Angstkvinnen Skrevet 21. juni 2016 #2621 Del Skrevet 21. juni 2016 Og det at han sa "du er en del av meg nå" tolket jeg som "du bærer mitt navn, alle vet at vi er gift, du kan ikke drepe meg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 21. juni 2016 #2622 Del Skrevet 21. juni 2016 (endret) Nå da! Endelig! Daenarys har tatt kontrollen igjen og fått med seg "hestefolket", samt dragene er store og kampklare. Arja er sterkere enn før og fit for fight. Tyrion er trygg og har fått en ledende plass i Mereen. Stark har gjentatt Winterfell. Bran er trygg hos onkelen sin. Kan vi NÅ begynne å konsentrere oss om kampen med alle disse sammen mot the White Walkers snart??? (Ok, etter at Daenarys har gjenforent De syv rikene...) Endret 21. juni 2016 av Sheherasade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 21. juni 2016 #2623 Del Skrevet 21. juni 2016 41 minutter siden, Sheherasade skrev: Nå da! Endelig! Daenarys har tatt kontrollen igjen og fått med seg "hestefolket", samt dragene er store og kampklare. Arja er sterkere enn før og fit for fight. Tyrion er trygg og har fått en ledende plass i Mereen. Stark har gjentatt Winterfell. Bran er trygg hos onkelen sin. Kan vi NÅ begynne å konsentrere oss om kampen med alle disse sammen mot the White Walkers snart??? (Ok, etter at Daenarys har gjenforent De syv rikene...) Jeg tror ikke se 7 rikene blir gjenforent, men at se kommer til å slåss sammen mot WW før de separeres for godt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #2624 Del Skrevet 24. juni 2016 Jeg tror faktisk også at Jon er en Sterk g en Targaryen. Han er også den eldste av søsknene, så da blir det han som regjerer i Winterfell. Og kanskje i hele Westeros også... Spennende ! Anonymkode: 2234d...5f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 24. juni 2016 #2625 Del Skrevet 24. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror faktisk også at Jon er en Sterk g en Targaryen. Han er også den eldste av søsknene, så da blir det han som regjerer i Winterfell. Og kanskje i hele Westeros også... Spennende ! Anonymkode: 2234d...5f3 Jepp men er Jon Snow en Stark/Taragaryen så er hans mor Lyanna Stark (eddard starks lillesøster) og siden sansa , Bran og Arya er Eddards ektefødte så blir vel en av de leder av winterfell 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metalcharted Skrevet 24. juni 2016 #2626 Del Skrevet 24. juni 2016 Den 20.6.2016 at 21.29, RompeRusk skrev: Jeg tror Sansa er gravid, og at Ramsey vet det. Derfor er han passelig fornøyd når han sier at "I'm a part of you", fordi han vet at hans avkom blir videreført og at han derfor ikke blir glemt. Så blir da det siste han får høre at "ditt navn blir ikke videreført, du får ikke familie, du blir glemt" fordi hun 1. tar abort ved hjelp, eller 2. får noen andre til å bli faren. Som f.eks Littlefinger (Veldig beleilig at han plutselig lystret henne når Jon trengte hjelp? Kanskje de har hatt sex og Sansa sier at han er faren?). Det kan jo stemme med at skuespilleren sier Sansa kommer til å spille mer spill de kommende sesongene (Om jeg ikke husker feil). Hans største mareritt blir virkelighet når han trodde han ville bli husket gjennom arvingen sin. Meeeen... DET får vi bare se Det kan jo være han mente han har skadet henne psykisk/fysisk så mye at hun har fått litt ondskap i henne som ramsey selv. Kan være det og. Sansa var jo søt og uskyldig før, men etter at hun møtte han har han på en måte overført litt av hans syke ondskap over på hun, han er liksom en del av henne for livet...i dont know. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #2627 Del Skrevet 24. juni 2016 4 timer siden, Anciol skrev: Jepp men er Jon Snow en Stark/Taragaryen så er hans mor Lyanna Stark (eddard starks lillesøster) og siden sansa , Bran og Arya er Eddards ektefødte så blir vel en av de leder av winterfell Dette stemmer, men da kanskje skal han sikte høyere, mot jerntronen, siden han er en Targaryen. Men da nå Dany dø vel? Fordi hun er før ham i arverekken? Anonymkode: 2234d...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 24. juni 2016 #2628 Del Skrevet 24. juni 2016 (endret) Ja han går nok for jerntronen , og ja han må kjempe mot Daenerys eller gi tronen til henne! Men først blir det en lang og gøy kamp mot White Walkers og deres Wighter! Endret 24. juni 2016 av Anciol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faith- Skrevet 24. juni 2016 #2629 Del Skrevet 24. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer, men da kanskje skal han sikte høyere, mot jerntronen, siden han er en Targaryen. Men da nå Dany dø vel? Fordi hun er før ham i arverekken? Anonymkode: 2234d...5f3 1 time siden, Anciol skrev: Ja han går nok for jerntronen , og ja han må kjempe mot Daenerys eller gi tronen til henne! Men først blir det en lang og gøy kamp mot White Walkers og deres Wighter! Om Rhaegar og Lyanna giftet seg før de fikk Jon (det er ikke ukjent at Targaryens noen ganger tar flere koner), så er jo Jon Rhaegars ekte sønn. Noe som gir han en mer legitim rett på tronen enn hva Dany har. Dany er Rhaegars lillesøster og Rhaegars barn kommer dermed før henne i arverekken. Hadde Rhaenys og Aegon (Rhaegar og Elia Martell sine barn) overlevd The Sack of King's Landing hadde også de stått foran Dany i arverekken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #2630 Del Skrevet 24. juni 2016 En annen mulighet er at Jon og Dany blir forelsket, gifter seg og regjerer sammen i Westeros!!😍 Anonymkode: 2234d...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #2631 Del Skrevet 24. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: En annen mulighet er at Jon og Dany blir forelsket, gifter seg og regjerer sammen i Westeros!!😍 Anonymkode: 2234d...5f3 Det hadde vært veldig klisje, så håper egentlig ikke det skjer Har følelsen av at en av dem kommer til å dø innen serien er over Anonymkode: c216e...f32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 24. juni 2016 #2632 Del Skrevet 24. juni 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: En annen mulighet er at Jon og Dany blir forelsket, gifter seg og regjerer sammen i Westeros!!😍 Anonymkode: 2234d...5f3 Mye tyder på at Dany er tanta til Jon, så håper ikke det Ser serien på nytt nå, og Jaqen blir fanget og medbrakt like etter "Syrio" har blitt "drept"... Så spørs om Jaqen ikke er Syrio (kanskje ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belle de Jour Skrevet 25. juni 2016 #2633 Del Skrevet 25. juni 2016 19 timer siden, RompeRusk skrev: Mye tyder på at Dany er tanta til Jon, så håper ikke det Pff, hvis er man Targaryens så er ikke det noe stress 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 25. juni 2016 #2634 Del Skrevet 25. juni 2016 2 timer siden, Belle de Jour skrev: Pff, hvis er man Targaryens så er ikke det noe stress Spørs om Jon er like keen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faith- Skrevet 25. juni 2016 #2635 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg håper ikke Jon og Dany blir en greie. Og håper heller ikke Jon ender opp på tronen. Jeg føler at om Jon skal få en ende som er tro mot hans karakter så vil han heller ende opp som Lord av et eller annet sted i nord (det er sikkert nok å tomme borger å ta av etter krigen mot white walkers) hvor han kan leve et liv slik Starks levde i Winterfell. Jeg har etterhvert fått litt ulike teorier om hvordan Jon ender opp. På en måte har jeg litt på følelsen av at han dør, men at døden hans blir helt avgjørende for at menneskene vinner krigen mot white walkers, at han kanskje mot slutten ser en måte de kan vinne på, men at det vil koste livet hans, men at han likevel gjør det og dermed ofrer seg selv. Tror det ville vært veldig tro mot hans karakter og det ville også gjort at han aldri ender opp med noen andre enn Ygritte, og det er jo på en måte litt vakkert. Det vil jo også gi litt mer dybde i hele gjennopplivingsgreiene ved at han kunne bli gjennopplivet fordi han var ment for noe større, men dør når det er gjennomført. Jeg føler på en måte at det ville gjort gjennoppliving litt mer kostbart på en måte, at du får ikke bare livet tilbake helt gratis og med blanke ark, du kommer tilbake med en tung sjebne som må gjennomføres og som vil koste deg livet. Dette er jo bare rent tankespinn fra min side, men jeg syns det hadde gitt mening. Spoiler GRRM har jo også sagt følgene: “I think you need to have some hope…we all yearn for happy endings in a sense. Myself, I’m attracted to the bittersweet ending. People ask me how Game of Thrones is gonna end, and I’m not gonna tell them … but I always say to expect something bittersweet in the end,” he said. “You can’t just fulfill a quest and then pretend life is perfect.” At Jon dør til slutt vil jo være veldig trist, men at han kanskje da blir gjennforenet med Ygritte vil jo gjøre det hele bittersweet. En annen teori jeg har er at når krigen i nord er ferdig og Dany trolig sitter på tronen, så ender Sansa og Littlefinger opp sammen. Littlefinger har jo mye land etterhvert, og Sansa har jo i det minste tidligere i serien fremstått mer som en "søring" (hun var jo veeeldig keen på å dra til Kings Landing og likte sol og varme så vidt jeg husker, pluss at hun har Tully-utseende fremfor Stark, og i GoT har jo utseende ofte mye å si). Så la oss si at det blir kjent at Jon er ektefødt sønn av Rhaegar og Lyanna, han blir jo dermed en Targaryen, men han har tross alt vokst opp som en "Stark" og det er alt han har kjent, så jeg tror han villig avgir tronen til Dany mot at han blir lovig en Stark. Om Sansa gifter seg med Littlefinger så ser jeg for meg at de kan blir Lord og Lady av the Vale eller noe og Dany kan gi Winterfell til Jon. Hehe, det er jo litt far-fetched, men om Jon overlever har jeg så lyst å ha han som Lord av Winterfell. Men jeg ser ikke hvordan det skal gå til, med mindre alle de andre Stark barna har mer enn gode nok alternativer (eller dør ). Jeg tror ikke Bran vil stå i veien, for jeg tror han vil være for opptatt med evnene sine, men Sansa og Arya er det jo litt verre med. Blir i det minste spennende å følge med fremover! Jeg håper så inderlig på en Jon/Arya gjennforening snart! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faith- Skrevet 25. juni 2016 #2636 Del Skrevet 25. juni 2016 Kom akkurat på at Robb snakket om å gjøre Jon til arvingen sin før han ble drept. Han trodde jo Bran og Rickon var drept og Sansa var gift med Tyrion og ingen visste om Arya var i livet. Han sendte ut flere brev hvor vi ikke fikk vite hva han skrev, men mye tyder jo kanskje på at det er et testament hvor han utnevner Jon som arving av Winterfell om Robb skulle dø. Det ville jo løst problemet i innlegget mitt over her . Brevene har ikke blitt nevn siden, men det kan jo være ett av dem dukker opp igjen. Det ville jo vært unødvendig å ta med den praten mellom Robb og Catelyn og skriving av brevene i tv serien om det ikke var noe mening bak det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #2637 Del Skrevet 26. juni 2016 9 timer siden, Faith- skrev: Kom akkurat på at Robb snakket om å gjøre Jon til arvingen sin før han ble drept. Han trodde jo Bran og Rickon var drept og Sansa var gift med Tyrion og ingen visste om Arya var i livet. Han sendte ut flere brev hvor vi ikke fikk vite hva han skrev, men mye tyder jo kanskje på at det er et testament hvor han utnevner Jon som arving av Winterfell om Robb skulle dø. Det ville jo løst problemet i innlegget mitt over her . Brevene har ikke blitt nevn siden, men det kan jo være ett av dem dukker opp igjen. Det ville jo vært unødvendig å ta med den praten mellom Robb og Catelyn og skriving av brevene i tv serien om det ikke var noe mening bak det. Oi! Spennende! Dette her husker jeg ikke. Men jeg håper vi får vite mer om Jons opphav i morgen. Når legges episoden ut på hbo? Anonymkode: 2234d...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 26. juni 2016 #2638 Del Skrevet 26. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oi! Spennende! Dette her husker jeg ikke. Men jeg håper vi får vite mer om Jons opphav i morgen. Når legges episoden ut på hbo? Anonymkode: 2234d...5f3 Klokken 3 i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #2639 Del Skrevet 26. juni 2016 11 timer siden, Faith- skrev: Kom akkurat på at Robb snakket om å gjøre Jon til arvingen sin før han ble drept. Han trodde jo Bran og Rickon var drept og Sansa var gift med Tyrion og ingen visste om Arya var i livet. Han sendte ut flere brev hvor vi ikke fikk vite hva han skrev, men mye tyder jo kanskje på at det er et testament hvor han utnevner Jon som arving av Winterfell om Robb skulle dø. Det ville jo løst problemet i innlegget mitt over her . Brevene har ikke blitt nevn siden, men det kan jo være ett av dem dukker opp igjen. Det ville jo vært unødvendig å ta med den praten mellom Robb og Catelyn og skriving av brevene i tv serien om det ikke var noe mening bak det. Dette skjedde aldri i tv-serien. Det er fra bøkene. Anonymkode: c216e...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faith- Skrevet 26. juni 2016 #2640 Del Skrevet 26. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette skjedde aldri i tv-serien. Det er fra bøkene. Anonymkode: c216e...f32 Å? Jeg trodde virkelig at jeg hadde sett samtalen mellom Robb og Catelyn! Men jeg har lest bøkene, så er jo fult mulig jeg bare innbiller meg om at jeg så det på tv. I så fall, ikke meningen å ta opp bokprat her inne. Men om det uansett er droppet fra serien så har det vel ikke så mye å si uansett. Selv om jeg syns det er ganske korttenkt av tv-serie Robb og ikke tenke over at Winterfell vil, slik ting så ut på det tidspunktet, gå til Lannisters om han skulle dø (og det var jo ikke helt usannsynlig da han drev krigføring). Men, jeg har nesten mer tro på min teori om at Jon dør helt mot slutten, selv om han er en av mine favorittkarakterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå