikke eviglange taler, lange middager og vielser preget av klisjeer og grining det morsomste jeg vet. Men det er jo ikke verre enn at man holder ut - av vennskap til brudeparet og av ren, skjær folkeskikk.

Og selvsagt, dokurvene veier jo opp for alt det kjipe :popcorn:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmebryllupet til KG gjester

-10min vielse

-Helst få lov å gå i joggebukse

-Fri slyt av alkohol

-Dyr 5 retters middag

-Stort kakebord og alt mulig kaker beregnet for all verdens allergier

-Dyre dasskurver med produkter fra parfymeriet

-Må være i ett slott med en dass til hver enkel gjest

-Masse gaver til gjestene og evt gratis flytur.

Gjestegaver tror jeg ganske enstemmig ble avfeid som noe stort tull i en tråd her -ingen følte behov for en flaskeåpner med brudeparets monogram og dato på, tro det eller ei...

Dertimot tror jeg en del ønsker seg en smule humoristisk sans og en anelse selvironi fra enkelte bruder både i denne tråden og mer generelt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg har selv vært gjest i mange bryllup og har gjevnt over kjedet meg/følt meg uvell/sulten etc i alt for mange av disse.

Driver nå på å planlegger vårt eget bryllup og setter stor pris på å høre fra gjestzillasene. Jeg får litt for ofte høre fra mor/venninnger eller andre som har sine meninger om hva som "må" være med (eks hjemmelaget sang, taler, etc). Og det er godt å høre at det er flere som meg som ikke syntes dette verken er nødvendig eller ønskelig.

Dersom noen gjestzillas har noen flere tips til forhold som gjør bryllup kjekkere, lettere og mer levelige, mottas disse med takk :)

Se der ja, nå kan jeg sove godt og lykkelig i natt! :nigo: Ikke hør på mamma, hun er en av de som er programmert til elske deg uansett hva og kommer egentlig kategorien Bridezilla senior. Venninne dine prøver bare å lure deg, slik at de selv kan komme unna med å utsette deg for all mulig faenskap når du er gjest i deres bryllup senere! Hallo liksom, DU kan ikke klage på at det to 3 dager fra vielsen til middagen, det tok lang tid i bryllupet ditt også. Sleipe, sleipe menneskene.. :blink:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Og jeg er såååååååå lykkelig over at det endelig har begynt å komme folk inn i tråden som er både litt provoserte og snakker om folkeskikke og gode gamle tradisjoner! :krangle::danser::hoppe:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schadenfreude: Må si meg enig med hele innlegget ditt, det er vel litt slik jeg også tenker. Joda, lange taler og ventetid er kjedelig, men det er faktisk ikke meg som er fokus og hovedpersonen i bryllupet, det er brudeparet. Og en del kan jeg faktisk tolerere for at brudeparet skal ha en flott dag. Blir talene for lange av en grandtante til en brudgom jeg knapt kjenner, vel, så kan jeg faktisk bare "fade out" og forsvinne litt i min egen tankeverden for en stund. Er ikke verre enn som så. ;)

Jeg får gratis mat, som regel god treretter, og kanskje også et par glass gratis alkohol. Jeg setter faktisk pris på det, selv om middagen kanskje er tradisjonell og ikke "spennende nok" for dagens urbane amatørkokker, og jeg synes det å klage over at man f.eks "bare" får tre glass vin gratis til middagen er så bortskjemt og uforskammet at jeg kjenner jeg blir litt flau.

Selvsagt skal brudeparet også være gode verter og tenke på gjestene, men det forutsetter faktisk at gjestene deltar med en positiv innstilling til å begynne med. Ikke at de dukker opp med et overbærende sukk og leter etter noe de kan klage over og kjede seg for. Da er det ikke brudeparet som er problemet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Ikke alltid enkelt når folk skal ta bilder. Hver gang jeg leser på kg mister jeg bare lysten til å ha bryllupsfest egentlig :trist:

Good for you! :duskedame: :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med KG og bryllupsforumet? Er det ikke bridzillas, så er det "gjestezillas"... Hva skjedde med god, gammeldags folkeskikk?

Er man invitert i bryllup så får man takke nei hvis man syns bryllup er så skrekkelige greier, og heller sende et gratulasjonskort i posten.

For brudeparet er bryllupsdagen en stor dag - kanskje en av de viktigste i løpet av livet - og da får man enten ta seg sammen og glede seg litt på vegne av paret, eller man holder seg unna og lar de som faktisk er glade på parets vegne dukke opp alene.

Selvsagt bør brudepar med litt omløp i huet ta hensyn til gjestene så langt det lar seg gjøre, men å nekte brudgommen den opplevelsen det er å se bruden pynta for første gang når hun går ned kirkegulvet (gitt kirkebryllup, seff) bare fordi noen gjester syns det er kjedelig å vente en time, halvannen på middag blir for dumt.

