Gå til innhold

Hvorfor kvinner aldri bør få kjøre bil


HerrNelson2

Anbefalte innlegg

3. Ikke glem at bare fordi kvinner tilsynelatende kan gjøre flere ting på en gang, betyr det IKKE at det er lov å kjøre, snakke i telefonen og sminke seg samtidig. :)

*Flire*

Det er nok en øvre grense for hvor mange slike ting kvinner klarer å gjøre om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det tilfeldig at nicket ditt henspeiler på en ape herrnelson, eller føler du det oppsummerer hvem du er på en god måte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilfeldig at nicket ditt henspeiler på en ape herrnelson, eller føler du det oppsummerer hvem du er på en god måte?

Apen til Pippi Langstrømpe heter vel Herr Nilsson, ikke Herr Nelson. Det er nok en annen, og langt slemmere, Nelson jeg hadde i tankene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Det snakkes jo om to helt forskjellige ting i denne tråden, også krangler man så busta fyker og alle har piggene ute, underholdende i seg selv men....

Ok dette er følgende fakta mht kvinner og bilkjøring, først det positive(?)

1. Kvinner er mindre farlig i trafikken.

Stemmer, kvinner er bedre og mer fornuftige og forsiktige førere i "rett frem" kjøring i by og grisgrendte strøk. De kjører etter fartsgrensa og er "snille sjåfører".

De har dermed lavere ulykkesstatistikk mht alvorligere ulykker og død.

- På generelt grunnlag -

Menn på sin side er mye mer aggressive, kjører ofte raskere og tar livet av seg selv og andre i trafikken og har generelt flere alvorlige ulykker.

2. Kvinner har dårligere romforståelse (bevist) og har følgende effekt:

Problemer med koordinasjon som krever tenking og planlegging i 3 dimensjoner. (typisk lukeparkering og for eksempel å planlegge en skarp sving i forhold til parkering, eller ved rygging).

Dette igjen, fører til at kvinner topper statistikken for småskader, typisk parkeringshus-skader, der man klipper støtfangere og skjermer på egen eller andres bil.

Kvinner kjører også -generelt- mindre bil og, som nevnt, mer passivt og er faktisk dårligere drillet i f.eks panikkbremsing enn menn. Det kan igjen føre til at man smeller inn gassen istedenfor bremsen og klarer å velte en bil i lav fart (hvilket så unektelig moro ut på den videoen :fnise: )

3. Ikke glem at bare fordi kvinner tilsynelatende kan gjøre flere ting på en gang, betyr det IKKE at det er lov å kjøre, snakke i telefonen og sminke seg samtidig. :)

Et veldig fornuftig innlegg! :jepp:

Kan noen forklare meg hvordan man bærer seg for å panikkbremse sånn at bilen tipper overende? Det synes jeg høres fascinerende ut... (Nei, jeg har overhodet ikke tenkt å teste det ut! :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meeda

Apen til Pippi Langstrømpe heter vel Herr Nilsson, ikke Herr Nelson. Det er nok en annen, og langt slemmere, Nelson jeg hadde i tankene :-)

Nelson i Simpsons, dumme mennesker... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Dette er et fillecountry, så du må passe deg for bjørnen, og for brødrene til Pernille :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et veldig fornuftig innlegg! :jepp:

Kan noen forklare meg hvordan man bærer seg for å panikkbremse sånn at bilen tipper overende? Det synes jeg høres fascinerende ut... (Nei, jeg har overhodet ikke tenkt å teste det ut! :fnise:)

Det skjer når du trykker gassen i bånn istedenfor bremsen (se klippet 1:53 - 2:10)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Faren min er en bedre sjafør enn moren min, men det tror jeg også kan ha en sammenheng med at faren min kjører mer enn moren min. Han har en jobb der han kjører rundt hver dag i firmabilen. Jeg jobbet et års tid som postbud der jeg kjørte bil, og siden jeg da kjørte mye, ble jeg også en veldig flink sjåfør! Så jeg tror rett og slett at hvor flink sjåfør man er, avhenger av hvor mye kjøretrening man har. Nå har ikke jeg kjørt på en stund da jeg ikke har egen bil, og jeg merker at jeg er mer usikker i trafikken nå enn da jeg f.eks. kjørte postbil. Så det gjelder å kjøre mye og holde kunnskapen ved like for å kunne være en god sjåfør. Tror jeg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...