Gå til innhold

Hvorfor kvinner aldri bør få kjøre bil


HerrNelson2

Anbefalte innlegg

Ja, få kvinnelige sjåfører av veien slik at vi mannfolk kommer raskt og trygt frem

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest stillness

Hmm,så det er ingen menn som er dårlige sjåfører?Virker litt dobbeltmoralsk i såfall at en mann som er dårlig sjåfør skal få beholde førerkortet,men ikke kvinner siden de automatisk utifra en udokumentert generalisering er dårlige sjåfører.

En generalisering er nettopp det og leser du ordet så skjønner du hva jeg mener,men det betyr ikke at det er den absolutte sannhet bare fordi den passer på mer enn en person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,så det er ingen menn som er dårlige sjåfører?

Non sequitur. Dere kvinner er jammen flinke på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo flere menn enn damer som har alvorlige ulykker i traffikken, og jeg vil si at det er mer alvorlig enn å ikke kunne lukeparkere...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Non sequitur. Dere kvinner er jammen flinke på sånt.

:skratte:

Lurer meg nå på hvem som er mest ulogisk her da men :klo:

Dessuten var det bare for å frem et poeng om hvor dumt ditt argument om at kvinner aldri bør få kjøre bil.

Endret av stillness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Lurer meg nå på hvem som er mest ulogisk her da men :klo:

Dessuten var det bare for å frem et poeng om hvor dum ditt argument om at kvinner aldri bør få kjøre bil.

Det du sa VAR jo faktisk en non sequitur. Trådstarter har aldri sagt at det ikke er noen menn som er dårlige sjåfører. Han har fortsatt null belegg for å komme med sine påstander, men det blir ikke noe bedre av at folk begynner med dårlige argumentasjonsteknikk i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅ det hadde vært fint, da kunne vi ansatt dere menn som våre personlige sjåfører, dere kunne fått 5 kr timen etter min mening. Da kunne dere tatt oss på shopping, stått utenfor å ventet i timesvis, for det gjør dere jo uansett. Dere kunne tatt oss på jobb, på trening, hentet alle ungene i barnehagen, kjørt de på skole, fotballtrening. Når fjortisstiden inntar kan vi damer bare ligge trygt å sove hele natta for dere må jo kjøre å hente de. Det beste av ALT, vi kunne drukket alkohol HELE DØGNET!!!

Kan ikke du komme deg inn på stortinget slik at vi får gjennom dette forslaget :D LIKER!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Det du sa VAR jo faktisk en non sequitur. Trådstarter har aldri sagt at det ikke er noen menn som er dårlige sjåfører. Han har fortsatt null belegg for å komme med sine påstander, men det blir ikke noe bedre av at folk begynner med dårlige argumentasjonsteknikk i tillegg...

Greit,så var det ikke den beste argumentasjonen,men som sagt for å få frem et poeng.

Syns bare det er underlig å ville ta fra halve befolkningen noe basert på noe som jeg ser på som et ulogisk grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit,så var det ikke den beste argumentasjonen,men som sagt for å få frem et poeng.

Ro ro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Ro ro...

Vet du hva.Nå begynner jeg å bli litt lei.Du drar frem et argument og dokumentasjonen du har er en youtube video også når folk spør deg om hvilket grunnlag du har for dine synspunkter så kommer du bare med enda flere generaliseringer.

Så før du skal prøve å ta alle andre på grunn av deres argumenter og fortelle dem hvor ulogiske de er så kan du jo ta en titt på dine egne innlegg her.Oser ikke akkurat av velbegrunnede og intelligente argumenter der heller akkurat,men det kan du vel ikke se selv der du sitter på din høye hest.

Har du noen fått det dokumentert at kvinner er dårligere sjåfører enn menn og hvis ikke så må jeg bare si fail.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reproductivist

Problemet er at mange kvinner har mindre mengdetrening enn menn fordi mannen absolutt alltid på død og liv skal kjøre. Men jeg tror ikke noe på at kvinner generelt er dårligere på å kjøre bil enn menn.

Det som er helt sikkert er at det er flere aggressive mannlige sjåfører enn det er kvinnelige, og er ikke det trafikkfarlig, så veit ikke jeg!

