Gå til innhold

Skravletråd 2012

Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Dere som tar/får tidlig UL, kan jeg få spørre hvorfor?

Er dere henvist av lege/jordmor eller er det privat?

Jeg får det fordi jeg ble gravid ved hjelp av IVF-klinikken på Riksen. De tilbyr det til alle som blir gravide hos de :)

Hadde vi ikke fått det der hadde vi betslt privat for å få ro i sjela :)

Forøvrig fant jeg nå ut at Lollipop-is er veldig godt som gravid-uggen - dempet oppkast-klumpen i halsen bittelitt. Kommer til å bli avhengig av lollipop :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe flere som har oppdaget Lollipop ja! Har nok spist en god del av det jeg også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm, lollipop er gull <3 Håper ikke diplomis vet det for da blir den sikkert bare dyrere:)

Jeeeiiii!!! Tretten uker miss Moneyp! Var noen her også som fikk det med seg vel tidlig men.. Regner ikke med at alle har holdt stille om det så antar en god del vet det for lenge siden.

Jeg fikk tidlig UL pga SA i forrige svangerskap og da tilbød gynekologen meg å komme tilbake ved neste graviditet. Det var utrolig snilt og omtenksomt syns jeg:)

Har hatt tre bortimot kvalmefrie dager nå helt til i kveld... Så lenge varte det:)

Ellers var jeg på første kontroll idag. Føltes litt som waste of time pga legen min er så stressa...:( Menmen..

Jeg har veldig lavt BT eneste. Men det ante meg for det prikker i hodet og jeg føler meg nesten rusa til tider for jeg er så svimmel!

Også har det selvsagt vært et gråteattack ikveld..! Så alt er ved det gamle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger bare å venter på å få dra på ul nå kl går altfor sakte!!!! Er så redd for at det ikke ska være i orden... Men har kommet til uke 12 uten blødning kramper og mye oppkast så hvem vet:) tenk på meg kl 1010 da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger bare å venter på å få dra på ul nå kl går altfor sakte!!!! Er så redd for at det ikke ska være i orden... Men har kommet til uke 12 uten blødning kramper og mye oppkast så hvem vet:) tenk på meg kl 1010 da:)

Skal tenke på deg :) Men det går nok helt fint! Du har jo vært på ul før, ikke sant? Og jeg har lest at når man ser et levende foster i uke 8 er det 95 % sjanse for at alt går bra. Det står i en bok som heter barn i magen, av jordmor Siri et eller annet (hun som har startet barnimagen siden). Veldig bra bok om svangerskap og fødsel og barseltid og samliv, anbefales!

Huff da Skytte, gråtetokter? Ikke bra :klemmer:

Er det noe alvorlig, eller er det pga hormoner? Hormoner kan være alvorlig nok det da men :fnise: Har hatt et par runder her med ekstrem irritasjon, og etterpå er jeg bare kjempeflau :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppendeglad: Så bra kvn84!! :jepp:

Skytte, håper for din skyld det er hormonene som tuller med deg :troest: Jeg har det også slik noen dager nå.. Helt sykt hvor fort humøret kan svinge altså..

Hva kan de gjøre med lavt BT? Har det noe å si for fosteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk og rask liten krabat på 54mm:) ingen tegn til noen avvik:)

Så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her litt seint! Bikker over til 12 uke til helga igjen og satser på at mange symptomer forsvinner mer da. Har vært mye kvalm og kastet opp og er utrolig trøtt! Alt er et ork! :gjeipe:

Skal på 1.kontroll på torsdag. Ble litt tidlig da legen skal på ferie og jeg skal på feire når han kommer tilbake :)

Veldig morro å lese om andre som er like langt som en selv! :) Skal bli spennende å følge med her inne!

Har forresten fått skikkelig smak på vaffler nå om dagen av alle ting! :fnise:

Har dere tenkt på hvor dere vil føde hen forresten? :) Jeg funderer litt over det nå om dagen. Skal vel søkes om på 1.kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvn84, gratulerer med vel gjennomført UL :klem:

Fødeplass er for lengst i boks her - i dette området må man være tidlig ute dersom man ønsker spesielle sykehus. Tror jeg søkte i sjette uke allerede. Fikk brev to dager etterpå med innvilget plass :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvn84, gratulerer med vel gjennomført UL :klem:

Fødeplass er for lengst i boks her - i dette området må man være tidlig ute dersom man ønsker spesielle sykehus. Tror jeg søkte i sjette uke allerede. Fikk brev to dager etterpå med innvilget plass :hoppe:

Må bare spørre om noe i forbindelse med søknad om fødeplass. På det skjemaet jeg har fått står det at jeg må skrive ul-termin. Men ordinær ul er jo ikke før uke 18-20 her. Skrev du mens-terminen din der eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skogstrollet! Så koselig :)

Jeg har bare et alternativ til fødeplass. Sist fødte jeg på ullevål, men kan ikke ta med meg vesla inn til oslo mens jeg venter på fødselen. Sist var jeg hod foreldrene mine i 2 uker og venta, siden de bor like ved ullevål. Ble skjemt bort etter noter :sjenert: Denne gangen blir det andre boller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fylte ikke ut noe skjema jeg :sjenert: Sendte rett og slett en mail til sykehuset. Skrev der opp termin ut i fra EL (som jeg vet når var siden jeg ble gravid med litt "hjelp"). Alternativt hadde jeg bare skrevet opp siste mens og hva du mener er termin etter denne, så kan de få regne ut.

Nå vet ikke jeg hvor i landet du befinner deg, eller hvor du skal søke, men jeg søkte Riksen, og der holdt det med en mail...

Søker man via legen og det skjemaet du nevner, så er det fullt, siden det da blir for sent. Riksen fylles opp tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såpass. Skjønner jeg trolig er litt seint ute når jeg leser her og ellers på nett. jeg har kjempelyst til å søke på ABC (Ullevål) men trodde jeg måtte vente til 1.kontroll og at helsekort for gravide måtte legges ved søknaden. Hvor finner jeg skjema og hvordan søker jeg på ABC? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: skogstrollet!

Syns det er så morsomt at det er så mange i denne terminklubben! Og fler ser det ut til at vi blir også :jepp:

Kjempekoselig å ha så mange man kan følge :klemmer:

Når det gjelder fødeplass har jeg iiiiingen peiling, her har jeg bare ett alternativ :fnise: Om ikke jeg føder på turen ut dit da! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frk Høne! Ja veldig koselig at det blir mage å følge her :jepp:

Miss Moneypenny: var du fornøyd med fødselstilbudet på Ullevål sist? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg søkte veldig sent på ullevål, uke 22 tror jeg. For jordmora sa at det ikke var nødvendig, men så fant jeg ut at det var det likevel! Så da sendte jeg de et brev og forklarte situasjonen, og fikk fødeplass :) Så det er ikke sikkert at du er for sent ute :)

Jeg følte meg veldig trygg under selve fødselen, men det pasienthotellet skulle jeg fint klart meg uten! Følte meg avskåret fra verden, og redd for hvordan jeg skulle klare meg når jeg kom hjem. Ble så avhengig av å ringe jordmødrene, og var bare inne på rommet i 4 dager. Da jeg kom ut følte jeg meg full da jeg kjente frisk luft :P

Men det er jo min egen skyld, jeg kunne jo ha lufta meg ;) Så selvom jeg ikke likte pasienthotellet får sikkert du en fin opplevelse fordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om flere som faktisk synes pasienthotellet er strålende, så det er sikkert litt personavhengig :jepp:

Ja det er det helt sikkert, også kommer det sikkert litt ann på omstendighetene ellers og. Jeg brakk halebenet under fødsel, så jeg kunne nesten ikke røre meg, jeg sov maks 3-4 timer iløpet av 4 døgn, så det kan nok hende at disse faktorene spilte inn også ;)

Men en positiv ting jeg kan si om ullevål er at jeg hadde verdens hyggeligste jordmor og barnepleier under fødselen, følte meg utrolig godt ivaretatt under fødselen :) Og det er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for vellykket UL og knøtt på over fem cm kvn84!!

Det er nok hormoner som skaper gråtetukter her ja:) Har ikke godt av for lite søvn!! Blir helt på felgen da:)

Men... Har noen av dere flergangsfødende kjent antydning til kiling i livmoren...? Jeg antar jeg innbiller meg ting, men flere ganger de siste par dagene har jeg plutselig følt at der var noe som prikket eller liksom rullet forsiktig:) Hehe, men syns det er litt for tidlig til å tro på da jeg bare er ti uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...