Gå til innhold

Thai-damer er søter enn norske damer


Gjest Frank

Anbefalte innlegg

Vel, du kan jo begynne med å lære deg å tolke en skriftlig norsk setning riktig. Da vil du skjønne at meningen med denne aktuelle setningen betød at vesteuropeiske likestillingsfikserte, egoistiske, overfladiske, kyniske feministberter har mye å lære av sine sørøstasiatiske MEDSØSTRE=KVINNER. (Skjønt, medsøstre er egentlig et altfor liberalt ord i denne sammenhengen, da disse jo ER virkelige kvinner i motsetning til hybridene man har å gjøre med her til lands...)

Men selvsagt, jeg forventet meg såvisst ikke annet fra KVINNEFRONTEN enn et ynkelig forsøk på å vri en enkel klar setning over i deres favør. Prøv noe nytt neste gang...

Såh... hva du kan lære av dine sørøstasiatiske MEDSØSTRE=KVINNER?

En hel del faktisk:

1: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å overta mannens rolle.

2: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å ta igjen for "alt det fæle" mannen har foretatt seg i tidligere årtusener.

3: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å prøve å overgå mannen på områder som både fysisk og mentalt har vært hans naturlige ansvarsområde i alle tider.

4: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å utlevere alle detaljer om mannen og hans prestasjoner på alle plan til syklubben og venninneflokken, for så å innhente "gode råd" om hvordan forandre ham slik at hun blir fornøyd.

5: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å SKAL ha gjennomslag for ALLE hennes ønsker og mål, når disse er av en art som kun utgjør gevinst for henne og ikke forholdet, verken på kort eller lang sikt.

6: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å forsøke å skape "balanse" og helst flertall i kvinnens favør i utroskaps og knulle-rundt-statistikken.

7: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om kvotering.

8: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å totalt kvitte seg med typisk kvinnelige egenskaper som empati, sympati og omsorg.

9: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å dumpe en potensiell kjæreste hvis ikke multiorgasmene er et faktum ved første samleie, og/eller penisstørrelsen er OVER normalen.

10: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om spottende, hovmodige, nedsettende uttalelser som at "vi vil helst være mannen foruten, og barn foretrekker vi å gå til sædbanken for å skaffe oss.

Og skulle det være fristende å la seg provosere, er det bare å remje og skrike ivei, det understreker i så fall bare at jeg har truffet et ømt punkt...

Jeg mener at likestilling er at man kan gjøre alt dette her om man vil. :) Og glad er jeg for det. Jeg gidder ikke late som jeg ikke kan noe bare fordi mannens sine følelser kan bli såre.

Nr 2,3 og 6 tyder på litt uemåpatiske personlighetstrekk :)

Og setningen din kan tolkes som at alle kvinner i vesten er kyniske osv og bør lære noe asiatiske kvinner.

eller at kvinner i vesten som er kyniske osv. kan lære noe av asiatiske medsøstre, altså kvinner i asia som er kynsike osv.

søster: kvinne sett i forhold til andre kvinner (som hun har noe til felles med)

Og kvotering er en nødvendighet en stund til, begge veier. Menn blir kvotert inn på dyrlegestudiet for å beholde noen menn der i det hele. Synest det er supert, ønsker en viss likefordeling mellom kjønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at likestilling er at man kan gjøre alt dette her om man vil. :) Og glad er jeg for det. Jeg gidder ikke late som jeg ikke kan noe bare fordi mannens sine følelser kan bli såre.

Nr 2,4 og 6 tyder på litt uemåpatiske personlighetstrekk :)

(...)

4 skulle det være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du kan jo begynne med å lære deg å tolke en skriftlig norsk setning riktig. Da vil du skjønne at meningen med denne aktuelle setningen betød at vesteuropeiske likestillingsfikserte, egoistiske, overfladiske, kyniske feministberter har mye å lære av sine sørøstasiatiske MEDSØSTRE=KVINNER. (Skjønt, medsøstre er egentlig et altfor liberalt ord i denne sammenhengen, da disse jo ER virkelige kvinner i motsetning til hybridene man har å gjøre med her til lands...)

Men selvsagt, jeg forventet meg såvisst ikke annet fra KVINNEFRONTEN enn et ynkelig forsøk på å vri en enkel klar setning over i deres favør. Prøv noe nytt neste gang...

Såh... hva du kan lære av dine sørøstasiatiske MEDSØSTRE=KVINNER?

En hel del faktisk:

1: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å overta mannens rolle.

