Gå til innhold

Ikke drikke i russetida..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pappa kom med et godt forslag til meg om at hvis jeg ikke drakk i russetida så ville han gi meg penger. Jeg skal studere i en annen by til høsten, og trenger derfor litt penger. Hvis du var i samme situasjon hva ville du gjort? Jeg tror det kommer til å gå greit å ikke drikke, men det blir jo litt kipt å være på fest når alle rundt deg er fulle. Men så er det jo kanskje litt hva man gjør det til selv, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er russ bare en gang, penger kan du tjene resten av livet.

• Liker 10
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke gjort det, men ei venninne av meg fikk samme tilbudet av sine foreldre og hun takket ja. Hun hadde det moro hun. :)

• Liker 1
Gjest Maneater?
Skrevet

Jeg hadde heller fått penger, enn og bruke de.

Tenk så mye mere du får med med når du er edru, enn full!

Skrevet

Spørs nå vel litt hvor mye penger det er snakk om at du skal få av din far.

Jeg var edru hele russetida mi, men så var jeg egentlig russ sammen med "feil gjeng" og hadde ikke helt den store lysta på festing i russetida. (var ikke så komfortabel med folka i klassen. Hadde jeg vert russ året etter hadde nok saken sett annerledes ut :fnise:)

Skrevet

Eg var avhalds i russetida, t.o.m utan å få betalt ;)

Tykkjer det er idiotisk å bruke masse pengar på alkohol som berre gjer folk dumme. Du kjem garantert til å få det moro sjølv om du er edru, viss du er innstilt på det.

• Liker 7
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg var edru uten noen spesiell grunn. Dersom du tåler litt erting fra medruss (minus kristenrussen, de blir vel bare glade for å finne en edru medruss) og litt masing om å være sjåfør etc., så ser jeg ikke problemet. Gjør som du vil og som du føler er riktig.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, da skulle det vært en bra slump med penger. Men jeg tror nok man kan ha det kjempegøy uten alkohol i russetiden, det kommer nok helt an på hvem man henger med.

• Liker 1
Skrevet

Faren din er smart. Han har gitt deg en unnskyldning du kan servere, når gruppepresset for å bli totalt dritings, øker til uutholdelige størrelser.

Ta tilbudet. Vær sjåfør.

Innse at mennesker flest er totalt retards, og at det skjer massevis av alvorlige ulykker som følge av stupfylla.

• Liker 6
Skrevet

Jeg drakk ikke i russetiden og det gikk helt fint. :)

Gjest Naenia
Skrevet

Om du har lappen er jo det da en gylden sjanse til å tjene godt. Det er ikke lov til å kjøre pirat, men bensinpenger har du lov til å ta i mot fra venner ;)

Jeg var så godt som edruss, og en venninne av meg måtte være det på grunn av antibiotika. Vi hadde det kjempegøy! :)

• Liker 1
Gjest Anuket
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt imot det tilbudet, men det er nå meg :) Hvis du selv føler at dette ikke er press fra faren din, men at du kommer til å klare deg fint uten noen form for alkohol så kan du ta det. Men jeg tenker at det er kanskje litt greit å ta en pils med gode venner når man griller etc. Men du må velge selv ut i fra dine ønsker om hva du vil med russetiden :)

Jeg var ikke avholdsruss og angrer ikke et sekund på noe av det jeg gjorde under påvirkning av alkohol :)

Håper du får en kjempefin russetid uansett!

Skrevet

TS her, takk for alle gode svar, jeg tror jeg skal prøve meg uten alkohol på dåpen i kveld, og går det helt greit så ser jeg ingen grunn til at jeg ikke skal klare det. Til høsten er det jo fadderuke, og jeg tror det er bedre å ha litt penger da når man skal bli kjent med nye mennesker. Heldigvis er det ei venninne av meg som heller ikke skal drikke, så da blir det jo lettere. Det er jo bra at det finnes noen så

Kan passe på de snær vennene som drikker.

• Liker 3
Skrevet

Men hvor mye penger er det snakk om? Du kommer ikke til å angre etter russetida ihvertfall :)

Skrevet

Det er snakk om fem tusen :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om fem tusen :)

For fem tusen hadde jeg personlig ikke droppet å drikke i russetiden :P Jeg så for meg at du ble tilbudt minst 15-20 tusen.. Men jeg ser tilbake på russetiden med gode minner, både som full og edru.. Du må tenke over hva du selv vil ha ut av russetiden, husk at du kun er russ èn gang :)

Skrevet

Jeg hadde gjort det glatt, men så drakk jeg heller aldri i russetida.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Sier meg enig med Yvonne der. Jeg var avholdende i hele russetida og det gikk helt fint selv uten å få betalt for det. Du må nesten velge litt ut fra hvor glad du er i å drikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok ikke gjort det. Ikke fordi jeg er avhengig av alkohol for å ha det morsomt, men fordi du er russ kun én gang i livet. Ja, alkohol kan få deg til å gjøre mye dumt, men det kan også få deg til å slappe litt mer av å gjøre ting du kanskje ikke vil gjøre ellers som du kun får gjort én gang her i livet. (nei, jeg snakker ikke om å knulle, spy og slåss, men f.eks nakenbading en sen kveld/danse, synge og skåle med gode venner for å feire at du snart er ferdig med 13 års skolegang!)

Er du en type som tørr å slippe deg løs uten alkohol, go for it! :)

Skrevet

Jeg ville takket ja til pengene jeg!

Nå hadde jeg russebuksa, og var russ. Og selv om jeg satt i russestyret, så var jeg ikke den mest aktive og droppet treffene.

Men russetiden var fin, og det jeg husker, er ikke det som involverte driking. Det koselige i russetiden var å drikke i parken, ha vannkrig og bli bedre kjente med kullet mitt.

Russetoget, og russeknuter som involverer sjokolade - man kan ha særdeles gode dager som russ uten å drikke!

Og så er russetiden litt oppskrytt mener jeg. Ja, man har den bare en gang. Men slik er det med mange ting. Og som festivalmenneske, frisk student, eller folkehøgskole, kan det bli like mye morro, like ofte - rent festmessig!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...