Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)

Mokkon83

Anbefalte innlegg

Vittig hvor forskjellige de små er! S liker ikke avokado og banan i det hele tatt, mens gulrotmos er midt i blinken. Har kjøpt fruktmos med eple og banan fra Hipp, og den liker hun hvis jeg lunker den litt. Tenker jeg lager det også selv etterhvert, med forskjellige typer frukt. Synes det er kjempemoro å eksperimentere med stavmikseren! :fnise: I dag lagde jeg en hel haug bokser med gulrotmos og la i frysa. Har isterninger med morsmelk som jeg blander i, og har kjøpt bokser på Ebay som passer perfekt til smaksporsjoner :nigo:

Bable bable... :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vittig hvor forskjellige de små er! S liker ikke avokado og banan i det hele tatt, mens gulrotmos er midt i blinken. Har kjøpt fruktmos med eple og banan fra Hipp, og den liker hun hvis jeg lunker den litt. Tenker jeg lager det også selv etterhvert, med forskjellige typer frukt. Synes det er kjempemoro å eksperimentere med stavmikseren! :fnise: I dag lagde jeg en hel haug bokser med gulrotmos og la i frysa. Har isterninger med morsmelk som jeg blander i, og har kjøpt bokser på Ebay som passer perfekt til smaksporsjoner :nigo:

Bable bable... :skravle:

Ja! moro å se at de utvikler seg til små personer :rodmer: H liker også den eplemosen fra Hipp :) kanskje jeg skulle prøve å lunke den ja!

I dag prøvde vi fruktnettet, H elsket det!! :) hadde først i banan, deretter pære :)

satt i vippestolen og spiste frukt mens hun så på disnep-junior :fnise:

ser dere i morgen, Mazilla!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippiii!

har fått kjøpt meg stuegardiner via fb!! :) elsker kjøp/salg sida :)

deilig med noen andre vintergardiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering :)

mandag var jeg hos ørespesialist, har en lavfrekvent lyd i det ene øret som har blitt veldig plagsom etter graviditet og fødsel...

Mazilla passet H mens jeg var der :)

Tirsdag var jeg først hos gynekologen med den hersens spiralen som Mannen stikker seg på... :kjefte: Men kom noe godt ut av det! Jeg fikk byttet til hormonspiral til halve prisen :lur: har lest mye om de forskjellige og funnet ut at jeg burde valgt hormonspiral fra begynnelsen... den er sikrere og jeg kan slippe mensen :hoppe:

man skal egentlig vente med samleie i ei uke, men kommer til å vente i to uker så er vi sikre på at han ikke ødelegger noe med trådene der...

Fikk slappet av noen timer på sofaen før H og jeg kjørte til Ikea :) der møtte vi svigermor og det var faktisk veldig koselig :)

Onsdag var det først 6mnd kontroll, H er nå 60,5cm og 5350g :hoppe: var litt stressa før jeg skulle dra. jeg var så sliten etter ikeaturen at jeg orket ikke å sette inn bilen... om morgenen fem minutter før legetimen så oppdaget jeg at det var IS på rutene...! heldigvis så fant Mannen ei isskrape :rodmer:

senere på dagen var vi på Babysang for første gang! kjempemoro! H storkoste seg!! spesielt fornøyd var hun da et blått gjennomsiktig silkepledd ble veivet over henne :)lo høyt :rodmer:

I dag var vi tre venninner som gikk tur i lysløypa, en tur på bortimot en time! kjempedeilig!! Mazilla skulle egentlig være med, men var opptatt med husskjøp! spennende!!! ble dessverre ikke noe i denne omgang, men må være deilig å være i gang! skulle ønske det var her det skjedde noe i husfronten... :sjenert:

etter turen så fikk jeg steamet gulvene hjemme, vasket vinduene i stua, gått tur med hunden, støvsugd og lagd på nytt sengetrekk til Mannen nede i kjelleren, vasket toalettet der nede... og nå lager jeg skolebrød! mon tro om det var den lange turen som ga meg energi!!?

i morgen har vi foreløpig ikke noe på tapeten :) Mannen er fortsatt syk da stakkers... ringer legen i morgen om han ikke er bedre :( synes virkelig synd på han :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alabama: jaaaa,gled deg!! det er utrolig givende :rodmer:

Glemte jo helt å fortelle noe fantastisk bra!!!!

