Gå til innhold

Hvilket politisk parti holder du med, og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I et demokratisk land som Norge med et så bredt spekter av politiske partier synes jeg det er rart at man ikke finner et passende parti.

Til dere som ikke stemmer, hvilke saker er det dere brenner for som dere ikke kan få gjennom i minst ett av de eksisterende partier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampen

I et demokratisk land som Norge med et så bredt spekter av politiske partier synes jeg det er rart at man ikke finner et passende parti.

Til dere som ikke stemmer, hvilke saker er det dere brenner for som dere ikke kan få gjennom i minst ett av de eksisterende partier?

Jeg personlig har stemt ved alle valg. At jeg ikke lenger holder med ett parti kommer ikke av at jeg ikke finner parti med saker jeg støtter, men alle sammen har et eller annet som jeg absolutt ikke støtter. Så, da er man like langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er det som engasjerer så sterkt at du heller lar andre bestemme for deg? Jeg er bare nysgjerrig på tankegangen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Og hva er det som engasjerer så sterkt at du heller lar andre bestemme for deg? Jeg er bare nysgjerrig på tankegangen her!

Jeg? Jeg stemmer jeg. Men spørsmålet var vel hvilket politisk parti man holder med, ikke om man stemmer eller ikke? Jeg stemmer som sagt, men jeg er partiløs for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, da misforsto jeg innlegget ditt! Litt trøtt kanskje :sove:

Bra du stemmer uansett da! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP-politikken verkar veldig lite gjennomtenkt, verkar som om dei berre seier det dei trur folk vil høyre. Populistar.

I motsettning til Rødt som bare vil gjennomføre det folk ikke vil ha .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frps prinsipprogram... Kanskje alle var å ta litt i, men Frp ønsker en kraftig reduksjon av dagens skatter og avgifer.

Ja , vi ønsker og en kraftig reduksjon i byråkrati og annen offentlig inngripen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frps velgere vet enten ikke hva de vil ha, eller de er så rike at de tilhører det mindretall som faktisk vil få det bedre med et mørkeblått styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, da misforsto jeg innlegget ditt! Litt trøtt kanskje :sove:

Bra du stemmer uansett da! :tommelsmil:

enig i det , og ikke stem blankt ! jeg vet noen oppfatter det som en protest , men det betyr fremdeles at du lar andre bestemme for deg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frps velgere vet enten ikke hva de vil ha, eller de er så rike at de tilhører det mindretall som faktisk vil få det bedre med et mørkeblått styre.

Eller ,Gud bevare , kanskje de bare ikke er enige med deg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

enig i det , og ikke stem blankt ! jeg vet noen oppfatter det som en protest , men det betyr fremdeles at du lar andre bestemme for deg .

Siden innlegget du siterte var til meg, så kan jeg også opplyse om at jeg aldri har stemt blankt. :) At jeg er partiløs er forholdsvis nytt, men jeg skal nok klare å finne et alternativ til å stemme blankt denne gangen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden innlegget du siterte var til meg, så kan jeg også opplyse om at jeg aldri har stemt blankt. :) At jeg er partiløs er forholdsvis nytt, men jeg skal nok klare å finne et alternativ til å stemme blankt denne gangen også..

Veldig flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , vi ønsker og en kraftig reduksjon i byråkrati og annen offentlig inngripen .

Jeg er enig i at Nav trenger en opprydding, men ellers tviler jeg på at det er mulig å gjennomføre et system med sosial omfordeling og rettssikkerhet uten et byråkrati av en viss størrelse.Jeg har erfaring fra andre land og vil påstå det meste går nokså smurt her til lands. Der det går tregt er det vel heller mangel på byråkrater som er problemet,enn det motsatte (UDI f.eks.).

Forøvrig vil jeg si, og det er ikke lett for meg :gjeiper: , at jeg synes det er bedre at folk er gjennomtenkte Frp-velgere enn at de ikke bryr seg overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg tenker meg om så har jeg ikke stemt på en stund

Sikkert nesten 2 år siden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Veldig flink :)

Jagudbevaremegvel, man er da tross alt en ansvarlig og engasjert samfunnsborger! :lur: Med så mange politisk aktive og engasjerte folk i slekta har jeg vel ikke hatt noe valg, stemmePLIKTEN gikk inn med morsmelka. :fnise: Så får vi bare håpe et eller annet parti fremstår som mer vettugt før neste valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Reproductivist

Frps velgere vet enten ikke hva de vil ha, eller de er så rike at de tilhører det mindretall som faktisk vil få det bedre med et mørkeblått styre.

Så du vet at alle kun stemmer på partier for å gi seg selv fordeler? Burde være for despotisk monarki du da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid stemt FrP og kommer til å fortsette med det. Det er det eneste rette for meg, fordi det er et parti jeg i stor grad kan identifisere meg med. Stemmer det hovedsakelig pga innvandringspolitikken, kriminalpolitikken, samt skatte-og avgiftspolitikken :) . Blir dessuten kvalm av all den naiviteten og snillismen til sosialistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer FrP. Ene og alene pga. invandringspolitikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer arbeiderpartiet fordi jeg er for at alle skal med, at vi er med på et spleiselag som gir alle like muligheter uansett størrelsen på pengeboka, etnisitet, religion osv, som gir oss trygghet ift helse, skole, arbeid og alderdom. Jeg er for medmenneskelighet, for deling av godene og hjelp til folk som trenger det både i inn og utland. Jeg er for at vi skal tenke miljø og bærekraftig i det vi gjør.

Jeg bryr meg om andre mennesker, derfor stemmer jeg rødgrønt, derfor stemmer jeg arbeiderpartiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...