Gå til innhold

Ikke drikke i russetida..?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

og tenk på alle pengene du sparer på å ikke drikke :)

Jeg blir så utrolig provosert av de som tror at man må drikke for å ha det morro. Det går faktisk an å ha det morro uten å drikke også. Jeg er ikke avholds selv, men jeg har det like morro med og uten alkohol, så jeg hadde lett klart å holde meg uten alkohol i f.eks russetida. Men det er mye pga miljøet jeg er i. Her er det ikke om å gjøre å drikke mest, bli fullest men vi er sosiale og har det morsomt sammen.

Jeg ville gitt det en sjanse, det er ikke akkurat sånn at du kommer til å tape noe på det :)

Men da kan man heller la hver å drikke på en fest eller noe. Bare for å se om man har det gøy uten å drikke. Men jeg synes det er helt greit å drikke i russetiden og det er noe jeg ikke hadde gjrt. Latt hver å drikke. Jeg bry meg ikke om noen blir så prvoserte over at jeg ikke har det like gøy uten alkohol. Det handler heller ikke om å drikke mest eller å bli fullest, men å ta seg litt alkohol i sin russetid er da virkelig ikke noe problem.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt i mot 5000 kr for å ikke kunne drukket i russetiden. Jeg drakk hverdag når jeg var russ, men var på skolen fordet, og besto eksamen med 5`er. Brukte veldig mye penger på russetiden, men hadde jo trossalt spart i to-tre år. Men det var verdt det!

Jeg kunne takket ja for de pengene dersom det gjalt kun ukedager, men helgene var jo helt spesielle! Jeg hadde ikke klart å holdt ut uten alkohol i russetiden... :ol: :ol: :ol:

• Liker 1
Gjest Mauna Lee
Skrevet

Men da kan man heller la hver å drikke på en fest eller noe. Bare for å se om man har det gøy uten å drikke. Men jeg synes det er helt greit å drikke i russetiden og det er noe jeg ikke hadde gjrt. Latt hver å drikke. Jeg bry meg ikke om noen blir så prvoserte over at jeg ikke har det like gøy uten alkohol. Det handler heller ikke om å drikke mest eller å bli fullest, men å ta seg litt alkohol i sin russetid er da virkelig ikke noe problem.

det er ikke no problem å drikke i russetida nei, men det er heller ikke noe problem å ikke drikke i russetida. Og når man i tillegg får betalt og sparer penger på det, så hvorfor ikke?

Jeg synes man har et alvorlig problem om man ikke kan ha det gøy uten alkohol.

• Liker 1
Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å holdt ut uten alkohol i russetiden... :ol: :ol: :ol:

Nei det hadde ikke jeg heller klart :)

AnonymBruker
Skrevet

Russetida varer et par uker, og det kommer mange fester som blir mye artigere senere. Hadde ikke hatt noen problemer med å være avholds i russetida hvis jeg hadde fått tilbud om penger. Men nå ser jeg det i etterpåklokskapens lys da. Den gang da var det jo veldig stas dette med russefeiring, det er først etterpå at du forstår at det egentlig ikke er noe å feire og at du strengt tatt ikke har oppnåd noe.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nettopp. Eg vil seie at avgangskarakterar er litt viktigare enn å drikke i russetida ;)

Enig med deg på den, men jeg drakk i russetida og fikk likevel 5 på begge de skriftlige eksamene mine, og en 6er på muntlig.. Så man kan faktisk gjøre det bra selv om man drikker i russetida ;) Jeg la opp sisteåret mitt på VGS slik at jeg hadde god kontroll på pensum før russetida, og leste over mine egne notater i tida før eksamen. Det er ikke som at man drikker bort kunnskap i russetida (selv om det kanskje virker sånn på enkelte russ ;) )

Endret av Bellamy
Gjest boblebrus
Skrevet

Jeg hadde helt klart tatt i mot pengene for å være avholds i russetiden. Jeg hadde det veldig gøy når jeg var russ, men jeg var verken med på bil, dro på ørten treff (tryvann én kveld) eller la opp til masse drikking. Var vel fortsatt litt "uskyldig" på den tiden, og for meg var det stas nok å ha på russebukse og døgne :ler: (i tillegg tok jeg masse knuter, men mest uskyldig moro. mens de andre var opptatt av å være fullest mulig var jeg opptatt av å ta mange sære knuter, som å gå med loff på beina. ). Jeg drakk alkohol, ja jeg ble skikkelig full noen kvelder, men kunne jeg klart meg uten alkohol hvis jeg måtte? Ja, absolutt (men som andre nevner der, det kan hende jeg hadde svart noe annet da, i 2006 :ler: )

Skrevet

Jeg hadde tatt pengene uten å nøle, 5000 kr. er mye for meg som student.

Så hadde jeg vært sjåfør så ofte som mulig og tatt bensinpenger fra mine fulle medstudenter og på den måten fått enda mer penger. :lur:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om man drikker i rudsetiden, så betyr ikke det at man er sørpafull og kommer fyllesyk på skolen hele tiden heller. Jeg drakk i min russetid og fikk likevel 4 på eksamen noe jeg er fornøyd med ;)

Dere må også huske på at når man er russ, så er man som regel 17-19 år. Da er man litt umoden da vet dere. For mange er alkohol på den tiden viktig og derfor vil ikke alle være edru i hele russetiden sin. Men man endrer selvsagt mening når man blir eldre. Jeg hadde ikke ville vært avholdsruss som 18 åring (da jeg vsr russ) men kunne fint vært det i dag.

Skrevet

Jeg var edru hele russetiden, og fikk tur til Roma med min beste venninne av mamma og pappa for det. (Blir vel noe av det samme?) Jeg hadde det allikevel kjempegøy, og jeg kan love at det ikke påvirket meg negativt. Det kommer bedre fester senere, og med riktig instilling kan man ha det minst like artig uten å drikke. Jeg tok f.eks kravet om å fake orgasme i kantina, edru. :)

• Liker 2
Skrevet

TS her, Jeg klarte og holde meg unna drikkinga på russedåpen i går, selv om det var litt kjedelig å se at alle rundt meg var glade og beruset. Jeg har nok ikke noe problem med å være edru, men jeg er til vanlig en ganske rolig person, så russetiden ville nok blitt litt morsommere med litt innabords. Men klarte jeg meg natt til 1. mai, som er den verste dagen, da klarer jeg meg nok resten av tida også. Og heldigvis har jeg ei venninne som heller ikke skal drikke, så da er vi værtfall to..

Jeg lurer på om ikke fadderuka når du begynner på høgskolen er artigere og mer verdt å bruke penger på enn russetida? Det er jo da man trenger å bli kjent med nye folk, og derfor viktigere å ha det gøy. I tillegg skal jeg jo på festival i sommer, og da er det jo greit å ha penger.

Dere som er studenter her inne, eller har vært det, var det veldig trangt med de pengene man får av lånekassen? Er 5000 (pluss det man sparer på å ikke handle alkohol) mye penger som student?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her, Jeg klarte og holde meg unna drikkinga på russedåpen i går, selv om det var litt kjedelig å se at alle rundt meg var glade og beruset. Jeg har nok ikke noe problem med å være edru, men jeg er til vanlig en ganske rolig person, så russetiden ville nok blitt litt morsommere med litt innabords. Men klarte jeg meg natt til 1. mai, som er den verste dagen, da klarer jeg meg nok resten av tida også. Og heldigvis har jeg ei venninne som heller ikke skal drikke, så da er vi værtfall to..

Jeg lurer på om ikke fadderuka når du begynner på høgskolen er artigere og mer verdt å bruke penger på enn russetida? Det er jo da man trenger å bli kjent med nye folk, og derfor viktigere å ha det gøy. I tillegg skal jeg jo på festival i sommer, og da er det jo greit å ha penger.

Dere som er studenter her inne, eller har vært det, var det veldig trangt med de pengene man får av lånekassen? Er 5000 (pluss det man sparer på å ikke handle alkohol) mye penger som student?