Jeg kan amme uten brystskjoldet!! :hoppe::danser:

for to dager siden tok hun plutselig brystet! og har gjort det siden! bedre sent enn aldi!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken energi!! :daane: Skulle gjerne hatt litt av det samme overskuddet. Her sitter jeg og ser på alt som burde vært gjort, men kommer ikke helt i gang.. :sjenert:

Så utrolig bra at hun plutselig tar puppen uten skjold! Bedre sent enn aldri ja, og nå får du belønninga for at du har stått på og prøvd og prøvd uten å gi deg! :hoppendeglad:

Håper hormonspiralen blir en større suksess enn kobberspiralen! Skal vel ikke så mye til... :ler:

Så bra at det gikk så fint på kontrollen :) H har jo lagt på seg skikkelig mye den siste tida! Vi har ikke vært på 5-månederskontroll enda engang vi. Skal det tre dager før S er 6 mnd. Men men, det spiller vel ingen rolle så lenge hun vokser som hun skal ;)

Hvordan ble skolebrødene? Min erfaring er at gjærbaksten er god med en gang, men så blir den helt uspiselig.. :fnise: Jeg føler jeg mestrer pizza, men ellers har jeg nesten gitt opp.

Håper mannen er bedre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke den samme energien... :fnise: gikk en halvtimes tur med hunden,H sov ute i vogna så Mannen var hjemme. skulle egentlig trille, kledde meg godt mens hun gråt i vogna... da jeg var klar hadde hun sovnet, tenkte jeg kunne gå allikevel men da våknet hun :fnise: dermed ble det tur på hunden så ikke all påkledningen var bortkastet :)

Fikk sovet en halvtime på sofaen, kjempedeilig :)

Det rare med H og brystskjoldet er at jeg hadde gitt opp å prøve :sjenert: Lenge siden jeg prøvde... men her om dagen så skrek hun så selv om jeg hadde skjoldet på så jeg prøvde uten! og jammen meg gikk det ikke :)

Skolebrødene var faktisk gode i dag også! men neste gang skal jeg lage dem flatere og mindre, så da får jeg enda flere på samme deigen!

Brukte denne oppskriften,hadde ikke kardemomme så jeg brukte vaniljesukker istedet :)

GLUTENFRIE BOLLER:

2 ts Fiber Husk (helsekost, kan sløyfes)

3 dl melk

100g margarin

50g gjær

100g sukker

1 ts kardemomme

1 egg

2 dl rosiner

500g Semper Glutenfri Mix (jo mindre man trenger, jo bedre)

FiberHusk røres ut i melka, sveller 5 min.

Smør smeltes, melk has i.

Gjæren smuldres i et bakefat, og melkeblandingen has over.

Bland sukker og krydder, egget og melet. Rør godt.

Heves til dobbel størrelse, ca. 30min.

Deigen knas godt og deles i små porsjoner. La hvile litt før de trilles til boller.

(tips: bruk olje, ikke mel)

Heves 30min. Smøres med egg og stekes ved 225 grader i 10-15 min.

(kopiert fra forum i kvinneguiden faktisk)

10 dager igjen til vi kan :sengekos::fnise: Denne gangen skal ingenting slå feil med spiralen! Kan ikke blir verre nei :fnise:

I dag prøvde jeg lakseburger til middag! Anbefales!! kjøpte i fiskedisken på Meny :)

Prøvde å lage røstipoteter som tilbehør,men det gikk ikke min vei.. jeg blir skikkelig sinna når jeg ikke får det til :sinna:

Mannen prøver å trøste, hjelper litt da...

