Gå til innhold

Thai-damer er søter enn norske damer


Gjest Frank

Anbefalte innlegg

Tydelig at mange i denne tråden tror utseende er det ENESTE som betyr noe i valg av partner... Hvis et par har valgt hverandre til tross for at de er på forskjellig sted på skjønnhetsskalaen MÅ det jo ha skjedd en alvorlig feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lar meg ikke provosere over at enkelte menn finner asiatiske damer søtere enn norske. Det handler om preferanser og hva den enkelte tiltrekkes mot.

Jeg vet at norske kvinner oppfattes som eksotiske av menn fra f.eks latin-amerika,italia,spania og at norske menn synes kvinner fra disse landene er eksotiske. Det er helt naturlig.

Så har vi heldigvis norske menn som foretrekker norske kvinner,etnisk norske eller ikke. Ikke alle synes kulturforskjeller er en bra ting.

Jeg har sett flotte asiatiske kvinner,men jeg synes personlig at norske kvinner ser bedre ut når de kommer litt opp i årene enn det asiatiske kvinner gjør. Min personlige mening.

På landet i thailand var det mange flotte unge kvinner,mens de litt eldre kvinnene var enten trill runde eller så mye eldre ut enn alderen deres tilsa.

De menn som konsekvent foretrekker en asiatisk dame har vel ikke noe problem med å skaffe seg en asiat heller. Bra for de. For meg har det ingen betydning. Jeg har hatt utenlandske partnere i fleng,fra alle verdensdeler og har endt opp med en norsk mann fra samme by. Jeg synes han er eksotisk nok. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg ikke provosere over at enkelte menn finner asiatiske damer søtere enn norske. Det handler om preferanser og hva den enkelte tiltrekkes mot.

Jeg vet at norske kvinner oppfattes som eksotiske av menn fra f.eks latin-amerika,italia,spania og at norske menn synes kvinner fra disse landene er eksotiske. Det er helt naturlig.

Så har vi heldigvis norske menn som foretrekker norske kvinner,etnisk norske eller ikke. Ikke alle synes kulturforskjeller er en bra ting.

jepp, kloke ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

enig penig med alle fjalle mann, men unnskyld! at jeg spør. unnskyld at jeg er så ærlig..... ...men her må man gå hardt til verks! dere tar grundig feil alle fjalle tralle mann. lite kreativt. ikke en gang kreativ legitimasjon?

jajaja, god jul da, fjøsnisser som vi er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig penig med alle fjalle mann, men unnskyld! at jeg spør. unnskyld at jeg er så ærlig..... ...men her må man gå hardt til verks! dere tar grundig feil alle fjalle tralle mann. lite kreativt. ikke en gang kreativ legitimasjon?

jajaja, god jul da, fjøsnisser som vi er!

.........................................................................................................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner til flere menn med thaidamer som ikke kan det døtt engelsk, og heller ikke norsk. Jeg kan ikke begripe hvordan noen kan kommunisere uten et felles språk.

Ifølge disse norske mennene har jeg en for fri tankegang, jeg er uavhengig, og jeg er sterk- noe de ikke vil ha. De vil ha en som er servil, som er avhengige av dem og som er svake- fordi da kan de kontrolleres.

Har hørt av noen andre thaidamer at hvorfor er ikke norske kvinner husmødre- hvorfor gjør ikke de ALT for mann og barn?

Endret av Pascale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske damer all the way. Thaidamer ser ikke ut, er korte, stikker ved første sjanse, er kun ute etter penger, er dominerende, og har sannsynligvis vært prostituert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske damer all the way. Thaidamer ser ikke ut, er korte, stikker ved første sjanse, er kun ute etter penger, er dominerende, og har sannsynligvis vært prostituert.

Er det mulig? :roll:

Det finnes dessverre folk som er så fordomsfulle og snevre i tankegangen at de burde være kvalifisert for profesjonell hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg er selv halvt asiatisk. Men jeg syns det er litt ubehagelig at så mange norske menn blir sammen med Thai damer. Hvorfor blir ikke noen norske damer sammen med Thai menn?

Uansett så tror jeg ikke at et forhold hvor kommunikasjonen er for dårlig ikke kan fungere så bra mentalt, siden det er noe jeg verdsetter i hvertfall.

Har observert noen norske menn med Thai damer, og forholdene ser veldige primitive ut. At de tar til takke med den type "trygghet" i form av økonomisk trygghet og enkel kjærlighet. Kanskje det finnes noe mer under overflaten, men det jeg nevner her er kun min oppfattelse fra utsiden.

Selvfølgelig kan man tilfeldigvis dra til Thailand og tilfeldigvis forelske seg i en Thai dame, men har litt mindre respekt for norske menn som drar til Thailand FOR å finne en Thai-kone. Det blir mer som å dra til et land for å importere et eller annet mer sjeldent.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og helt ærlig når jeg ser en gammel norsk gubbe med en liten fin thai berte på 18 år så er det noe som ikke stemmer..Men hadde jeg slitt med å finne meg dame i Norge, hadde jeg sikkert gjort det samme...Bortsett fra at jeg ler litt når jeg ser et thai-norsk par så er det helt greit for meg..Bedre at de får barn med noen istedetfor ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg syns det er litt ubehagelig at så mange norske menn blir sammen med Thai damer.

Hvorfor?

Hvorfor blir ikke noen norske damer sammen med Thai menn?

Å hva for deg til å tro at de ikke blir det?

Har observert noen norske menn med Thai damer, og forholdene ser veldige primitive ut.

Vennligst forklar.

Selvfølgelig kan man tilfeldigvis dra til Thailand og tilfeldigvis forelske seg i en Thai dame, men har litt mindre respekt for norske menn som drar til Thailand FOR å finne en Thai-kone.