Jeg har vært i flere bryllup, og selvsagt er ikke eviglange taler, lange middager og vielser preget av klisjeer og grining det morsomste jeg vet. Men det er jo ikke verre enn at man holder ut - av vennskap til brudeparet og av ren, skjær folkeskikk.

Og selvsagt, dokurvene veier jo opp for alt det kjipe :popcorn:

Som jeg skulle sagt det selv. Fatter ikke at det går an å klage så mye, man velger selv å takke ja. For all del, man må jo synes det er kjedelig, men gjestene har egentlig ikke så mye de skulle sagt før de begynner å betale hele greia.

Vi kommer til å ha fire retter, vi blir viet ute, vi kommer til å fotograferes etter vielsen og vi gjør akkurat slik vi vil ha det fordi det er vi som betaler alt. Vi bestemmer, vi legger opplegget. Om man som gjest ikke takler dette så får man jo bare si nei.

Dette handler om innstilling. Hvis man kommer med den innstillingen om at det er kjedelig så blir det kjedelig. Enkelt og greit. Og ja, jeg har vært gjest selv i bryllup, i store bryllup som har vart i mange timer, og ja, innerst inne var ikke kirken sååå spennende, men hey, det er ikke min dag, det er brudeparets dag, så da får man bare skjerpe seg og la det være.

Folk her inne skriver først at man bør gjøre som man selv vil. Det er jo brudeparets dag. Men til syvende og sist skal man gjøre som gjestene vil, for at de for guds skyld ikke skal kjede seg. Tenke seg til at man ikke får det slik man selv vil. De som gifter seg er egentlig ikke ille, det er faktisk gjestene. Man kan jo egentlig spørre seg hvorfor man skal gidde å be noen i det hele tatt? Kom gjerne med argumenter for hvorfor man skal gidde å be noen som har en slik negativ innstilling?

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg har ikke vært i så fryktelig mange bryllup, men de jeg har vært i har vært fryktelig kjedelige. Masse dødtid, og laaange kjedelige taler. Om jeg noen gang skulle finne på å gifte meg, kommer jeg til å arrangere dagen slik at gjestene kan ha det morro, og at ikke mesteparten av tiden går med på å stirre i veggen. For meg går bryllup og konfirmasjon litt for same greia, begge deler er like kjedelig. :gjeiper:

Jeg er helt enig, men utover det bringer du egentlig et vanskelig spørsmål på banen; hva er egentlig verst bryllup eller konfirmasjon? Jeg holder en knapp på bryllup, siden det er mer press og forventninger inne i bildet. Sangene er ofte lengre også, iom at konfirmanten strengt tatt ikke er gamle knollen tar det jo ikke så lang tid å synge om alt de har gjort siden unnfangelsen.. det gjør det derimot med brudefolk x 2!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en morsom "satt på spissen"-tråd.. LE FOR FADER! :fnise::lur:

Vi oppfører oss fint,smiler til krampa tar oss, oppfører oss fint og er glad på brudeparets vegne.. Vi setter bare spørsmålstegn til alle tradisjonene og ler litt av de.. :danser:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampen

Det er jo nettopp det som er så meningsløst. Folk skalter og valter akkurat som de vil med tradisjoner (jf mitt eksempel over), så for å få mer fornøyde gjester kan de jo velge å gå bort fra denne tradisjonen også.

Jeg begynner formelig å pitre av glede over hele kroppen når jeg leser innleggene dine.. :romeo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

De fleste gjester er faktisk fornøyd når de vet brudeparet er fornøyd. Hvis man skal legge vekk gode gammle tradisjoner for å glede selvsentrerte gjester så hadde det blitt mye fyllebryllup(ja for på kg er fri bar det viktigste)

Pffffft, at man er fornøyd så lenge brudeparet er fornøyd er bare noe man sier, på lik linje med "takk for en fortryllende dag, jeg har kost meg maaaaaaaasssssseee altså!". :nigo: :nigo: At brudeparet er fornøyd på photoshooten sin hjelper ikke tarmene mine når jeg holder på å sulte ihjel på det lokale grendehuset i bygda Gud glemte. :jolie: Hadde jeg vært selvsentrert hadde jeg blitt hjemme.. Men neida, fremfor å kose meg i sofakroken trekker jeg i finstasen og bruker både tid og penger på å utsette meg for et langvarig mareritt utelukkende for å glede andre. :veslejenta::helen:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg synes vikingbryllup, husmannsbryllup eller fantasybryllup høres utrolig spennende ut, jeg da. :sjenert:

Sinnsyke damen.. :scorpis::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fikira

Problemet, Yvonne, er at om man takker nei, så er det for ille det også.

Damned if you do, damned if you don't.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...