Han er mye bedre! Litt urven og kvalm enda, men mye bedre :)

Nå skal jeg ut og gå tur med hunden og datteren til en kamerat skal trille :) Hun er 13 år og har veldig lyst til å trille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag var jeg først hos gynekologen med den hersens spiralen som Mannen stikker seg på... :

Måtte tenke litt før jeg skjønta hva du mente nå.

Og det må jeg si... AU!!!!

Travel uke på deg!

Prøv og stress ned i helga ihvertfall.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte tenke litt før jeg skjønta hva du mente nå.

Og det må jeg si... AU!!!!

Travel uke på deg!

Prøv og stress ned i helga ihvertfall.

:klem:

:fnise: Ikke jeg som hadde de største problemene der nei... Han sammenlignet det med synål i brystvorta... grøss....

Trådene på spiralen skal legge seg på hver sin side av livmorhalsåpningen, det hadde de ikke gjort hos meg.. vi hadde :sengekos: 1 uke etter at den ble satt inn som gynekologen anbefalte... kanskje vi rotet det til da, så nå har jeg sagt til Mannen at vi får vente i to uker! kanskje vi blir litt mer gira når vi ikke kan :lur:

Skal prøve å slappe av i helga :) Mannen skal se fotballkamp og drikke øl i dag, så jeg blir sittende alene og kose meg... helt greit det, se en film før jeg legger meg :) skal en times biltur unna på mi nieses utdeling av 4 års bok i morgen formiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å skrive "o deilige søndag" :fnise:

Litt søndagsfølelse!

Har vært ute og kjøpt bursdagsgave til min bror (vi skal møtes til utdeling av hans datters 4års bok i morgen)

Har vært innom naboen på en kopp te :)

Mannen sitter i kjelleren og drikker vin :sjokkert: og ser fotballkamp! Hører det har vært spennende der nede, nå er det tydeligvis pause.. :)

Har hjortekjøtt til tining, tenkte å prøve meg på kjøtt i mørke, eller sosekjøtt som det også kalles... servere med tyttebær og potetmos :) i det siste har jeg eksperimentert mer på kjøkkenet, med varierende hell :fnise:

H har sovet en halvtimes tid i vogna, nå ligger hun i lekegrinda og fiser..! Hunden er i hundegården og det knitrer i ovnen :)

Ble overrasket i morges da værkalkulatoren meldte snø!!! er vel for et døgn fremover så vi burde absolutt få på vinterdekk... jeg skal ut tidlig og kjøre i morgen så tror faktisk jeg må få gjort det i dag.. Mannen har tenkt å levere bilen et sted, men det er jo for seint nå... what to do...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mildt og fint i halv ti tida da H og jeg kjørte avgårde :)

Veldig koselig å være i kirka, høsttakkefest, to dåpsbarn og utdeling av 4 års bok :)

Natta var som de tre siste, hun får smokken i ett tida, spiser i fem tida og vil stå opp i seks-halv sju tida... :daane: men jeg greier å hale det ut til kl halv åtte-åtte :hoppe:

Fikk akkurat vite at jobben skal ha julebord lørdag! vi som er i mammapermisjon har ikke fått høre noen ting!!!! :kjefte:

Skal ringe sjefen min og høre om vi er velkommen :fnise:

Mannen blir hjemme med H, og da BØR han ta morgenen også... ikke tatt for mange av dem gitt... Hadde vært en sjelden luksus å få sove leeenge :) tar det litt piano med drikkinga ettersom jeg ammer og vil gjerne ha litt energi dagen derpå :) blir koselig å være med andre voksne uten barn, god mat og drikk :)

i morgen skal jeg til fotterapeut! har kjempevondt i tåa mi,prøvde å fikse selv.... ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja...!

Jeg syns også oktober er utrolig tidlig... Liker ikke at jula kommer i butikkene så tidlig heller... man blir jo lei før den kommer...!

