Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Og her i huset er prøving utsatt på ubestemt tid... etter 9 dager med pass av 2 stk nevøer med adhd vil ikke Mannen lenger ha flere... iallefall ikke på ei god stund :(

Håper det bare er forbigående.... vel vel, planen var jo å vente til August så mye kan skje innen den tid....

Det er både morsomt,slitsomt og krevende! H skal være hjemme fra bhg imorgen ettersom det er siste dagen de får sammen. Dessverre så gikk ikke mammabilen gjennom eu-godkjenningen så den skal inn til operasjon imorgen (noe med kuler som var slitt? :vetikke: )

Blir uten bil til kl 12.00 og da skal han på 2 år sove lur... så vi får finne på noe her i nærheten tenker jeg :)

I dag har H hatt besøk av ei venninne fra bhg :rodmer: de lekte så godt sammen, kledde på seg prinsessekjoler, lekte med ALLE lekene (bombet! hehe) jeg lagde taco-tubs som jeg gratinerte i ovnen. pleier å lage Toro Tacogryte, men fant den ikke i noen butikker... så da lagde jeg det selv! kjøttdeig, tacofyll,mais, kidneybønner, hakkede tomater med basilikum og ris. Bruker de små taco tubsene, fyller dem og har på ost :) gratineres i ovnen :) Mmmmm :)

Lagde pannekaker til kvelds og nå står et gl.fritt havrebrød til avkjøling! Phew!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igår kjørte H,svigermor og jeg guttene hjem. De var utrolig glade for å se broren sin igjen : :rodmer:

Vi ble noen timer før vi kjørte hjem :) Svigermor og jeg hadde en koselig kveld med vin og så på bilder :)

Hun fikk sovet godt her, rart med det at alle som kommer hit sover så godt :fnise:

Mannen var på fest med de han gikk på skole med for 20 år siden :) Han hadde hatt det koselig :)

Kjente godt vinen jeg drakk igår... :daane:

Ellers så er Mannen nå klar for å kjøre på... skjønner ingenting jeg :daane:

Men jeg klager ikke :ler:

Stillhet i huset er heeeelt fantastisk :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, får aldri skrevet i noen bøker for tida, for jeg er bare inne fra mobil og da er det så tungvint.

Så bra at han er klar igjen, og at det fikk fort over med det at han ville utsette prøvinga :hoppe:

Forresten så synes jeg dere er knalltøffe som hadde to ekstra unger såpass lenge! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner! :)

Er ikke så innmari mye å skrive her for tiden... Det han sa på en snurr ble ikke gjort alvor av ved edru :sengekos:

Men planen var å sette igang i August, så vi har god tid :) Fikk hyggelig nyhet fra min bror! Han og damen hans har kjøpt seg hus og venter baby i slutten av Desember :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Fredag kom TR og jeg har ordnet meg en syklus-App på tlf :) Utrolig grei, og med gode tilbakemeldinger. Der kan jeg også se den mest fruktbare perioden og når jeg kan forvente TR. Må bare registrere litt så sykluslengden blir ca rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, at du orker å ha en sånn app! Tror jeg hadde blitt altfor opphengt i den... :fnise::sjenert:

Ser ut som på facebook at dere har hatt en flott helg i sola. Utrolig deilig med litt sommer! :bolledeig:

Svarte deg forresten i kommentarfeltet på bloggen, men skriver det her og: Bare å si ifra hvis du vil være med og gå tur i lysløypa en dag f.eks! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag reiste tanta igjen :fnise:

Bruker appen for å se når jeg kan forvente besøk av tante rød :fnise:

At det står når en er fruktbar og muligens har eggløsning er bare en fordel :)

Ellers så var jeg hos voksedama igjen idag, bikiniwax :) Og det gjorde ikke vondt i det hele tatt i dag! Rart! Hun sa det kommer av at jeg akkurat har hatt menstruasjon. At den beste dagen å vokse på er samme dagen som en er ferdig eller dagen etter :) Nice to know!

Mannen er på forretningsreise og jeg har fått dilla på en skikkelig fjortis-serie på netflix.... :flau:

Heter Awkward :ler:

Typisk nok så viser de bare 1 sesong.... og på viaplay kun sesong 4.... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld kom Mannen hjem igjen :hug:

Jeg har fri idag og Mannen tok "pause" sammen med meg :lur: (les: :sengekos: ) :fnise:

O`herlige Liv! Det regner og er grått ute, men du verden så deilig det er å kose seg inne :)

Nå skal jeg ta meg en tur på butikken og kjøpe Løvbiff, hente H i barnehagen og lage glutenfrie pitabrød :) Funnet ei oppskrift på polarbrød hvor jeg bare bytter ut det grove melet med lyst :) Enkelt og godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sweet mother of Gods.....

Igår kveld hadde vi nabofest... Er 10m å gå så vi dro begge to og hadde med babycallen (grillet med ungene tidligere på kvelden)

Jeg drakk 3 øl og 3 glass med rødvin... La meg kl 03.00 og ble vekket kl 06.45... :daane:

Hun sov i vår seng(Mannen lå på gjesterommet) Hun sov i 1t til, så gikk jeg ned for å lage frokost til henne.

Plutselig mens jeg sto med leverposteiskiva så ble jeg helt vannvittig kvalm... løp til vasken på vaskerommet, foldet hendene og sa "herlighet for ei dårlig mor jeg er idag" og BESVIMTE! Kom til meg selv på gulvet og fikk karret meg opp... Noe sånt har ikke skjedd før.... èn gang for mange år siden, men husker ikke hva som var årsaken... Jeg ga blod på fredag... kan det være årsaken? Mannen sa at han mente at jeg kunne være gravid :ler: Men jeg har ikke eggløsning før Torsdag i neste uke... og han leverte varer på Torsdag denne uken (to dager etter jeg var ferdig med tante rød...) Faktisk biologisk umulig! Men jeg blir jo paranoid fordet... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så ekkelt! :sjokk: Slo du deg? Og hva sa H? Eller fikk hun det ikke med seg? Sikkert ikke utenkelig at det var fordi du ga blod, men hva vet vel jeg... Ekkelt uansett! Hvordan har formen vært resten av dagen da? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var oppe i 2 etasje, hun ville være med ned men jeg ba henne være igjen oppe....

Er litt øm på det ene kinnbeinet.... Har vært grei i formen resten av dagen, fikk i meg to brødskiver en times tid etterpå med masse leverpostei (jern) Har fått jerntabletter fra Blodbanken som jeg tar om kvelden.

Og nå sitter jeg her med lettere angst etter at jeg googlet (gravid to dager etter mens) :daane:

Tydeligvis er det ingen regel og noen må tilogmed prøve å bli gravid mens de har mensen....

Herlighet.... Og så må jeg jo vente i uvissheten ei goood stund..... får vel google hvor lenge en må vente før en tar test også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte graviditetstest idag.... kan teste 26 Juni... Men jeg har en teori om det hele....,Murringene er nok fordi jeg har EL denne uken (om jeg passer inn mtp appen)

Hadde ikke vært noen krise,men Mannen er bestemt på at vi ikke skal begynne å prøve før i August :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært i sommeravslutning i H sin bhg :strix:

De var oppstilt som et kor da vi kom, og sto spente som tente lys :)

H ble såååå glad da jeg kom (Mannen kom litt etter meg) Hadde med nybakte glutenfrie pølsebrød :spise:

Bruker samme oppskriften som til polarbrød (bruker fint mel, lager pita og pølsebrød da)

Mannen og jeg sto sammen og så på da de sang, med fullt band og greier (gitarer,trommer og cynth) Etterpå var det grilling :)

Imorgen skal jeg til legen kl 10.30 og til frisøren kl 12.00. Full rulle! Lørdag kl 05,30 blir jeg plukket opp her før det blir videre til Danmark med jobben :) Gleder meg til å sykle!! Vi er 4 stk som skal sykle og 4 som reiser med bil. Var med i fjor også og det var en flott tur! Denne gangen skal vi ta det i et roligere tempo :)

Er spent på om det er noe utslag hos legen... er sikkert bare pga at jeg ga blod. Men er forferdelig øm over blæra, håper det ikke er betennelse av noe slag :daane:

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var også på sommerfest i barnehagen i dag. Kjempekoselig! Og nesten litt vemodig på vegne av førskolebarna og foreldrene... Så fort som tida går er det sannelig ikke lenge til det er våre som slutter i barnehagen! :grine:

Lykke til hos legen! :klem:

Lyst til å gå på kafé en dag forresten? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det var vemodig for de ansatte i bhg at det nærmer seg slutten for skolebarna! Rørende... :)

Håper de finner ut av et eller annet hos legen,men jeg tviler... Har vel egentlig vært litt rar i underlivet ganske så mange år nå uten at det kommer frem noe... Tok ultralyd da jeg tok ut spiralen,alt var fint....

En kafètur hadde vært veldig koselig!! :) Hva med Tirsdag? :) :) Onsdag passer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir koselig :)

Som vanlig så kom det INGENTING ut av legebesøket.... Tok urinprøve,men viste ingenting...

I tillegg har jeg begynt å snorke/puste tungt så Mannen har rømt til gjesterommet :daane:

Begynner med astmamedisin ikveld... Håper jeg ikke holder romkameraten min på jobbturen våken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur!! Det er vel en viss fare for at romkameraten har litt promille? Da skal det nok mer enn litt snorking til for å holde noen våkne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra en gøyal jobbtur :) Jeg fikk eget rom med eget bad!! :hoppe:

Jeg var utrolig øm i musklene da jeg kom frem så jeg var den første som la meg... føltes som voksesmerter.... :daane:

Igår ble det tidlig kveld ettersom vi skulle tidlig opp idag :) Men veldig koselig ¨sitte ute på verandaen med cider :)

Mannen kom og hentet meg,veldig herlig! Det som ikke er fullt så herlig at jeg datt ned trappa (siste6 trinnene) og nå svir og verker det litt... Mannen skal på forretningsreise imorgen.... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du har jammen vært uheldig denne måneden! :kose:

Kos dere på leiren, jeg er veldig spent på hvordan det var der.

Aldri vært der før, men det er bare jeg her hjemme som har denne sykdommen og.

Om minstemann og hadde hatt det så kanskje jeg ville reist.

:)

Videre god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...