AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #21 Skrevet 30. april 2011 5000 er ikke særlig mye, men hvis man ikke er på buss så er det sikkert ikke så mye man går glipp av uansett.
Lista Skrevet 30. april 2011 #22 Skrevet 30. april 2011 5000 for å ikke drikke i russetida?? Skulle hatt minst 100 000! Å ikke drikke i russetida høres utrolig KJEDELIG ut, og jeg vedder på at du kommer til å få det morsommere om du drikker alkohol! Trenger ikke å drikke deg sørpe full, men de aller fleste blir i bedre humør og slår seg mer løs med litt alkohol innabords. Det er ikke til å stikke under en stol det akkurat. Men hvis du vil ha en middelmådig russetid og 5 usle laken så vær så god...
Gjest imli Skrevet 30. april 2011 #23 Skrevet 30. april 2011 5000 for å ikke drikke i russetida?? Skulle hatt minst 100 000! Å ikke drikke i russetida høres utrolig KJEDELIG ut, og jeg vedder på at du kommer til å få det morsommere om du drikker alkohol! Trenger ikke å drikke deg sørpe full, men de aller fleste blir i bedre humør og slår seg mer løs med litt alkohol innabords. Det er ikke til å stikke under en stol det akkurat. Men hvis du vil ha en middelmådig russetid og 5 usle laken så vær så god... Det tykkjer eg var eit utruleg unødvendig og lite gjennomtenkt innlegg. Kor gamal er du? Argumentasjonen din er i alle fall som ein 16-årings. Heilt greit å svare på kva ein personleg ville ha gjort sjølv, men her legg du fram di eiga meining som universal. 2
Gjest Linda sofie Skrevet 30. april 2011 #24 Skrevet 30. april 2011 Man er kun russ en gang og jeg hadde takket nei uansett å mye penger mine foreldre hadde sagt de ville gi meg. Jeg kunne hvert fall aldri latt hver å drikke noe som helst alkohol i russetiden.
Gjest imli Skrevet 30. april 2011 #25 Skrevet 30. april 2011 Man er kun russ en gang og jeg hadde takket nei uansett å mye penger mine foreldre hadde sagt de ville gi meg. Jeg kunne hvert fall aldri latt hver å drikke noe som helst alkohol i russetiden. Dette må jo vere eit "kroneksempel" på umodenheit Så viss du hadde fått ein million av foreldra dine for å la ver å drikke, hadde du takka nei? Snakk om å tenkje kortsiktig.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #26 Skrevet 30. april 2011 De nnorske russetradisjonen er utrolig barnslig og harry. Har mye større sans for England, Frnakrike, Tyskland, Sverige og Danmark: de setter skolen først, gjør unna sine eksamener og dernest feirer de dette med en middag med familien og en fest med skolevenner i etterkant! I Norge skal det var i ukesvis, det går ut over skolearbeidet og det tar helt av med uhyre barnslige aktiviteter. Smakløst. 5
Gjest Linda sofie Skrevet 30. april 2011 #27 Skrevet 30. april 2011 (endret) Dette må jo vere eit "kroneksempel" på umodenheit Så viss du hadde fått ein million av foreldra dine for å la ver å drikke, hadde du takka nei? Snakk om å tenkje kortsiktig. Nå har ikke mine foreldre så mye penger heller og de hadde ikke gitt meg mye uansett Det var bare satt litt på spissen. Jaja kall meg gjerne umoden pga jeg ikke vil være edru hele russetiden min. Hadde mine foreldre ville gi meg 5000, så hadde jeg faktisk takket nei som 18 åring. Da jeg var russ. Jeg kunn i hvert fall ikke tenke meg å ikke drikke i min russetid. Endret 30. april 2011 av Linda sofie 1
Gjest imli Skrevet 30. april 2011 #28 Skrevet 30. april 2011 De nnorske russetradisjonen er utrolig barnslig og harry. Har mye større sans for England, Frnakrike, Tyskland, Sverige og Danmark: de setter skolen først, gjør unna sine eksamener og dernest feirer de dette med en middag med familien og en fest med skolevenner i etterkant! I Norge skal det var i ukesvis, det går ut over skolearbeidet og det tar helt av med uhyre barnslige aktiviteter. Smakløst. Kunne ikkje vore meir einig. Nå har ikke mine foreldre så mye penger heller og de hadde ikke gitt meg mye uansett Det var bare satt litt på spissen. Jaja kall meg gjerne umoden pga jeg ikke vil være edru hele russetiden min. Hadde mine foreldre ville gi meg 5000, så hadde jeg faktisk takket nei som 18 åring. Da jeg var russ. Jeg kunn i hvert fall ikke tenke meg å ikke drikke i min russetid. Det med ein million var skreve med eit glimt i auget Men ja, eg tykkjer du er umoden på dette området. Noko du sjølvsagt er i din fulle rett til å vere.
smalls Skrevet 30. april 2011 #29 Skrevet 30. april 2011 Jeg hadde sagt nei til penger. Kjempe gøy når alle andre drikker og du ikke kan.
