Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)

Mokkon83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har dere fått svar på blodprøven?

nei.. jeg ringte legekontoret igår, fikk beskjed om å ringe igjen i slutten av uka..

utrolig spent!!!

ellers så har det vært en kjempefin start på uka!

fikk ryddet kvisten/loftet, det er vannvittig hvor mye rart vi har samlet på :daane: Dro med meg støvsugeren også, så nå er det litt bedre der oppe! Jeg har faktisk fylt opp hele bilhengeren!!! :sjokkert: Hadde egentlig planer om å dra på besøk til ei venninne, ja trene også... men H ville jo aldri sovne.. Hun var kjempetrøtt, men nektet å kapitulere... Så ble til at hun lekte i grinda, mens Mannen kikket etter henne. Var ufattelig deilig å få rensket opp litt! Veldig mye esker... Mannen vil alltid ta vare på emballasjen på tingene vi kjøper... :daane:

Fikk også ryddet og støvsuget nede i kjelleren! Veldig fornøyd med meg selv!

Idag har H og jeg vært ute og kjøpt varmeovn til rommet hennes. Den gamle ligger nå på hengeren... ustabil i temperaturen, følte ikke det var trygt...

Imorgen skal vi på treningssenteret i ti tida, deilig treningstime som er blanding av tai chi, pilates og yoga :rodmer:

så skal vi gå tur med ei venninne og så på søppeldynga med lasset!

Mannen reiser på guttetur fra torsdag til søndag, den årlige skituren :fnise:

Skal levere hunden inn på kennel og besøke mi søster :) Mamma kommer også ned dit. Hun sliter litt etter samlivsbruddet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg fått trent (ikke så kjempe fornøyd med timen, var en annen instruktør) H var på barnepassen, hun ble visst litt grinete hver gang noen ble hentet... hun ble så skuffa :rodmer:

hun lekte og koste seg da jeg kom ned fra treninga :)

Da jeg kjørte hjem sovnet hun i bilen så jeg heiv på meg regntøy, festet hengeren på bilen og kjørte opp på søpla med et lass fra loftet. Jeg klarte ikke parkere ordentlig der oppe, men jeg fikk nå kastet det :fnise: Det er utrolig vanskelig å rygge med henger :daane:

Vel hjemme fikk jeg gitt H mat og reiste på besøk til ei venninne som har ei datter på 7 mnd :) Hun har nådd H igjen på størrelse, deres unger er veldig stor for alderen :)

Imorgen skal jeg pakke for helga! Vi skal være hos fetteren min og familien hans :) Barnedåp for en annen fetter sin lille sønn på søndag :rodmer: har kjøpt bunad i str 74 som H skal ha på :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! :nigo: Du hadde aldri sett meg gjøre det der :lol: Du har fått gjort mye i dag du da :)

Når er permisjonen din ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! :nigo: Du hadde aldri sett meg gjøre det der :lol: Du har fått gjort mye i dag du da :)

Når er permisjonen din ferdig?

takk :klemmer:

er egentlig ferdig i slutten av Mai.. Men skal søke om permisjon frem til august.. :)

Vi går jo med planer om å selge og kjøpe et nyere hus som ikke ligger så nærme veien... Håper vi får gjort unna flytting før jeg begynner å jobbe! :hoppe: Det er en av grunnene til at jeg rydder og sjauer så... Vil ha unna det som vi ikke trenger, og vil shine opp før ny takst og bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du klart å få så lang permisjon? Er det ulønnet i tillegg da eller? Jeg begynte å jobbe da Goffel var 8 mnd, og da hadde jeg plusset på med mange ukers ferie. Jeg valgte 100 %lønn da.

Spennende med huskjøp da! :nigo: Krysser fingrene for at dere finner noe fint snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har du klart å få så lang permisjon? Er det ulønnet i tillegg da eller? Jeg begynte å jobbe da Goffel var 8 mnd, og da hadde jeg plusset på med mange ukers ferie. Jeg valgte 100 %lønn da.

