Gå til innhold

Tiny og underfabrikken

Rannva

Anbefalte innlegg

Hei Tiny!

Jeg skulle gjerne vært med på treff i dag, men hovedprosjektet og eksamen har begynt å sluke hele meg. Har så problemer med å konsentrere meg at et sånt treff tar lett en del tid og konsentrasjon. Jeg skriver hjemme nå og da tar det også en del tid å komme seg til og fra.

Men jeg har veldig lyst altså! Jeg skulle gjerne vært der og sett hvor stor magen din er nå. Vi får møtes en gang etter den 26. mai, for du reiser ikke før i juni? Vi drar en gang etter 4. juni så har jo litt tid da. Da kan vi møtes på dagtid om du vil.

Lykke til med pakking og mammaklærshopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi får nok til noe en dag, Kiri. Kanskje blir det et treff til i slutten av måneden, siden så få kunne i går. Lykke til med oppgave og eksamen.

Æsj for en dag. Hele verden går imot meg, og jeg får ikke til noen ting. Leiligheten er et kaos, og jeg skal begynne å pakke. Har et helt rom fullt av papirer, der sikker 70% kan kastes. Men mesteparten er sambo sitt, og jeg kan ikke bare kaste. Han har det travelt med eksamenslesing, og det er jo viktigere en pakking akkuratt nå.

Skulle grave frem pappesker på gjeste/roterommet, men fikk det ikke til. De lå selvsagt under en seng og tre madrasser og masse millitærutstyr, på et rom som sikkert bare er to kvadratmeter. Heldigvis kom sambo hjem i lunchen (foretrekker lunch her forran matpakke) og hjalp meg. Han syns det er litt komisk å komme hjem til en samboer som er oppløst i tårer pga madrasser.. Jeg er glad han ser det på den måten, og ikke blir irritert på meg. :oops:

Fant ut at jeg heller skulle gjøre andre ting, så nå har jeg ordnet med jordmor og fastlege i Kristiansand. Begge deler er i den bydelen (litt utenfor sentrum) der vi håper vi får bo. Blir litt kjipt om vi nå blir plassert en helt annen plass, men jeg tror egentlig vi får det som vi ønsker.

Siste helga i mai skal vi kanskje nedover og se på leiligheten vi får tildelt. Dersom den er ledig allerede da.

Ønsker meg hengekøyestol til bursdagen! :gratulerer:

26+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, trist med "alt går på tverke dag"! Flytteprosesser med pakking, sortering og kastingt er ofte slitsomme, håper du har mange som kan hjelpe deg! :klem:

Snill mann som skjønner at tårene kommer av litt andre grunner enn vanlig! :blomst:

Hvis hengekøyestol er det jeg tror det er, så bør du intensivt ønske deg en, ja! Vi har en i hagen og den er deilig å sitte i for møre bekken og voksende mager. For ikke å snakke om for foreldre med babyer på fanget, når den tid kommer! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Håper du får en bedre dag i dag! :klem2:

Misunner deg ikke pakkingen og flyttingen, men det blir nok veldig bra etterpå.

Jeg har flyttet noen ganger, og jeg er glad jeg ikke var gravid da det sto på :wink:

Ønsker deg en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst, jenter! I dag er alt bedre.

Egentlig ser jeg ikke mørkt på verken pakking eller flytting. Det er jo en måned til vi reiser, så jeg har god tid til pakking. Og siden jeg ikke jobber, er det greit å ha noe å gjøre hele dagene. Merker ikke så mye til graviditeten, bortsett fra at jeg blir litt raskere trett en vanlig. Men det er ikke noe problem, har all verdens tid til å slappe av. :P

I natt drømte jeg at vi fikk en liten jente. Bitteliten, for dette er jo altfor tidlig å bli født. Det ble en stund i kuvøse, men alt gikk fint og var helt udramatisk. Men pluttselig måtte vi jo skaffe alt av utstyr og klær, vi har jo ingen ting. Og pakking/flytting ble ble litt mer omfattende og upraktisk.

Det er vel unødvendig å si at det var verdens nydeligste baby? :hjerter:

26+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai

17mai17mai17mai

hipphipphipphipphipphi

hurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurra

hurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurra

hipphipphipphipphipphi

17mai17mai17mai

Håper du får en riktig fin 17 Mai feiring!

Klem fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen! :D

Håper du har hatt en fin 17. mai!

Min ble våt og kald.

Klem fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

17.mai ble helt ok, om noe anderledes en normalt. Pga møkkavær ble vi bare hjemme. Sov lenge, og hadde frokost og is på senga mens vi såg 17.mai-tog på tv. Sambo har eksamen både i dag og i morgen, og satt pris på å kunne lese mye av gårsdagen. På ettermiddagen var vi på skolen, og spiste super middag. Traff flere av de som skal til Kristiansand, hyggelige folk.

Forresten har vi fått leilighet. I terasseblokk. Den er ganske så stor, 103 m2 og 3 soverom. I tillegg 30 m2 terasse! Den blir nok god å ha i sommer. Grilling og klestørking og utesoving for den lille (dersom det ikke er for varmt). Ulempen er at den ikke er ledig før 5/7. Skolen her er ferdig 11/6. Der blir noen uker i koffert, men det går nok greit. Skal bo litt hos svigers, før vi kjører sørover via Oslo. Må ha en natt på skolen på Kjevik, for vi har jordmortime der nede 22/6. Etterpå kjører vi enten til mine foreldre, eller til hytta. Ser an vær og vind og form og humør. Håper flyttebyrået ikke dreper plantene mine i mellomtiden..

Kanskje tar vi en tur ned for å se på leiligheten neste helg. Om det er greit for de som bor der nå. Vi håper egentlig de vil flytte ut litt før, selv om de har kontrakt til 5/7.

I helgen var jeg flink husmor, og leiligheten er fremdeles fin. Det er ikke ofte vi kan få pluttselig besøk uten å bli litt flaue :oops: men det kan vi nå. Har begynnt pakkingen, men det er vanskelig å vite så lenge før flyttingen hva jeg kommer til å savne viss jeg pakker det ned. Heldigvis kan jeg uten problemer pakke mesteparten av garderoben, den passer jo ikke uansett. Og mye kjøkkenting/utstyr kan vi klare oss uten. Og bøker. Og turutstyr/millitærting, siden han ikke skal på flere øvelder i vår. Og mange sko kan pakkes.

Planlegging er halve jobben, så jeg er godt igang. :P

Bare litt surfing først, og så pakking. :Nikke:

Jeg burde vel skrevet graviditetsting også, siden det er en graviditetsdagbok, men det er ikke så mye å fortelle. Formen er fin, Bittelille vokser og sparker masse. Tror jeg legger på meg sånn passe (har ikke vekt). Sambo er kjempestolt av magen min, og syns bare jeg burde gå i stramme klær. Klart jeg også er stolt, men må jo gå i klær jeg trives i. Magen er litt upraktisk av og til, men den føles ikke tung eller enorm enda.

27+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny og takk for sist.

Jeg ville bare hilse på og si gratulerer så mye med dagen på fredag! Jeg reiser til Amsterdam i morgen, så du får få gratulasjonen på forhånd!

Håper du får en fin dag, så snakkes vi når jeg er tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Jeg skulle vært hos legen i går! Var sikker på at det var neste uke, men det var altså feil. Må ringe i morgen og få ny time. Fryktelig irriterende da!

Takk for fårhåndsgratulasjon, Rioja. :bukke:

Sambo laget kake i dag, for vi var så søtsyke begge to. Krydderkake, supergod. Det blir mer en nok til i morgen også. Skal ikke ha selskap, det blir bare feiring med oss. Er midt i pakking, og har ikke lyst på noe særlig besøk. Vi skal på kino i stedet.

I dag har det både haglet og snødd. Ikke særlig til mai-vær. :veldigsur:

27+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke særlig bra med regn og haggel nei.

Hva slags kino hadde dere planer om å se? :)

Håper du får en fin bursdag i morgen!

:o Jeg skal ha eksamen! :) Gleder meg til helg!

Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen (snart) !!!

:danse::gratulerer::danse::blomst::danse:

Ønsker deg ei flott dag!

Kos dere på kino!

Klem fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for bursdagshilsener!

Det ble ikke kino på oss, fant ikke noe vi hadde lyst til å se. Ble hjemm og koste oss vi to.

I dag var jeg hos legen, måtte få ny time siden jeg glemte den i sist uke. Alt er bra, bt 120/60, hjertelyd 144, ligger litt over den røde på s/f-mål, men han sa at den kanskje bare ligger litt høyt. Har lagt på meg en del (ikke fryktelig, men mer enn før) men det gjør jo ikke noe. Har bestemmt meg for å frøve å gå tur hver dag. Jeg har vært litt for lat i det siste, og sittet for mye inne.

Har kommet godt igang med pakking, tenk at det bare er to en halv uke til vi reiser! :o

I dag hadde vi besøk av en dame fra rengjøringsbyrå, som skulle se leiligheten for å gi oss en pris på utvask. Deilig å slippe å gjøre det selv. Og deililg å slippe regningen etterpå. :P

På onsdag skal det være visning her, så da må jeg ha tatt en oppryddning og vask. Det er ikke særlig pent når vi er mitt i pakkingen. Men det vet jo huseigeren om, så vi får bare gjøre det beste utav det.

På fredag reiser vi til Kristiansand for å se på leiligheten der. Leier bil på Kjevik, og lørdag kjører vi til mine foreldres hytte, som ligger ca 2 timer fra Kr.sand. Der blir vi til mandag, og viss vi er heldige kommer lillesøs også bort en tur. Og kanskje et søskenbarn med ny kjæreste, de har hytte rett ved. Koselig med pinsetur. :P

I morgen skal vi være barnevakt for sambos to nevøer på 13/14 mnd. Det blir koselig, er alltid så gøy å treffe dem.