Personlighet teller også, og det blir påvirka av testosteron som igjen bestemmer hvor aggresiv/ubesluttsom man er i trafikken. Ubesluttsomhet er farlig også, blant annet fordi det provoserer aggresive førere eller skaper forvirring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror HerrNelson2 storkoser seg når damene biter på agnet hans og blir sint. Noe må man jo kose seg med på en lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest made4u

Ja, man kan le av det, men samtidig er det jo nærmest en kjennsgjerning at kvinner faktisk *er* så håpløse i trafikken som denne videoen illustrerer.

Bør kvinner i det hele tatt få lov til å ha lappen? Bør vi ikke snart ta innover oss at de gamle forestillingene om menn og kvinner som genetisk like ikke stemmer, og at kvinner har alvorlige handikap når det kommer til slike ting som kroppsbeherskelse og koordinasjon som gjør dem ute av stand til å kjøre bil på en forsvarlig måte?

I det minste syns jeg det bør vurderes å begrense kvinnelige bilisters adgang til steder der de utgjør stor fare for omgivelsene med bilkjøringen sin - som for eksempel steder med mange fotgjengere.

- Nils

Det du sier her er noe sprøyt fra ende til annen, bare synd du rett og slett ikke vet bedre enn dette.

Det du kommer med er ikke snakk om fakta, men snarere heller din egen missoppfattede virkelighetsforestilling. Fakta er at kvinner er dyktigere sjåfører enn oss menn, og det er en kjensgjerning vi er nødt til å ta inn over oss da det er de reelle fakta.

Er menn som er den største faren i trafikken, ikke damene. Det du sier blir bare så feil og statistikken sier akkurat det samme. Du bommer derfor fullstendig og helt.

...

Jo da, vi menn er nok noe teknisk dyktigere enn kvinner, dog beror ikke det på at vi skal ha bedre koordinasjon eller kroppsbeherskelse slik du fremstiller det. Ta skyting som et eksempel, noe som krever kroppsbeherskelse - visste du at kvinner som regel blir bedre skyttere enn menn? Noe å tenke på for deg det kanskje... Skyting krever jo kroppsbeherskelse og koordinasjon, dessuten så skal du ikke snakke om koordinasjon og kroppsbeherskelse du sammenlignet med de beste kvinnelige turnerne, tror ikke du har så mye å skryte på deg der til sammenligning (ikke dermed sagt at de gode turnerne er suverene sjåfører av den grunn). Er altså ikke koordinasjonen og kroppsbeherskelsen i seg selv som gjør enn til en god eller dårlig sjåfør.

Forskjellen på en god eller dårlig sjåfør ligger i vettet (som du til en viss grad mangler) og evnen til å se/føle egne begrensninger (som du også mangler). De farligste sjåførene er dem som tror at dem selv er så gode sjåfører at dem aldri selv kommer i ulykker, dem som ikke ser egne begrensninger og som tror dem kan trøkke på gasspedalen og lever i en verden der dem tror at advarselen om at økt fart gir økt fare ikke gjelder dem selv som er så dyktige sjåfører.

Her finner man mest menn, det er nemlig vi som er de mest aggressive sjåførene i trafikken. Er nemlig vi som tidvis legger igjen vettet et annet sted og som foretar de farligste forbikjøringene etc. Rett og slett, vi er overrepresentert i å være skyld i dødsulykkene. Kvinner ser i alle fall sine egne begrensninger og kjører deretter, mens vi menn tar sjanser vi ikke burde (spesielt yngre menn da de er de aller farligste i trafikken).

Ergo er det hva man kjører med, vett eller ikke, som gjør enn farlig eller trygg i trafikken.

Om du selv tror du er dyktig i trafikken og håndterer den så godt, ja da er det du som er en fare i trafikken, ikke andre. Selv har jeg vært yrkessjåfør noen år, kjørt lastebil på heltid... Men vet du, selv med mye erfaring langs veien kontra mange andre, jeg har ALDRI kjørt en meter i hverken vanlig bil eller lastebil uten at jeg har følt en redsel og virkelig blitt påminnet egne begrensninger. Hele veien, hver forbannet meter føler jeg den frykten - om jeg en dag mister den frykten har jeg intet bak rattet å gjøre.

