Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)

Mokkon83

Anbefalte innlegg

ja,det ligger som pdf også :) men det er noe eget å ha det fysisk i handa :fnise:

moro å ta vare på også :)

Mannen snakket med megleren isted,venter på svar når vi kan komme på visning :hoppe: Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aaaaaaaaaaah.....

vi klarte ikke å vente så vi kjørte bort til huset for å se hvordan det ser ut utenfor... det var veldig bratt og ei fæl tomt... :(

hadde blitt utrolig tungvint om vinteren...

skjønte grunnen til at det har ligget tilsalgs siden mars...

de som eier det har visst gått fra hverandre,men blitt tvungen til å bo der samme til det er solgt pga økonomien.. kjipt for dem... :(

dukker sikkert opp en del hus i februar/mars, ettervirkninger fra julebordstid og jula.. dessverre mange som går fra hverandre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at det ikke var aktuelt likevel! Merker veldig godt at det er lavsesong for hussalg nå. Får vel bare smøre oss med tålmodighet, begge to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er utrolig lite på markedet som passer våre krav... :(

I går sa Mannen at han ikke vil bo der som vi så på hus allikevel, men her i området som vi bor heller... Hadde håpet på et annet sted fordi det jeg føler det er dårlig miljø her... mye narkomane og på skolen er det visst mye mobbing. Mye hærverk og forsøpling...

Vi får se hva som dukker opp...

I dag skal vi ha middagsgjester :) det blir koselig!

Har gjort klar ei rådyrstek på nesten to kilo!

Er et vennepar og deres to små som kommer :) gutten er 4 år og jenta er 2 mnd :)

I går fikk jeg bestilt dåpstakkekort og julekort! :hoppe:

Brukte optimalprint, veldig fornøyd med dem :)

Fått handlet to julegaver til, så snart er jeg ferdig med gavene til barna iallefall :)

Skal lage fotoalbum til de voksne så jeg må vel snart sette i gang.. :)

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår natt sa H "mamma" klart og tydelig :rodmer:

Klokka var rundt 2 og Mannen var inne hos henne, det var

hun tydeligvis ikke fornøyd med for da kom det et klart MAMMA fra henne, etterfulgt av mamamamamama :) hehe

Siden har det gått i mamma dagen lang :) det varmer et mammahjerte :)

Igår hadde vi besøk av barselgruppa,kjempekoselig og sitte å prate sammen :) hun ene har jeg ikke sett på over tre uker pga ferie!

I dag hadde vi besøk av tre damer fra tre forskjellige "grupper" som jeg møter :)

Mazilla og S

V og C som vi har blitt kjent med via ei gruppe på fb

W og A som jeg jobber med :)

Skulle egentlig gått på babykino i dag, men det var utsatt til om to uker... så inviterte til film og popcorn (og rødsaft selvfølgelig! :fnise: )

Ble skravling istedet for film, men kjempekoselig var det!!

Skal prøve å finne farsdagsgave til Mannen i morgen tenker jeg :) hans første farsdag :rodmer:

Må få satt i gang med julegavene til svigers og foreldrene mine også...fotobøker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøtt!!! :tristbla:

de to siste nettene har vært harde!!!

Mannen var inne 4 ganger, og jeg 5 ganger i natt... :gjesper:

Prøvde å gi henne vann, men da eskalerte det noe enormt!

Hun har vært litt sutrete, tror det enten er pga tanna eller at hun vokser... (riskornet synes mer og mer!!)

har gitt henne maisvelling på kvelden i det siste, så skal prøve å ikke gi henne det ikveld. kanskje det hjelper :)

Mannen foreslo at vi legger henne en halvtime senere også :)

Nå sover hun ute i vogna, hadde en lur mellom halv elleve og tolv også. mulig jeg klemmer inn en til lur i femtida!

Vi er begge skikkelig trøtte og ugne... Begge har vondt i ryggen og misfornøyde, men vi klarer å la være å krangle på småting fordet! Og det er jammen meg godt gjort! :hoppe:

Blir ikke besøk til helga :( vi skulle få besøk av søskenbarnet mitt, samboeren hans og de to små barna.

