Gå til innhold

Burde relgiøsitet bli sett på som en mental lidelse ?


Gjest Eugene Onegin

Anbefalte innlegg

Det er ikke sinnsykt å tro på noe så lenge vi ikke vet mer en vi gjør. Men vi må finne det vi tror er nærmest oss selv. Relgion er trangsynt.Det er historier som må vaskes inn fra barns ben av. De kolkeste er de som sier ja jeg tror på noe eller ikke, men sier jeg vet ikke alt. Selv tror jeg på fenomener..men det synes jeg er mer realistisk en eventyrreligion.Husk at man ikke vet mer en det de åpene antyder,de som stenger ting ute forblir lukket for ting de ikke snuser på.men det er jo helt greit det også lenge alle er glade, for vi skal alle samme sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis troende burde bli sett på som mentalt syke. så burde mann også fjerne ALLE religiøse høytider.

Jul, påske, pinse, osv. tross alt, dette er høytider som skal feire noe som ikke eksiterer, da bør også disse helligdagene fjernes.

Da blir det mindre fri, (evt mindre lønn for dem som har helligdagstillegg) og mer jobbing. :filer:

Jeg kan ikke riktig se den logiske sammenhengen mellom premiss og konklusjon her.

Dvs, jeg er helt FOR at man slutter å feire jul, påske, pinse, etc, etc, SOM religiøse høytider. Men at man skal fjerne alle helligdager overhodet, det kan jeg ikke helt se følger logisk av at religiøsitet er en form for galskap. Tvert imot: Vi behøver fri innimellom, og helligdagene er kanskje religionens eneste formildende omstendighet.

Vi kan utmerket godt sløyfe både pinse, påske og jul, men i stedet ta oss tid til å slappe av og fylle batteriene ved vintersolverv, vårjevndøgn og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...