Gå til innhold

Hvorfor kvinner aldri bør få kjøre bil


HerrNelson2

Anbefalte innlegg

Ja, man kan le av det, men samtidig er det jo nærmest en kjennsgjerning at kvinner faktisk *er* så håpløse i trafikken som denne videoen illustrerer.

Bør kvinner i det hele tatt få lov til å ha lappen? Bør vi ikke snart ta innover oss at de gamle forestillingene om menn og kvinner som genetisk like ikke stemmer, og at kvinner har alvorlige handikap når det kommer til slike ting som kroppsbeherskelse og koordinasjon som gjør dem ute av stand til å kjøre bil på en forsvarlig måte?

I det minste syns jeg det bør vurderes å begrense kvinnelige bilisters adgang til steder der de utgjør stor fare for omgivelsene med bilkjøringen sin - som for eksempel steder med mange fotgjengere.

- Nils

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bullshit! Kunne like gjerne vert en mann det der..

Det er e og forblir en myte at kvinnfolk er dårlige billista!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at mange kvinner har mindre mengdetrening enn menn fordi mannen absolutt alltid på død og liv skal kjøre. Men jeg tror ikke noe på at kvinner generelt er dårligere på å kjøre bil enn menn.

Det som er helt sikkert er at det er flere aggressive mannlige sjåfører enn det er kvinnelige, og er ikke det trafikkfarlig, så veit ikke jeg!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yeah. :filer: Right. :filer:

Og jeg er så himla lei :roll: av snørrvalper som på død og liv må inn på KG for å fortelle kvinner hvor dumme/udugelige de er. Get a life. :filer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Her er man fordomsfulle ja..."Det er en kjennsgjerning at kvinner faktisk er så håpløse" ?

Ja, noen kvinner er håpløse i trafikken. Akkurat som at noen menn også er det.

Selv har jeg kjørt vogntog og som eneste jenta i bedriften jeg jobbet i, så var det i løpet av ett år KUN min bil som aldri fikk skader. Jeg havnet aldri i trafikkuhell, jeg bruke MYE mindre diesel enn noen av de andre sjåførene.

Det har vel kanskje noe med at jenter ikke bare tar bedre vare på kjøretøyet, de kjører også mer hensynsfullt og aktsomt (slik man faktisk er påbudt å kjøre) i tillegg til at man kjører mer miljøvenlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere gode vitser??

:skratte:

Vrooom....kjører glad avgårde i min blanke, røde Peugot og gleder meg til jeg skal lukeparkere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere gode vitser??

:skratte:

Vrooom....kjører glad avgårde i min blanke, røde Peugot og gleder meg til jeg skal lukeparkere.

Og jeg i vår svart (litt blank, stått ute i påsken). Har ikke opplevd noe og har sett mange menn kjøre helt idiotisk. Har ikke hatt noen problemer heller med hiace, værken med parkering eller kjøring. Likte faktisk bedre å parkere med en stor hiace en med peugeoten. Lukeparkeringen er litt letter da.

Kjenner menn som har sett på damer og kjørt ned lyktestolpe. Så ikke skikkelig bak og fikk bakhjulene utfor en kant. Festdeltakere måtte løfte bilen opp igjen. Så menn klarer og å gjøre dumme ting. Men er det en dame så roper dere høyt og legger det ut på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her har vi hvorfor menn aldri burde få kjøre bil.

(mener jeg egentlig at menn ikke burde få kjøre bil? Nei.)

Kanskje du som har skrevet dette burde lese denne artikkelen før du uttaler deg.

http://www.dinside.n...est-i-trafikken

Ei lita tankevekker for deg kanskje...

Ja, vel, nå er jo ikke kvinner kjent for å være spesielt dyktige i realfag(herunder statistikk) heller, og i dette tilfellet ser det ut til at den kvinnelige journalisten helt har glemt at menn gjerne tilbringer mange ganger så mye tid i bilen som kvinner, slik at den særs stigmatiserende konklusjonen hennes om menn nok befinner seg et sted mellom ugyldig og totalidiotisk. "Menn og sørlendinger sovner bak rattet!" blir liksom litt dumt når man tar i betraktning at det som regel er menn som utøver sjåføryrket.

- Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

menn gjerne tilbringer mange ganger så mye tid i bilen som kvinner

Kilde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol.

Jeg vet ihvertfall at jeg er kvinne, og jeg vet at jeg kjører bedre enn veldig mange mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vel, nå er jo ikke kvinner kjent for å være spesielt dyktige i realfag

slik at den særs stigmatiserende konklusjonen hennes om menn nok befinner seg et sted mellom ugyldig og totalidiotisk.

- Nils

Hva kaller du din egen konklusjon angående kvinners kjøreferdigheter og dyktighet innen realfag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker å kjøre bil. Og jeg kjører nok mer bil enn gjennomsnittet. Men.. Jeg innrømmer det så gjerne.. Jeg sto IKKE først i køen når parkeringsevnene ble utdelt. Jeg har hatt lappen i 14 år, men kan den dag i dag fremdeles ikke lukeparkere. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt! Ja, det finnes mange udugelige kvinnelige sjåfører, men til gjengjeld finnes det mange udugelige mannlige sjåfører. Skal vi bannlyse alle mannlige også da, i samme slengen?

Ps. Jeg er kvinne og er en rå i å lukeparkere :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh jeg er så lei av mannfolk som tror de er best i hele verden :kvalm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...