Mokkon83 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #481 Del Skrevet 5. juni 2012 Gratulerer! Både med barnehageplass og ny jobb! Takk takk! Kjenner at jeg gleder meg skikkelig!! Virker som H trenger mer og mer utfordringer... Kanskje jeg er for kjedelig eller at det er for lite å finne på her Må nok avtale flere møter med mine venninner ja! (ikke sant Mazilla! ) Hadde en koselig gåtur med Mazilla og S idag! Mazzi disket opp med baguett,kakao,rosiner,agurkskiver OG druer! Puh! namminam! Hadde vært en perfekt dag hvis H ikke hadde vært så sutrete!!! Sliter med å få henne til å sove om dagen, selv om hun er stuptrøtt... skjønner ingenting jeg Var på svømming med venninne C og M isted, H var heeeelt propell!! MYE energi i den lille kroppen Glad det bare var oss, jeg har DE blåmerkene etter koppingmassasjen hos akupunktøren igår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #482 Del Skrevet 10. juni 2012 svoooop! så var ei uke, og helg gått! har hatt besøk av mi søster,mannen hennes (!!!) og lillegutten! de har funnet tilbake til hverandre!! heldigvis tar de de i et rolig tempo! De har vært her fra torsdag til idag kjempekoselig!! Mannen dro på forretningsreise torsdag og blir borte til tirsdag eller onsdag. Hunden er på kennel! synd å si det, men jeg har ikke savnet den noenting det er befriende å slippe alle hundehårene... har fjernet både plassen og matskålene for anledningen... utrolig hvor fort jeg har vent meg til å være uten den... ellers så skal jeg på akupunktur igjen imorgen!!! Mazilla skal passe H Søsteren min har ei utrolig grei tvillingvogn som hun måtte la stå igjen her for å få med seg en vaskemaskin passet veldig bra!! jeg trillet H og fetteren i byen på torsdag masse gamle damer (og menn i 50 åra) som pratet til meg alle sa " du har vel nok å gjøre på vil jeg tro!" det er 7 mnd mellom dem de holdt hverandre i hånda! søtt Må få bestilt meg synstest også! tida går veldig fort avsted! denne helga er det campingtur og helga etter begynner en toukers ferie med søs og barna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #483 Del Skrevet 19. juni 2012 Da er det bestemt og signert! Vi har kjøpt tomt idag Drømmehuset har vi funnet og skal i møte med arkitekt på torsdag H og jeg reiser bort i to uker på fredag så vi skal få igang så mye som mulig før vi drar Arkitekten sender inn byggesøknad for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. juni 2012 #484 Del Skrevet 20. juni 2012 Så spennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 20. juni 2012 #485 Del Skrevet 20. juni 2012 Kjempegøy!! Vi er klare for både juleverksted og innflyttingsfest med julegløgg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #486 Del Skrevet 20. juni 2012 Jaaaa! Gleder meg til møte med arkitekt på torsdag! Først har jeg akupunktur kl 13.30 så er det arkitekt kl 14.30 Blir spennende å se hvordan H oppfører seg der Må løpe fra ene timen til den andre! Nå kom jeg akkurat hjem fra 1 times kroppsmassasje!! Deeeeilig! Mannen spanderte på meg Hun hadde heller aldri hatt noen med så mye muskelknuter som meg... blir flau over tilstandene her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 21. juni 2012 #487 Del Skrevet 21. juni 2012 Hvordan gikk det hos arkitekten?? God tur, kos dere masse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #488 Del Skrevet 21. juni 2012 Hvordan gikk det hos arkitekten?? God tur, kos dere masse!! Han hadde dobbeltbooket seg så han var ikke der! Verken Mannen eller jeg var særlig fornøyde... Kom ei ung dame som så veldig uerfaren (men som viste seg å være veldig flink ) Alt er nå klart for at de skal sende nabovarsel,få tak i situasjonskart og sende byggesøknad Vært en stressende dag!!! Sliiiiten... Nå er det natta! Imorgen tidlig i sju tida kjører vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #489 Del Skrevet 5. juli 2012 Hjemme fra ferie igjen!! Deilig å være hos mamma Men H har sovet ganske dårlig...våknet kl fem hver natt... avogtil fire... Hun våknet her hjemme i natt, roet seg ikke da jeg kom inn nei.. hun ville ha melk... avvenning igjen... Mannen kom inn etter at jeg ga opp (hun fikk ikke melk..!) Da kastet hun seg ned på magen og ventet på å bli klødd Hun er så herlig for tiden!! Skikkelig racer til å gå!!! Vi var i byen idag, jeg fikk tatt bikinilinja og etterpå var vi hos arktitekten igjen. Fikk gått mer nøye gjennom planene! Vi får pris på hele kalaset fra dem imorgen situasjonskartet er nå på plass og nabovarselet skulle de få signert idag. Forhåpentligvis kan vi begynne å bygge over sommeren, de mener vi kan være inne før jul! Ellers så møtte vi mazilla,s og han godeste i byen! koselig!!! Det er så gøy å møte kjente i byen, føler oss på en måte enda mer hjemme her da Trives så godt!! H vandret rundt der vi var, så plutselig at hun bøyde seg etter noe! En kondom æsj....!