Mokkon83 Skrevet 29. juni 2014 Forfatter #561 Del Skrevet 29. juni 2014 Borte bra, men hjemme best! H og jeg har storkost oss på leir Fantastisk deilig å kunne forsyne seg av alt, bruke skjærefjøl uten å tenke Vil absolutt tilbake igjen, men vil vente til H er 6-7 år. Virket som om ungene fra 6-14 hadde veldig utbytte av det Veldig godt som forelder å få prate med andre foreldrer, lege og ernæringsfysiolog. Det virker som vi har ei tøff tid i vente når fjortistida begynner... men heldigvis er det enklere å få tak i alternativ mat nå enn før Nå er det bare ei uke med jobbing, så er det tur til nordnorge H skal ta ny blodprøve tirsdag, spent på hva den er på nå TG på ca 48 sist, en klar forbedring fra >128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #562 Del Skrevet 5. juli 2014 Snart feeeeerieeee Èn vakt igjen! Jobber 9-17 Mandag og vi reiser avgårde på kvelden Overnatte på Motell ettersom flyet nordover går så tidlig Blir litt flaut å komme på jobben mandag, ettersom jeg sa god ferie og gnidde inn at jeg tok ferie Burde sjekket kalenderen litt bedre Mannen og jeg hadde 5 års bryllupsdag igår Fikk en svær rosebukett med et flott kort Han fikk hvite roser og litt i natura Hadde en veldig koselig kveld! Vi malte hagemøblene sammen, hadde musikk og vin Etterpå satt vi sammen i sofaen og kikket utover fjorden, med musikken vi danset til i bryllupet i bakgrunnen *sukk* Vi har hatt opp og nedturer disse årene, aller mest opp heldigvis Og føler vi har det veldig bra sammen Kvelden endte med og ingen avhopping i svingen.... Sjekket menstruasjonsappen min, og var på siste fertile dag i syklusen min igår.... Men stoler ikke på den der... Får se om tanta kommer rundt den 17 Juli.... hadde første dag i siste mens mandag 23 Juni Spennende H gleder seg veldig til å reise nordover til Bestemor og Bestefar Hun sluttet med bleie om dagen for 2 mnd siden, og i natt var 3 natt uten bleie på natta Ingen uhell på natta sålangt Stolt!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 7. juli 2014 Forfatter #563 Del Skrevet 7. juli 2014 Nå er det ferie!!! Feriefølelsen kunne ha kommet på Fredag,men jeg trodde at jeg skulle jobbe fra 9-17 idag jeg... Sånn kan det gå når kalenderen på veggen og boka ikke er overens.... Glad jeg ringte ned kl 8.00 og spurte Mannen og H ligger oppe i foreldresenga og sover Han vet ikke at jeg ikke skal jobbe enda Tenker han blir veldig glad! Vi reiser til Torp idag, flyet til det varme nord går veldig tidlig imorgen Hadde ikke trodd at vi skulle reise opp som noen klimaflyktninger!! Varme og sol here we come Skikkelig grått og trist her på Sørlandet.... Men det har vært veldig tørt i det siste så det er bra for skog og mark dette her... Ellers så går jeg rundt og føler meg gravid..... Snakk om..... føler det murrer og står på, skal ikke være mulig at det kan klaffe så fort isåfall... Ifølge appen så var det på siste dag i fruktbarhetsdagene.... Har med to graviditetstester i tilfelle, er clearblue så kan jo sjekke litt før forventet mens som er 17 juli. Istedenfor en stressende dag idag, så kan jeg nå kose meg med å vaske huset så det er rent til vi er tilbake, kjøpe en til bag (en stor bag ble i minste laget...) levere regnskap, ordne ei forsikring og vaske bilen innvendig Hunden må også leveres på kennelen før kl 11 og i tillegg får Mannen jobbet en del Igår bestilte Mannen tur til Mallorca!! Vi reiser 1 uke etter at vi har kommet hjem fra nordnorge Samme hotell som september i fjor Veldig fornøyd med maten der!! Fikk nystekte glutenfrie baguetter og de lagde pannekaker til meg H er nå gammel nok til å være i Lollo&Bernie klubben (som hun stadig prater om enda ) så vi får anledning til å slappe av og sole oss litt med øynene igjen!! Ellers så tok vi nye blodprøver på H mtp cøliakien og prøvene er fremdeles på vei ned! Gått ned fra 45 til 25 , så vi er på rett vei! Hun er frisk i tarmene når transglutaminaseprøven er på ca 6-7 GOD SOMMER!!! :is: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. juli 