Gå til innhold

Skravletråd 2012

Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hiver meg på her litt seint! Bikker over til 12 uke til helga igjen og satser på at mange symptomer forsvinner mer da. Har vært mye kvalm og kastet opp og er utrolig trøtt! Alt er et ork! :gjeipe:

Skal på 1.kontroll på torsdag. Ble litt tidlig da legen skal på ferie og jeg skal på feire når han kommer tilbake :)

Veldig morro å lese om andre som er like langt som en selv! :) Skal bli spennende å følge med her inne!

Har forresten fått skikkelig smak på vaffler nå om dagen av alle ting! :fnise:

Har dere tenkt på hvor dere vil føde hen forresten? :) Jeg funderer litt over det nå om dagen. Skal vel søkes om på 1.kontroll.

Velkomen :) Håpar formen bedrar seg snart. Eg er "kun" plaga med dagleg kvalme, ingen oppkast.

Det er ikkje tidleg med 1. kontroll no :) Eg var på min i veke 9. Nokon er tidlegare òg.

Hmm, vafler...Det har eg ikkje ete på lenge.

Eg har ein sjukdom som gjer at eg ikkje får føde på sjukehuset som ligg kun 30 minuttar unna. Det er litt surt.

Tenk at det er sommar! Love it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det var dumt da Minimus!

Ja kjempedeilig med sommer :) I dag har det endelig vært fint vær her og, så vi har kosa oss ute på verandaen og vesla har fått basseng i dag som hun har plaska i, helt herlig med sol og varme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Minimus! Så kjedelig at du ikke får føde på sykehuset nær deg :tristbla: Får håpe det blir like bra et annet sted :)

Herlig at det er sommer ja :sol: Supert med sånne plaskebasseng Miss Moneypenny. Har dere stor terrasse som dere har det på? Vi har en ganske liten terrasse og ingen hage..Håper på å få bygd ut terrassen litt etterhvert eller lage en terrasse til i 2.etg når det er ferdig der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden blir en sånn "mat-tråd" for meg - nå leste jeg vafler, og fikk helt vanvittig lyst på det :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Minimus! Så kjedelig at du ikke får føde på sykehuset nær deg :tristbla: Får håpe det blir like bra et annet sted :)

Herlig at det er sommer ja :sol: Supert med sånne plaskebasseng Miss Moneypenny. Har dere stor terrasse som dere har det på? Vi har en ganske liten terrasse og ingen hage..Håper på å få bygd ut terrassen litt etterhvert eller lage en terrasse til i 2.etg når det er ferdig der oppe.

Den er ganske stor ja, ikke sikker på målene men. Det er god plass til det lille bassenget til frøkna ihvertfall :) Den er samboers store stolthet, han har laget tak over den ene delen, og laget små hyller i veggen, ordna med kjøleskap, og skal lage seg en liten grillhytte med bar. Jeg må jo le, han er søt og da :fnise: Har ikke hage vi heller, huset ble ferdig for 2 år siden, og vi har ikke fått ordna tomta enda. Verandaen kom opp i år, og det var utrolig deilig etter noen år i kjellerleilighet uten mulighet til å være ute og nyte sommeren!

Hvordan går det med dere i dag? Her er det vanvittig hodepine, og kvalme! Men lollipop og farris hjelper litt på begge deler :)

Første jordmor- kontroll i morgen! Blir spennende :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for det meste bare trøtt nå. Kvalmen er verst på morran! Men fryktelig treg i magen... Fler som har det sånn? Ganske slitsomt egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enda forferdelig trøtt og har et utrolig lavt energinivå. Kvalmen kommer egentlig hver dag, verst når jeg er hjemme i leiligheten. Trodde oppkast hadde gitt seg da det var 1,5 uke siden sist, men jammen kom det ikke tilbake igjen i dag tidlig...! Hurra :ironi:

Spennende med 1.jordmorkontroll Miss Moneypenny. Tar du alle kontroller der i stedet for hos legen da? Jeg har 1.svangerskapskontroll i morgen. Gleder meg litt :)

Nå er samboer i full sving med å henge opp lampe og gardinstang for meg. Jeg har fått en lekker lampe over spisestuebordet og sånne tynne flagre-gardiner som jeg har ønsket meg i stua lenge :jepp: Dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fins det ikke kvalme i det hele tatt.. Er egentlig ganske likt sist til nå, men kan jo hende at det bare ikke har kommet enda!

De eneste symptomene jeg har er trøtthet.. Og HORMONER! Heeeelt sykt hvor hormonell og humørsyk jeg er.. Blir helt overgitt over meg selv :fnise: Syns skikkelig kjempesynd i gubben om dagen.. Men har advart han :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fins det ikke kvalme i det hele tatt.. Er egentlig ganske likt sist til nå, men kan jo hende at det bare ikke har kommet enda!

De eneste symptomene jeg har er trøtthet.. Og HORMONER! Heeeelt sykt hvor hormonell og humørsyk jeg er.. Blir helt overgitt over meg selv :fnise: Syns skikkelig kjempesynd i gubben om dagen.. Men har advart han :Nikke:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Slenger meg med sammen med dere :) Fikk nettopp 2 strek på pregytesten min :D

Ingen symptomer, bortsett fra ekstremt trøtt... Våkner av at hue detter ned når jeg sitter på toget til og fra jobb..hoho..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har vært på 1.kontroll: Får man fastsatt en ca termin på 1.sv.skaps ktr også UL termin når man er på UL (uke 16-18 eller der omkring? ) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fastsatt termin på første kontroll. Så endrer den seg vel kanskje litt når vi kommer på UL.

Da jeg gikk med snupp fikk jeg først termin 4.aug og ble flyttet til 31. Juli på UL. Og flinke gutten kom på dagen sin:)

Nå fikk jeg 20. Jan foreløpig men tror mer på 18. selv. Ikke at det betyr så mye :) Enda:) Bare vent hvis jeg må gå over tiden..!

Ellers så føler jeg meg tidvis dødssyk. Har jo lavt BT men det har vært helt pyton de siste dagene. Jeg er ikke så grusomt kvalm, mer sånn vondt øverst i magen. Men så svimmel.. Kan nesten ikke dusje for da vil jeg bare falle om.

Men det verste er at jeg ikke har pust! Jeg peser seriøst som en hval av å gå opp kjellertrappen. Måtte sitte på en stol å brette tøy idag.. Tok av mattene for å støvsuge men da måtte jeg bare legge meg. Så jeg er totalt ubrukelig:(

Og det passer dååårlig midt i renoveringen!! Så enten må det gå over eller så vet jeg da pokker.. Sitter og trekker pusten så dypt jeg kan flere ganger men får liksom aldri nok luft. Og er fortsatt så trøtt som fy hele dagen. Men ikke rart det hvis jeg ikke får nok oksygen!

Håper bare knøttet lever og har det bra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fastsatt termin på første kontroll. Så endrer den seg vel kanskje litt når vi kommer på UL.

Da jeg gikk med snupp fikk jeg først termin 4.aug og ble flyttet til 31. Juli på UL. Og flinke gutten kom på dagen sin:)

Nå fikk jeg 20. Jan foreløpig men tror mer på 18. selv. Ikke at det betyr så mye :) Enda:) Bare vent hvis jeg må gå over tiden..!

Ellers så føler jeg meg tidvis dødssyk. Har jo lavt BT men det har vært helt pyton de siste dagene. Jeg er ikke så grusomt kvalm, mer sånn vondt øverst i magen. Men så svimmel.. Kan nesten ikke dusje for da vil jeg bare falle om.

Men det verste er at jeg ikke har pust! Jeg peser seriøst som en hval av å gå opp kjellertrappen. Måtte sitte på en stol å brette tøy idag.. Tok av mattene for å støvsuge men da måtte jeg bare legge meg. Så jeg er totalt ubrukelig:(

Og det passer dååårlig midt i renoveringen!! Så enten må det gå over eller så vet jeg da pokker.. Sitter og trekker pusten så dypt jeg kan flere ganger men får liksom aldri nok luft. Og er fortsatt så trøtt som fy hele dagen. Men ikke rart det hvis jeg ikke får nok oksygen!

Takk for svar Skytte! :) Jeg har også hatt det en del som du beskriver når jeg er trøtt og sliten. Blir utrolig fort pesete når jeg gjør noe som helst som krever aktivitet :gjeipe: Ble forkjøla oppå dette her om dagen og hørtes ut som en gammal kols-pasient der jeg hoster og peser :fnise: Er sikkert høyst normalt, hvertfall ut i fra det jeg har lest så knøttet ditt har det nok alldeles utmerket :) Men som du sier, ikke rart man blir sliten når man føler man ikke får nok oksygen :fnise: Godt vi er flere ubrukelige husmødre om dagen, stakkars gubben merker nok det enkelte dager her hjemme :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere! Slenger meg med sammen med dere :) Fikk nettopp 2 strek på pregytesten min :D

Ingen symptomer, bortsett fra ekstremt trøtt... Våkner av at hue detter ned når jeg sitter på toget til og fra jobb..hoho..!

Og velkomen skal du vere :) Tette barn på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur knøttet har det heilt fint der inne, eg :) Har forresten lågt blodtrykk eg òg. Skal til jordmor og lytte etter hjertelyd om 1 veke, so får høyre om ho kan måle da. Gløymer meg stadig vekk og reiser meg opp fra stol og sofa altfor fort...da blir eg svimmel da, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen GueSS :) utrolig koselig at det er så mange å skravle med her!

Jeg tror også knøttet ditt har det strålende Skytte :klemmer:

I dag har jeg vært hos jordmor, og jeg fikk høre hjertelyden :rodmer: Det tok en stund før hun fant den, men for å si det sånn; å dra derfra uten å få høre den hadde ikke vært noe alternativ!! Ble jo dødsbekymra når det tok så lang tid..

Er det plass til meg også i ubrukelige husmødre klubben? :sjenert:

Er liksom så sliten om dagen, så når vesla tar seg en lur hender det at sofaen vinner over støvsugeren og kjøkkenet... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...