Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Tara II

Gjest Miss O'Hara

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara
Skrevet

Det var som ventet, atta - men poenget er å glede seg over det man gleder seg over selv, det er jo bare synd på dem som ikke er i stand til å glede seg med :) Papsen din er god som gull, dessuten. Ja, og

:hoppe:

Det er som du sier, Molo, man velger etter fornuften. Noen ganger tenker jeg i hvilken grad et barn ville tatt direkte skade av at foreldre valgte noe de ble lykkelig med selv, så lenge de tok seg av barna underveis selvsagt. På et eller annet tidspunkt så slutter vel egentlig barn å sosialiseres hovedsakelig hjemme; det er skole, venner og fritidsaktiviteter som gir dem input.

Dessverre er det jo ingen entydig fasit på det :sukk: så da er man jo like langt... jeg vet jeg ble ulykkelig med mammas valg, kanskje derfor jeg er så besatt av å gjøre det rette hele tiden, men på forunderlig vis kjennes det som om jeg nokså konsekvent klarer å velge feil likevel... Eller kanskje nettopp derfor.

Mr. Butler sier noen ganger "Du prøver for hardt, berta mi. Slapp av litt."

Jadda :sukk: Prøver-for-hardt er mellomnavnet mitt.

Så da kan jeg sette det på lista over ting jeg ikke klarer. Poden vokser opp med en mamma som prøvde og prøvde og aldri kom noen vei, og hva slags forbilde er man da, egentlig? Snusfornuftig og aldri i takt med seg selv?

Jeg forsømmer

Det er et par ting jeg er skikkelig lei av.

Lei av å føle meg utilstrekkelig, feil, småsprø, ikke bra nok.

Jeg er så lei av det noen ganger at jeg holder på å gi opp. Og så lurer jeg litt på hvor den følelsen kommer fra, for jeg har hatt den ganske lenge. Siden tidlig i tenårene, da begynte det, det bare sluttet aldri.

Nuvel. Nå bor jeg her, og jeg skal ingen steder med det første.

Etter en sosial sammenkomst for noen uker siden, hvor jeg møtte en del gamle kjente fra den gangen jeg levde et rimelig sosialt liv her, så fikk jeg invitasjon på FB til mer sosialt i helgen. Åpent arrangement, og slik det er her er også par hundre til bedt. Mr. Butler mente det var en finfin anledning til å "møte alle spøkelsene på en gang". Jeg så på ham, du vet ikke hvordan det er, du har ikke bodd her. Han gikk i dusjen, kom tilbake, satt seg ved siden av meg og s på meg alvorlig.

"Du vet at det ikke er noen der som vil deg noe vondt? De kan ikke skade deg?"

Velsignede mann, han skjønner det ikke :) han har virkelig ikke peiling.

Samtidig har han et poeng. Det er grenser for hva som kan skje annet enn at jeg sitter der hele kvelden og føler meg feil. Feil plassert, ute av takt, bare feil. Og hvorfor skulle jeg utsette meg selv for det, om jeg tør spørre?

Jeg må svare for meg. Mange jeg ikke har møtt på flere år. Spørsmål. Hva har du gjort siden sist, hvor bor du, hva skal du videre, hvem er du, samt spørsmål om ting som skjedde en gang i tiden. Å bo her er som en evig reunion; den du lar være å gå på fordi de andre kom så mye lenger enn deg i livet. Det er en minireunion her hver gang man er ute av døren, alltid noen kjente, alltid noen du har mer eller mindre historie med, mer eller mindre hyggelig historie.

Jeg lovte å tenke på det. Jeg skal tenke på det. Jeg skal tenke på hvorfor det setter meg så veldig ut, gjør meg i så dårlig humør å være her. Det sier seg selv jeg ikke har blitt venner med mine egne livsvalg, men hvordan blir man det, egentlig, når man gjerne skulle gjort så mye om igjen? Annerledes, åpenbart. Man skal akseptere det man ikke kan endre, men om noen har step-by-step-instructions på det så send gjerne over, for jeg har sure as hell ikke knekt den koden.