2: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å ta igjen for "alt det fæle" mannen har foretatt seg i tidligere årtusener.

3: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å prøve å overgå mannen på områder som både fysisk og mentalt har vært hans naturlige ansvarsområde i alle tider.

4: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å utlevere alle detaljer om mannen og hans prestasjoner på alle plan til syklubben og venninneflokken, for så å innhente "gode råd" om hvordan forandre ham slik at hun blir fornøyd.

5: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å SKAL ha gjennomslag for ALLE hennes ønsker og mål, når disse er av en art som kun utgjør gevinst for henne og ikke forholdet, verken på kort eller lang sikt.

6: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å forsøke å skape "balanse" og helst flertall i kvinnens favør i utroskaps og knulle-rundt-statistikken.

7: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om kvotering.

8: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å totalt kvitte seg med typisk kvinnelige egenskaper som empati, sympati og omsorg.

9: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å dumpe en potensiell kjæreste hvis ikke multiorgasmene er et faktum ved første samleie, og/eller penisstørrelsen er OVER normalen.

10: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om spottende, hovmodige, nedsettende uttalelser som at "vi vil helst være mannen foruten, og barn foretrekker vi å gå til sædbanken for å skaffe oss.

Og skulle det være fristende å la seg provosere, er det bare å remje og skrike ivei, det understreker i så fall bare at jeg har truffet et ømt punkt...

Men kjære deg, alt dette er jo bare en beskrivelse av meg og mine venninner det, samt at vi er mye mer. Ingen av oss har sagt det som du skriver i punkt 10. Selv om vi godt kan klare oss uten en mann pga. egen økonomi, men vi velger likevel å ha våre menn fordi vi har det bra sammen.

Fant ingen ømme punkter her, ser bare at du har en generalisert holdning til likestilling her og hva du TROR alle norske kvinner mener med likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvotering = organisatorisk tiltak for å sikre representasjon av det ene kjønn for å motvirke tendensen til skjev kjønnsmessig rekruttering, f.eks. ved ansettelser, ved nominasjon til valg osv. Har hatt stor praktisk betydning for å øke kvinnelig representasjon i pol. forsamlinger i Norge.

Det er ikke nok å være eneste kvinnelige søker for å få en jobb i et yrke hvor det er mannsdominans, du må ha alle kvalifikasjoner i orden og være egnet til jobben. Du må ha en relevant utdanning og praksis, og hvis du kun trenger litt ekstra kursing for å gjøre det komplett så har du mulighet. En kvinne uten relevant utdanning og praksis vil ikke komme i betraktning engang, men det er det enkelte tror om kjønnskvotering. Det beste er uansett å komme i betraktning av en jobb uten at kjønn i hele tatt er tema, og dit kommer vi kanskje en dag. Og nå snakker jeg både om å få menn inn i kvinnedominerte yrker og omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron
Men kjære deg, alt dette er jo bare en beskrivelse av meg og mine venninner det, samt at vi er mye mer. Ingen av oss har sagt det som du skriver i punkt 10. Selv om vi godt kan klare oss uten en mann pga. egen økonomi, men vi velger likevel å ha våre menn fordi vi har det bra sammen.

Fant ingen ømme punkter her, ser bare at du har en generalisert holdning til likestilling her og hva du TROR alle norske kvinner mener med likestilling.

Jammen, da er vi jo sannelig enige da...

ER du og dine venninner alle punktene utenom pkt. 10, og du mener dere er representative for norske kvinner anno 2009, har jo du/dere bekreftet så godt som alle mine grunner til å fly sporenstreks rundt jordkloden for å finne meg livsledsager.

Og, de punktene var dessuten de jeg kom på i farta før jeg måtte avgårde et ærende, så det du legger i "samt at vi er mye mer" innebærer selvsagt de resterende punktene jeg kunne ramset opp.

Vel vel, skulle vært artig å få flere synspunkter fra andre kvinner her på KG rundt dine bekreftelser.

Er nesten så jeg håper jeg ikke har gått rett hjem hos altfor mange, for da ser det jammen svart ut for ola nord-MANN fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_C_*
Vel vel, skulle vært artig å få flere synspunkter fra andre kvinner her på KG rundt dine bekreftelser.

Er nesten så jeg håper jeg ikke har gått rett hjem hos altfor mange, for da ser det jammen svart ut for ola nord-MANN fremover...