Vi tenker vi skal finne på noe sammen, så nå kikker jeg litt rundt på om det er noe moro som skjer i nærområdet som vi tre kan gå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår natt sa H "mamma" klart og tydelig :rodmer:

Klokka var rundt 2 og Mannen var inne hos henne, det var

hun tydeligvis ikke fornøyd med for da kom det et klart MAMMA fra henne, etterfulgt av mamamamamama :)

:hjerte:

Glemmer ikke da TM sa mamma første gangen.

Hun var halvannet, sto og så på meg og sa det vakreste ordet jeg noen gang har hørt.

Kommer aldri til og glemme det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marianneE: Kommer nok ikke til å glemme det øyeblikket nei! :rodmer:

Er så moro at hun etter det sier mammamammama hver gang hun vil ha meg i nærheten :) Ellers så babler hun masse annet, men når hun er sulten,trenger ny bleie eller bare kos så roper hun på meg :rodmer:

Elskede Mannen :yvonne:

Han har funnet et bra speilreflekskamera til meg :hoppe: Har blitt mer og mer interessert i fotografering med årene, og har bestemt meg for å sette meg mer inn i hvordan jeg kan ta gode bilder som amatørfotograf :) Nå som jeg har så fine objekter ( :fnise: ) å ta bilder av, som H, S og alle de andre smågullene så er det så gøy!!!

Utrolig gøy å "fange" øyeblikket! Har vært utrolig fornøyd med kompaktkameraet vi har, men skal selge det nå som vi bytter :)

Føler aldri jeg har hatt noen hobby å holde på med!

Til mandag skal vi på politistasjonen og ordne pass til H! :hoppe:

Ellers så har jeg printet ut oppskrift på firkløverkake! Tenkte lage i morgen kveld, kose oss med den på farsdagen på søndag :)

Har ordnet kort og gave fra H! Så gøy for Mannen å få feire FARSDAG!! :rodmer:

Gooood Helg!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har farsdagen levd opp til forventningene? :)

JA!! :) Det var en skikkelig deilig dag!

Mannen lagde frokost til oss (egg,bacon,bønner og champignon) , var og gikk

tur i skogen (bilskogsvei) med H i vogna og hunden var med :)

Hunden hadde bursdag igår! Hele 5år!! Tida går fort :) Merker at han begynner å

bli eldre også, han er tyngre i bevegelsene og roligere. Helt fantastisk!

Han er fremdeles leken når vi vil leke med han, men er ikke så sprelsk om dagene

lengre.. :)

Da vi kom hjem fra turen ringte vi kinasjappa og bestilte mat! NAM!

Mannen kjørte og hentet (han hadde helst sett at jeg gjorde det... og klarte å gi meg dårlig samvittighet selv om jeg har kjørt og hentet 99 av 100 ganger vi har bestilt... imponerende at han klarte det... vi lo av det idet han dro..hehe)

Vi spiste hjemmelagd firkløverkake til dessert :) Jeg følte meg oppblåst i magen... brukte sjokolade hvor det står "kan inneholde spor av gluten" vet ikke om det var dèt eller kinamaten.. spiste søtsur saus...?

Vi så film og hadde en trivelig kveld! Mannen fikk kort og genser i gave :)

Hunden fikk kokt ris med kylling :fnise:

FOR et deilig vær idag!!! Værkalkulatoren melder faktisk snø... spennende!! var 0,3 grader ute i morges klokka 8!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har hatt det veldig fint i det siste :rodmer: Så fint at du og mannen har det fint! Og morsomt med H som sier mamma :hjerte:

Jeg har også begynt å interessere meg for fotografering, etter at jeg fikk kamera av mamma. Det kameraet er så bra!! Jeg er helt imponert! Det har mange morsomme instillinger også, f.eks at alt blir svart/hvitt bortsett fra alt det røde. Tok bilde av svart/hvitt Goffel med rød fingermaling :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har hatt det veldig fint i det siste :rodmer: Så fint at du og mannen har det fint! Og morsomt med H som sier mamma :hjerte:

Jeg har også begynt å interessere meg for fotografering, etter at jeg fikk kamera av mamma. Det kameraet er så bra!! Jeg er helt imponert! Det har mange morsomme instillinger også, f.eks at alt blir svart/hvitt bortsett fra alt det røde. Tok bilde av svart/hvitt Goffel med rød fingermaling :ler:

Her går det veldig fint for tiden :) Utrolig deilig! Mannen har sluttet å røyke og vi har hatt rolige helger :)

Det er så gøy å høre på bablinga hennes :rodmer:

Du har samme kameraet som meg? Har ikke fått satt meg ordentlig inn i hvordan jeg skal bruke det! Har ikke bruksanvisning... prøve å finne på internett :) Hva heter den funksjonen med svart/hvitt som du brukte?