Jeg må lære meg den fine kunst å gi blanke faen. Rett og slett. Det har jeg glemt å lære meg :forvirret: Og så må jeg finne ut hva slags menneske jeg vil være. Min default-innstilling er at jeg er et dårlig menneske i utgangspunktet, svak, ettergivende, vinglete, og det sier seg selv at med slik programmering kommer man rett og slett ingen vei. Spesielt når det går så langt som til at jeg tviler på han jeg bor sammen med, tviler på dømmekraften hans, for hvis han påstår jeg er noe å elske, hvor dum må han være da?

:overrasket:

Jeg er ikke skjørere enn at jeg ser hvor dust det er når jeg skriver det.

Det skal jeg ha, i hvert fall :roll:

Så da gjelder det bare å finne riktig knapp. Please press here.

Full dag i dag, og fredagsfølelse. Liten date i dag og :) det skal bli hyggelig. Mr. Butler er fin. Endringer, gode endringer. Innsats, vilje, evne. Fin fyr.

Skal bare... komme dit. Tenk å bli 80 og se tilbake på 80 år med bekymring og engstelse. Nitriste greier.

Skjerpings.

:kaffekopp:

Gjest Miss O'Hara
Skrevet

Det er i utgangspunktet en bra ting å ha det travelt på jobb. Litt mindre optimalt når man sitter i så mange møter så store deler av dagen at det ikke er tid igjen til å gjøre de oppgavene som møtene genererer :roll: men for all del - bedre å ha det travelt enn å kjede seg. Lurer bittelitt på om denne jobben kommer til å være slik hele tiden eller om det er en hektisk periode nå ifm ymse aktiviteter. Om den fortsetter slik må jeg gjøre noen justeringer. Lønn, for eksempel...

Jeg må dessuten komme inn i en arbeidsform som funker. Nå har jeg et veritabelt møkkalass med løse tråder og jeg nøster i dem litt hver dag, i stedet for å ha en naturlig flyt på ting. Delvis pga deadlines, delvis pga møtevirksomhet, delvis fordi jeg er på et område jeg egentlig ikke kan i denne nye stillingen. Men det tar vel litt tid før man finner strukturen i ny jobb, får man vel si. Jeg skal bare forbi denne litt kaotiske innkjøringsperioden, bli kjent med bedriften fra denne siden, og finne mine funksjoner, så tror jeg det blir bra :)

Mr. Butler mener vi skal ha sjømat og hvitvin i dag. Lurer på om jeg bare skal la meg varte opp. Vaske når jeg kommer hjem, og deretter bare slippe skuldrene ned for helgen. Søvn virker ganske fristende det også.

Liten time igjen. Mon om jeg får gjort noe. Jeg har så mye å gjøre at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne, og jeg får ikke gjort de store tingene i dag uansett på denne tiden.

Og julen, det evige dilemmaet som henger over en som en mare så fort skolen starter... æsj, nei, det skal jeg i hvert fall ikke fordype meg i akkurat nå :ler:

I dag burde jeg helt soleklart finne en hjernedød bok, Danielle Steele eller noe tilsvarende dritt, og krype under pleddet med vinen. Og... sjokkis! Ikke hatt hele uka.

:Nikke:

Skrevet

Møter er en formidabel tidstyv, og til tider utrolig lite effektivt. Kan du ikke begrense det litt? Og ja, det å kjede seg er verst av alt!

Håper du har hatt en fin helg under pleddet, regner med at du har hatt samme regnværet som meg?

Gjest Miss O'Hara
Skrevet

God morgen (?!) :)

Ja, det har vært tropisk regn i perioder hele helgen. Det har generert masse husarbeid og avslapning i skjønn forening, så jeg bør ikke klage. Det er bare veldig fristende å gjøre det akkurat nå, siden jeg våknet klokken 4 og ikke fikk sove mer :roll: Jeg kan skylde på meg selv, for da Mr. Butler var ute en tur i går ettermiddag sovnet jeg over boken min og sloknet en hel time. Idiotisk. Så to timer i morgentimene hisset jeg meg opp over en person jeg ikke har sjans til å bli kvitt (tror jeg) og kjeftet og gjorde rede for hvorfor jeg var dritt lei denne personen og hvorfor jeg ikke er interessert i å ha noe med vedkommende å gjøre.

Det har med hvem jeg er og hvem jeg har blitt å gjøre og jeg liker ikke utviklingen. Jeg er ikke meg lenger, og jeg begynner å merke det. På tide å trekke opp noen tydelige grenser.

Resten av tiden gruet jeg meg til dagens oppgaver, jeg har en ordentlig bedriten uke foran meg med deadline på en oppgave som er helt avhengig av input fra to hold som overhodet ikke makter å samarbeide :roll: De er som unger i sandkassa når det kommer til å bli enige om hvordan de vil gjøre det. Den opprinnelige deadlinene var for over en uke siden, for å si det sånn. Mellommann er takknemlig rolle noen ganger.

I tillegg skal jeg gjøre noe sammen med en annen person som har bestemt seg for å være snurt på meg etter et møte hvor vi var uenige om en jobbsak :fnise: unnskyld at jeg ler, men sånt kjerringtull har jeg bare nulltoleranse for... hvis jeg skulle tatt det opp med personen hvor unødvendig jeg synes det er ville jeg hatt problemer med å holde tilbake smilet, så jeg blir nødt til å la det bero. Hun er sånn med alt, og hver gang det dukker opp noe gruff her på jobb så kan du vedde på navnet hennes kommer opp før eller siden... det slår ikke feil. Nå er det altså min tur til å være i hundehuset :roll: Herlige greier. Hvis du går på ungdomsskolen.

Jeg burde egentlig bare gjøre den oppgaven først, så er den over. Kryss fingrene for at hun klarer å skille sak og person, og for at jeg ikke ler henne rett oppi ansiktet, for jeg vet hvor veldig lite hyggelig det er... jeg bare synes voksne furtelepper er så innmari lite kledelig :fnise: "Pass deg, ellers kommer kråka og skiter på leppa di" pleide bestemor å si til meg da jeg furtet. Jeg skal prøve å holde den replikken for meg selv i dag :sjenert: Hun må gjerne mislike meg av hele sitt hjerte og litt til, men nå er vi på jobb, og vi skal gjøre en enkel oppgave. Det burde være mulig for voksne mennesker å gjennomføre det på en sivilisert måte.

Denne mandagen kan bare bli bedre :forvirret: og det blir den. Det har jeg bestemt meg for.

På med smilet!

Skrevet

Klar for å høyre om mine "problem"? Mutter er no lukkeleg nøgd med nyhenda, og har spreidd det glade budskap til sine søsken, sjølv om ho fekk teieplikt ;) rekna med det, var derfor eg venta i 11 veker og 2 dagar før eg sa noko til ho, no er det jo 12 veker i morgon... Svigermor reagerte med: ja, det var vel på tide om det skulle bli. (og det var det). Det e faktisk berre min far og mine brødre som har reagert med stormande jubel ;) Alle familiens damer har hatt eit distansert forhold til det. Men for oss blei det veldig mykje meir ekte etter at vi hadde sagt det til dei gamle. Og no er det berre jobben igjen, gruar meg voldsomt! Når det er gjort, då kan eg glede meg :) Trur eg... (eller så held eg fram med å gløyme heile greia nåken veker til).

Sånn, ellers kan eg formidle at eg har ein super jobb med supre kolleger! Vi var på seminar frå torsdag til fredag, skikkeleg fantastisk plass (og vi trengde ikkje vaske etter oss! For ein gammal lærar er dette utopia... Pluss at det var vin der! Som var kjøpt på felles lissom! OMG (bortsett frå at eg heldt meg jo til vatn då))

Gjest Miss O'Hara
Skrevet

Fint lite vin på deg, tenker jeg :fnise:

Jeg tenker hun er glad, men ikke viser det til deg, ellers hadde hun klart å holde kjeft om det :ler: hun skal bare tyne deg...

Jeg har tidenes kanskje verste jobbmandag, men nå er det snart lunsj, og jeg teller desperat ned til klokken 4. Jeg blir ikke her ett sekund lenger enn jeg må i dag uansett hvor travelt jeg har det :sur:

Skrevet

Høres ut som om vi har de samme nattlige sysler :) Det er utrolig hva slags dimensjoner små problemer får ved fire-femtiden om morgenen!

Og nå regner det (nesten) ikke her. Rent forbigående, sannsynligvis.

:sur:

Gjest Miss O'Hara
Skrevet

Det er utrolig hva slags dimensjoner små problemer får ved fire-femtiden om morgenen!

Det er totalt vanvittig :ler:

Forskjellen i går var at det er en greie jeg går og behersker meg på hele tiden, noe jeg må bite i meg. En ting jeg har bestemt meg for å takle på en sånn cool, calm and collected måte, pga en person jeg ikke kan bli kvitt på en stund enda som oppfører seg virkelig ufint. Jeg smiler og samarbeider (dette er privat og ikke på jobb) for Mr. Butlers skyld, men hadde vedkommende vært i min krets ville h*n vært holdt laaaangt unna meg for lenge siden.

At jeg brukte tid på å frese om vedkommende i morgentimene forteller meg at jeg før eller siden kommer til å sprekke og si akkurat hva jeg mener om den saken :sjenert: På den annen side, jeg har ikke konfrontert opphavet mitt med all gruffen i den retningen heller, og gudene skal vite hun er tildelt et anstendig antall morgentimer :ler: Det er noe med hva som har noen hensikt å si, og hva som bare ender med at du føler deg enda verre :forvirret:

Taushet er gull og alt det der. Helt til det gir deg magesår, dårlig nattesøvn og frynsete nerver :ler:

Sov en del i natt, men det er rett og slett så klamt om nettene og så vindstille at det er plagsomt. Både Mr. Butler og jeg har våknet mange ganger, og det føles som om vi våkner av mangel på luft. Gjennomtrekk hjelper ingenting. Det er meldt mer regn, men jeg håper nesten det blir et skikkelig tordenvær også, og snart noen grader kaldere, for det er ubehagelig å våkne helt tett i hodet.

Jeg våknet med "Nå er'e jul igjen, ja nå er'e jul igjen..." på hjernen i dag morges :overrasket: Det er allerede mye mørkere om morgenen, og jeg kjenner det gir meg julestemning, jeg gleder meg til kjølige dager, telys, klementiner og advent :hjerte:

Vi skal bestille en helgetur et sted i løpet av høsten. Jeg vil gjerne bare ha en helg et sted med julemarked, som vi hadde i fjor, men Mr. Butler vil et sted vi ikke har vært før. Vi ble enige om noe begge kunne ha lyst til, så jeg skal undersøke litt. Jeg er veldig dårlig på å finne ting på nettet, jeg skjønner ingenting når folk sier de har fått turer for en slikk og ingenting, hvilke sider bruker de da?! :klo:

Jeg får gjøre et nytt forsøk. Har nok funnet ganske dyre turer tidligere, i mangel på bedre nettvett so to speak.

Skrevet

Jeg skal hit om halvannen uke. :)

Fikk billetter for en slikk og ingenting, og man kan si det ble enda billigere da eks-bestikkmann (heretter Finansmannen)(med dårlig råd) tilbød seg å betale reisen min! :sjarmor:

her, f.eks. :)

Skrevet

Men ok, nå glemte jeg at du bor litt lenger sør, da...

Gjest Miss O'Hara
Skrevet

Men ok, nå glemte jeg at du bor litt lenger sør, da...

Det er nettopp det, ser du. Når man bor i provinsen og må ha connecting flights nesten uansett hvor du skal så kan du triple billettsummene med én gang :sukk:

Skrevet

Ja, jeg vet... Sånn er det herfra, også. Heldigvis har jeg en jobbavtale i etterkant av turen, i Oslo, så jeg får sponset reisen tur/retur Trondheim - Oslo.

Sitter og ser på muligheten for Københavntur med ungene i desember, kommer ned på drøye 3000 herfra, men da med avgang klokka 06 og sånn. :roll:

Skrevet

Det er da en flyplass lenger sør med mange billige avganger?

Jeg skal hit. Anbefales ;)

Gjest Miss O'Hara
Skrevet

Med barn kan vi bare droppe å reise... type 13000 for tre-fire dager i Paris, for eksempel, det er helt hårreisende, og det var på et ordinært 3-stjerners :forvirret:

Helvetes møkkadag. Snorkende mannespetakkel. Enda en natt på sofaen. På toppen har jeg noen herlige oppgaver foran meg - noe jeg skal sende videre skal bli godkjent først, men de involverte blir ikke enige om hvem som er sjefen, så det sendes hit og dit og tilbake igjen og innom meg for endringer og så ny runde for godkjenning og hit og dit og den sier h*n skal ha siste hånd på verket mens den andre mener h*n har siste ordet og sånn går nu dagan :kjefte: :sint: Udugelig, sier jeg!

En sånn dag jeg bare ikke burde skrive :roll: jeg føler for en uke ferie med telefonen slått av. Alene ja.

Ok, det var det med å telle lyspunkter. Det er onsdag, hvilket vil si snart helg igjen. Meldt mer regn, det er bra, jeg liker regn. Neida, det er det ikke ser jeg nå, yr har ombestemt seg og det skal være fint til neste uke. Seff...

Lyspunkt, lyspunkt, lyspunkt... Poden er glad :) Jah.

Gjest Miss O'Hara
Skrevet

God morgen, Oktavia! :vinke:

Ja, men det skal klaffe med helg og hotell. Jeg fant en helg, men da fant jeg ikke fly. Kan selvsagt bytte helg og finne en helt annen by. Men det tar jo tid å sitte sånn og søke og søke, og jeg har sjelden pc på hjemme, blir nok av det om dagen.

Jeg får se litt mer...

Vi vil til en by i Europa og jeg ønsker meg julemarked. Jeg kunne gjerne dratt dit vi var i fjor, men gubben vil se nye steder :) men nov./des. fant jeg ikke alltid flyruter, så da ble det dumt å begynne å booke hotell. Er det billigst å booke hver for seg eller finne pakkereise? På nettet står det så forskjellig.

:sukk:

Annonse
Skrevet

Jeg booker alltid hver for seg. Hotell finner man alltids, det er verre med flybilletter i helgene. For å få det billig må man ofte være en ekstra natt, og så blir det ikke så billig allikevel. Vi har bestilt en veldig oval helg, og jeg er ganske nøktern når det gjelder hotell ;)

Gjest Miss O'Hara
Skrevet

Flybilletter, ja. Det var lettere sagt enn gjort, i hvert fall på de stedene jeg har lyst til å dra til :sjenert: og når det er rimelig, er det to stopp og tolv timers reise, til et sted som ligger type 3-4 timer unna :sukk:

Gjest Miss O'Hara
Skrevet

Hold temperamentet litt i sjakk. Spesielt i begynnelsen av uka kan du ha ei kort lunte. Mulig en eller annen person får deg til å overreagere. I alle fall, tenk deg om før du sier noe. Vær realistisk og ikke la drømmer, tro og håp ta overhånd. Skal du ut og reise, ligger det romantikk og kjærlighet i luften.

Denne fikk meg til å le høyt i dag.

Digg å le.

Gjest Miss O'Hara
Skrevet

Det står ingenting om Lottogevinst i horoskopet mitt i dag heller :ler:

Når den derre utrolig irriterende reklamen på tv kommer, går noe sånt som "oh happy days, oh happy days" så oversetter min hjerne det automatisk og helt sømløst til "oh, crappy dayyys..." :fnise: Det er bare blitt sånn. Jeg hørte den en gang for lenge siden da jeg hadde en dårlig dag, og etter det var det umulig å frakoble assosiasjonen igjen. I dag passer det forresten særdeles godt, så jeg har fått den på hjernen. Herlig.

Denne dagen må jeg bare forbi, har en sånn skikkelig lei meg-dag, og de er så kjipe og bortkastet. Nå drikker jeg te og prøver å strukturere den haugen med kaotiske og ikke-sammenhengende oppgaver jeg har, som i hvert eneste ledd er avhengig av input fra andre - som ikke er til stede. De er på møter, innenlands eller utenlands, de er opptatte, er på kurs, eller hvilken grunn de nå enn har til å ikke forholde seg til satt deadline for min oppgave. Herlig. Enormt frustrerende.

Koselig kveld i går, rolig, harmonisk, og jeg har fått bestilt tur. Vi reiser bort samme helg som i fjor, til en annen by. Kanskje vi kan innføre det som tradisjon? Julemarked i en europeisk by i slutten av november. Ikke dumt. Bortsett fra at jeg har en liten følelse av at har du sett ett julemarked, har du sett alle, uten at jeg vet om det stemmer. Vi var i Køben første året og Wien andre året, blir by i Tyskland i år. Jeg ønsket meg til Frankrike, Mr. Butler var helt med på det, men prisene dit var til å få apoplektisk anfall av. Tar oss ikke råd til det nå.

Kanskje våren i Paris? Eller Roma.

Jeg tror ikke vi kommer til å reise til varmere strøk i vinterferien, til tross for skrikende behov for sol og varme etter en iskald og kjip sommer, men jeg har noen planer i bakhodet. De krever midler og planlegging, så det blir i 2013 eller kanskje året etter. Jeg har lurt på å lage et mål enda lenger frem, som vi kan spare til alle tre. USA eller noe stort. Det er så godt å ha noe å se frem til. Man skal selvsagt nyte dagen i dag og alt det der, men de gangene dagen i dag suger er det godt å ha noe som lyser opp der fremme :)

Jul, vi skulle ikke hatt poden, men det skal vi visst likevel. Vi lurte på å reise vekk i julen, men i hele fjor lengtet jeg hjem og har gledet meg til jul hjemme, så da gjør vi nok det i år siden det blir jul med barn. Jeg har lyst på en litt alternativ vri, men må ha med gubben på det - han er ikke spesielt alternativ; man kødder ikke med jula :ler: men på den annen side, noe må han også ofre. Jeg gjorde hans greie i fjor (og i sommerferien!), da er det vel min greie i år? You win some, you lose some.

Det skal jeg tenke litt på. Hva har jeg lyst til i år? På den annen side, vi er inne i noen år som ikke gir rom for store sprell, det er knapt gratis feriedager på den tiden av året, julaften er på en lørdag. Kanskje bare ta en helt rolig jul, og spare penger til noe morsomt i det nye året? Pengene flyr så fort man beveger seg bort fra heimen, selv om det ikke er langt.

Jeg debatterer med meg selv. Fiffig. Tenker høyt, faktisk, med tastaturet.

Like greit. Jeg burde være flinkere til å lese det i ettertid, lærer mer av det.

Jeg må få tilbake fokus på jobb. Det er så enormt energikrevende og stressende å ikke ha oversikt, jeg føler jeg kaver i vannflaten og aldri får hodet helt over :forvirret: Uvant å ha så mye ansvar, og jeg må være litt strengere med dem jeg skal samarbeide med.

Veldig uvant.

Jeg får virkelig trent på å være meg for tiden, både hjemme og på jobb. Antagelig veldig nyttig. Litt utmattende og litt skummelt, men litt kult også.

Ok, fordypning.

Skrevet

Vi ska vere heime :) Men så e da jo kvelden då, eg lure faktisk på å lage julekveld for begge familiane... vi får sjå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...