2014 #564 Del Skrevet 7. juli 2014 Så deilig med ferie til et sted der du vet du og H får god mat du kan spise Vi skal en uke til Kreta, 18 juli. Usikker på om det er noe barneklubb der, men håper det, så det går an å få solet seg litt med øynene igjen ja God sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 11. juli 2014 Forfatter #565 Del Skrevet 11. juli 2014 O'herlige sommer i Nord Norge! tok en graviditetstest idag, negativ. Er på dag 8 dpo så er jo for tidlig. Føler meg så gravid med murringer og utflod...men kan jo være tanta som er på vei... planen er å aktivt prøve fra førstkommende pp ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. juli 2014 #566 Del Skrevet 12. juli 2014 Så bra at dere koser dere der oppe! Er det fremdeles knallvær der også? Jeg renner nesten vekk når jeg ammer, men klager ikke! Hvor lenge skal dere være på Mallorca? Høres deilig ut med soling uten øyne og ører på stilk! Spennende med denne symptomjakta di altså Du har jo blitt gravid kjapt og greit før, så hvorfor ikke igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 16. juli 2014 Forfatter #567 Del Skrevet 16. juli 2014 Og DER var vi hjemme igjen etter en deilig og varm ferie i Nord Veeeeldig varmt på natta så vi har sovet dårlig og ganske slitne..... men alt i alt storfornøyd!!! Nå skal vi kose oss her hjemme ei uke før vi fyker i vei til Mallorca Tok en graviditetstest idag, men var negativ. Ifølge appen så kommer tanta på besøk imorgen Men det er jo i grunnen helt greit, for da kan vi ta fatt på PP1 som planlagt Begynte med folat for snart 2 uker siden Nå må jeg bare få kommet meg ut og trimmet pølsekroppen... lagt godt på meg, og det er jo ikke akkurat et veldig godt utgangspunkt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 20. juli 2014 Forfatter #568 Del Skrevet 20. juli 2014 Idag kom tante Rød på besøk, forhåpentligvis for siste gang på lang lang tid! Håper jeg er ferdig til vi reiser på onsdag! kanskje det er el på gang mot slutten av reisen Gleder meg til å aktivt prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 22. juli 2014 Forfatter #569 Del Skrevet 22. juli 2014 O`herlige Sommer!! Idag har vi sovet lenge, kost oss skikkelig i båten,grillet og pakket til sydenturen Ja, det føles litt bakvendt å reise fra dette.... MEN det blir deilig med nydelig mat, ac på soverommet, dyreparker,stranda og Lollo&Bernie Skrevet med hotellet, de vet at vi har cøliaki Ikke noe problem der! Var der i fjor også, veldig imponert Imorgen eller Torsdag er jeg ferdig med tante Rød så da kjører vi igang for fullt med PP1 Spennende!! H er så utrolig kul for tiden!! Endelig spiser hun ordentlig (så ordentlig som en 3 åring klarer i sommervarmen) sluttet helt med bleier både dag og natt, snakker veldig godt sammensatte setninger Hun er utrolig moro å være sammen med, og hun storgleder seg til å treffe lollo&bernie igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. juli 2014 #570 Del Skrevet 23. juli 2014 Her er det jo bare idyll om dagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #571 Del Skrevet 30. juli 2014 Ja, her er det Idyll Kom hjem fra Mallorca idag, til et vær som var enda finere enn da vi dro! :glise: Har fri frem til Mandag, NYT! Ellers så er vel EL rundt disse dager, så får vi se da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 31. juli 2014 #572 Del Skrevet 31. juli 2014 Det er bare å "keep UP the good Work" det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 31. juli 2014 Forfatter #573 Del Skrevet 31. juli 2014 Det jobbes hardt med saken For en koffert-prøver-humor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 31. juli 2014 #574 Del Skrevet 31. juli 2014 Denne boka altså! Lykke til med prøvinga, blir spennende å se hvordan det går! Forhåpentligvis sitter den om ikke lenge! Synes btw det er sååå gøy at dere har bestemt dere for å hoppe i det (eller at mannen endelig er med, rettere sagt )! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 31. juli 2014 Forfatter #575 Del Skrevet 31. juli 2014 Ja, det er spennenede tider Vi er enige om å ta det heeeelt kuli, ikke noen tester osv... så det blir tøft rundt forventet-tante-rød-besøk-tider.... Men Appen min er gull da! Gir en viss pekepinn når jeg er fruktbar Som er NÅ! Lørdag er det stort rosa egg på,så det er vel den beste dagen? Nå lever vel svømmerne opptil 5 dager,så kan jo være jeg er sikra Godt det er klem på puppen dagen idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 5. august 2014 Forfatter #576 Del Skrevet 5. august 2014 Da var PP1 unnagjort (ifølge Appen min så var min fertile periode mellom 29 juli og 4 August) Vi hadde 30 og 31 juli + 2 Aug... Mannen har fått et skikkelig alvorlig tilfelle av Manflu,så det ble ikke noe de to siste dagene av den fertile perioden.... Og på den ene av de er det bilde av et egg, så det var vel EL dagen det var da... MEN vi har iallefall fått utnyttet tiden litt da En hard jobb, men noen må jo gjøre det :wink:7 Forventet IKM er 17 August, dvs 12 dager... så da får jeg smøre meg med tålmodighet og se da..... Troen på klaff på første forsøk er meget dalende.... Men men, vi får krysse fingerene Spennende er det iallefall!! Nå skal jeg lage glutenfrie brød etter ei oppskrift jeg fant på nettet Tvi tvi! (lagde glutenfrie fiskepinner idag som var awesome!!! rullet torskefilet (blokk) som var i fine små pinner i semper fin med salt/pepper, deretter egg og tilslutt i pan grati. Ble veldig gode!! potet,revet gulrot og remulade til) Mmmm Og igår lagde jeg rislapper av risgrøten som ble igjen fra søndag, tok laaaang tid... men H elsket dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 5. august 2014 Forfatter #577 Del Skrevet 5. august 2014 Glemte jo heeeelt å skrive om det aller viktigste som har skjedd her jo!! H begynte i barnehagen igjen igår, storavdelingen!! Nå er hun oppe i 2 etasje, og er veldig stolt Mannen leverte henne igår (jeg jobbet fra 7-15) Ped.lederen sa noe morsomt hun hadde sagt etter at Mannen var gått, " Pappa parkerte meg her i barnehagen idag han!" H Sier så mye rart Denne sommeren har vært heeeeelt fantastisk!! Kommer nok til å vare ei stund til, men jeg ser faktisk frem til den nydelige høsten også H er helt bleiefri, og det gikk over all forventning! Først om dagen (1mnd) og så tørr fra første natt (begynnelsen av Juli) Veldig stolt!!! Hun har etterlyst søsken,så det blir spennende om det skjer noe snart! Lurer på hvor tidlig man kan si det ?? Snille og gode prinsessa vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 5. august 2014 #578 Del Skrevet 5. august 2014 Vi sa det til S rett før vi fortalte det til andre, sånn at ikke hun skulle få høre det ved en tilfeldighet fra noen andre enn oss. Ventetiden ble fryyyyyktelig lang, men ser ikke helt hvordan vi kunne gjort det noe annerledes heller. Uansett, hun hadde ihvertfall god tid til å forberede seg, og har ikke vært sjalu så mye som ett sekund! Stas med ny avdeling i barnehagen! Er det nye voksne også? S har begynt på ny gruppe, men barna og nesten alle de voksne er de samme som i fjor, så det er nesten bare navnet og garderobeplassen som er ny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 5. august 2014 Forfatter #579 Del Skrevet 5. august 2014 Ja, det var et lurt tips :) Ventetiden blir vel lang uansett for disse som lever i nuet Er de samme barna, de fleste samme voksne ( de har møtt de mye ute i fellesområdet) garderobeplassen er også den samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 10. august 2014 Forfatter #580 Del Skrevet 10. august 2014 7 dager igjen til tante rød skal komme ( håper hun ikke kommer!) tok test igår som var negativ. Litt vel optimistisk der! Føler det er murringer og ting som skjer... men det er nok mest ønsketenkning, spesielt siden jeg hadde det samme forrige mnd... godt vi er enige om ikke å stresse.... Tida kan bli meeeeget lang om jeg skal styre som dette hver mnd i lang tid... hvordan holder folk ut denne spenningen i prøvertider.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå