Gå til innhold

Tara II


Gjest Miss O'Hara

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara

Nå skal jeg notere ned helgen min, fordi vendepunkter alltid er bra. Jeg håper det ikke er forbigående, men noe skjedde i helgen, og jeg håper det varer, noe i hodet er endret. Skriver det ned, i hvert fall, så kan jeg lese det hvis jeg skulle lure...

Mr. Butler unnlater aldri å rise to the occasion. Kanskje jeg burde roe meg med det, stole på at det alltid vil være sånn. "Stole på", at det skal være så innmari vanskelig?!

Fant igjen litt følelse av tilhørighet og fortrolighet. Trenger tydeligvis litt one on one-tid med ham innimellom. Igjen fikk jeg noen sårt tiltrengte tilbakemeldinger. Han er så reservert, til tider lukket. Ikke vanskelig å åpne når jeg henvender meg direkte, men noen ganger hadde det vært fint med den slags input uten å måtte etterlyse det.

Mandag, en ny uke som jeg i skrivende stund ikke har den fjerneste anelse om hvordan vil utvikle seg. Drømte om det i natt, til og med, jeg var i Oslo, skulle bo på hotell, det var litt frem og tilbake, det var noe med noe som ikke ordnet seg, og folk som... nei, når jeg prøver å få tak i det, blir det borte. Rar drøm, stemningen blir liksom sittende i kroppen lenge etterpå. Snodig nok ingen mandagsfølelse i dag. Første mandagen på veldig, veldig mange uker som ikke føles knallblå. Det er deilig :)

Hyggelig kveld lørdag, venner på besøk til middag. Ble mye vin og gruelig sent. Søndagen ble lat, med miniserie på tv og take away. Jeg trengte denne helgen.

I gang med dagen :) Gleder meg til å gå tur i ettermiddag. Gått hver dag siden onsdag. Ikke akkurat i går, da :sjenert: Håper regnet er dempet nok til jeg skal gå, det er ikke så farlig om det regner litt, men det har troperegnet halve natten, og det er bare slitsomt å gå i sprutregn i halvannen time :forvirret:

Har et par personer på huset som er småslitsomme å forholde seg til. Sånn må det vel være på en arbeidsplass, man sjonglerer litt med ulike folk og ulike måter å jobbe på, men noen dager krever det liksom litt mer å beholde tålmodigheten kjenner jeg :ler: det er i slike tilfeller jeg er glad for at jeg har en default setting som sier cool, calm and collected i slike situasjoner. Utenpå. Kan være ganske sint inni, men er veldig rolig utenpå.

Fordeler og ulemper med det og, egentlig :sukk:

Ukestart, bare å hive seg uti og se hvor uken ender.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viktig med one to one-tid når hverdagen kommer, nettopp fordi det da blir muligheter til å forholde seg kun til hverandre. :)

Regner noe helt vanvittig her også, lurer på om det noen gang gir seg? Fortsatt god mandag, Miss :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Skal du bygge hytte?

Noen i husholdningen har en hyttedrøm. Vokst opp som traust norsk ungdom uten strøm og vann.

Når det er sagt er det en viss fleksibilitet på fasilitetene, etter hva jeg forstår. Forhandlingene er i gang. Vi snakker langtidsperspektiv her, jeg bare rekognoserer, siden jeg er ute av stand til å la være å ha full kontroll :roll:

Follow your dreams :tunge1:

Jeg har ingen. Jeg vet ikke hvordan man har en. I den grad jeg har drømmer er det sånn "hvis jeg hadde vunnet i Lotto ville jeg..." og det er så farfetched at det ikke kan regnes som en drøm. Jeg har ikke drømmer jeg ikke tror kan realiseres, for å si det sånn. Jeg sitter ikke og drømmer om ting jeg ikke tror det en en snøballs sjans i helvete å få gjennomført, slike tanker er i boksen for urealistiske fjortisdrømmer og uoppfylte lengsler :sukk: En drøm? Kan ikke huske sist jeg hadde en...

Så derfor går jeg noen runder med meg selv og finner ut om jeg kan adoptere en, gjøre den til felleseie.

Hyttedrøm. Vann og strøm, åpenbart, men langt i fra varmekabler og parabol, jeg vil bare ha skikkelig do, og slippe å fryse i hjel det første døgnet av en liten helg der...

Lyse farger. En vegg i stua dekket med bøker, lesestol foran peisen.

Som min barndoms ferievilla, en pastellfarge på hvert soverom. Peisen kan godt være en stor, solid steinsak, en ordentlig grue.

Den skal ikke være stor. Et hovedsoverom til oss, og ett rom med køye til poden og til at han kan ha med seg besøk. Ikke noe mer, vi skal bare ha den som weekend getaway for oss selv. Kanskje en alkovemulighet i stua.

Jeg har sagt max to timer hjemmefra, det kunne ikke falle meg inn å sitte fire timer i bil tur retur for å tilbringe tid på hytta.

Trenger ikke noe alpinanlegg eller samfunn i umiddelbar nærhet, kan godt ligge litt avsides til, men jeg vil ikke ha to mil på truger fra bilen og bort til hytta.

Nuvel.

Det er det nærmeste jeg kommer en drøm jeg ser kan realiseres, så why not. Jeg liker hytte, og når vi er på en av de to hyttene vi kan låne så går Mr. Butler rundt seg selv i iver etter å fikse og ordne og varte opp, totalt i sitt ess. Han trenger noe å drive med, og jeg kan helt klart venne meg til å sitte sammenkrøpet i godstolen ved peisen med en bok mens han pusler rundt meg og fyller glasset mitt med jevne mellomrom. Verre ting har skjedd her i verden.

Mangler bare at jeg begynner å strikke, egentlig. Noe jeg har truet med i flere år på rad nå, jeg skulle jo begynne å strikke da jeg sluttet å rote rundt, for noen år siden. Har ikke strikket en maske siden (men jeg har ikke rotet rundt heller :fnise:), så det er vel på tide. Et eller annet. Jeg mener, man kan vel knapt ha en egen hytte uten at det henger noe selvlaget et eller annet sted? Geriljabroderi er muligens mer min stil.

Oh joy, jeg har i hvert fall fått noe å bruke hodet på. Goodie.

Treningsturen i dag ble halvert av regngudene :kjefte: Jeg var på første runden, ferdig med den, og gira på en runde til - i motsetning til sist, hvor jeg kom til slutten av runde 1 og bare ville hjem, men gjennomførte likevel. I dag var jeg veldig klar for mer, det hadde regnet en stund, og det var så deilig. Jeg gikk med ansiktet opp mot regnet og trakk inn luften av våt skogbunn, mens det kjølige regnet hjalp litt på de varme kinnene mine. Ved starten av runde 2 kom det et regnskyll av en annen verden, og det ga seg ikke heller. Jeg dro hjem i stedet, ikke villig til å risikere lungebetennelse, og tok noen øvelser på stuegulvet hjemme i stedet, før jeg gikk i gang med opprydding i skapet mitt. Tre kvarter i skogen er uansett bedre enn ingenting.

Denne jenta har nok bukser, for å si det sånn, jeg fikk sortert litt i skapet. Jeg skal bare passe inn i dem, så har jeg bukser for et par år, minst... mangler bare noen bluser nå *unnskyldning for å shoppe* :sjenert:

Ny dag, nye muligheter. Helgens ro vedvarer. Måtte det fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Fiffig natt. Sesongpremiere på en serie jeg nokså ukarakteristisk ler så jeg hyler av. Ny skuespiller i hovedrollen.

Vi hadde bestemt oss for å stå opp tidlig i dag og se den, fordi vi ikke ville ha episoden ødelagt av avisenes og radioens synsing. En smule sært av oss, men pytt, har ikke mer moro enn vi lager selv.

Vi våknet imidlertid en gang i løpet av natten begge to, og fikk ikke helt sove igjen. For min del fordi jeg bare våknet helt når gubben begynte å tasse rundt, for hans del fordi han var som en unge før julaften :fnise: han stod opp og satt på nedlastingen og kom og la seg igjen. Han la seg tett inntil meg, med armene godt festet rundt meg, og snorket lavt. O lykke. Jeg sov ikke mer den natten, toget var liksom gått for å sove igjen. Innen vi våknet og skulle opp og se, var det fortsatt helt mørkt ute (allerede! september!) og jeg var passe muggen. Vi slepte med oss dynene, myste mot det skarpe lyset på tv-skjermen og trykket play.

Jeg må seriøst våkne sånn hver dag :sjarmor:

Eeeelsker ny skuespiller. Håper de klarer å holde det oppe. Episoden var selvsagt fundamentert i tidligere handlinger, så det blir mer spennende å se om de klarer å lage det nytt nok til å få det til å vare, men hvis første episode er en indikator kan det bli en del moro. Det virker som om de har klart å beholde det som er bra, og plusset på et nytt element som funker.

Billig moro :fnise: veldig billig. Jeg vet ikke hvorfor jeg har falt sånn for den serien, men det er noe med den utsøkte gi faen-greia jeg tror appellerer. At det er helt på tvers.

Etter å ha ledd så tårene rant var det veldig vanskelig å legge seg igjen, som jeg halvveis hadde planer om, men det var bare å komme seg av gårde på jobb. De neste dagene blir slitsomme og lange. Gleder meg til treningsturen i dag :) Det er merkelige greier, det skal ikke så mange gangene til før det blir helt utenkelig å være uten. La oss håpe veddemålet på to måneders varighet er tilstrekkelig til at jeg ikke ramler av igjen etterpå...

Strikking virker veldig langt unna. Brodering, kanskje. Sying er stress, må ha maskin.

Og hva er egentlig galt med å være bokorm? Ikke så produktivt, da... :sjenert: men hvis jeg supplerer med trening, gjelds det som hobby? Ikke produktivt det heller akkurat, men veldig fornuftig. Fornuftig liker vi jo.

:kaffekopp:

Endret av Miss O'Hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening og lesing :tommelsmil:

Så kan du jo eventuelt spe på med litt strikking foran peisen? ;)

Hva slags serie er det snakk om her, noe du anbefaler til mørke høstkvelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Hva slags serie er det snakk om her, noe du anbefaler til mørke høstkvelder?

Ikke noe jeg burde vedkjenne meg å se på, i hvert fall :ler: jeg vet ikke om det er helt din cup of tea :)

Det er denne.

De adresserer klisjeer over en lav sko og etter min mening er de beste episodene der/replikkvekslingene helt på høyde med noen av episodene i denne, med fullstendig motsatt fortegn, dog...

Anbefaler den vaffal til mørke morgener, etter i dag :ler: men det kan godt hende man må ha sett den fra begynnelsen for å få fullt utbytte av vitsingen nå, mye av det er etablerte karakterer og historier. Vet ikke om jeg ville likt den hvis jeg ikke hadde fulgt historien, det er jo per definisjon et tynt konsept, som slike amerikanske serier ofte er.

Endret av Miss O'Hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Takk, Molo :klem:

Har ikke fått sett på Mad Men enda, Oktavia, men har den hjemme. Får vel spare den til en gråværshelg, blir mange av dem fremover :)

Veiskiller er liksom aldri bare gode. Eller bare dårlige, rettere sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Puh.

Fredag! Fin ting :hoppe:

Utrolig varmt om nettene nå :overrasket:

Travelt i den nye jobben, noen flaskehalser og dumper i veien, men det skal vel være sånn i en opplæringsfase. Positivt med travelt, jeg liker det.

I et par uker nå har jeg gått en time i skogen hver dag. I går tok jeg med stavene. Sist jeg prøvde stavgang gikk det sånn middels, fikk overhodet ikke rytmen og teknikken, bar dem i hånda siste halvdel av ruten. Men i går fant jeg flyten, og hadde en knall økt. Det kjentes ut på ryggen før jeg våknet helt i dag som at jeg kanskje kommer til å kjenne litt stølhet. I hvert fall fabelaktig for "grevinneslengmuskelen" og kontorrygg og -nakke! Wow :)

Belønnet med å gå ned hele 300 gram... :roll: men jeg beholder fokus på at det er godt for hjertet, i det minste, og det synes dessverre ikke utenpå.

En time i skogen etter jobb er mentalhygiene med travel jobb, jeg får laget et vanntett skille til det som stresser meg på jobb og kommer happy hjem. Jeg gruer meg til mørket, kulda og føreforholdene jager meg inn på treningssenteret. Krysser fingre for at gode vaner opprettholdes da. Gubben driver med sitt en gang i uken og skal kanskje øke til to ganger, og han vurderer medlemsskap på samme sted. Jeg får det delvis dekket av jobben, så vi er i tvil om vi vil bruke summen per mnd på det når han likevel har andre aktiviteter i tillegg, men det hadde vært koselig å gå på noe sammen innimellom også. Får tenke på det.

Jobben har en avdeling i hovedstaden. Ikke noe å tenke på, selvsagt, men hindrer det meg i å tenke? Neppe :roll:

Fredag er koselig, med minglerunder, radio og fredagsforventningen liggende på lur.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natur og fysisk aktivitet er medisin, uten bivirkninger! Og det går godt an å være ute om vinteren også, må bare ha klær til det :)

Hadde du en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Helgen var ok, Oktavia, med en rolig kveld alene hjemme og en kveld på en bedre restaurant :)

Det begynner endelig å bli kjøligere... jeg har savnet crispy høstluft, den som gjerne kommer i september med fine, klare dager og sensommersol. Ble ikke helt sånn i år, har vært klamt og unaturlig varmt. Nå, endelig, begynner det å hjelpe, frem med sokker og jakker igjen, og til helgen blir det å hente frem de store dundynene :biggrin:

Er det ikke det ene, så er det det andre, nå skjer det ting på vårt utenlandske hovedkontor som ingen aner konsekvensene av her. Nesten litt for spennende. Litt tidlig å se etter ny jobb, men at jeg må det i løpet av neste toårsperiode vil ikke forundre meg :forvirret:

Nuvel. Enn så lenge...

Dagens høydepunkt for tiden er utvilsomt skogsturen :) nå blir jeg rastløs i kroppen om jeg ikke trener en dag. Dit har jeg lengtet etter å komme. Sakte, men sikkert, langsiktig, ikke utålmodig, mot målet.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miss O'Hara

Oktober er her med alt som hører til, bladene i skogen ligger tett, brune og sleipe langs stien, lufta er endelig kjøligere, kjølige netter, kan ligge beskyttet som i en stor boble av dun og luft, det er deilig å krype i seng om kvelden. Dynene våre får meg fortsatt etter to år til å føle meg skikkelig rik, jeg vet ikke hvorfor, det er noe så ultraluksuriøst ved å forsvinne inn i det myke og bli varm og god. Jeg drukner helt i de dynene.

I helgen har vi spist og spist og spist, rett og slett. Alene på fredag, middag for to, det var koselig. Sloknet tidlig, våknet tidlig lørdag. Sosialt om kvelden, borte hos venner, ble sent, med brettspill og skravling. Søndag ble det vind og piskende regn, så den planlagte lufteturen utgikk med skyhøye kneløft og ble erstattet med stor søndagsmiddag, fulgt av sofa og TV med peisen knitrende i bakgrunnen og telys overalt :hjerte: I tiden som kommer er det en del planer, og flere planer skal legges for mørketiden etter nyttår, for i fjor holdt vi på å gå fullstendig i frø i kulda og mørket, endeløse kvelder og helger i ingenmannsland. Tur til storby er på planen, en hyttetur til, pluss en større feiring med familie.

Brrr :fryser: Frem med tekoppen igjen, slo nettopp på varmeovnen på kontoret for første gang i år. Liker mørketiden, jeg :sjenert: vet ikke om det er fordi nordmenn er så desperate om sommeren, forventningene er så innmari skyhøye. Vi går i hi om vinteren og skal krampe-leve om sommeren, da skal vi suge til oss alt som skjer og ha masse planer og gjøre opp for de lange, passive månedene som har vært. Det blir så voldsomt, forventninger om planer og reising og familiebesøk.

Tror jeg i grunnen er et utpreget hverdagsmenneske. Flyt, flow, rutine. Inntil en viss grad. Så lenge det er noen avbrekk med jevne mellomrom, synes jeg tilværelsen flyter best når den har i hvert fall et overordnet rammeverk, en viss struktur. Ikke monotont, men en viss regelmessighet i hvert fall.

Nedtelling til ettermiddag. Det er alltid deilig når mandagen er overstått :)

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag morgen, Miss?

Jeg liker også et visst rammeverk, men sliter skikkelig med mørket om vinteren. Blir trøtt og uopplagt, og det er nok grunnen til at sommeren er en bedre tid for meg. Jeg får rett og slett større overskudd. Selv om jeg liker å krype opp i sofaen med en bok, se filmer og slappe av innendørs. Men jeg liker ikke å gå i hi!

Små avbrekk er uansett lurt, det gir i hvert fall meg litt mere overskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Hei jenter :vinke:

Heldigvis ikke mandag lenger :) og det gikk som vanlig fort.

Virkelig brytningstid. Slitsomt og godt på samme tid.

Mer reising i helgen, gleder meg alt til å komme hjem. Uvanlig, med tanke på reisemålet. Noe skjedde sist jeg var der. Kanskje det snur igjen, jeg vet ikke, men akkurat nå er jeg veldig ferdig. Med noe, vet ikke hva.

3 grader i dag, oransjrosa himmel og trolsk lys over vakre, hvite trehus og åpen horisont. Kald, klar luft, jeg kjenner førjulsstemningen sniker seg innpå.

Gradvis, og så plutselig :) Heldigvis. Tenk om alt hadde kommet like brått?

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...