Spennende med huskjøp da! :nigo: Krysser fingrene for at dere finner noe fint snart :)

Mannen er selvstendig næringsdrivende, han har tatt en dag i uka permisjon og jeg har en dag ulønnet fra jobb. har 80% lønn... når permisjonen er over skal jeg prøve å få ulønnet frem til august så jeg slipper å ha dagmamma til H. Mannen jobber hjemmefra hver dag, men han jobber mye! Vi er utrolig heldige som får være så mye sammen, det går bedre enn jeg kunne forestilt meg :yvonne: Selv om det gikk utrolig dårlig en periode... men jeg tror vi måtte gjennom det for å få det så bra! det var et vendepunkt, ting hadde nok vært veldig annerledes om vi ikke hadde tatt tak i problemene..

Håper vi finner drømmehuset! Men er litt vanskeligere når en skal selge også... Mye som skal flyttes på også :daane:

Nå har jeg pakket til helga!! H kommer til å bli sååå søt i bunad :rodmer: Tror den er for stor så jeg har pakket ned en fra jeg var lita (var vel egentlig søs sin, men hun har jo gutt... :fnise: )

Har også pakket ned en kåpe og lue som jeg hadde :)

Og neste helg kommer Mamma!! :hoppe: Hun skal være hos søs, men H og jeg skal reise bort dit fra tors til søn :) Mannen skal på guttetur og hunden på kennel. Gleder meg såååå!

Helga etter har jeg bursdag og da kommer min onkel og tante på besøk :) Mi tante har støv på hjernen så jeg må vel begynne å vaske noen dager før :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi hjemme fra helgetur :)

Utroooolig deilig å komme hjem! Vi har kost oss skikkelig i helga altså, men vi kjørte avgårde kl kvart på tre fra østlandet og det er mange timers kjøretid... H ble overtrøtt da vi var 40min hjemmefra, skreik til hun brekte seg så vi måtte stoppe. Veldig glad for at det bare var å gi henne grøt og nan og at hun sovnet. hadde det blitt seinere hadde det nok bikket over til galskap... :daane:

Noe å tenke på når vi skal til syden ja!

Mannen fikk sett H sammen med jenta vi skal ha med oss, søskenbarnet mitt :) Hun er et naturtalent og H elsker henne :rodmer:

Imorgen skal jeg bestille meg time til frisøren, aldri mer lærling... det er rimelig,men jeg har ikke vært ordentlig fornøyd... hun er flink til å klippe men ikke til å stripe...!

ellers så har Mannen begynt å bli syk :daane: Ingen er så syk som menn... eller hur,Mazilla? :fnise: Heldigvis så innrømmer han det selv da! han sier han ikke reiser på guttetur hvis han blir syk... :kjefte: jeg reiser til mi søster uansett! Mamma kommer :rodmer: Hadde sett frem til lørdagskveld og søndagen alene, men men... kommer vel flere anledninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært på svømming! Deilig!! :) Eneste som ikke var fullt så deilig var at noen hadde lagt igjen et brunt visittkort.. :spy:

mannen til hun ene fikk det fjernet og vi vurderte frem og tilbake om vi skulle bade eller ikke.

skal gi beskjed om det til betjeningen imorgen..

ellers så spiste ikke H i natt!! prøver å slutte med nan om natta. ble litt skriking... etter ei stund ga jeg etter og gikk ned for å lage til melk. Da jeg kom opp hadde hun sovnet :fnise:

Imorgen skal bilen på verksted... de ville vi skulle komme halv åtte! :sjokkert: fikk ikke noen fast tid egentlig, så vi leverer bilen rett før ni, og kjører til ikea. H og jeg skal gå der mens Mannen skal i banken :) Denne gangen skal jeg huske klossene til sprinkelsenga!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke ikea-tur på oss... H var veldig sutrete og litt varm så vi ble hjemme... I tillegg kom vi på at det skulle komme noen og montere opp en annen parabol (men de kom jo selvfølgelig ikke allikevel fordi de hadde fått feil parabol..)

Viser seg at det er ei tann i anmarsj her... ei av tennene oppe :) Heldigvis så har vi dentinox, hun blir straks i bedre humør når vi har smurt litt!

fikk ikke igjen bilen igår fordi de manglet den delen som var gåen... :daane:

Så nå sitter jeg her ferdigpakket for å dra til mi søster og venter på at verkstedet skal ringe... Skal også levere hunden på kennel og en sykkel på reperasjon... :daane: Mannen reiste kl 6 imorges... Da var H klar for dagen, men jeg klarte å drøye det en halvtimes tid så det hjalp litt! Hun sov forøvrig hele natta igjennom!! :hoppe: Sovnet kvart på sju og våknet seks :) Men jeg våknet flere ganger, ene gangen leitet jeg etter henne på gulvet i mørket! fikk det for meg at vi hadde hentet henne inn og lot henne krype på gulvet :ler: mens andre gangen gikk jeg for å høre om hun pustet... :fnise:

nå er bilen ferdig og jeg venter på taxi! H sover selvfølgelig i vogna så jeg må vekke henne og få på klær... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har også lett etter S på gulvet på soverommet i ørska om natta! :ler:

Håper du får en fin helg med familien, og at H ikke plages for mye av tennene som er underveis! :klemmer: Lenge siden sist nå, forresten. Kanskje vi kan treffes en dag til uka? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt vært hos Mazilla med samme budskapet, og nå får du det og:

Styr unna glutenfrie wraps fra Shcär!!

Jeg gleda meg stort, men snakk om skuffelse!

De var absolutt ikke og anbefale, med mindre du egentlig skal ha sprø, tørre, smakløse flatbrød da...

:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt vært hos Mazilla med samme budskapet, og nå får du det og:

Styr unna glutenfrie wraps fra Shcär!!

Jeg gleda meg stort, men snakk om skuffelse!

De var absolutt ikke og anbefale, med mindre du egentlig skal ha sprø, tørre, smakløse flatbrød da...

:kjefte:

Notert! :fnise:

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg har også lett etter S på gulvet på soverommet i ørska om natta! :ler:

Håper du får en fin helg med familien, og at H ikke plages for mye av tennene som er underveis! :klemmer: Lenge siden sist nå, forresten. Kanskje vi kan treffes en dag til uka? :)

hehe, følte meg ganske så teit! rart jeg ikke "våknet" før jeg romstrerte halvnaken på gulvet i mørket... :daane:

H våkner noen ganger om natta nå, gir henne bare smokk :) Har sluttet med nan på natta!!! :hoppe: Bruker litt dentinox også :)

Ellers så er det dårlig matlyst og løs avføring... måtte vaske henne to ganger i badekaret idag og det var kommet gjennom alt tøyet..!

Nå er vi hjemme igjen og det er deilig!!

Kveldsgrøt straks så er det natta på lille myet :)

Snakket med Mannen isted, han kunne tenkt seg å reise hjem fra gutteturen idag han... Han er blitt ganske syk (var litt syk før han reiste) de andre har kost seg i bakken idag mens han har sittet alene på hytta... han ventet dem gode og fulle inn i hytta hvert øyeblikk...

de begynte visst å drikke tidlig på morgenen både igår og idag.. :daane: Mannen sa at han ikke hadde orket det om han hadde vært frisk engang... tror han merker godt hvor forskjellige liv de har.. de andre er single, men har barna en sjelden gang... han savner oss :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at mannen har forandra seg så, selv om han påstod i sommer at han aldri skulle endre seg :nigo: Så bra at familien kommer først :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet!! jeg har jo glemt å fortelle noe!!

Har fått svar på H sine blodprøver og hun har ikke cøliaki!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

det er så deilig at jeg nå kan gi henne mat med gluten i uten å tenke at jeg kanskje ødelegger henne innvendig.... :sjenert:

mye mer praktisk når hun kan spise gluten, men hadde jo gått fint uansett da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...