Håper dere også har det bra! :klemmer:

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom vinteren!

Omtrent permafrost her ute!! :)

Håper det ikke er glatt i lysløypa! Vurderer å anskaffe meg brodder... :sjenert:

Jeg og de andre på 75år... :ler:

Kikket på kalenderen... Det er 1 uke til jeg skal til gynekologen...

De fant jo celleforandringer, men ikke tegn til kreft. Syns det er skummelt :(

Skal ta biopsi med lokalbedøvelse... Gruer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til hos legen i morra! :klemmer:

Har time tirsdag i neste uke... :(

Idag er det synstest! Midt i graviditeten begynte jeg å se dårligere,nå

føler jeg at jeg er avhengig av brillene :sjenert:

Finne meg noen mer behagelige briller idag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tilbake og ta synstest når jeg er ferdig med å amme...

Helt utrolig hvor mye de hormonene påvirker!!

Mannen fant noen stilige briller som jeg skal ha meg neste gang :)

Vi fikk ordnet passbilde og bestilt pass til H :)

Hun smilte som den lille prinsessen hun er :rodmer:

Vi fikk endelig skiftet filter på kjøleskapet vårt idag! Skulle vært gjort for

leeenge siden... men det filteret hadde tydeligvis ligget lenge på elkjøp... eska

virket helt slitt... og da vi byttet så ble hele kjøleskapet oversvømt! :sinna:

Pakningen på det "nye" filteret var morkent... vi måtte bytte over til den gamle gummipakningen... irriterende!! Men vi fikk iallefall vasket og kastet masse mat...

Ellers så må Mannen til byen foreldrene bor i for å levere noe firmagreier.. Han vil at vi skal være med så vi kan besøke foreldrene hans... og selvfølgelig vil han det på fredag....!

Har allerede lagt planer med en gjeng venninner om kafètur. Har mer lyst til det!

Mannen sa "jaja,du får gå på kafè med venninnene dine da..." kunne like godt lagt til "hvis det er viktigere for deg"

så... what to do...? Blir vel enda mer drama med dem hvis jeg prioriterer mitt ønske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaféturen har jo vært planlagt en stund da... :sjenert: Må dere dra akkurat på fredag? Det var jo litt kort varsel da... Han kunne jo hørt med deg om du hadde planer først ;) Men ikke vet jeg, du må gjøre det som føles riktig for deg! :Nikke: Det kommer jo alltids nye anledninger for kaféturer, selv om det ikke er så ofte M og J har sjansen til å være med.. :sjenert:

Har du forresten lyst til å være med på Mary Kay-party i morra kveld? Jeg har sagt ja, siden det var tanta mi som spurte, da er det nemlig umulig å si nei.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA! han kunne ta det på mandag istedet,så da reiser vi sammen inn da :):hoppe:

Hadde gledet meg så til kafèturen,det blir koselig!! :)

Har vært på marykay tidligere... går ALT for mye penger om jeg går på noe sånt... :fnise:

Tror nok jeg holder meg hjemme... Skal bestille meg time til frisøren for en ny runde striper så tenker jeg sparer pengene til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den! :fnise: Hun har spurt meg, kusina mi og ei fra jobben, så vi blir ikke akkurat mange. Desto større kjøpepress! :daane:

Så bra at du kan bli med på kafé! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet,det er HELG igjen! :hoppe:

Tida flyyyyr!

Planen for helga er kafè med venninner idag,pizza og film med Mannen ikveld.

Kose oss hjemme imorgen, og basseng på søndag :)

Mannen skal ha julebord for firmaet sitt neste helg,så denne helga er det kosehelg :)

Deilig nå når han ikke drikker hver helg! Og han er fremdeles røykfri! :hoppe:

Nå sover H i vogna, vi har fyr i ovnen og stearinlys på bordet :) Skikkelig grått ute! men koselig inne :)

Skal shine litt før helga her! Muligens hente ned litt julepynt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...