Gå til innhold

Hvilket politisk parti holder du med, og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg stemmer blankt.

Har gitt opp å finne et parti som ikke irriterer vettet av meg på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arbeiderpartiet, helheten ved politikken og evnen til å ta vanskelige og upopulære avgjørelser. Og ikke minst det at de er sosialistisk inspirerte.

Kunne aldri stemt FRP, Høyre, KRF eller SP. Men jeg har noe sympati med både SV og Venstre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeiderpartiet, helheten ved politikken og evnen til å ta vanskelige og upopulære avgjørelser. Og ikke minst det at de er sosialistisk inspirerte.

Kunne aldri stemt FRP, Høyre, KRF eller SP. Men jeg har noe sympati med både SV og Venstre.

:Nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, vanskelig å si, men blir vel sv eller rødt neste gang.

Livredd for at frp skal komme til makten. Mang en primitiv nordmann lar seg dessverre friste av skattelette, billig røyk og alkohol, og ikke minst ferre utlendinger. Og "Alle er sin egen lykkes smed". Jadda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder med Unge Høyre, og har tenkt til å stemme Høyre ved neste valg. Jeg synes Høyre fokuserer på de viktigste sakene (slik som utdanning og omsorg for eldre).

Det eneste jeg virkelig ikke liker er Høyres syn på datalagringsdirektivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer KRF, fordi de er et parti som vil verne familien og har etter min mening en god skolepolitikk. Og jeg er ellers stortsett enig med politikken deres fordi den er bygt opp av verdier fra det kristne livsynet, altså nestekjærlighet.

Har også stor tro på at Knut Arild vil tilføye partiet en noe mer liberal politikk, selv om jeg ofte liker de mer konservative alternativene i politikken, fordi den oftes verner barna våre.

Familien er tross alt det som binder samfunnet vårt i sammen og gjør det trygt, etter min mening:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nja, vanskelig å si, men blir vel sv eller rødt neste gang.

Livredd for at frp skal komme til makten. Mang en primitiv nordmann lar seg dessverre friste av skattelette, billig røyk og alkohol, og ikke minst ferre utlendinger. Og "Alle er sin egen lykkes smed". Jadda.

Jeg er ny i politikken og tenkte litt på FrP eller SP. Hva er det negative mener du ved FrP i korte trekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reproductivist

nja, vanskelig å si, men blir vel sv eller rødt neste gang.

Livredd for at frp skal komme til makten. Mang en primitiv nordmann lar seg dessverre friste av skattelette, billig røyk og alkohol, og ikke minst ferre utlendinger. ....

Det blir ikke færre innvandrere med FRP i makta, bare muligens færre nye innvandrere/asylsøkere til norge. Og teknisk sett er det tobakksprodukter og etanolprodukter egnet til å bli full på det er snakk om og man er ikke livredd om man ikke er redd for å miste livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke færre innvandrere med FRP i makta, bare muligens færre nye innvandrere/asylsøkere til norge. Og teknisk sett er det tobakksprodukter og etanolprodukter egnet til å bli full på det er snakk om og man er ikke livredd om man ikke er redd for å miste livet sitt.

Viktig bemerkning. Skal du belære, kunne du kanskje først lært deg å bruke komma, slik at du blir forstått selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med? Det er sånt man driver med i forhold til fotballag osv. Kan sikkert oppfattes som pirkete, men jeg ville formulert det annerledes: Hvilket politisk parti sympatiserer du med/stemmer du på?

De siste årene har jeg stemt AP ved stortingsvalg og SV ved kommunevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg stemmer Rødt.

Her er ei liste over politiske partier i Noreg.

Hva er det egentlig dette partiet står for, bortsett fra pasifisme og økte trygdesatser?

(ikke retorisk eller ironisk, lurer faktisk på det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det egentlig dette partiet står for, bortsett fra pasifisme og økte trygdesatser?

(ikke retorisk eller ironisk, lurer faktisk på det)

Partiet står absolutt ikkje for pasifisme ;)

Generelt er jo det langsiktige målet eit anna samfunn, men sånn her og no er styriking av arbeidstakarars rettigheitar, miljø, distrikspolitikk og antikrig (ikkje pasifisme, men fokus på at Noreg skal trekke norske soldatar ut av krigsramma land) viktig.