Nå må jeg prøve å lure sambo til sengs snart. Han har eksamen i morgen, og har ikke godt av å sitte og lese hele natten. :Gjesp:

28+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ikke lenge til dere skal flytte nå nei :-)

Håper dere blir fornøyd med den nye leiligheten.

Tenk så godt det blir når dere er kommet i orden.

Da er det bare for bittelille å komme :D

(Helst til termin da)

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsen i dagboka mi, Tiny!

Jeg skjønner at du er snart på flyttefot til palmekysten. Velkommen skal du være!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Murmel og tyttebær! Hyggelig at dere stikker innom.

Vi har hatt en flott pinsehelg. Fredag reiste vi til Kristiansand, noe som ble litt stress. Flyet gikk kl 17, og sambo hadde eksamen som varte til 16. Men en halvtimes kjøretur kunne det gå akkuratt. Vi måtte hente billettene på flyplassen, og der er det jo ofte litt kø. Heldigvis ble sambo ferdig en time før tiden, og derfor bestemmte vi oss for å ta buss istedet for å kjøre. Det tar jo litt tid å gå til bussen, men vi ville være på Værnes ca 16:30. Det vi ikke hadde tenkt på var at vi ikke var de eneste som skulle ut og fly i pinsen. Da vi trakk kølapp for å hente billettene, var det 49 forran oss i køen! Tiden gikk, og vi ventet. Traff et par andre fra skolen som skulle med samme fly, og også måtte hente billetter. Da klokken var ti på fem gikk en av dem bort til en skranke og spurte om vi ikke kunne få billettene så vi rakk flyet. Snille damen sa at det var greit, så vi kom akkuratt med. Fikk ikke sjekket inn, men kom frem til slutt.

På Kjevik hadde vi bestillt bil. Valgte den nest minste typen, billig og praktisk. Siden jeg er glad i røde biler, spurte sambo om de tilfeldigvis hadde en rød til oss. Det hadde de ikke, vi skulle få en sølvgrå polo. Da vi skulle hente bilen, finn vi en stor ford ett-eller-annet stasjonsvogn. Rød. Det var visst ikke ofte noen valgte bil etter farge. De syns det var sjarmerende, så de hadde oppgradert oss. Betalte det samme som for den lille bilen. Hihi, snille avis. :ler:

Overnattet på skolen på Kjevik, og reiste for å se på leiligheten lørdag morgen. Den var stor og fin, eneste minus er at badet er knøttlite. De burde ha dusj der i stedet for badekar. Tror ikke det hadde vært plass til stellebord siden vi må ha et ekstra skap. Men men, det går nok bra likevel. Terassen er mye mindre en på plantegningen, så jeg mistenker at vi har fått feil tegning. Men den er stor nok, og har flott utsikt. Får ikke sol før litt utpå dagen, men har kveldsol og solnedgang. Leiligheten ligger i 3. etasje på terrassesiden, men på gateplan på baksiden (ligger i en ganske bratt bakke). Dermed får vi utsikt, men kan gå rett inn uten trapper/heis. Ned til garasjen i kjelleren går det heis, så vi slipper å ta vogna i heisen. Det er ca 5 minutter å gå til butikken, og 10/15 (tror jeg) til stranda. Kanskje 20/30 til helsestasjonen. Ergo trenger vi ikke å bruke bilen så mye.

Etterpå kjørte vi til mine foreldres hytte, og var der til mandag. Lillesøs kom også bort en tur fra søndag. Kjempevær hele turen.

Før vi reiste hjem igjen, hadde vi en avtale om å se på en barnevogn vi hadde sett på finn.no. Så nå har vi kjøpt vogn! Den skal stå hos de vi kjøpte den av til vi har flyttet ned. Det er en 1,5 år gammel Troll dou. Mørk blå utenpå, og lys inni. Betalte bare 1300,- inkl regntrekk, 2 myggnett, stelleveske, handlenett, vognpose, sommerdyne og ekstra vinterdyne. Et bra kjøp, den var i veldig bra stand. Vi er kjempefornøyde.

I dag har jeg bestillt utvask, deilig å slippe det selv. Og så har jeg meldt flytting til posten, og oppbevaring av post frem til vi får den nye leiligheten. 11 dager til flyttelasset hentes, jeg må begynne å planlegge hva vi trenger av saker og ting i de ukene vi er på "loffen". Og hva vi trenger nå frem til vi flytter. Og så må resten pakkes ned. Er godt igang med pakking allerede. :danse:

I dag var sambos siste undervisningsdag. Resten av tiden er lesedag, siste eksamen, innlevering av utstyr, og så skal de visst skyte et par dager. Og ta de fysiske testene. Så er det ferie for kadettene. :P

29+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Gleder seg til fortsettelsen :)

Hilsen meg...

Sorry at det ikke har kommet noen mail ang codec ennå, men skal se på det i kveld. Vært på Byåsen sammen med kjæresten siden fredag. Deilig med hage når det er sol! :)

Hilsen fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...