Personlig ville jeg heller ha drukket med mine gode venner i russetiden enn i fadderuken, fadderuken var en stor nedtur

AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del tror fadderuke og omtrent alle fester etter det vil være morsommere enn russefeiringa. Da møter du sannsynligvis masse nye folk som studerer det samme for deg og det meste føles annerledes, inkludert deg selv. Jeg mener ikke nødvendigvis at du MÅ være avholds i russefeiringa, men de fleste jeg kjenner tenker ikke tilbake på russetida som noe høydepunkt. Det er heller fadderuker, studietid, festivaler og ferier som blir husket fra da man var yngre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg for min del tror fadderuke og omtrent alle fester etter det vil være morsommere enn russefeiringa. Da møter du sannsynligvis masse nye folk som studerer det samme for deg og det meste føles annerledes, inkludert deg selv. Jeg mener ikke nødvendigvis at du MÅ være avholds i russefeiringa, men de fleste jeg kjenner tenker ikke tilbake på russetida som noe høydepunkt. Det er heller fadderuker, studietid, festivaler og ferier som blir husket fra da man var yngre.

Ja, det er akkurat det jeg selv tenker! Det er jo festivaler på sommeren, og studietiden hvor man har blitt litt mer voksen og møter folk som studerer og interesserer seg for det samme som deg, man ser tilbake på med gode minner. I russetida er man fortsatt ikke blitt voksen, og man ender bare opp med å rølpe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp. Eg vil seie at avgangskarakterar er litt viktigare enn å drikke i russetida ;)

Så gøy! Jeg var russ for to år siden, var på tryvann tre helger og den fjerde var jeg i Kongeparken (det samme gjorde forøvrig alle vennene mine), og tror du ikke jeg greide å få tre seksere og en femmer på eksamen likevel? Og ingen av vennene mine fikk dårlige karakterer heller!

Rart hvordan man tror at de som fester i russetida får dårligere karakterer enn de som lar være! :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rart hvordan man tror at de som fester i russetida får dårligere karakterer enn de som lar være! :ler:

Det er jo ikke så rart at man tenker at festing og rølping KAN gå utover karakterene? Ikke dermed sagt at det gjør det for alle og enhver, og det vet sikkert ts. Det virker ikke som det er dette hun legger vekt på når hun skal ta sin beslutning heller.

Skrevet

Det er jo ikke så rart at man tenker at festing og rølping KAN gå utover karakterene? Ikke dermed sagt at det gjør det for alle og enhver, og det vet sikkert ts. Det virker ikke som det er dette hun legger vekt på når hun skal ta sin beslutning heller.

Nei, det er rett som du sier, at det ikke er eksamen og karakterer jeg tenker på når det gjelder beslutningen min. Jeg vet at uansett om jeg drikker i russetida eller ikke ,vil jeg klare å beholde karakterene uten problemer.

Gjest Mauna Lee
Skrevet (endret)

5000 er mye penger når man er student ja :)

Man får utbetalt litt under 7000 de fleste måneder.

Hvis du skal være superfornuftig kan du jo også sette inn de 5000 på BSUen.. Men det skal jeg ærlig innrømme at jeg selv ikke hadde gjort som 18-19åring (selv om jeg nå skulle ønske at jeg var så fornuftig da)

Endret av Mauna Lee
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal være superfornuftig kan du jo også sette inn de 5000 på BSUen.. Men det skal jeg ærlig innrømme at jeg selv ikke hadde gjort som 18-19åring (selv om jeg nå skulle ønske at jeg var så fornuftig da)

Det er isåfall bare fornuftig dersom du har inntekt :)

Gjest Mauna Lee
Skrevet (endret)

Det er isåfall bare fornuftig dersom du har inntekt :)

Skattemessig ja.

Ellers er det jo alltid fornuftig å spare :) (Men det kan være fryktelig vanskelig :gjeiper: )

edit: skriveleif

Endret av Mauna Lee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...