Gå til innhold

Tara II


Gjest Miss O'Hara

Anbefalte innlegg

:hallo: Du hadde falt ut av mine innlegg, så da må det være lenge siden jeg var innom her.

Hos meg er alt som før, travelt og ganske fint. Jeg skal forresten nedover mot dine trakter for å jobbe/samle data om et par uker. Hvis vi er skikkelig modige, kunne vi kanskje våget en kaffekopp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gradvis, og så plutselig :) Heldigvis. Tenk om alt hadde kommet like brått?

Jeg leste gravid! :overrasket:

:hallo: Du hadde falt ut av mine innlegg, så da må det være lenge siden jeg var innom her.

Hos meg er alt som før, travelt og ganske fint. Jeg skal forresten nedover mot dine trakter for å jobbe/samle data om et par uker. Hvis vi er skikkelig modige, kunne vi kanskje våget en kaffekopp? :)

Miss er dritskummel, altså. Bare advarer! :sjokkert:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

:hallo: Du hadde falt ut av mine innlegg, så da må det være lenge siden jeg var innom her.

Hos meg er alt som før, travelt og ganske fint. Jeg skal forresten nedover mot dine trakter for å jobbe/samle data om et par uker. Hvis vi er skikkelig modige, kunne vi kanskje våget en kaffekopp? :)

Topp :-) Tlfnr mitt står på FB :kaffekopp:

Gravid, og så plutselig? :ler: Har hørt om det motsatte, plutselig gravid, men har ikke egentlig skjønt det heller - det krever jo en smule forberedende virksomhet, på en måte :ler:

Siden denne mandagen er kanskje den blåeste på det jeg kan huske, er det ingen grunn til å dvele ved øyeblikkene, finner jeg ut, bare å løpe videre og komme seg over til tirsdagen litt brennkvikt :sukk: I dag skal jeg benytte humøret til å dytte stillingen min i en litt annen retning, dvs det går steg for steg, og jeg skal dytte litt forsiktig i dag også. Jeg vil i én retning, og jeg må visst gjøre det selv.

Æsj. Videre, videre :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Nå må jeg bare klappe meg selv på skulderen bittelitt, fordi en seriøst kjip situasjon på jobb har endt opp med å bli 1. slik jeg ønsket meg det, og 2. mye lettere for andre, og 3. fikk skryt av en som er vanskelig å please - og dette skjedde fordi jeg tok tak i det og bare GJORDE det. Det er en digg følelse å løse noe i seg selv, men når det attpåtil løser seg på en slik måte at jeg får det lettere selv og får det som jeg ønsket meg, så er det helt sjef :biggrin::hoppe: for det er ikke akkurat en selvfølge at man får innvilget egne ønske på en stor arbeidsplass :)

Så ringte jeg til Mr. Butler fordi jeg trengte å høre stemmen hans, og han er blid og glad, og så ble dagen enda litt bedre da også.

Det er fortsatt mandag, men nå er den lyseblå i stedet for mørkeblå :)

Nå burde jeg spise. Har liten appetitt når mellomgulvet kverner :forvirret: så jeg har ikke fått spist noe særlig i dag.

Ifm avklaring av møter og sånt ble jeg sittende og se på kalenderen... vi er midt i oktober :overrasket: Jula er rett rundt hjørnet, og enda et nytt år likeså.

Jøje meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Takk, Sommersol :klem:

Sengeliggende med bankende hode og varm panne. Høyst uvanlig. Jeg har ikke vært ordentlig syk på mange år, så får jeg først Den Store Influensaen i vinter i to samfulle uker og nå ligger jeg rett ut igjen :klo: Merkelig. Er ikke immunforsvaret mitt venner med meg lenger? Blir ordentlig gretten av dette. Heldigvis har jeg et par serier kjærsten har lastet ned til meg. Dessverre ser det ikke ut her, det er en grunn til at man ikke skal gå hjemme på dagtid - støvlaget er centimetertykt etter et par veldig hektiske uker og reising i helgene og vi reiser i morgen igjen - jeg hadde håpet å få gjort noe mens jeg likevel var hjemme, som jeg sa til Mr. Butler, men han himlet med øynene og ba meg holde sengen. Kan ikke skjønne det, jeg er jo dritdeilig med rød, flassende, snørrvåt nese og sløve øyne :kjefte:

Gosj, nå ble jeg trøtt :Gjesp: og Non-stop'en smaker ingenting engang :frustrert:

Moro...

Glad for å være frisk, ja. Tenk på de som lever med sykdom :sukk:

Bare å nyte (:roll:) hvert øyeblikk som forkjølet, det kunne vært noe helt annet.

Banker i bordet, pusser nesa igjen og henter ny dorull :sukk:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Puh :overrasket:

Ting tar tid. Klarte å tråkke drøyt over med ankelen for litt siden, nå som jeg var så godt i gang med daglige treningsrunder :grine: Klarte en gåtur i går for første gang. Fordi jeg klarte seff å bli skikkelig forkjøla forrige uke, og i dag er første dagen jeg føler meg ca normal igjen. En uke tok det! :overrasket:

Glad for å være på beina igjen, om enn med justert målsetning...

Jeg tenker for mye. Ble utstyrt med en scrapbook-ting av venninne i går med beskjed om å gjøre noe kreativt når tankene melder sin ubedte ankomst. Jeg ler litt, fordi jeg stegvis entrer den verdenen jeg har gjort sånn mostand mot. Jeg bestemte meg for at i år skal jeg lage noen blodseriøse julekort - jeg skal begynne nå, og lage personlige julekort. Kan jo ikke si det til en levende sjel, for jeg ser jo ikke akkurat at det kommer til å bli gjennomført og orker ikke "hvorfor fikk ikke jeg et slikt julekort" :ler: Jeg må legge lista litt lavt nå i begynnelsen.

Mr. Butler er en mann som trenger konkret stillingsbeskrivelse, så det jobber jeg med om dagen. Hvilket høres veldig rart ut når jeg sier det sånn, så jeg skal omformulere. Jeg jobber med å bli bedre på min kommunikasjon. Det kunne jeg (selvsagt :roll:) skrevet sju spaltekilometer om, men jeg skal la være.

*klapper meg selv på skulderen*

Jobb... vel, aldri forutsigbart. Antagelig bra for meg.

Poden :hjerte: godgutten :) Modige lille mann.

Og jeg ønsker mørket velkommen, våkner i dundyna om morgenen til lavt sus fra byen utenfor og kjenner at den lille piken som ligger laaangt baki bevisstheten assosierer til kalde vintermorgener i barndommen hvor dagene på denne tiden av året uten unntak var fylt med forventning - snart skal lukene åpnes, snart kan jeg hente frem alt jeg gleder meg så veldig over å lage i heimen - antagelig har julen vært mitt alibi som skaphusmor, årstiden hvor det er lov å være opptatt av hovrdan det ser ut hjemme uten å virke totalt besatt - det er liksom lov.

Det er mildt fortsatt. Temperaturer rundt ti grader enda. På denne tiden i fjor kom snøen og ble liggende. Jeg er glad det ikke er så tidlig i år, for det blir så lang vinter, men kjenner jeg håper på kjøligere dager og litt snø i hvert fall når desember nærmer seg.

Julekort, ja... hm, nå begynte jeg å glede meg litt. Klementiner... telys. Den årlige turen til en juleby. Sist, men ikke minst, i år blir det rolig jul, hjemme hos oss, og jeg skal lage den, finne ut hvordan jeg ønsker meg den og skape en egen greie. Overhengende fare for forventning om forflytning 1. og 2. dag, vet jeg... men det er ikke like langt som i fjor, det kan fort bli hyggelig. Skal kjenne godt etter hva jeg vil, og øvelsen i år blir å ikke straks gi etter for alle andres ønsker, men faktisk føle at jeg kan bestemme selv også.

Herregud, når jeg skriver det så er det så innlysende. Hvorfor skal det føles så innmari vanskelig å ikke innfri andres ønsker hele tiden? Blir liksom så lei av å føle meg "slem".

Kjerring :roll:

Julekort!

Ok, forskutterer litt her, men jeg kan ikke la være:

:hjerte::tree::hjerte::tree::hjerte:

Jeg får drøye litt med :kalle: dah, selv om jeg har

på hjernen nesten daglig nå :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Og denne versjonen gir gåsehud i fire samfulle minutter... Er det mulig at det finnes så fine ting her i verden :hjerte:

Åh...

Lenge siden jeg har hørt denne - jeg fant ingen bedre versjon, rart det ikke lå flere utgaver på nettet, men skandinavisk er ikke alltid det legges ut like mye av.

Skrive liste over musikk jeg vil høre igjen. Få tilbake mer musikk i hverdagen. Jah.

Listeskriving funker for meg. Synd jeg sluttet med lister.

Skrive på lista: Begynne med lister igjen :sjenert:

Himmel og hav,

har jeg aldri funnet på nett før - nå ble jeg glad! :biggrin: Undervurdert artist som idioter av noen norske "komikere" reduserte til en vits. Det er mange fantastiske sanger på det albumet (Tusenfryd), men jeg fant ikke de to andre jeg gjerne skulle gjengitt her. Tekster av en annen verden, melodier som spilles av mennesker som lever.

Nån ganga e det godt å stå i le.

Og selvfølgelig http://www.youtube.com/watch?v=odYjDZR9Rls, kommer ikke unna den.

På leit etter alle de ting du glemte ta med

så mange ganger den nakne tro

på at andre har visshet, andre har ro

det er bare du som ser mørket på høylyse dag

...

At alt har gått bra før, det har du jo sett

så mange ganger

Slutte å ta med seg de kjipe tingene... kanskje heller huske å minnes de gangene man klarte å håndtere kriser og komme videre, det er flest av dem, egentlig. Nederlagene virker bare så mye skumlere. Håpe det beste, forberedt på det verste - alltid forberedt, alltid på det verste. Kanskje min minst nyttige egenskap.

Snart halvveis i uka, jo :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er virkelig et julemenneske, Miss! Høres koselig ut :) Jeg for min del, gleder meg til julen er over fordi da går det mot vår igjen :sjenert:

Når går julebyturen av stabelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får drøye litt med :kalle: dah, selv om jeg har

på hjernen nesten daglig nå :sjenert:

Åh, den er så vakker... :rodmer:

skyver bort de ferskeste assosiasjonene til denne filmen, mmannens 6-åringen fikk den av meg i julegave

Julekort, ja. Måtte du minne meg om det... :overrasket:

Mener du sånne blodseriøse, altså? Du mener ikke julebrev, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miss O'Hara

Pffføy, mannesnakk i boka mi :kjefte: jeg har en mann du kan få innmari billig av meg, gratis, faktisk, skal jeg sende med det samme? :frustrert:

Julemenneske, faktisk! Kanskje jeg er det? I hvert fall førjulsmenneske... til julaften kommer. Så går den også som regel greit, i hvert fall hvis jeg er hjemme i fred og ro, julemiddagen er jo bra, så kommer pliktløpet med pakker og sånt som jeg gjerne skulle vært uten, og så er det over. Adventstiden, derimot, da koser jeg meg og henter frem alle de gode minnene jeg kan komme på, cd'er jeg har klart å gjøre til "mine egne" julecd'er.

Kommer mandager av og til midt i uka? :sukk:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag hele året...det er ingenting å le av...

Enig i det med adventstid. Selve julen er jo i beste fall bare et lite stjerneskudd sammenlignet med fyrverkeriet desember kan være. Øh...noe sånt.

Sende ham til meg? Nja... Jeg er litt vaksinert foreløpig. Kom med tilbudet når virkningen av den er over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Forresten, nei, ikke julebrev, God forbid... jeg var inne på tanken, men ble litt smådårlig. Dessuten er det neppe riktig tidspunkt å skrive julebrev hvis man er i det seriøst negative hjørnet. En dårlig dag ville julebrevet se slik ut for eksempel:

Året startet som vanlig med dårlig råd, uforutsette regninger og rekordblå temperaturer. Ingen grunn til å bevege seg utendørs, med andre ord. Det ble likevel to uker med svineinfluensa og tilhørende konsekvenser som brakkesyke og generell dårlig stemning.

Våren kom omsider, og den varte til ca august/september. Da kom de første løftene om mørketid og bekreftelsen på at det er ti måneder til man kan droppe ullsokkene. Men ikke før vi hadde tilbrakt tre dyrebare uker fri med campingliv og 6-10 timer i bil hver dag på jævla humpete veier. (Hva faen går veibudsjettet til i dette landet egentlig?!) Da høsten fikk tak kom også gubbens iboende b-menneske og huleboer frem, noe som førte til desperat planlegging av ymse turer som ble gjennomført med ymse hell. Den prepubertale guttungen vi hadde i hus setter nye rekorder i å dra inn møkk fra utetreningene sine og har til alt overmål oppdaget alle fristelsene internett har å by på.

For å avslutte året har vi bestemt oss for å feire jul hjemme. Vi besøkte mannens familie i fjor og gidder ikke det i år og min familie kan du få gratis akkurat nå. Mitt nyttårsforsett er at jeg skal bli enda feitere - jeg har ikke spist en jævla bit mat med god samvittighet siden 1987 og har bestemt meg for at kjedebutikkene for store damer like gjerne kan få pengene mine som de overbetalte lavkvalitets fjortisbutikkene - damer på min alder begynner å se bra krampaktige ut likevel.

Så drit og dra, takk for ingenting i året som gikk og happy fuckings new year.

Så jeg droppet julebrev... Jeg holder meg til "God jul og godt nytt år", men skal altså lage kortene selv. Du vet, farger, border, glitter og mas.

(Føler for å påpeke at jeg ikke ser verden sånn, det er bare gøy å leke med ord. Ord, som for øvrig er en forbannelse hvis jeg skal tro mine nærmeste, og jeg kvalifiserer til hengning ved daggry. So shoot me.)

Nuvel, jeg tror det kunne vært festlig å finslipe litt på et slikt brev, jeg da, og klistre inn illustrerende bilder og seriøst hive på overkill av pynt. Appellerer totalt til min humor, men deler jeg visst ikke med så mange. (Herregud, skjønner ingen at Dag er en genial serie?! Jeeezes...)

Tre timer igjen - det pøsregner og er mørkt :hjerte: gjett om jeg skal overdose på telys og pledd i dag! Jeg rekker ikke innom biblioteket, men jeg skal sjekke ut hvordan lydbok kjøpt på iTunes funker. Eventuelt utforske lesebrettuniverset og sette det på mål for 2012 å skaffe meg ett.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...