Noen føler ikke den frykten, sine egne begrensninger, på samme måte. Dem tror dem selv er verdens dyktigste sjåfører og ser ned på andre sjåfører og føler for å herse med dem. Betyr ikke at andre er dårlige det, bare at dem som tenker slikt mangler noen skruer dem burde og skulle ha hatt... Som sagt gjelder dette ofte unge menn som nettopp har fått lappen. Heldigvis kommer de fleste menn helskinnet gjennom denne "verdensmester-perioden", er først når man får såpass med hår på brøstet og trygghet nok til at man kan si til seg selv at man ikke er verdens beste sjåfør likevel, at man har utviklet seg og blitt en trygg sjåfør.

Jeg som har kjørt som jobb bak rattet i store biler har kjørt mer og lenger enn de fleste, dog ser jeg ikke ned på dem som føler frykt for en lukeparkering og sier at mange trafikksituasjoner finner dem ubehagelig og utfordrende... Snarere tvert imot ser jeg det som en styrke, jeg føler selv ubehag vannvittig ofte bak rattet, marginene er små... Prøve å møte et vogntog i 75 kilometer i timen mens du selv sitter med 14 tonn bak deg i en bil på +10 tonn du, på en trang vestlandsvei med fjellet på ene siden og sjøen på den andre... Ikke for store marginer å kjøre på i høy fart det, flere steder (ekkelt ja!!). Eller prøv å rygge et vogntog rundt en sving, fordi du møter et vogntog på en strekning der dere ikke kommer forbi hverandre, og du er den som må rygge fordi det er kortest og lettest for din del - selvfølgelig er mye i trafikken ubehagelig og jeg føler det slik hele veien. Det skal selv erfarne sjåfører føle til tider.

Men kanskje annerledes med superdyktige deg? Som er så mye bedre enn andre, og da spesielt det motsatte kjønn. JA du kan jo føle deg så mye bedre, du som er så mye dyktigere og er så rygg i trafikken.

Men du... Hva med meg? Jeg mener... Jeg er redd i trafikken jeg også, selv til tider i en liten personbil som er en lekebil sammenlignet med de mye større og tyngre kjøretøyene jeg kjører og har kjørt. Ikke alle parkeringene jeg liker, det kan være vell så trangt tidvis å komme frem med vanlig bil som med tunge kjøretøy (avhenger av stedet). Skulle kanskje ikke hatt den samme retten som deg til å kjøre jeg da kanskje, siden det skremmer meg... Eller kanskje jeg skulle fått lov fordi jeg er mann?

Ser mange dyktige kvinnlige sjåfører jeg (menn også), og det hender jeg ser idioter bak rattet og det er menn (ser sjelden slik bland kvinner).

Så du er på bærtur!!

Om ei jente ikke finner lukeparkering komfortabelt, ja så kan jeg godt foreta denne for henne og jeg vil skjønne henne godt i at hun føler det slik. Alle startet der!! Men det beste ville jo vært om jeg lærte henne dette, og at hun selv fikk øve med riktig teknikk (var i alle fall der jeg startet med hjertet i halsen før jeg ble tryggere og tryggere på det).

Erfaring kan alle få, alle har dog dessverre ikke med seg vettet og uten det stiller man ganske svakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva.Nå begynner jeg å bli litt lei.Du drar frem et argument og dokumentasjonen du har er en youtube video også når folk spør deg om hvilket grunnlag du har for dine synspunkter så kommer du bare med enda flere generaliseringer.

Har ikke sett noen som har spurt meg om grunnlag for min påstand. Det er jo litt rart igrunn, at det er så mye buldring og dårlige argumenter når alt jeg har gjort er å poste noen ganske enkle synspunkter. Kvinner er nok ræva på debatt også. I hvert fall skriftlig.

Så før du skal prøve å ta alle andre på grunn av deres argumenter og fortelle dem hvor ulogiske de er så kan du jo ta en titt på dine egne innlegg her.

Kan ikke se at jeg har vært ulogisk noe sted. Du må gjerne vise meg hvor. :regn:

Har du noen fått det dokumentert at kvinner er dårligere sjåfører enn menn og hvis ikke så må jeg bare si fail.

Tror ikke noen har laget noen slik dokumentasjon. Det måtte ha vært en sikker måte å begå karrieremessig selvmord på, i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier her er noe sprøyt fra ende til annen, bare synd du rett og slett ikke vet bedre enn dette.

Det du kommer med er ikke snakk om fakta, men snarere heller din egen missoppfattede virkelighetsforestilling. Fakta er at kvinner er dyktigere sjåfører enn oss menn, og det er en kjensgjerning vi er nødt til å ta inn over oss da det er de reelle fakta.

------- Sakset en masse sludder --------

Dette er ikke fakta - kun dine tøvete meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror HerrNelson2 storkoser seg når damene biter på agnet hans og blir sint. Noe må man jo kose seg med på en lørdag :)

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil gjerne stå frem som dårlig til å lukeparkere, og JA jeg er mann!

En av dere dyktige kvinnelig KG-sjåfører kan nårsomhelst få kurse meg :sengekos:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest made4u

Dette er ikke fakta - kun dine tøvete meninger.

Det er du som er en kunnskapsløs sirkusklovn som dummer deg ut, for din egen del så kan du tre ut av rampelyset i denne diskusjonen før du dummer deg enda mer ut enn hva du allerede har gjort og gjør. Tro meg, du gjør deg selv en tjeneste om du lar dette ligge død fra din side nå, da slipper du å å gulpe opp flere av vrangforestillingene dine som ikke baserer seg på noe fakta men snarere heller hva du tror selv.

---

Svensk undersøkelse som konkluderer med følgende, "Kvinner er bedre sjåfører enn menn"

Kjedelig lesing for deg

Britisk undersøkelse som konkluderer med det samme som undersøkelsen over her, at kvinner er bedre sjåfører enn menn.

Du har dritt deg utt

Sitat fra siste link:

Kvinner best bak rattet

En britisk undersøkelse fastslår at østrogen fører til at kvinner kjører bedre enn menn.

Endelig er det fastslått. Kvinner er best bak rattet. Dermed bør en diskusjon som er like gammel som bilen snart kunne ansees som avsluttet.

Stimulerer hjernen

Det er nemlig det kvinnelige hormonet østrogen som sørger for at kvinner blir bedre og sikrere sjåfører enn menn når det gjelder kriterier som sikkerhet, oppmerksomhet og evnen til å beholde oversikten når flere ting skjer på en gang, melder BBC News. Østrogenet er nemlig vesentlig for å stimulere deler av hjernen som er vesentlig med tanke på oppmerksomhet og evnen til å lære regler.

Kvinner vesentlig flinkere

De oppsiktsvekkende resultatene ble lagt frem på en hormonkonferanse i London, og det er forskere ved The Bradford University som har utført undersøkelsen.

---

Sjefen i utrykningspolitiet sier følgende:

Kopiert fra ©bt 1.4.2011 - http://www.bt.no/nyheter/trafikk/--Kvinner-er-bedre-sjaafoerer-enn-menn-1941559.html

Kvinner er bedre sjåfører enn menn

Og UP-sjefen finner støtte for sitt syn i statistikken. Bare hver femte bilfører som mister livet i trafikken er en kvinne, viser tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB).

- Det er ingen tvil om at både eldre og yngre kvinner er mer fornuftige og forstandige og bedre sjåfører, sier UP-sjef Odd Reidar Humlegård til NRK.

Hvert år dør to til tre ganger så mange menn som kvinner i trafikken totalt. Årsaken er at menn gjør langt flere grove feil, mener Humlegård.

- 90 prosent av de mest alvorlige overtredelsene er det menn som står for. Dette gjelder høy fart, atferd og kjøring i ruspåvirket tilstand, og dette gjelder menn i alle aldre, sier han.

Nå er målet at kvinnene skal påvirke unge menn til å kjøre mer forsiktig. Det er livsviktig også for dem selv mener Humlegård.

- De fleste jenter som omkommer i trafikken i ung alder, omkommer som passasjerer eller som fotgjengere og ikke som sjåfører, sier UP-sjefen.

.......

Les også informasjonsheftet "Nasjonal tiltaksplan for trafikksikkerhet på vei" utarbeidet av Statens Veivesen, Politiet, Helsedirektoratet, Utdanningsdirektoratet og Trygg Trafikk - dem skriver om ulykker og rissiko samt utfordringer m.m. Fakta og statistikk for drepte samt personskader og ulykker forøvrig m.m.

Heftet er å finne hos veidirektoratet, bedre kjent som statens veivesen... PDF-dokument på over 100 sider hvorav en del av lesingen ikke vil behage din ufrivillige klovnerolle der du dummer deg ut og ikke vet det selv.

Trykk her, eat shit og lær!!

-----

Vil du ha mer?

-----

For all del, vi menn er noe flinkere til å parkere og har kanskje større tekniske ferdigheter. Ikke fordi vi er uovertruffent mye bedre, men fordi vi nok har øvet mer og tar større sjanser enn jentene. Eller er som deg, noen som overvurderer egne evner i trafikken og undervurderer andres (altså ikke har bakkekontakt og forankring i virkeligheten).

Er menn som er farligst i trafikken, og også dem som bryter reglene i trafikken mest etc. og kjører fortest også - men det synker kanskje ikke inn ett sted det er så tett som det er i ditt hode?

-----

Nei, nå må jeg legge meg da jeg skal ut å kjøre i dag, skal kjøre lastebil med varer til en hytte på Norefjell. Trenger søvn før den turen... Ok med søndagskjøring også, rolig dag å kjøre på såpass tidlig som jeg skal av gårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som er en kunnskapsløs sirkusklovn som dummer deg ut, for din egen del så kan du tre ut av rampelyset i denne diskusjonen før du dummer deg enda mer ut enn hva du allerede har gjort og gjør. Tro meg, du gjør deg selv en tjeneste om du lar dette ligge død fra din side nå, da slipper du å å gulpe opp flere av vrangforestillingene dine som ikke baserer seg på noe fakta men snarere heller hva du tror selv.

Åh så sinna! Tror du må passe litt på blodtrykket ditt og roe ned denne utskjellingen din, for du buldrer jo verre enn alle damene i denne tråden til sammen.

Det du har brukt lørdagskvelden på å google deg fram til er stort sett referanser til typer tall og uttalelser som jeg har besvart tidligere i denne tråden: man ser utelukkende på ulykkesfrekvens og trekker statistisk ugyldige slutninger ut fra det.

At østrogen skulle ha noe å si for bilkjøringsevne tror jeg ikke noe på. Hvis man skal finne ut hvem som er best, så trenger man vel ikke den slags dilldalloppgaver. Da lager man heller et randomisert utvalg av x antall menn og x antall kvinner og setter dem i hver sin bil.

Forøvrig er det interessant å observere hvordan disse artiklene pyntes med fraser av typen "Oppsiktsvekkende funn" og "Endelig er det fastslått - kvinner er best!". Noe sier meg at det ikke er siste gang vi får høre om slike oppsiktsvekkende funn og endelig fastslåtte sannheter! :fnise:

Eller er som deg, noen som overvurderer egne evner i trafikken og undervurderer andres (altså ikke har bakkekontakt og forankring i virkeligheten).

Alt du vet om meg, bare ved å spå i glasskulen din! :fnise:

(forøvrig må jeg si du har litt av en dømmekraft du og, med tanke på nickvalg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes jo om to helt forskjellige ting i denne tråden, også krangler man så busta fyker og alle har piggene ute, underholdende i seg selv men....

Ok dette er følgende fakta mht kvinner og bilkjøring, først det positive(?)

1. Kvinner er mindre farlig i trafikken.

Stemmer, kvinner er bedre og mer fornuftige og forsiktige førere i "rett frem" kjøring i by og grisgrendte strøk. De kjører etter fartsgrensa og er "snille sjåfører".

De har dermed lavere ulykkesstatistikk mht alvorligere ulykker og død.

- På generelt grunnlag -

Menn på sin side er mye mer aggressive, kjører ofte raskere og tar livet av seg selv og andre i trafikken og har generelt flere alvorlige ulykker.

2. Kvinner har dårligere romforståelse (bevist) og har følgende effekt:

Problemer med koordinasjon som krever tenking og planlegging i 3 dimensjoner. (typisk lukeparkering og for eksempel å planlegge en skarp sving i forhold til parkering, eller ved rygging).

Dette igjen, fører til at kvinner topper statistikken for småskader, typisk parkeringshus-skader, der man klipper støtfangere og skjermer på egen eller andres bil.

Kvinner kjører også -generelt- mindre bil og, som nevnt, mer passivt og er faktisk dårligere drillet i f.eks panikkbremsing enn menn. Det kan igjen føre til at man smeller inn gassen istedenfor bremsen og klarer å velte en bil i lav fart (hvilket så unektelig moro ut på den videoen :fnise: )

3. Ikke glem at bare fordi kvinner tilsynelatende kan gjøre flere ting på en gang, betyr det IKKE at det er lov å kjøre, snakke i telefonen og sminke seg samtidig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...