Ut i fra det generelle inntrykket jeg har fått av norske kvinner traff den lista di midt i blinken. Jeg er så enig i at det er slik det som oftest er, og så uenig i at det er slik det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å overta mannens rolle.

Jeg liker å jobbe og jeg setter pris på at mannen tar sin del av husarbeidet. Gotme, forferdelige damen

2: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å ta igjen for "alt det fæle" mannen har foretatt seg i tidligere årtusener.

huh??? :klø: eksempler?

3: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å prøve å overgå mannen på områder som både fysisk og mentalt har vært hans naturlige ansvarsområde i alle tider.

Jeg gjør det jeg liker uten tanke for at dette kan såret et stakkars lite mannlig ego. Heldigvis er de menn jeg kjenner sikre nok på seg selv til at dette ikke ødelegger dem. gotme :ler:

4: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å utlevere alle detaljer om mannen og hans prestasjoner på alle plan til syklubben og venninneflokken, for så å innhente "gode råd" om hvordan forandre ham slik at hun blir fornøyd.

Synest ikke noe om å utlevere partner til andre, men hva har det med likestilling å gjøre?

5: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å SKAL ha gjennomslag for ALLE hennes ønsker og mål, når disse er av en art som kun utgjør gevinst for henne og ikke forholdet, verken på kort eller lang sikt.

Jeg vil gjerne ha gjennomslag for mine ønsker og mål, jeg ønsker også at min kjære oppnår sine. Selv om det gir gevinst for ham eller meg og ikke spesifikkt for forholdet. Gotme igjen gitt

6: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å forsøke å skape "balanse" og helst flertall i kvinnens favør i utroskaps og knulle-rundt-statistikken.

Hvorfor har menn mer rett på å knulle rundt en kvinner, og hvem har lyst å vinne her? Dersom min partner ønsker å rette opp i sakene og øke tallene i mannens favør er det over og ut her i alle fall

7: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om kvotering.

Kvotering er fremdeles viktig for likestilling mener jeg.

8: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å totalt kvitte seg med typisk kvinnelige egenskaper som empati, sympati og omsorg.

Dette er personlige egenskaper. Ikke kvinnelige eller mannlige. Dersom du synest dette er viktig hos en partner er det greit nok, men det at alle kvinner skal tilpasse seg dine preferanser er for meg noe sært

9: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å dumpe en potensiell kjæreste hvis ikke multiorgasmene er et faktum ved første samleie, og/eller penisstørrelsen er OVER normalen.

jeg gidder ikke å date noen videre dersom den sexuelle kjemien ikke stemmer. Men hva dette har med monsterpikker og multiorgasmer å gjøre, noen som har ett sårt punkt her?

10: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om spottende, hovmodige, nedsettende uttalelser som at "vi vil helst være mannen foruten, og barn foretrekker vi å gå til sædbanken for å skaffe oss.

Denne skjønner jeg heller ikke, men er glad for at man er uavhengig av mannen og kan velge å være sammen med noen fordi man liker det og ikke fordi man er avhengig økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, da er vi jo sannelig enige da...

ER du og dine venninner alle punktene utenom pkt. 10, og du mener dere er representative for norske kvinner anno 2009, har jo du/dere bekreftet så godt som alle mine grunner til å fly sporenstreks rundt jordkloden for å finne meg livsledsager.

Og, de punktene var dessuten de jeg kom på i farta før jeg måtte avgårde et ærende, så det du legger i "samt at vi er mye mer" innebærer selvsagt de resterende punktene jeg kunne ramset opp.

Vel vel, skulle vært artig å få flere synspunkter fra andre kvinner her på KG rundt dine bekreftelser.

Er nesten så jeg håper jeg ikke har gått rett hjem hos altfor mange, for da ser det jammen svart ut for ola nord-MANN fremover...

Mulig du har misforstått, enten med vilje eller ikke.... det som jeg mente er at jeg og mine venninner faktisk har forstått det som du mener ikke er likestilling. At det ikke er likestilling å.....

Så du tolker det jeg sier absolutt motsatt... men be my guest, hovedsaken er at vi alle finner en livspartner som vi blir glad i og ønsker å leve med uansett hvor i verden denne livspartneren måtte befinne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norsk mann
Ut i fra det generelle inntrykket jeg har fått av norske kvinner traff den lista di midt i blinken. Jeg er så enig i at det er slik det som oftest er, og så uenig i at det er slik det skal være.

jeg skjønner ikke hvor dere finner alle de norske kvinnene som er så fæle jeg... Jeg skal i hvert fall ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du kan jo begynne med å lære deg å tolke en skriftlig norsk setning riktig. Da vil du skjønne at meningen med denne aktuelle setningen betød at vesteuropeiske likestillingsfikserte, egoistiske, overfladiske, kyniske feministberter har mye å lære av sine sørøstasiatiske MEDSØSTRE=KVINNER. (Skjønt, medsøstre er egentlig et altfor liberalt ord i denne sammenhengen, da disse jo ER virkelige kvinner i motsetning til hybridene man har å gjøre med her til lands...)

Men selvsagt, jeg forventet meg såvisst ikke annet fra KVINNEFRONTEN enn et ynkelig forsøk på å vri en enkel klar setning over i deres favør. Prøv noe nytt neste gang...

Såh... hva du kan lære av dine sørøstasiatiske MEDSØSTRE=KVINNER?

En hel del faktisk:

1: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å overta mannens rolle.

Jeg har ikke overtatt mannens rolle, men jeg har fått lov til å komme inn på hans arena og dele oppgavene med han.

2: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å ta igjen for "alt det fæle" mannen har foretatt seg i tidligere årtusener.

Hvem gjør det? At vi de siste 30 årene har fått mange av de samme rettighetene som mennene hadde tidligere betyr ikke at vi straffer mannen, men at man nå har samme muligheter og rettigheter.

3: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å prøve å overgå mannen på områder som både fysisk og mentalt har vært hans naturlige ansvarsområde i alle tider.

Å, prøver vi å overgå, på noen områder kan min mann overgå meg på det som liksom skal være kvinnens ansvarsområde, på andre måter overgår jeg han på det som liksom var mannens ansvarsområde, men totalt sett utfyller vi hverandre og det er ingen kamp om å overgå hverandre.

4: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å utlevere alle detaljer om mannen og hans prestasjoner på alle plan til syklubben og venninneflokken, for så å innhente "gode råd" om hvordan forandre ham slik at hun blir fornøyd.

Vi snakker om mann og barn, samt mange andre ting, men ikke for å utlevere noen. Og vi innhenter også råd for å bli bedre selv.

5: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å SKAL ha gjennomslag for ALLE hennes ønsker og mål, når disse er av en art som kun utgjør gevinst for henne og ikke forholdet, verken på kort eller lang sikt.

Hos oss får både mannen og jeg noen av våre egne ønsker oppfylt selv om det bare er en av oss det gir gevinst for, for hans hobby er hans hobby og gir meg ingenting men det er noe han har glede av og da må han få lov til å drive på med det. Men ellers jobber vi for forholdet, sammen.

6: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å forsøke å skape "balanse" og helst flertall i kvinnens favør i utroskaps og knulle-rundt-statistikken.

Jeg er verken utro eller har knullet særlig rundt, og det gjør ikke mine venninner heller og ikke mennene våre. Det er en uting å være utro, uansett hvilket kjønn som er utro.

7: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om kvotering.

Kvotering må noen gang til, enten det er menn som kvoteres inn på studier hvor det er en dominans av kvinner, eller det er kvinner som kvoteres inn der det er dominans av menn. Uansett må man ha de kvalifikasjoner som kreves for å bli kvotert inn, det holder ikke å kun være kvinne eller mann.

8: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å totalt kvitte seg med typisk kvinnelige egenskaper som empati, sympati og omsorg.

Og det har jeg da heller ikke gjort, og kjenner ikke noen som har gjort det heller. Og så er det fint at det nå er lov for mannen å inneha de samme egenskapene.

9: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å dumpe en potensiell kjæreste hvis ikke multiorgasmene er et faktum ved første samleie, og/eller penisstørrelsen er OVER normalen.

At sexlivet fungerer er viktig i et forhold, men det finner man som regel ut veldig fort og for noen kan penisstørrelsen være avgjørende. Jeg har blitt dumpet selv pga. sexlivet, vi hadde ikke de samme preferanser. Det viktige er at man skal kunne snakke med hverandre om det som ikke fungerer for å prøve å forbedre seksuallivet, det gjelder begge veier (for både hun og han). For det som fungerte med en kjæreste trenger ikke fungere med den neste.

10: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om spottende, hovmodige, nedsettende uttalelser som at "vi vil helst være mannen foruten, og barn foretrekker vi å gå til sædbanken for å skaffe oss.

Jeg er ikke spottende eller hovmodig fordi om jeg vet at jeg kan klare meg uten en mann, for det vet jeg at jeg kan økonomisk. Men du verden så glad jeg er for å ha en mann i livet mitt, og at den mannen er akkurat han som jeg er gift med.

Barn foretrekker jeg å få med en mann jeg er glad i.

Og skulle det være fristende å la seg provosere, er det bare å remje og skrike ivei, det understreker i så fall bare at jeg har truffet et ømt punkt...

Så fortsatt ingen ømme punkt her. Men kanskje du forstår bedre hva jeg mener nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron
Mulig du har misforstått, enten med vilje eller ikke.... det som jeg mente er at jeg og mine venninner faktisk har forstått det som du mener ikke er likestilling. At det ikke er likestilling å.....

Så du tolker det jeg sier absolutt motsatt... men be my guest, hovedsaken er at vi alle finner en livspartner som vi blir glad i og ønsker å leve med uansett hvor i verden denne livspartneren måtte befinne seg.

Øhh... visst har jeg misforstått. Var ekstremt stressa i går, og rakk bare såvidt innom etter jobb før jeg skulle avgårde igjen.

Jeg ser selvsagt nå at du ikke befinner deg blant de ekstreme tilfellene av feminister.

Beklager... :fred::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_jen_*

thailandske folk er de snilleste folk jeg har møt

så fantastiske. jeg tenker på selv å gifte med med en thailands man.

hen er så herlig.

hva er farlig når man forelsker seg???

alt er ikke bare opspinn det fins faktisk folk som forelsker seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest Lei Norske damer....

Mye artig å lese her må jeg si. Ikke minst utrolig mye idiotiske fordommer fra Norske damer. Forelsket meg selv i en thai dame på ferie. Det var på ingen måte planlagt. Hun har heller ikke tatt meg for pengene, da hun har en meget god jobb hjemme i Thailand og klarer seg meget bra. Har heller INGEN problemer med å få meg en flott dame her i Norge. Men etter at Thai dama kom hit på ferie er jeg bare ennå mer overbevist om at jeg aldri skal være sammen med en Norsk dame mer. Uansett hvordan det skulle gå med meg og min nye dame i fremtiden. Thai damer er rett og slett mye mer behagelig å være sammen med. Gjelder forsåvidt thaier av begge kjønn, men i og med at jeg ikke er bi seksuell så har jeg bare erfaring med thai menn som kompiser. Ett mer behagelig folkeslag skal man lete lenge etter. Og får det kommer en storm av innlegg fra Norske damer med "bein i nesa". Jeg ser helt grei ut, har ok jobb/inntekt. har ikke liten pi**, ikke dårlig selvtillit, og går ellers for å være en ok fyr blant mine venner av begge kjønn. Har forsåvidt også bare fått positive reaksjoner av venner av begge kjønn. Og utrolig mange kommentarer ang. hvor koselig, søt, hyggelig osv. min nye kjæreste er. Har aldriv vært så forelsket i en dame fra Norge før, og heller aldri hatt det så bra sammen med en kvinne i hele mitt liv. Forklaringen er kanskje ikke bare at hun er Thai, men at jeg rett og slett har truffet den store kjærligheten. Så får de som vil heller velte seg i fordommer. Noe som egentlig bare vitner om uvitenhet/mangel på intelligens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jente_*

Hvis kvinneguiden er representativ for alle norske kvinner- da skjønner jeg at menn ikke vil ha dem.

Maken til klaging over menn her på forumet- er jo verre enn OTTAR alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lei Norske damer...., men ikke a

Til: Gjest_Jente_*

Syns jeg var meget godt sagt. Virker som en gjeng bittre kjerringer som er misfornøyd med livet og menn generelt....

Det finnes selvfølgelig masse flotte norske damer også, men de holder nok ikke til her på forumet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest undraren
Hvis kvinneguiden er representativ for alle norske kvinner- da skjønner jeg at menn ikke vil ha dem.

Maken til klaging over menn her på forumet- er jo verre enn OTTAR alle sammen!

For det er jo ikke et eneste mannfolk som klager på damer her inne? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lei Norske damer
Men likevel henger dere her inne?

Nei absolutt ikke! Havnet her ved en tilfeldighet når jeg søkte på et eller annet med Thai for Darling. ENESTE grunnen til at jeg stakk innom nå var for å se om det var flere svar fra Norske bittre og grinete kjerringer, og det var det jo. Vær snille mot deres menn, det er tross alt jul ;) Fortsatt GOD JUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...