Gå til innhold

Hvorfor kvinner aldri bør få kjøre bil

HerrNelson2

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Ja, vel, nå er jo ikke kvinner kjent for å være spesielt dyktige i realfag(herunder statistikk) heller, og i dette tilfellet ser det ut til at den kvinnelige journalisten helt har glemt at menn gjerne tilbringer mange ganger så mye tid i bilen som kvinner, slik at den særs stigmatiserende konklusjonen hennes om menn nok befinner seg et sted mellom ugyldig og totalidiotisk. "Menn og sørlendinger sovner bak rattet!" blir liksom litt dumt når man tar i betraktning at det som regel er menn som utøver sjåføryrket.

- Nils

Er det fremdeles noe som heter "Helt Nils" tro..... :skratte:

Morsomste jeg har hørt på lange tider ! :skratte:

Ja, ja... Lille-pus er tydeligvis et unntak fra alle "regler" du kan, Nils.

2 grader i realfag, 75% bonus på forsikringa (må være på 15 året nå tror jeg, har sluttet å telle), kjører + 20" km i året, kjører ca 300 av årets dager. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det fremdeles noe som heter "Helt Nils" tro..... :skratte:

Morsomste jeg har hørt på lange tider ! :skratte:

Ja, ja... Lille-pus er tydeligvis et unntak fra alle "regler" du kan, Nils.

2 grader i realfag, 75% bonus på forsikringa (må være på 15 året nå tror jeg, har sluttet å telle), kjører + 20" km i året, kjører ca 300 av årets dager. :fnise:

Det ser ut som du tror dette er et kjempepoeng, men du demonstrerer jo bare at jeg har helt rett i min påstand om kvinners forståelse av statistikk og størrelser når du faktisk tror at jeg tar feil fordi akkurat DU ikke er sånn.

Og nå noterer jeg meg at du ikke er den eneste her som tenker sånn(veldig overraskende), men det er jo liksom ikke sånn man driver statistikk og vitenskap da: "Nei, dette kan'ke være sant, for jeg og mine venninner, Birthe og Laila, er innmari go'e til å kjøre bil asså! Æresord!".

- Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og nå noterer jeg meg at du ikke er den eneste her som tenker sånn(veldig overraskende), men det er jo liksom ikke sånn man driver statistikk og vitenskap da: "Nei, dette kan'ke være sant, for jeg og mine venninner, Birthe og Laila, er innmari go'e til å kjøre bil asså! Æresord!".

...morsomme rod fra en fyr som baserer sine utsagn på en YouTube-video, og som ikke klarer å komme opp med annen statistikk når han blir spurt om det?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...morsomme rod fra en fyr som baserer sine utsagn på en YouTube-video, og som ikke klarer å komme opp med annen statistikk når han blir spurt om det?

At menn kjører mer enn kvinner ser jeg på som en påstand som ikke trenger underbygges videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest döderlein

Det finnes både menn og kvinner som ikke er veldig flinke til å kjøre. Men at akkurat kvinner, fordi de er født med en vagina og ikke penis, ikke skal få kjøre bil... det er det dummeste jeg har hørt.

Nå har ikke jeg hatt lappen i mange år, og sitter derfor ofte på med folk som ikke har hatt lappen så lenge. Noe av det skumleste jeg veit er å sitte på med menn/gutter som råkjører, men som ikke har kontroll. Det kan fort gå galt. Jeg synes kanskje dette er den skumleste delen med bilkjøring, at de unge mennene som ikke har hatt lappen så lenge tror de er udødelige. Det virker som de ikke har den samme forståelsen for å forstå konsekvenser. Men igjen, dette gjelder ikke ALLE menn og sikkert mange kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, vel, nå er jo ikke kvinner kjent for å være spesielt dyktige i realfag(herunder statistikk) heller, og i dette tilfellet ser det ut til at den kvinnelige journalisten helt har glemt at menn gjerne tilbringer mange ganger så mye tid i bilen som kvinner, slik at den særs stigmatiserende konklusjonen hennes om menn nok befinner seg et sted mellom ugyldig og totalidiotisk. "Menn og sørlendinger sovner bak rattet!" blir liksom litt dumt når man tar i betraktning at det som regel er menn som utøver sjåføryrket.

- Nils

Jeg har studert realfag, og der var det som regel jentene som var flinkest. Da jeg tok matte, var det kun 10-12 stk som fikk toppkarakter, og av disse var samtlige jenter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

At menn kjører mer enn kvinner ser jeg på som en påstand som ikke trenger underbygges videre.

Fordi?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir for dumt å si at kvinner aldri bør få kjøre bil. Det som er helt klart er at det er noen kvinner og noen menn som aldri burde ha lappen, rett og slett fordi de ikke evner å forholde seg til de regler som gjelder i trafikken. Men å dra en konklusjon om at ingen kvinner bør få kjøre bil, det blir for drøyt da det finnes mange kvinner som faktisk kan kjøre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det skumleste jeg veit er å sitte på med menn/gutter som råkjører, men som ikke har kontroll. Det kan fort gå galt. Jeg synes kanskje dette er den skumleste delen med bilkjøring, at de unge mennene som ikke har hatt lappen så lenge tror de er udødelige. Det virker som de ikke har den samme forståelsen for å forstå konsekvenser.

Ja, man hører mye om disse unge mennene som er så livsfarlige, og mye av grunnen til det er nok slike "kvinner er bedre enn menn"-artikler som det ble lenket til før her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert realfag, og der var det som regel jentene som var flinkest. Da jeg tok matte, var det kun 10-12 stk som fikk toppkarakter, og av disse var samtlige jenter.

Q.E.D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser

Ja, man hører mye om disse unge mennene som er så livsfarlige, og mye av grunnen til det er nok slike "kvinner er bedre enn menn"-artikler som det ble lenket til før her.

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Logikken burde jo tilsi at siden menn kjører mer bil enn kvinner så er de oftere flinkere til å kjøre bil og dermed blir vel svaret at kvinner må kjøre mer bil og ikke at de aldri bør få kjøre bil.

Kjørelæreren min sier jo konstant at de viktigste for at man skal bli flink til å kjøre bil er å kjøre masse.

Noen vil jo alltid være dårlige til å kjøre bil,men det har vel med personlighet å gjøre og ikke kjønn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Nils sin påstand i trådens tittel er av samme kaliber som det han beskylder journalisten for;

Utvalget: Er det tilfeldig og kan dermed fortelle noe om hele populasjonen ? Eller har man bare data fra en delmengde av populasjonen og (øsnker) å benytte den til å si noe om hele populasjonen ?

Er det brukt relative tall eller absolutte tall ?

Variansanalysen ser jeg lite (ingenting) til... faktorene og deres påvirkning på det resultat som presenteres...

En påstand er og blir akkurat det; en påstand.

Trekker man inn kjøreerfaring i år, sjåførens alder, bilens utstyr, årlig tilbakelagt kjørelengde og enkelte tilleggsfaktorer så kan bildet av statistisk sammenliknbare grupper (hhv. kvinner og menn) se ganske likt ut ed hensyn på risiko i enkelte aldersgrupper ;)

Utelater man slike "småting" er det statistisk tryggeste husdyr å holde i Drammen bengalsk tiger. Ihht all statistikk er ikke et eneste menneske drept av bengalsk tiger i Drammen :fnise:

Og da venter jeg spent på sannhetsbeviset ditt :lur:

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsbeviset hans er da overveldende, Lille-pus. :) Det er en videosnutt fra en parkeringsplass, hentet fra Youtube. :opplyser: Hvem kan argumentere mot en så solid dokumentasjon? :vetikke:

Endret av pantertante
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils sin påstand i trådens tittel er av samme kaliber som det han beskylder journalisten for;

Utvalget: Er det tilfeldig og kan dermed fortelle noe om hele populasjonen ? Eller har man bare data fra en delmengde av populasjonen og (øsnker) å benytte den til å si noe om hele populasjonen ?

Er det brukt relative tall eller absolutte tall ?

Variansanalysen ser jeg lite (ingenting) til... faktorene og deres påvirkning på det resultat som presenteres...

En påstand er og blir akkurat det; en påstand.

Trekker man inn kjøreerfaring i år, sjåførens alder, bilens utstyr, årlig tilbakelagt kjørelengde og enkelte tilleggsfaktorer så kan bildet av statistisk sammenliknbare grupper (hhv. kvinner og menn) se ganske likt ut ed hensyn på risiko i enkelte aldersgrupper ;)

Utelater man slike "småting" er det statistisk tryggeste husdyr å holde i Drammen bengalsk tiger. Ihht all statistikk er ikke et eneste menneske drept av bengalsk tiger i Drammen :fnise:

Vet ikke helt hva dette inkoherente røret skulle ment å være et svar på, men du tror tydeligvis det er nok å bare sette sammen vanskelige ord og så skal det automatisk bli til et argument. Utrolig nok har du også klart å dra fram en analogi(bengalsk tiger) som illustrerer dumskapen jeg siktet til på en utmerket måte, men du skjønner jo ikke det, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg kjører bedre enn alle menn til sammen. Jeg er en mester til å lukeparkere, og jeg kjører alle menn ned til grusenivå. Menn er egentlig håpløse bak rattet, der de krasjer i undertøysreklamer som langs veien står.

:filer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører bedre enn alle menn til sammen. Jeg er en mester til å lukeparkere, og jeg kjører alle menn ned til grusenivå. Menn er egentlig håpløse bak rattet, der de krasjer i undertøysreklamer som langs veien står.

:filer:

Så flink.

Gratulerer.

Jeg startet å kjøre bil (lovlig) for snart 2 uker siden. Jeg har parkert 5 ganger til nå, og alle gangene har jeg parkert perfekt. Jeg har en lukeparkering som er bedre enn alle andre bilene som stod parkert på samme rekke. Jeg har kvelt bilen kun 2-3 ganger.

Kjøreteknik startet jeg å lære allerede når jeg var 10 år, på hytta. Jeg driver å tar lappen nå, på lett motorsykkel.

Jeg har enda ikke krasjet av en undertøysreklame. Gi meg eksempel på noen som har gjort det, her i norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Vet ikke helt hva dette inkoherente røret skulle ment å være et svar på, men du tror tydeligvis det er nok å bare sette sammen vanskelige ord og så skal det automatisk bli til et argument. Utrolig nok har du også klart å dra fram en analogi(bengalsk tiger) som illustrerer dumskapen jeg siktet til på en utmerket måte, men du skjønner jo ikke det, heller.

Du skyter deg selv i foten Nils.

Og beviser gang etter gang at du ikke har det minste greie på det du forsøker å argumentere med.

Det inkoherente røret er blant de mest elementære statistikk-kunnskaper du skal kunne. Det er nærmest under minimumsstandard for å kunne evaluere statistikk :fnise:

Lek i fred, men sørg nå for å stå til eksamen før du prøver deg neste gang. :skratte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skyter deg selv i foten Nils.

Og beviser gang etter gang at du ikke har det minste greie på det du forsøker å argumentere med.

Det inkoherente røret er blant de mest elementære statistikk-kunnskaper du skal kunne. Det er nærmest under minimumsstandard for å kunne evaluere statistikk :fnise:

Lek i fred, men sørg nå for å stå til eksamen før du prøver deg neste gang. :skratte:

Okei du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...