Gjest Sisti Skrevet 23. august 2017 #3341 Del Skrevet 23. august 2017 8 timer siden, sofie777 skrev: Joda, Brandon Sanderson har skrevet ferdig de tre bøkene som måtte til for å få WoT-serien avsluttet. Jeg har dem her i bokhyllen Og WoT skal vel bli tv-serie det også, og har sånn sett et mye bedre utgangspunkt enn GoT. Får krysse fingrene for at det blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3342 Del Skrevet 23. august 2017 50 minutter siden, Lærke skrev: Jeg tipper at Arya ikke er Arya. Jeg tror at Arya er død og det er hun jenta som drepte henne som har tatt ansiktet hennes Nei det tror jeg ikke, hun ville jo ikke husket noe fra fortiden og dermed ville Sansa ant ugler i mosen. Anonymkode: db0aa...a75 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Selfie Skrevet 23. august 2017 #3343 Del Skrevet 23. august 2017 (endret) Dersom profetien om at det er "lillebror" som dreper Cersei stemmer - kan det være at Jaimie gjør det ved å sette barn på henne, et barn som viser seg å være et innavlet misfoster som ikke kan leve? Dersom Cersei og barnet dør i fødsel, er jo det da på en måte Jaimie som har drept henne. Endret 23. august 2017 av Selfie Presisert litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Librarian Skrevet 23. august 2017 #3344 Del Skrevet 23. august 2017 2 timer siden, Lærke skrev: Jeg tipper at Arya ikke er Arya. Jeg tror at Arya er død og det er hun jenta som drepte henne som har tatt ansiktet hennes Men hun hadde ikke hatt noen interesse av å drepe Freys. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 23. august 2017 #3345 Del Skrevet 23. august 2017 16 minutter siden, Selfie skrev: Profetien sier at Jaimie dreper Cersei - kan det være at han dreper henne ved å sette barn på henne, et barn som viser seg å være et innavlet misfoster som ikke kan leve? Dersom Cersei og barnet dør i fødsel, er jo det da på en måte Jaimie som har drept henne. Nei, det sier den ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 23. august 2017 #3346 Del Skrevet 23. august 2017 (endret) 6 timer siden, Sisti skrev: Og WoT skal vel bli tv-serie det også, og har sånn sett et mye bedre utgangspunkt enn GoT. Får krysse fingrene for at det blir bra! Siste OT fra meg (håper jeg): Ja, de må absolutt ikke fortsette på den piloten som ble lagt ut i fjor vår. Den var grusom! Men håper det blir en serie av WoT også, men ikke en bok=en sesong, for det er mye som skjer i begynnelsen og slutten og lite i midten. De har jo klart å strekke ut American Gods til flere sesonger, så da er det bare å håpe på gode produsenter og regissører osv osv. Endret 23. august 2017 av sofie777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3347 Del Skrevet 23. august 2017 8 hours ago, Lærke said: Jeg tipper at Arya ikke er Arya. Jeg tror at Arya er død og det er hun jenta som drepte henne som har tatt ansiktet hennes Nei. Da hadde hun ikke hatt alle minnene som Arya har, og Nymeria og flokken sin ville revet henne i fillebiter. Angående The NK, tror vi at han er en greenseer. Han kan se fortid og framtid akkurat slik som Bran, og kan warge. Han visste at Jon og dem kom, og han visste at Daenerys ville komme til unnsetning. Det er jo bare kjedelig å drepe Jon når du kan få din egen drage, ta ned the wall og så nærmest torturere folk. La Jon slåss for å overleve, gi han frykt. Anonymkode: c86d3...1c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3348 Del Skrevet 23. august 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter at bøkene var brukt opp har det blitt mer Hollywood-stil på serien. Før døde gjerne de gode som fluer, nå overlever de på mirakuløst vis hver gang... Anonymkode: f59fe...714 Hva i alle dager! George RR Martin hjelper manuforfatterne med TV-serien, han har en finger med i spillet og veileder produsentene. Hva forventer dere? Dersom alle de som driver historien framover dør, er det jo ingen historie å fortelle. Denne tråden begynner å bli patetisk, hvor noen forventer at serieskaperne skal vente med å fortelle historien til forfatteren har skrevet den siste boken. Har dere peiling på hvor lang tid forfatteren har brukt på å skrive bøkene, hvor mange ganger han har utsatt utgivelsene, osv.? Han vil ikke engang fortelle når sagaen er ferdigskrevet. Han begynner å bli gammel, kan dø, skuespillerne blir eldre eller dø, etc etc. Det er dessverre ikke slik det fungerer i TV-bransjen. Anonymkode: 15840...4fd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3349 Del Skrevet 23. august 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: En ting jeg lurer på er hva i alle dager Arya driver med. Skjønner ikke at hun er så godt likt. Jeg kan ikke seriøst fordra henne, mest nå etter hun kom til Winterfell. Hvem i alle dager er det som bryr seg om en liten hevnliste over navn man vil drepe, når det er en stor krig mellom de levende og de døde? En krig som broren hennes leder at på til. Her har hun vært å trent seg til å bli en drapsmaskin, hun kunne lett utdanket Brienne under deres øvelse om det var en ekte kamp. Og det sier mye om hvor god hun er. Også sløser hun bort tiden i Winterfell? Det gir ingen mening. Hun bryr seg ikke om politikk. Hun bryr seg ikke om å være lady eller regjere. Det er ingen grunn til at hun har noe der å gjøre. Kjenner jeg blir kraftig irritert! Anonymkode: aba6f...0b6 Arya har sin egen historie, slik som alle andre. Det er ikke slik at Sansa bryr seg så mye mer om krigen mellom de levende og de døde, ikke kan hun slåss engang, alt hun gjør er å oppholde seg på Winterfell mens hun drømmer om å bli dronningen i Nord. Arya med valyrisk stål kan i hvert fall kjempe. Hun kan også drepe Cersei, som er direkte ondskapsfull. Og hvorfor skal hun ikke oppholde seg i Winterfell? Det er faktisk der hun er vokst opp. Det er hjemmet hennes og hun har, i motsetning til Sansa, et veldig godt forhold til Jon - som jo er the king in the north. Hun er redd for at Sansa skal ødelegge for Jon og derfor oppfører hun seg slik som hun gjør nå. Ikke stoler hun på Littlefinger heller (og det med god grunn) samtidig som hun ser at Sansa har god kontakt med ham. Anonymkode: 15840...4fd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronmelisse Skrevet 23. august 2017 #3350 Del Skrevet 23. august 2017 9 timer siden, Selfie skrev: Dersom profetien om at det er "lillebror" som dreper Cersei stemmer - kan det være at Jaimie gjør det ved å sette barn på henne, et barn som viser seg å være et innavlet misfoster som ikke kan leve? Dersom Cersei og barnet dør i fødsel, er jo det da på en måte Jaimie som har drept henne. Hvis det er noen lillebror som skal drepe Cersei skal det være Tyrion, mener jeg! Poetic justice. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 23. august 2017 #3351 Del Skrevet 23. august 2017 1 minutt siden, Sitronmelisse skrev: Hvis det er noen lillebror som skal drepe Cersei skal det være Tyrion, mener jeg! Poetic justice. Det er en mye større smell for cersei å bli drept av broren/elskeren sin enn lillebroren hun alltid har hatet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3352 Del Skrevet 23. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Arya har sin egen historie, slik som alle andre. Det er ikke slik at Sansa bryr seg så mye mer om krigen mellom de levende og de døde, ikke kan hun slåss engang, alt hun gjør er å oppholde seg på Winterfell mens hun drømmer om å bli dronningen i Nord. Arya med valyrisk stål kan i hvert fall kjempe. Hun kan også drepe Cersei, som er direkte ondskapsfull. Og hvorfor skal hun ikke oppholde seg i Winterfell? Det er faktisk der hun er vokst opp. Det er hjemmet hennes og hun har, i motsetning til Sansa, et veldig godt forhold til Jon - som jo er the king in the north. Hun er redd for at Sansa skal ødelegge for Jon og derfor oppfører hun seg slik som hun gjør nå. Ikke stoler hun på Littlefinger heller (og det med god grunn) samtidig som hun ser at Sansa har god kontakt med ham. Anonymkode: 15840...4fd Du poengterer bare at hun faktisk burde være ute å kjempe ved Jon's side og gjøre noe nytte av de evnene hun har lært seg! Winterfell er da hjemmet til alle Starkene, det har jeg vitterlig aldri sagt noe om. Burde Jon også da bare dra hjem til WF og slappe av i mens alle andre som faktisk kan sloss tar seg av krigen om å redde hele rikets befolkning? Forskjellen på Sansa og Arya er som du sier at hun kan ikke sloss en gang, hun har vel aldri tatt i et sverd. Hun har dermed ikke noe ute i en krig å gjøre. Arya derimot har flere kampferdigheter enn Jon til og med, også sitter hun der uten å gjøre noe for å kjempe! Anonymkode: aba6f...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3353 Del Skrevet 23. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du poengterer bare at hun faktisk burde være ute å kjempe ved Jon's side og gjøre noe nytte av de evnene hun har lært seg! Winterfell er da hjemmet til alle Starkene, det har jeg vitterlig aldri sagt noe om. Burde Jon også da bare dra hjem til WF og slappe av i mens alle andre som faktisk kan sloss tar seg av krigen om å redde hele rikets befolkning? Forskjellen på Sansa og Arya er som du sier at hun kan ikke sloss en gang, hun har vel aldri tatt i et sverd. Hun har dermed ikke noe ute i en krig å gjøre. Arya derimot har flere kampferdigheter enn Jon til og med, også sitter hun der uten å gjøre noe for å kjempe! Anonymkode: aba6f...0b6 Du vet at Jon har vært i Dragostone med Dany? Hva mener du Arya skulle gjort, reist til, Dragonstone og være fanget der? Hun var på vei til Kings Landing for å drepe Cersei, men da hun blir informert om at Jon er kongen i Nord, bestemte hun seg for å reise til Winterfell for å møte broren sin som hun alltid har hatt et svært godt forhold til. Hun venter jo, som resten av folkene i Nord, på at Jon skal komme tilbake (gjerne med hjelpemidler, som var årsaken til at han dro til Drafonstone) slik at de skal kjempe mot de døde. Arya visste da heller ikke hva Jon holdt på med, så hvordan skal hun bli med for å kjempe når hun ikke engang har blitt informert om noe som helst? Ingen i Winterfell hva Jon driver på med. Arya har dessuten ikke sett de døde og vet ikke hvilken trussel de utgjør. Anonymkode: 15840...4fd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 23. august 2017 #3354 Del Skrevet 23. august 2017 11 timer siden, Selfie skrev: Dersom profetien om at det er "lillebror" som dreper Cersei stemmer - kan det være at Jaimie gjør det ved å sette barn på henne, et barn som viser seg å være et innavlet misfoster som ikke kan leve? Dersom Cersei og barnet dør i fødsel, er jo det da på en måte Jaimie som har drept henne. 2 timer siden, Sitronmelisse skrev: Hvis det er noen lillebror som skal drepe Cersei skal det være Tyrion, mener jeg! Poetic justice. 2 timer siden, RompeRusk skrev: Det er en mye større smell for cersei å bli drept av broren/elskeren sin enn lillebroren hun alltid har hatet Jeg tenker litt på at siden det er poengtert så mange ganger at valyrisk ikke alltid skiller mellom kjønn, prins kan være både prins og prinsesse, kan jo profetien handle om en jente. Og så sies det jo ikke spesifikt at det er Cerseis valonqar som skal drepe henne. Bare at hun blir drept av "the valonqar"... Så jeg tenker at både The hound, Arya og Daenerys er småsøsken som kan oppfylle profetien. Og på grunn av profetien så vet vi vel egentlig at hvis Cersei er gravid så mister hun barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 23. august 2017 #3355 Del Skrevet 23. august 2017 1 time siden, Agathe skrev: Og på grunn av profetien så vet vi vel egentlig at hvis Cersei er gravid så mister hun barnet. Er det bare jeg som har sett sesong 1, siden ingen har fått med seg det 1.barnet som Robert og cersei fikk? Som døde av feber? profetien i serien er allerede ødelagt. Hun bærer barn nr 5. (Og ja, jeg vet at dette er bare i serien og at i bøkene til cersei abort. Men nå er jo dette serien som diskuteres, ikke bøkene). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3356 Del Skrevet 23. august 2017 7 minutes ago, RompeRusk said: Er det bare jeg som har sett sesong 1, siden ingen har fått med seg det 1.barnet som Robert og cersei fikk? Som døde av feber? profetien i serien er allerede ødelagt. Hun bærer barn nr 5. (Og ja, jeg vet at dette er bare i serien og at i bøkene til cersei abort. Men nå er jo dette serien som diskuteres, ikke bøkene). Barnet som døde regnes vel ikke med da, eller så er profetien feil. En abort, eller at både hun og barnet dør under fødsel regnes ikke som at hun har fått sitt femte barn imo. Anonymkode: c86d3...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 23. august 2017 #3357 Del Skrevet 23. august 2017 7 hours ago, AnonymBruker said: Hva i alle dager! George RR Martin hjelper manuforfatterne med TV-serien, han har en finger med i spillet og veileder produsentene. Hva forventer dere? Dersom alle de som driver historien framover dør, er det jo ingen historie å fortelle. Denne tråden begynner å bli patetisk, hvor noen forventer at serieskaperne skal vente med å fortelle historien til forfatteren har skrevet den siste boken. Har dere peiling på hvor lang tid forfatteren har brukt på å skrive bøkene, hvor mange ganger han har utsatt utgivelsene, osv.? Han vil ikke engang fortelle når sagaen er ferdigskrevet. Han begynner å bli gammel, kan dø, skuespillerne blir eldre eller dø, etc etc. Det er dessverre ikke slik det fungerer i TV-bransjen. Anonymkode: 15840...4fd Jeg skjønner veldig godt hva du sier, og er slett ikke uenig i alt. Det er vel kjent at GRRM jobber veldig bredt med hele GoT-prosjektet, og det at han bidrar til TV-serien er såvidt jeg vet en viktig årsak til at bøkene blir forsinket. Jeg synes også at mange overdriver betydningen av at serieskaperne ikke lenger har fullførte bøker "i ryggen". Det er nok heller ikke mange som seriøst mener at de burde satt TV-serien på pause for å vente på neste bok. Jeg ønsker selvsagt heller ikke at mine favoritter blant de sentrale karakterene skal dø. Når det er sagt ser jeg likefullt en sterk kontrast til tidligere sesonger, og den klare følelsen av at "de snille klarer seg til slutt" er et ganske nytt fenomen for min del - og tydeligvis for mange andre fans. Som i siste episode... Hvor mange dager sto de der omringet av tusenvis av fiender? Hvor mye proviant kan de ha medbragt? Hvor kaldt var det egentlig? Takk Gud (?) for at alle i GoT-universet er immune mot lungebetennelse... Både dragene og Benjen kom i siste liten... Slike usannsynlige hendelser er isolert sett ikke noe nytt i serien, men nå synes jeg altså at det blir litt mye på en gang... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3358 Del Skrevet 23. august 2017 48 minutes ago, Lord Friendzone said: Jeg skjønner veldig godt hva du sier, og er slett ikke uenig i alt. Det er vel kjent at GRRM jobber veldig bredt med hele GoT-prosjektet, og det at han bidrar til TV-serien er såvidt jeg vet en viktig årsak til at bøkene blir forsinket. Jeg synes også at mange overdriver betydningen av at serieskaperne ikke lenger har fullførte bøker "i ryggen". Det er nok heller ikke mange som seriøst mener at de burde satt TV-serien på pause for å vente på neste bok. Jeg ønsker selvsagt heller ikke at mine favoritter blant de sentrale karakterene skal dø. Når det er sagt ser jeg likefullt en sterk kontrast til tidligere sesonger, og den klare følelsen av at "de snille klarer seg til slutt" er et ganske nytt fenomen for min del - og tydeligvis for mange andre fans. Som i siste episode... Hvor mange dager sto de der omringet av tusenvis av fiender? Hvor mye proviant kan de ha medbragt? Hvor kaldt var det egentlig? Takk Gud (?) for at alle i GoT-universet er immune mot lungebetennelse... Både dragene og Benjen kom i siste liten... Slike usannsynlige hendelser er isolert sett ikke noe nytt i serien, men nå synes jeg altså at det blir litt mye på en gang... Anonymkode: c86d3...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #3359 Del Skrevet 24. august 2017 21 timer siden, Selfie skrev: Jaimie Den var ny..Sikker på at ikke det er Jiaimiei han heter? Anonymkode: 82242...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Selfie Skrevet 24. august 2017 #3360 Del Skrevet 24. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den var ny..Sikker på at ikke det er Jiaimiei han heter? Anonymkode: 82242...6a7 ojoj, skrev Jaimie i stedet for Jaime......krise..viktig å trykke anonymknappen for den der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå