Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)

Mokkon83

Anbefalte innlegg

Det er mye mulig,MarianneE :fnise:

Er vel bare det å forandre så på hverdagen når vi har det så fint :)

Hehe, skikkelig trått å komme igang for meg :wink: Er jo egentlig veldig greit å skrible ned hverdagsgreier, syntes det var veldig moro å lese fra begynnelsen :rodmer:

Imorgen skal jeg å hilse på Mazzi si Baby R, gleder meg sååååå! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi oi, her var det jo skjedd noe jo! Spennende! :nigo:

Blir kjempekoselig med besøk. Gleder meg til å vise henne frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg hilste på Mazzi og Han Godeste sin nyyyyydelige 3 dager gamle datter,R :rodmer:

*sukk*

Idag var H i ute-bursdag! Litt ruskete ettersom det var 3grader og regn,men fins jo ikke dårlige klær :wink:

(vel,mammaen kunne tatt på seg varmere sko da... brrrr)

De har lavvo, geiter, hester,kaniner,høner og lekebutikk :) Bursdagsbarnet ble 6år, men har ei lillesøster på 4år (H leker faktisk best med seksåringen, var redd hun skulle bli skuffet om hun ikke hadde tid/ville være med henne... men gikk veldig fint!) Jeg bakte glutenfrie/fri for hvetestivelse muffins og pølsebrød. Gikk veldig fint! Men hun gråt sine modige tårer på badegulvet da jeg sa at vi ikke kunne spise M sine muffins eller pølsebrød,men at mamma skulle ta med til oss... Huff, det blør i mammahjertet og det blir nok ikke enklere med tiden heller....

Hun lyste opp da mange heller ville ha hennes muffins da :rodmer:

Jeg fikk trent litt idag, og bestilt time hos gynekologen! Hormonspiralen tas ut 1 Juli! IIIIIK.... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår sjekket jeg på ticker-factory hvor lang tid det er til jeg skal ta ut spiralen :daane: (3mnd og 4 dager :wink: )

Er visst litt oppspilt allikevel.... :fnise: Er vel helst det at jeg vil bli ferdig med det! Og at jeg akkurat har vært og hilst på en nydelig baby :lillesky:

Mannen er på forretningsreise,hunden er på kennel (ser nå at det sikkert hadde gått fint å ha den hjemme,men innmari deilig å ha litt fri....) og jeg har fri imorgen!! :biggrin:

Har bestilt 1/2t Thaimassasje kl 12 imorgen, grugleder meg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

O helige Søndag!

Etter å ha vært litt småklein torsdag,fredag og lørdag så er nå formen fin :)

Har hatt hodepine, rar hoste og generelt sliten....

Igår lagde jeg deilig glutenfri pizza, fantastisk glutenfri Kvæfjordkake (drømmen,verdens beste) og idag lagde jeg glutenfrie polarbrød!

Har funnet gleden i å bake :)

Ellers så føler jeg at spiralen er litt småplagsom for tiden... kviser på haken, oppblåst og litt småurven i magen... nesten så jeg skulle bestilt time tidligere...!

Idag fikk jeg hilst på to nye familier som har flyttet til boligfeltet, kjempekoselig! spesielt det ene paret med en gutt som er 1/2år eldre enn H :) De lekte godt sammen i nesten 2 timer, så ble de varm i trøya og egoismen trådte inn... :daane: Fikk veldig god kontakt med moren, de kom opp på kake og kaffe :) veldig koselig :) :) utrolig avslappende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen skal H til barnelegen og ta blodprøver... etter forrige skremmende blodprøvetaking på sykehuset (denne gang skal vi på en annen klinikk...) så har jeg kjøpt emla plaster... hun vet at hun skal og stikke i armen...Hun er så oppvakt og herlig :rodmer: Jeg har fri imorgen så vi skal koooose oss hjemme :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE:

De er veldig gode samme dagen,men litt tørre dagen etter (som mye annet... ) :)

300g Grov Semper

2ts Bakepulver

1ts Hornsalt (jeg tok littegrann for mye,og det merkes fort)

3/4ts salt

2ts sukker

Bland alt det tørre sammen

3 dl melk

0,5dl Olje

Skal være en smidig,litt klissen deig. Form boller- klapp flate (jeg hadde olje på hendene) de er best om de er veldig flate :) Lag små hull (feks med enden av vispene eller spisepinne)

225 grader i ca 10min :)

Er kjekt ettersom de er så raske å lage :)

Mazilla: Det gikk veldig fint hos Barnelegen, han veide og målte :) Hun er nå 86 cm lang og 11,2kg :) Er på vei opp :bolledeig:

Vi måtte ta blodprøvene på sykehuset ettersom veksthormon også skal sjekkes (lite utslag på det i November)

Hadde på Emla-plaster så håper på at det skulle gå fint. Mannen var med (heldigvis!! :daane: )

Hun gråt veldig og var helt i fra seg.. hun vet hva som skal skje og vil ikke ha hull i armen.... stakkar lita.. Men gråten stanset heldigvis tvert da de åpnet gaveskuffen og hun fikk velge to gaver :rodmer: Hun fikk også kjøpe kinderegg i kiosken :)

Vi fikk en deilig dag sammen hjemme :) lagde sitronpai, brød og lasagne :) Elsker å ha mer tid hjemme :)

Ellers så fikk jeg ryddet en del i en container som vi har lagret litt diverse i, har kommet litt fukt så jeg fikk reddet gamle bilder i siste liten!! og gravidtøyet var vått!! :omg: Men har fått det i vaskemaskinen nå, var heldigvis ikke mugg!

Babytøyet står i plastbokser og er helt fint :) Gleder meg til å kikke på det igjen etterhvert!

Glede Gledesen :) Men jeg gruer meg til våken-netter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og idag lagde jeg nyyydelig pai (Quiche lorraine) til middag :)

Falt i smak hos både Mannen,Svoger og H :)

Oppskrift :wink:

3dl Toro fin kakemix

100g meierismør (sto margarin i oppskrift,men jeg liker best å bruke meierismør)

3-4ss vann (jeg brukte 5ss)

Smuldre smøret i kakemixen, tilsett vann og kna deigen godt. Dekk til med plass og legg i kjøleskapet i 30min.

Trykk deigen ut i paiform -forstekes 200grader i 7-8min

Fyll: 4 egg , 2dl melk, 1dl fløte, salt/pepper

Ellers så kan man ha hva som helst i, jeg brukte Blomkål,cottage cheese, kyllingskinkefilet, kyllingpølser, vårløk og løk

man kan bruke hva som helst!! neste gang prøver jeg bacon i også :) og brokkoli :)

Ellers så slepte jeg ned på grendehuset etter at H hadde lagt seg, bare for å finne ut at det er i morgen :daane: Ivrig eller?? Imorgen er det kort arbeidsdag og fredag er det friiii :) Elsker den nye jobbsituasjonen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, MarianneE :)

Moro å utveksle oppskrifter :)

Jeg møtte en voksen mann her forleden som også har cøliaki, han sendte meg 4 oppskrifter på mail :)

Skal testes ut i helga, blant annet et brød :) spennende!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til det blir våkenetter på deg jeg! :lur:

Mulig du skrev det, men jeg er litt trøtt her; hva skulle du på grendehuset? Tydeligvis noe spennende, siden du var så ivrig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe,det gjør du vel ja, Mazzimor! :fnise:

jeg har lagt merke til dine sene tidspunkter å skrive på! :daane:

Det var dugnad i dag :) H og jeg var der nede fra kl 17.15-18.30 :) Hun storkoste seg :)

Moro å hjelpe til litt på lokal-grendehuset :)

Da vi kom hjem spiste hun ei hel brødskive (ikke ofte det til kvelden!) med meierismør og leverpostei, og drakk ei flaske med drikki etterpå :) Prøver å få i henne en del fett :) spiste godt til middag også, vi hadde wok med biff og div grønnsaker + ris og risnudler :)

Gikk som en lek å legge henne, jeg leste halve "den stygge andungen" (hun har arvet en del bøker etter Mannens familie og velger ny bok selv hver kveld) og sang "måne og sol" tre ganger :) Hun sovnet mens jeg holdt henne i hånda :rodmer: Jeg sa "mamma elsker deg" og da smilte hun så søtt :) snuppeluppa :)

Ellers så har jeg vært og tatt brasiliansk voks idag (pleide å gå fast hver 4 uke) men har sklidd ut litt ettersom jeg går en dag i uka til fysioterapeut, noe som koster en del ettersom han ikke har driftstilskudd... det var vondt, men gudbedremeg så mye freshere en føler seg! :lur:

Imorgen har jeg friii! Mannen og jeg skal å ta Thaimassasje :) Han har ikke vært der før, spent på hva han synes! Jeg har vært der en gang før og hun er fantastisk flink!!