Gjest Linda sofie Skrevet 30. april 2011 #30 Skrevet 30. april 2011 Kunne ikkje vore meir einig. Det med ein million var skreve med eit glimt i auget Men ja, eg tykkjer du er umoden på dette området. Noko du sjølvsagt er i din fulle rett til å vere. Du synes jeg er umoden pga jeg som 18 åring ikke ville være edru i min russetid? Jadda mor.
Lillemeg25 Skrevet 30. april 2011 #32 Skrevet 30. april 2011 Alle drikker når man er russ (eller de fleste i hvert fall :gjeiper:) Jeg kan med hånden på hjerte si jeg hadde sagt nei til å få penger mot å ikke drikke. Å være på fester og slike ting uten å drikke noe, er ikke mye gøy. Hvert fall ikke i russetiden. De som ikke vil drikke får da bare la hver, men jeg hadde ikke latt helt hver for å si det sånn.
Meaty Skrevet 30. april 2011 #33 Skrevet 30. april 2011 Hvis man skal dømme ut fra denne tråden, kan det se ut som om det å drikke i russetiden fører til stort fravær i norsktimene. Jeg drakk ikke da jeg var russ, men jeg hadde det fantastisk morsomt likevel, og var med på alle arrangementene. Dette var noe jeg valgte selv, uten at jeg ble tilbudt penger eller hadde noen religiøs overbevisning. Jeg fikk til og med mange knuter i lua, for det er faktisk masse "sprell" man kan gjøre uten å være full. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #34 Skrevet 30. april 2011 Jeg hadde lett droppet å drikke for 5000, men jeg drikker generelt sett veldig lite og er ikke veldig glad i alkohol. Du taper virkelig ingenting på å ikke drikke i russetiden, og de 5000 kommer til komme godt med når du blir student. 2
Gjest Jente1990:) Skrevet 30. april 2011 #35 Skrevet 30. april 2011 Det er jo alltid greit med penger, men vet helt ærlig ikke om jeg ville ha vært "avholdsruss", så den måtte jeg nok ha tenkt på. Kommer selvsagt ann på hvem man henger med å som en i tråden sa. Jeg hadde vært litt redd for at jeg ikke ville ha hatt det like gøy som de andre siden jeg ikke drakk. Så kommer det ann på hvor mye penger jeg hadde fått å. Hadde jeg fått en 1000 lapp, så hadde jeg sagt nei.
Sweetpea25 Skrevet 30. april 2011 #36 Skrevet 30. april 2011 (endret) Selv var jeg edru i hele russetiden (men det pga. at jeg er avholds). Men for å være helt ærlig, så tror jeg ikke at jeg ville latt være å drikke i russetiden dersom jeg hadde vært glad i fest og sprell og tjo og hei, for 5 000,-. Russetiden skal jo en feiring for at man er ferdig med skolegangen og skal være 17 dager med fest og moro... Den tiden kommer jo aldri tilbake. Endret 30. april 2011 av Sweetpea25
antibac Skrevet 30. april 2011 #37 Skrevet 30. april 2011 Mja, nå i ettertid (var russ i 2009) kunne jeg glatt tatt 5000 for å la være å drikke. Hadde noen spurt meg på forhånd derimot, hadde jeg nok sagt nei. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #38 Skrevet 30. april 2011 Jeg vet ikke om jeg hadde tatt de i mot, men sett helt objektivt: du er russ én gang i livet, men dette er også én gang i livet du får avgangskarakter i alle fag på vgs pluss eksamen. At man får lyspære i lua for å ikke skulke i russetiden sier litt om opplegget.
Gjest imli Skrevet 30. april 2011 #39 Skrevet 30. april 2011 Du synes jeg er umoden pga jeg som 18 åring ikke ville være edru i min russetid? Jadda mor. Nei, eg tykkjer du er umoden fordi det verkar som om du tenkjer veldig kortsiktig. Joda, ein er berre russ ein gong, men det er snakk om 3 veker av livet ditt, kanskje greitt å setje ting litt i perspektiv her? Jeg vet ikke om jeg hadde tatt de i mot, men sett helt objektivt: du er russ én gang i livet, men dette er også én gang i livet du får avgangskarakter i alle fag på vgs pluss eksamen. At man får lyspære i lua for å ikke skulke i russetiden sier litt om opplegget. Nettopp. Eg vil seie at avgangskarakterar er litt viktigare enn å drikke i russetida 4
Gjest Mauna Lee Skrevet 30. april 2011 #40 Skrevet 30. april 2011 og tenk på alle pengene du sparer på å ikke drikke Jeg blir så utrolig provosert av de som tror at man må drikke for å ha det morro. Det går faktisk an å ha det morro uten å drikke også. Jeg er ikke avholds selv, men jeg har det like morro med og uten alkohol, så jeg hadde lett klart å holde meg uten alkohol i f.eks russetida. Men det er mye pga miljøet jeg er i. Her er det ikke om å gjøre å drikke mest, bli fullest men vi er sosiale og har det morsomt sammen. Jeg ville gitt det en sjanse, det er ikke akkurat sånn at du kommer til å tape noe på det 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå