Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

:jepp::rodmer:

Hun har hatt god tid til å øve, her synges det nemlig fra morgen til kveld. Noen ganger virker det som hun tror hun lever i en musikal! :ler:

Så stas innstilling! :hjerte: Og så flink sangerinne! :rodmer: Kanskje hun står på en musikalscene om noen år! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plan for dagen:

-Hente S hos mamma

-Få liv i en viss en som utpå kvelden i går syntes både akevitt og konjakk smakte greit

-Treffe ei venninne for gaveutveksling, kaffe og catching up

-Besøke et vennepar hvor hun er frisør og har tilbudt seg å klippe S

-Tørke støv og vaske i stua og på kjøkkenet

-Ta inn og pynte juletreet

-Lage konfekt av Odensemarsipan og det jeg ellers måtte finne i skapet

-Støvsuge oppe og nede

-Få uventet besøk av ei venninne jeg ikke har truffet på lange tider

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfektlaging utgår visst. Men men.. Ellers gjenstår bare stryking av to små brikker, men det gjør jeg i morgen tidlig. Nå har nemlig julefreden senket seg :hjerte:

Nå skal jeg snart krype til køys, for så å vente en halv evighet på å sovne fordi barnslige forventninger holder meg våken.. :sjenert: I morgen tidlig er det opp for å se barne-TV og kose meg med julestrømpe og S. Elsker jula, og kan ikke huske sist jeg hadde så mye julestemning som i år. Herlig! :rodmer:

Det er jul! God jul alle! :nissegutt::gave::nissekonekyss::nissevink::gullengel::tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, verden! :bolledeig:

Her har det vært morgen i en drøy halvtime. Jeg våknet først av alle.. :ler: Alle tre åpnet kalendergaven i vår seng. Det var så koselig at jeg håper vi husker å gjøre det samme neste år! :jepp:

S fikk en liten nissebamse som spiller julesanger, en smoothie, en eske godte-Gomp, tre tørka aprikoser og fire små ruter sjokolade. Hun holdt på å gå ut av sitt gode skinn da hun så smoothien, så den er for lengst borte. Ellers har hun spist en sjokoladebit og en aprikos, og en halv klementin hun fikk av meg. Gompen er åpnet, men ikke rørt. Hun er virkelig ikke særlig opptatt av søtsaker, rett og slett! Kake og vafler osv liker hun ikke, etter eget utsagn. Merkelig unge! :ler:

I min gave var det sjokolade fra den lokale sjokoladefabrikken, klementiner og litt annet godteri. Han godeste fikk nøtter, julebrus, Pondus og mokkabønner.

Nå er det straks Jul i Svingen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, her er det julestrømper, Jul i Svingen, en trøtt mamma, en ekstremt våken TM og far en tur på jobb.

Fine jula...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gullkorn" fra svigerinna mi til S: "Hvis ikke du kommer og går rundt juletreet, får du ikke middag."

:rasende: *say-no-more-pust-med-magen-sånn-driver-ikke-vi-oppdragelse*

Blir fremdeles irritert av å tenke på det nå, mange timer senere.

Ellers en grei nok julaften. Kunne vært verre. Neste år blir det hjemmejul på barnas premisser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wow.... sier ikke mer enn det :daane:

skjønner fremdeles ikke hvorfor svigersene dine ikke la jula opp etter ungene.... man har jo så mye igjen for det selv!

vi hadde ei kjempekoselig julefeiring uten stress og etter at H la seg så satte jeg på en jentefilm og drakk litt vin (gutta spilte tv-spill på mediarommet) :)

Helt nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djiiises altså. Jeg forstår meg virkelih ikke på de folkene som ikke kan rikke på noe som helst av vaner. Det koster så utrolig lite å for eksempel flytte middagen bare en time! :riste: Forstår godt at du er frustrert. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er helt ubegripelig for meg også at det ikke kan legges opp litt mer etter barna! :sukk: Men men, vi klarte oss jo. S åpnet resten av gavene i formiddag, og var fornøyd med det. Favorittene er ski, duplo og gaven fra Mokkon83s lille H (tusen takk!); en slags slimkråkebolle (?). Min personlige favoritt så langt er Nespressomaskinen fra han godeste :hjerte:

Dagen i dag har gått i ett. Morgendagen blir minst like hektisk.. Jeg merker på ryggen at skrelling av poteter, tømming av x antall oppvaskmaskiner osv ikke er helt det jeg bør gjøre altfor mye for tida... :sukk: I tillegg blir jeg lettere sliten enn vanlig, særlig når jeg må omgås andre fra morgen til kveld. Her er det visst bare å bite tennene sammen, og komme seg gjennom jula! :fnise: Høres fryktelig negativt ut, uff.. Er ikke sånn at jeg går hele dagen og er sur og sliten, men merker det ekstra godt når jeg kan flate ut på sofaen om kvelden. Blir neppe sen i kveld, for å si det sånn!

I morgen får vi frokostbesøk, så det er bare å stålsette seg. Hadde tenkt jeg skulle lage karbonader i kveld, men ryggen sier nei. Får håpe S er medgjørlig i morgen tidlig. (Yeah right! :roll: Hun er inni en ufordragelig periode med mye slåing, lugging og kjefting... :sukk: ) Frokostbesøket blir her frem til vi alle sammen skal videre til middagsbesøk et annet sted. Hiv og hoi, her går det som sagt i ett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav så forkjøla vi er, alle som en! :sukk: Jeg er for øyeblikket verst, og har nesten ikke sovet de siste to nettene fordi jeg har vært så fryktelig tett. I natt husker jeg at jeg satte meg brått opp i ren desperasjon, fordi jeg følte jeg ikke fikk puste. Føltes som å ha luftrør på størrelse med et nåløye.. :sukk:

Nok klaging. Han godeste fikk seg nettopp en god latter, da jeg viste meg for første gang i min nye rosa kosedress fra svigers.. :ler: Jeg fikk streng beskjed om å aldri vise meg offentlig i den... :hoho: Jeg har ingen planer om det!

Ellers koser vi oss med ferie og mye tid til familie og venner. Dagene går i ett, så nå var det deilig å kle seg i kosedresen og slenge seg i sofakroken :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huffda!! håper dere blir friske til nyttårsfeiring da! :klemmer:

rosa kosedress? tror aldri jeg har sett deg med noe rosa :fnise:

Satser på å være friske og raske innen den tid! :jepp:

Ikke sett meg i noe rosa, sier du? Kanskje jeg må troppe opp i min nye kosedress på nyttårsaften?! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, Nespresso :hjerte::sikle: Kjære og jeg fikk Nespressomaskin av svigers til jul i fjor, og er såååå glad for å nå ha kunnet tatt den frem igjen! :hoppendeglad:

Kjedelig med sykdom oppi romjula + et verkende bekken/rygg :( Må du passe på deg selv!

Smellgravid i kosedress er alltid nais :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ønsker. Jeg er fremdeles like tett, og har hodepine av en annen verden i tillegg. Mistenker at det er bihulene som begynner å si ifra om at de er pottetette.. :( (Var for noen år siden innlagt på sykehus i flere døgn med en helt syk hodepine som viste seg å være bihulebetennelse...)

I dag fikk jeg heldigvis sove noen timer mellom frokostbesøket og den kommende middagen. Får ta noen paracet før vi går.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har faktisk lov til å si nei! Nå som du er gravid og er syk. Tenk litt på deg selv, det kommer alltid flere juleselskaper :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du burde lytte til kroppen nå.

Har hatt mine bihulebetennelser og det er ikke å spøke med.

Jeg hadde sendt mann&barn avgårde med kanskje ikke så god samvittighet, men hadde gjort det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går formen bare en vei, og det er dessverre nedover. I dag er jeg forvist til senga med solo, netflix og mentolnesespray fullstendig uten effekt. Så meg nettopp i speilet, for et begredelig syn... Smale, røde øyne og åpen munn for å få puste. Priser meg lykkelig over at han godeste har fri i hele romjula! Han er ikke i toppform selv, men mer i stand til å ta seg av S enn hva jeg er. Etterpå skal hun dessuten en tur til svigers.

Alt i alt begynner det å spøke litt for nyttårsfeiring hos Mokkon83 og familien.... :( Får se an formen en liten stund til, og håpe på et mirakel! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...