Du kan jo lesa meir her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer SV. Kunne godt ha stemt AP også, men når jeg bor som jeg bor (Vestfold) stemmer jeg SV for å beholde Torkildsen på tinget. Er uansett interessert i å beholde de to partiene i regjering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå gikk jeg faktisk inn på frp-lenken litt lenger opp. Humor altså!

Jeg er ny i politikken og tenkte litt på FrP eller SP. Hva er det negative mener du ved FrP i korte trekk?

Frps Tybring- Gjedde sa for noen dager siden (helt offentlig) at det er helt naturlig at innvandrere er hissigere enn norske. "Det ligger i kulturen deres" Hæ? Hvilken kultur? Vet han hvor de fleste innvandrerne i Norge kommer fra (andre nordiske land)?

vi mener-sida skriver de:

Ha lukkede asylmottak slik de har i blant annet Danmark, Hellas, Australia, Japan, Østerrike og Storbritannia. Det er et humant tilbudsom oppfyller internasjonale konvensjoner. Samtidig sikrer vi at ingen stikker ”under jorden” og blir illegale, papirløse borgere.

Litt lenger ned

Ikke akseptere parallelle samfunn og vil jobbe aktivt for å sikre en bedre integrering.

Virker ikke som om det er de samme som har skrevet de ulike punktene. Først skal vi sperre de inne, SÅ skal de være drevne i norsk og være fullintegrerte.

Alle punktene deres er også linket opp mot hva dagens regjering ikke får til. Sånn sett har de mye godvilje hos folk fordi de aldri har vært i regjering.

De vil lette skattenivået men øke kontantstøtte, kommuneøkonomi, økonomien til sykehusene +++ Alle skal få bedre råd. Men hvor kommer alle disse pengene fra?

Jeg stemmer mdg på stortingsvalg, men kunne godt stemt sv på kommunevalg fordi vi har sv-ordfører nå, og han er veldig veldig flink.

Endret av solsolsol
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FrP-politikken verkar veldig lite gjennomtenkt, verkar som om dei berre seier det dei trur folk vil høyre. Populistar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, verdimessig ligger jeg nærmest KrF. Håper de snart fjerner bekjennelsesparagrafen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP-politikken verkar veldig lite gjennomtenkt, verkar som om dei berre seier det dei trur folk vil høyre. Populistar.

Vet ikke hvem som er verst av Rødt og Frp jeg...Personlig har jeg ikke noe til overs for ekstreme synspunkter, verken på høyre eller venstre fløy.

Rødt er faktisk et revolusjonært parti, verken mer eller mindre, som vil FJERNE den private eindomsretten. Er dere rødt-velgere klar over hva dette vil innebære i praksis?

Dette er ikke sosialisme, det er kommunisme, noe som ikke har lykkes så godt tidligere i historien.

(Med fare for å gjøre tråden om til en politisk debatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem som er verst av Rødt og Frp jeg...Personlig har jeg ikke noe til overs for ekstreme synspunkter, verken på høyre eller venstre fløy.

Rødt er faktisk et revolusjonært parti, verken mer eller mindre, som vil FJERNE den private eindomsretten. Er dere rødt-velgere klar over hva dette vil innebære i praksis?

Dette er ikke sosialisme, det er kommunisme, noe som ikke har lykkes så godt tidligere i historien.

(Med fare for å gjøre tråden om til en politisk debatt)

Svært så godt informert du var no då, mtp at du i forrige innlegg spurte meg kva Rødt sto for? ;)

Eg er fullstendig klar over at det er eit revolusjonært parti, og det hald eg med dei i. Alle med litt vett i skolten ser at måten me lev på i dag (overforbruk av ressursar osv) ikkje kan vare evig - då treng me ein ny måte å organisere samfunnet på.

No trur eg ikkje at det kjem noko revolusjon i vår tid, så dei som ikkje er revolusjonære, men tykkjer partiet har gode enkeltsakar, kan nok trygt stemme på dei :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...