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 10. juli 2012 Forfatter #490 Del Skrevet 10. juli 2012 Du verden så fancy forumet var blitt!! Stilig I natt sov H heeeele natta!! Det er tre uker siden sist... Sovevanene endret seg da vi dro på 14dg ferie... og til mandag reiser vi på 14 dg til!! Håper hun ikke våkner hver natt der også Skal ikke gjøre samme feilen som sist... Å gi henne melk når hun våkner og griner på natta.... Må bare være strikt på det... Tester grensene den lille luringen Gleder oss veldig til ferie sammen nå! Det ble lenge å være to uker fra hverandre! H begynner i barnehagen to dager etter at vi har kommet hjem og jeg begynner å jobbe ei uke etter at vi kommer hjem. Spent på innkjøringen i bhg... Kjenner jeg gruer meg litt nå... Hun er skikkelig mammajente, gråter bare jeg går på toalettet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 21. august 2012 #491 Del Skrevet 21. august 2012 Oisann, boka har visst gått i dvale... Det er vel en ny hverdag nå, så jeg skjønner godt at du ikke prioriterer kg.. Håper du trives i jobben og at H trives i barnehagen. OG at vi får til å treffes snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 22. august 2012 Forfatter #492 Del Skrevet 22. august 2012 Hei Mazilla! Så hyggelig at vi er litt savnet! Her har virkelig hverdagen kommet! Det er moro å jobbe igjen! Hadde vært deilig med flexitid, så kunne en kommet og gått som en ville Men i matbutikk er ikke det noen sjanse H trives i barnehagen! Dagen idag: først jobb, så middag, så tur med hunden,så to timers foreldremøte,så vasking av badekar,dusj og div gulv, litt oppbløting i badekaret,påstryking av navnelapper og NÅ senga phew!! Vi må møtes snart! prøve å finne en dag som kan passe! PS: idag ble materialene til huset bestilt og vi er faktisk talt igang med husbygging!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #493 Del Skrevet 3. oktober 2013 Liten oppdatering fra heimen H begynte i den store barnehagen i August,og trives virkelig godt! Hun var klar for nye utfordringer og ifølge de ansatte er hun veldig godt likt,kommet langt i språkutviklingen og som en sommerfugl som sprer glede blant alle Vi hadde nettopp foreldresamtale og jeg begynte å gråte av stolthet Ellers så har jeg trivdes veldig godt i jobben,MEN nå er det nedskjæringer og kutting av timer... Dvs at 8-16 vaktene jeg har pleid å ha blir erstattet med 10-18 vakter.... Hadet bra familieliv... Jeg er herved på utkikk etter ny jobb... Forslag til dagjobb (og om det hadde vært vidunderlig mulig en som er helgefri...) mottas med takk! Vurderer sterkt å gjenoppta fotterapi-jobb igjen,eneste som er synd er at jeg da må bli selvstendig næringsdrivende igjen.... Er i villrede hva jeg skal gjøre.... I tillegg er jeg babysyk igjen.... men det er milevis unna nå.... Mannen er lei av hintinga (har gått fra å kun ville ha ett barn til ett til,så vi er jo et skritt videre der..) Diskuterte om jeg skal slutte på spiral til neste sommer... men nå som dette med jobben skjer igjen så kan det nok ta noen år til! Vi stortrives i nytt hus! Veien har vært lang,anbefaler ingen å bygge.... Men det er jo helt klart utrolig deilig å være ferdig!! Nå er det bare leiligheten over garasjen som skal bli ferdig! Vi fikk solgt det gamle huset et par dager etter at vi flyttet inn i det nye (lå leeenge til salgs) Deilig å være ferdig med en stressende periode! En tur til Mallorca fikk oss avslappet og klar for hverdagen (helt til dette med jobben skjer da Jeg mister ikke noe av de 80% mine,men får utrolig teite arbeidstider....) Beklager en oppdatering som er så negativ, jeg er hjemme med influensa Det går veldig fint ellers!! Men trenger litt oppmuntrende ord nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 3. oktober 2013 #494 Del Skrevet 3. oktober 2013 Så hyggelig med oppdatering fra deg det er faktisk et år siden sist du skrev Håper det ordner seg med jobben da! Skikkelig kjedelig med ugunstige tider Så gøy at huset deres er ferdig! Tittet nettopp på noen av bildene dine på Facebook. Er det et ferdighus? Ligner litt på det vi forhåpentligvis kjøper på tirsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. oktober 2013 #495 Del Skrevet 4. oktober 2013 Koselig å se deg her igjen! Skriver mer en dag jeg har bedre tid, ville bare si hei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter #496 Del Skrevet 4. oktober 2013 Ett år faktisk!! Snakk om å være sløv... hehe Blir vel sånn når det er så lett å dele på fb... Huset er ikke ferdighus, er inspirert av Hellvik515. Men vi endret en del greier på det og vips så er det arkitekttegnet Så gøy med huskjøp da!!!!! Sende link på pm??? Spennende Mannen og jeg har hatt en deilig dag sammen idag (jeg har fri annenhver fredag+lørdag, andre uka fri tirsdag+onsdag) Vi fikk kjøpt to gardinstenger som manglet, gardiner til loftstua,spiste nydelig lunsj sammen,OG jeg fikk 2 nye BH av han Det står ille til i bh-parken når mannen omtrent tvinger meg på undertøysbutikk Ellers så fikk vi også levert H sine dåpsting til gravering.... Imorgen skal vi på teater med hele familien min nevøen vår blir tre år! Bestemor og bestefar fra Nord kommer også,så dette blir stas Mannen og jeg fikk pratet litt under lunsjen om jobbing... han mener jeg burde satse på å få jobb som fotterapeut igjen. helge og kveldsfri,kan styre arbeidstidene selv.. tjente ganske godt da jeg hadde egen klinikk.... skal prate med ei jeg jobbet med før om ikke så lenge (sendte sms, fikk til svar at hun var på hurpetur i et eller annet land) morsom dame hun spurte meg sist i august i fjor om jeg ikke kunne jobbe for henne.. håper det enda kan være aktuelt...! Ellers så lovte Mannen og jeg oss selv at vi skal være mer sosial fremover, så nå må vi snart få møttes igjen snart Mazilla Hadde vært koselig å ta ungene med i skogen eller noe? kanskje til ei strand? fyre opp engangsgrill/bål og lage vafler og steke marshmellows? Mmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 22. oktober 2013 #497 Del Skrevet 22. oktober 2013 Oi, her har jeg visst ikke fått svart! Jo, det hadde vært kjempekoselig med en skogstur! S elsker alle de gule bladene, eikenøtter og alt mulig annet hun finner på veien, så det hadde vært topp! Vi har bålvaffeljern! Kjenner til det med å ønske å være mer sosiale, forresten... Her flyter dagene og ukene bare avsted, uten at vi (jeg) har overskudd til å gjøre noe særlig mer enn høyst nødvendig! Kjedelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter #498 Del Skrevet 22. oktober 2013 Oi, her har jeg visst ikke fått svart! Jo, det hadde vært kjempekoselig med en skogstur! S elsker alle de gule bladene, eikenøtter og alt mulig annet hun finner på veien, så det hadde vært topp! Vi har bålvaffeljern! Kjenner til det med å ønske å være mer sosiale, forresten... Her flyter dagene og ukene bare avsted, uten at vi (jeg) har overskudd til å gjøre noe særlig mer enn høyst nødvendig! Kjedelig! Moro med høsten Vi hadde en veldig fin tur til stedet alle valfarter til på søndagene her en søndag... Lagde til bål, stekte pinnebrød (fikk til det glutenfrie sånn passe.... ) Ellers så fikk vi svar på blodprøvene vi fikk tatt av H på sykehuset... (den dagen jeg meldte meg opp som blodgiver...) Hun har også Cøliaki........ Vi tok test sist i april i fjor og da viste det ikke noe... Tok blodprøver fordi hun er så lita (92cm og 9,9kg - 2,5år) glad vi har oppdaget det så tidlig,men jeg skulle så ønske hun slapp... ihverfall med tanke på barnebursdager,hjemmebesøk osv når hun blir eldre. Jeg synes det er litt ille nå å "være til bry" fordi folk blir så stressa når en sier at en ikke tåler gluten... Er litt på tuppa ellers også ettersom jeg har sagt opp jobben,skal jobbe ut november!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 23. mars 2014 Forfatter #499 Del Skrevet 23. mars 2014 En liten oppdatering fra heimen Mannen sa her for ikke så lenge siden at vi bare kjører i gang med prøving over sommeren Trodde vi skulle vente med prøving til neste sommer jeg,så ble mildt sagt overrasket...! Hadde vært perfekt om jeg ble gravid i August, samme som med H. April/Mai er ei flott tid å føde på Nå blir det å sjekke når jeg bør ta ut hormonspiralen! Men tenk om det tar laaang tid og babyen blir født etter 1 september? Og i tillegg så vil Mannen at vi skal få oss en sydentur sammen hvor vi får gått ut alene sammen (dvs at vi må ha med barnevakt,ettersom vi ikke lar henne være uten oss i 1 uke...) Gosjameg.... Passet nevøen vår i helga (han er 7mnd eldre enn H) og det var så mye roping,skriking,trass (fra H) og stress at jeg blir halvnervøs... Kanskje man ikke er klar for 2? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. mars 2014 #500 Del Skrevet 23. mars 2014 Men tenkte du ikke slik da dere ville ha nr 1, da? Bare vent, blir du gravid så faller alt på plass. Denne gangen og. Gratulerer med årets første innlegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå