Gå til innhold

Ikke drikke i russetida..?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Du er russ bare en gang, penger kan du tjene resten av livet.

Merkelig at dagens ungdom ikke klarer å ha det gøy uten å drikke. Stakkars mennesker!

Hvis man virkelig vil kaste vekk ett helt år med slit,så værese god! Minnes en del timer der folk sov for de var så fyllesjuke dagen etterpå.

Endret av mirandaa
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Anuket
Skrevet

Merkelig at dagens ungdom ikke klarer å ha det gøy uten å drikke. Stakkars mennesker!

Hvis man virkelig vil kaste vekk ett helt år med slit,så værese god! Minnes en del timer der folk sov for de var så fyllesjuke dagen etterpå.

Herregud da...jeg kan ha det fint uten alkohol og det kunne jeg selv da jeg var russ. Men jeg hadde det som oftest enda gøyere når det var alkohol i bildet - det er ikke ensbetydende med at man ikke kan ha det gøy uten å drikke. Makan som folk dømmer bare fordi en del foretrekker å drikke.

AnonymBruker
Skrevet

Skattemessig ja.

Ellers er det jo alltid fornuftig å spare :) (Men det an være fryktelig vanskelig :gjeiper: )

Ja, men det meste av fordelen med BSU ligger i det skattemessige. Hvis du ikke har inntekt lønner det seg heller å spare et annet sted og heller vente med BSU-sparingen inntil man tjener nok til å få fordel av skattefradraget. Men nok om det :)

AnonymBruker
Skrevet

5000 ekstra kommer veldig godt med når du er student. Det kan være vanskelig å overleve på pengene fra lånekassen. Stortsett går det akkurat, men noen ganger dukker det opp uventede utgifter og da er det veldig fint å ha litt ekstra.

• Liker 1
Skrevet

Herregud da...jeg kan ha det fint uten alkohol og det kunne jeg selv da jeg var russ. Men jeg hadde det som oftest enda gøyere når det var alkohol i bildet - det er ikke ensbetydende med at man ikke kan ha det gøy uten å drikke. Makan som folk dømmer bare fordi en del foretrekker å drikke.

Huff da. Følte du deg truffet siden du måtte svare på den måten?

• Liker 3
Gjest Anuket
Skrevet

Huff da. Følte du deg truffet siden du måtte svare på den måten?

Eh nei. Merkverdig at du dømmer så fort med en gang noen sier deg imot.

Jeg MÅTTE ikke drikke i russetiden, og jeg MÅ ikke drikke nå hvis jeg skal på fest. Synes det er merkverdig at med en gang noen innrømmer at de liker å drikke, fordi det blir bedre stemning etc. så er det ensbetydende med at man ikke klarer å kose seg uten alkohol.

Føler heller du deg truffet fordi du ikke liker alkohol og at du dermed dømmer alle som liker det?

Skrevet

Eh nei. Merkverdig at du dømmer så fort med en gang noen sier deg imot.

Jeg MÅTTE ikke drikke i russetiden, og jeg MÅ ikke drikke nå hvis jeg skal på fest. Synes det er merkverdig at med en gang noen innrømmer at de liker å drikke, fordi det blir bedre stemning etc. så er det ensbetydende med at man ikke klarer å kose seg uten alkohol.

Føler heller du deg truffet fordi du ikke liker alkohol og at du dermed dømmer alle som liker det?

Dømmer akuratt på den måten du dømmer. Hvem har sakt jeg ikke liker alkohol?

Gjest Anuket
Skrevet

Dømmer akuratt på den måten du dømmer. Hvem har sakt jeg ikke liker alkohol?

Au da føler du deg truffet nå? :roll:

Jeg forhåndsdømte deg slik du forhåndsdømte meg - du antok at jeg følte meg truffet fordi jeg svarte med at man kan fint ha det gøy med begge deler, og jeg antok at du misliker alkohol eller ikke drikker fordi du kom med den kommentaren.

Skrevet (endret)

Au da føler du deg truffet nå? :roll:

Jeg forhåndsdømte deg slik du forhåndsdømte meg - du antok at jeg følte meg truffet fordi jeg svarte med at man kan fint ha det gøy med begge deler, og jeg antok at du misliker alkohol eller ikke drikker fordi du kom med den kommentaren.

Ikke truffet, men du snakket jo til meg :roll:. Så klart antok du det..forundere meg ikke!

Jaja :roll: ....kos dere med alkoholen. Var en del som måtte ta opp fag igjen pga russetiden. Enda en god grunn til å fjerne eller flytte russetiden til ETTER skolen er ferdig. :roll:

Endret av mirandaa
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk ikke i russetida selv om jeg ikke er avholds og er veldig glad i øl og vin. Vet ikke grunnen til at jeg ikke drakk, følte at det var en barnslig feiring som ikke passet rett før eksamen og som ikke passet min personlighet. Tror ikke det hadde gått utover karaktenene om jeg hadde drukket, men vet om en jente som ble voldtatt under feiringen og det ødela. Hun mistet all konsentrasjon og hun som alltid fikk femmere og seksere, endte opp med karakterer med treere, firere og en toer.

Viktig å ta vare på hverandre under feiringen og da er det bra at noen er edru.

• Liker 2
Skrevet

Jeg drakk ikke i russetida selv om jeg ikke er avholds og er veldig glad i øl og vin. Vet ikke grunnen til at jeg ikke drakk, følte at det var en barnslig feiring som ikke passet rett før eksamen og som ikke passet min personlighet. Tror ikke det hadde gått utover karaktenene om jeg hadde drukket, men vet om en jente som ble voldtatt under feiringen og det ødela. Hun mistet all konsentrasjon og hun som alltid fikk femmere og seksere, endte opp med karakterer med treere, firere og en toer.

Viktig å ta vare på hverandre under feiringen og da er det bra at noen er edru.

Var på tryvann ene dagen i russetiden med vennegjenngen. Hun ene var så dritings at hun ikke viste hvor hun selv var. Snakket med henne på mobilen,men hun kunne overhode ikke forstå hvor hun var. Takk og lov fant en sykebil henne(nei hun var ikke skadet)

Gjest Anuket
Skrevet

Ikke truffet, men du snakket jo til meg :roll:. Så klart antok du det..forundere meg ikke!

Jaja :roll: ....kos dere med alkoholen. Var en del som måtte ta opp fag igjen pga russetiden. Enda en god grunn til å fjerne eller flytte russetiden til ETTER skolen er ferdig. :roll:

Forundret meg like mye at du med en gang antok fordi jeg liker begge ting, så MÅTTE jeg føle meg truffet - akkurat som om jeg skulle ha en vært en av de stakkarslige menneskene som ikke kan ha det gøy uten alkohol. Noe du antydet i din første kommentar og gjør igjen nå :roll:

Det er langt i fra alle som må ta opp fag pga. russetiden - noen må, men ikke alle. Og for en del er det å ta opp fag noe de gjør fordi de vil inn på et annet studie, ha et års tenketid, ta fag de ikke hadde på skolen etc.

Skrevet

Forundret meg like mye at du med en gang antok fordi jeg liker begge ting, så MÅTTE jeg føle meg truffet - akkurat som om jeg skulle ha en vært en av de stakkarslige menneskene som ikke kan ha det gøy uten alkohol. Noe du antydet i din første kommentar og gjør igjen nå :roll:

Det er langt i fra alle som må ta opp fag pga. russetiden - noen må, men ikke alle. Og for en del er det å ta opp fag noe de gjør fordi de vil inn på et annet studie, ha et års tenketid, ta fag de ikke hadde på skolen etc.

Forundrer meg at du egentlig i det heletatt måtte svare på ett innlegg som ikke var sitert deg i..ferdig nå?

Ang å ta opp fag snakker jeg om de jeg kjenner. De tok opp faget pga de strøyk!

AnonymBruker
Skrevet

Det blir nok av drikking i studietiden hvis du velger det, så hvorfor ikke? Tror ikke russetiden er livets høydepunkt for de fleste uansett...

Gjest Anuket
Skrevet

Forundrer meg at du egentlig i det heletatt måtte svare på ett innlegg som ikke var sitert deg i..ferdig nå?

Ang å ta opp fag snakker jeg om de jeg kjenner. De tok opp faget pga de strøyk!

? Du siterte meg jo! Derfor svarte jeg- men ta det med ro jeg har ikke tenkt å bruke søndagen min på deg altså...

Ja jeg skjønte det...jeg bare la inn et innslag om at en del tar opp fag av andre grunner - er det plutselig forbudt nå?

Anyways, jeg skal ut og nyte solen og lese videre så ikke bekymre deg for at jeg ikke klarer å la være å tenke på deg idag. :takke:

AnonymBruker
Skrevet

Var på tryvann ene dagen i russetiden med vennegjenngen. Hun ene var så dritings at hun ikke viste hvor hun selv var. Snakket med henne på mobilen,men hun kunne overhode ikke forstå hvor hun var. Takk og lov fant en sykebil henne(nei hun var ikke skadet)

Det høres ikke bra ut og black-out i fylla kan gjøre at en person får problemer etterpå, tanker om hva som har skjedd, hva han/hun har gjort eller sagt kan være like ille som å gjøre noe skikkelig dumt. Det går utover konsentrasjonen. Jeg forstår ikke hvorfor russefeiringen skal være før eksamen. Det er høl i hodet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt latterlig å dømme andre som drikker i russetiden (eller til vanlig) pga du selv ikke gjør det. Å si ting som " stakkars folk som ikke som ikke kan ha det gøy uten alkohol" Selv om man drikker i russetiden betyr ikke det at man ikke klarer å ha det gøy uten alkohol. Greit at folk ikke drikker( det er opp til hver enkelt) men ikke døm andre som velger å drikke. Selv om man drikker, så betyr ikke det at man blir sørpafull heller. Å alle har vel opplevd å gå på en smell i den alderen. De fleste i hvert fall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt latterlig å dømme andre som drikker i russetiden (eller til vanlig) pga du selv ikke gjør det. Å si ting som " stakkars folk som ikke som ikke kan ha det gøy uten alkohol" Selv om man drikker i russetiden betyr ikke det at man ikke klarer å ha det gøy uten alkohol. Greit at folk ikke drikker( det er opp til hver enkelt) men ikke døm andre som velger å drikke. Selv om man drikker, så betyr ikke det at man blir sørpafull heller. Å alle har vel opplevd å gå på en smell i den alderen. De fleste i hvert fall.

Du er jo like dømmende og sier at de ikke drikker :skratte:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo like dømmende og sier at de ikke drikker :skratte:

Jeg dømmer ingen. Jeg dømmer verken de som drikker eller som ikke drikker i russetiden, så skjønner ikke hva du holder på å le de i hjel av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dømmer ingen. Jeg dømmer verken de som drikker eller som ikke drikker i russetiden, så skjønner ikke hva du holder på å le de i hjel av.

"Jeg synes det er helt latterlig å dømme andre som drikker i russetiden (eller til vanlig) pga du selv ikke gjør det"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...