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og småhumrer litt her nå... ;)

Thailandske damer er søtere enn norske damer? Vel, beauty is in the eye of the beholder, og jeg tror ikke jeg tar noen stor statistisk risiko når jeg sier at både Norge og Thailand har sin mengde skjønnheter og burugler.

Uansett. Jeg kjenner mange par, gjennom skolen mine barn går på, der de har thailandsk/filippinsk mor og norsk far. Jeg kjenner dem ikke godt, så det kunne ikke ramle meg inn å begynne og spørre og grave om deres private forhold, men det jeg ser, er damer som for det første jobber, for det annet virker ganske lykkelige, og for det tredje har en god slump venner fra eget land men også finner seg til rette blant norskinger.

Jeg kjenner også til et par tilfeller der mannen er en helt håpløs fyr som antagelig aldri ville fått seg dame her hjemme. Det ene forholdet virker bra (dvs, de virker lykkelige), det andre er mer tvilsomt. Igjen, dette er sett utenifra. Hvem vet hvordan de egentlig har det.

En annen bekjent av meg er gift med en japansk dame, de møtte hverandre på jobb og han har aldri vært i Thailand. Han finner det meget ubehagelig med alle de blikkene som sier "se der ja, han har kjøpt kona si".

Jeg selv er gift med en kineser (som har bodd i Norge hele sitt liv). Så det KAN gå andre veien også. Min kineser var gift med en kvinnelig kineser før meg. Kanskje hun var søtere, men hun var ikke til å være i hus med, og da blir jo øyenfargen relativt irrelevant, eller hva? Det som er virkelig morsomt her, er at da min mann ble sammen med meg, så sprakk han først nyheten til sine to beste venner (en norsk, en vietnamesisk). Den vietnamesiske kompisen er litt av en hunk- høy, kjekk, godt betalt i en "norsk" jobb (samme som min mann, for øvrig) og gift med en norsk dame.

Hans reaksjon:

"Har du fått deg dame allerede? Norsk, eller? Så bra for deg. Mye bedre å være sammen med norske damer, da slipper du alt det maset med tradisjon og familie, status og penger, som asiatiske damer henger seg så opp i. Og så tjener de penger selv, de har jobb og interesser og så kan de snakke om annet enn sladder og hvem sin mann som tjener best. Well done!".

... så sånn kan det også være.

Jeg har ikke noe poeng ved dette, annet enn at det finnes utallige variasjoner.

Og PS. Vær snill med den dama/gubben du har! Det lønner seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kranglevoren i dag Embla :ler:

Jeg VIL da ikke gå rundt å tro noe som helts, men det virket slik utfra det du skrv. Er helt enig med utdypingen her om at det er mye mer enn kommunikasjon - men JEG kunne aldri forelsket meg dyp og engang vurdert å dele livet mitt med en mann jeg IKKE KUNNE snakke med!

Jenta jeg snakker om har ikke lært engelsk fordi hun er fra en bitteliten landsby inne i landet og en lutfattig familie... Jeg har da selvfølgelig truffet Thai-jenter før som kan det og da blirt det annerledes - men uansett er det vel ofte et økonomisk spørsmål... ?

Jeg kjenner denne mannen godt - han er i nær familie med meg og jeg syns det er trist å se på dette. Han klarer ikke å oppføre seg på en måte somer akeptabel for å være sammen med en norsk kvinne og han er ekstremt overvektig - derfor "kjøper" han seg ei Thailands jente... Det er godt mulig jeg er intolerant, men jeg syns det bare blir kvalmt og leit...

Suz :(

Hvis han har det godt, så kan du bli så kvalm som du vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_gjest_*
Hvorfor?

Å hva for deg til å tro at de ikke blir det?

Vennligst forklar.

Hvorfor?

Fordi jeg føler at det er litt "creepy" å se unge Thai damer som også i tillegg ser mye yngre ut enn de er, med eldre menn som kunne vært min bestefar. Unnskyld at jeg sier det men det ser nesten litt pedofilt ut! Og pga de andre tingene jeg nevnte. De ser ikke likeverdige ut i det hele tatt! Ubalanse....

Det er ikke en "typisk" stereotype det med Thai menn med Norske damer. Kan ikke huske å ha sett akkurat det heller nei, men Thai damer og eldre Norske menn kryr det av.

Primitive forhold fordi de ikke har et skikkelig språk å kommunisere på, både mennene og Thai damene snakker gebrokkent engelsk og sikkert ingen av de sitt morsmål. Det må jo være skikkelig frustrerende for begge parter!

Men for all del, velger man det så er det ens eget problem. Men siden dette er en skråblikk + generaliseringsforum så er det vel lov å lufte sine ubevisste fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Går bort til vinduet*

*Åpner vinduet og trekker pusten dypt, før jeg roper*.

"JEG HATER FORDOMMER!!!"

:spy:

Oops, tror jeg traff noen som gikk der nede.

"Sorry!, ble bare kvalm av noe jeg leste!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOEN norske damer er ute etter en mann med mye penger og fint hus, noen som kan forsørge de så de slipper og jobbe selv.

NOEN thai damer er ute etter et bedre liv og er for og oppnå det villige til og selge sjela si omtrent.

NOEN norske menn er rike og driter i om dama bare er ute etter penger, suger hu når han vil og er pen og vise frem så er det greit.

NOEN norske menn drar til utlandet for og få noe ungt og pent og de driter i hva hun føler for de.

mens noen menn synes faktisk asiatiske damer er det peneste som vandrer på denne kloden, så hvorfor ta alle under en kamm? jeg fordømmer ikke alle norske damer selv om noen er ute etter en rik kar til og forsørge seg!

så hvorfor skal enkelte her fordømme alle med thai damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...