Men nå reiser vi jo bort fra hele jula, så da trenger vi litt julestemning før vi reiser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjeeeeeesp... dette har vært en laaaaaang dag!

H sovnet klokka sju, grinete så det holdt...

Var ei grusom natt, hun hadde mageknip...var gåen selv i magen!

Lagde fiskepudding til middag,så ikke at den var gått ut på dato. smakte godt da... men tror kanskje det var den...

hun sovnet i sju tida, våknet igjen i ni tida, ett tida,fire tida og i fem tida hadde bleien lekket tiss... la oss på sofaen og lå der til klokka åtte.. fikk sovet litt iallefall! :)

fikk slappet av uten å sove på sofaen i et kvarter... tenker jeg køyer ganske snart!

må være opplagt til i morgen! da er det babysang først og så kommer det en fyr som skal ta service på varmepumpene.

Ellers så har Mannen snakket med en megler, kommer en hit til mandag for å ta takst! :hoppe: spennende!!! :) ser ut som vi flytter iløpet av året! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått ryddet ut av og vasket barnerommet :)

skal pusses opp etterhvert,men etter så mange urolige netter så prøver vi å legge henne på eget rom! sliten....gjesp....

tvang meg avgårde på babysang i dag.. :)

i morgen blir det lang gåtur igjen, har faktisk gått de tre siste torsdagene! :)

ellers så fikk vi vite skatteoppgjøret i dag :hoppe: meget oppløftende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første natta til H var jeg innom rommet 5 ganger! :daane:

Hun har hatt en del luftsmerter stakkars...

kjøpte minifom i går, og natta var MYE bedre :) ammet to ganger, kl 12 og kl 04 :) Mannen sto opp med henne kvart over sju :)

sov bedre selv også, første natta følte jeg at jeg bare lå og lyttet...

er litt ekkelt ettersom hun er forkjølet og hoster... men har bygd hodeenden opp med bøker og det er 18-19 grader der inne (vi pleier ha 15-16 grader på vårt soverom)

Tok crp hos legen, den var helt fin. hun smilte mens hun på laben tok blodprøve fra foten :rodmer:

gruet meg skikkelig før legetimen, føler legene der er så arrogante og nedlatende... gikk veldig fint da, men er glad jeg har byttet legekontor! fra tirsdag skal jeg gå der. Snakket med svigerinna mi i går kveld, og hun fortalte at hele familien har fått påvist noe som heter mykoplasma (?) og alle har gått over ei uke på penicillin! :hakeslepp: veldig utrolig at ingen har gitt oss beskjed ettersom det er smittsomt..! veldig mye sykdom hos dem... men er vel sånn det blir med unger i den alderen...

i morgen skal jeg på julebord... har bestemt meg for å kjøre ettersom vi begge er syke... kjedelig... men kommer flere anledninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at denne natta gikk bedre. Ikke bare-bare med disse små når de har vondt.. Stakkars lille H! :(

Håper dere blir bedre snart, hele gjengen! Det er jo sesong for forkjølelser nå, så det skal vel noe til å unngå det... Håper du er i form til å gå på julebordet da. Funnet ut hva du skal gå med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har blitt verre her, så jeg må se det an ang julebordet... :(

snakket med sjefen min,jeg skal gi beskjed i morgen formiddag om jeg kommer eller ikke. Har avlyst søndagsmiddagen (vi hadde invitert et vennepar og deres to små til stek)Babyen deres er 2mnd og prematur så jeg vil ikke utsette henne for smitte.

H er også ganske krevende nå som hun ikke er form, hun roer seg ikke noe særlig ned hos Mannen...

Gir henne 10 minifom dråper før hvert måltid nå,håper det hjelper litt :)

Aner ikke hva jeg skal ha på meg hvis det blir julebord...! :sjokkert: tar det som det kommer! hvis jeg ikke kan sitte litt bøyd uten at det renner så går jeg ikke iallefall, det er jo uapetittelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...