Det blir storvask av huset også før helga :) Deretter blir det ei nydelig og avslappet helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiralen er forresten begynt å bli plagsom.... er øm og rar.... har kviser på haken som aldri vil gå bort.... (mulig det siste er pga økt inntak av kaker.... :fnise: )

Men det er mulig jeg fremskynder datoen for å få den ut, Mannen er enig i det. Og som han sa at om det blir er arbeidsuhell så er det ingen krise :fnise:

Må bare passe på at det ikke blir termin desember eller tidlig Januar... men det skulle være greit snart??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg vært så rar nedentil, lurer på om det er livmoren som uler...

Måtte opp på et lager som vi har satt unna en del ting vi ikke har fått plassert i nyhuset,og det var ting som hadde begynt å bli ødelagt (vi har ikke hatt inn luftfukter.....) deriblant alt gravidtøyet mitt og en lekematte som H hadde som baby. Har hatt det med hjem og det var en rar følelse å ha det her hjemme... nesten så jeg får innbilt svangerskap her... :fnise: På nippet til å kjøpe graviditetstest idag... Meeeeen,fristet ikke akkurat å kjøpe på lokalbutikken med en treåring på slep ;) og det er jo enda mindre fristende å kjøpe en ordentlig test på apoteket etter det som skjedde da jeg kjøpte forrige test :ler: Da jeg skulle sjekke om jeg var gravid med H så var jeg på apoteket og hun damen som solgte meg den var så høyrøstet at jeg følte hele nærområdet fikk det med seg :daane:

Igår hadde Mannen og jeg første partykveld i Baren vår :) Hadde besøk av et nabopar som kommer fra Litauen, veldig koselige folk :) Men det blir litt mer anstrengende når hun snakker passe ok norsk,men ikke engelsk. Og mannen hennes kan bra engelsk,men ikke norsk :daane: Men det var gøy da! Selv om jeg ikke drikker så mye og må ha full kontroll...(siden jeg skal stå opp med H...Det er en uskreven regel her i huset) Hun våknet i 01 tida, og jeg la henne i vår seng (flyttet Mannen si dyne på gjesterommet) hun virket litt varm,snørrete og urven... jeg la meg kl 02, og det var slitsomt å bli vekt kl 06.45...! har gått slag i slag idag og Mannen har sovet på sofaen :sinna: Da jeg hintet frempå så fikk jeg beskjed om at han betaler så så mye for at vi skal bo som vi gjør og at han da fortjener det... *sukk* skulle ønske jeg tjente like godt du... frustrerende når en gjør så mye med både jobb og vasking hjemme.... når fortjener jeg det?

Herrejemini, skikkelig moody... kanskje den testen burde kjøpes allikevel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så gøy om dere fremskynder planene, da rekker vi å ha permisjon samtidig! :nigo:

Synes btw du fortjener å bli behandlet med respekt selv om han tjener mest. Dusteting å si, og forhåpentligvis bare noe han plumpet ut med uten å tenke seg altfor mye om.. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å ringe gynekologen idag,men kontoret er stengt til over påske og vi reiser til syden på søndag... jaja, får ta det når vi kommer hjem igjen :) Ingen hast...!

Men hadde vært kjekt å sjekke ut hvorfor jeg er så rar der nede... mon tro om legekontoret er åpent imorgen? Jo mer jeg tenker på det jo mer nervo blir jeg... Men tenker nok mer i de baner at det er Cyste eller noe... Spiral er jo 99,9% sikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, misunner dere som skal til syden igjen! Når kommer dere tilbake? :)

Vårt legekontor har åpent med begrenset bemanning og uten timereservasjoner, bare akuttimer denne uka. Verd et forsøk å ringe dem i morgen for å få ro i sjela kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...