Wunderbarbara Skrevet 2. mai 2009 #261 Del Skrevet 2. mai 2009 Er det mulig! Maken til verre oppgulp er det lenge siden jeg har lest. Hvor i alle dager får folk det fra at asiatiske kvinner ikke har egne meninger eller vilje? Hva er det for noe tullprat? Og er hele Asia en underkastet verdensdel? Nå må du rulle inn! Du, og andre burde kanskje sette dere litt inn i andre kulturer og tradisjoner før dere opphøyer den norske/vestlige til å være den eneste riktige. Thaidamer setter familie foran alt annet, om det innebærer at de velger å bli hjemme for å ta vare på hus og barn så skal de vel ikke sees ned på av den grunn! Å ha andre ambisjoner enn en karriere hvor man tjener mye penger er vel ikke galt? Min kone (som er thai forresten) sier hun heller vil leve et rikt liv uten penger, men med familien, enn et fattig liv med penger, men uten familien. Jeg ser at innlegget mitt kan misforstås. Jeg mener ikke at asiatiste damer ikke har egne meninger osv., jeg sier at mange norske menn ikke tror at de har det. Så da er det jo mannen det er noe galt med, ikke den asiatiske dama. Jeg har vært borti flere som har hentet seg kone fra Asia. De sier alle det samme, de vil bare ha ei som er enkel å ha med å gjøre, ei som står på kjøkkenet og ei som holder orden hjemme, og gir ham et par barn. Et par av dem har til og med sagt at de synes norske kvinner er kravstore og vanskelige som ikke lenger har mannens ve og vel øverst på lista si. De liker oss rett og slett ikke, og tror at ved å hente seg en asiatisk dame skal de også hente seg en god gammeldags 50-tallskone. Du nekter vel ikke på at mange av de som henter seg kone i Asia, er de som rett og slett ikke klarer å ordne seg dame i Norge? Evt. er bitter fordi vi ikke drømmer om å bli noens husmødre? Der jeg bodde før var det hvertfall utelukkende bygdeoriginaler og andre raringer som hentet seg kone på denne måten. Som jeg også skrev i innlegget mitt, så er det mange av disse damene som skiller seg etter de obligatoriske årene som gift for å få statsborgerskap. Fordi mange av dem ser på disse mennene som inngangsbilletten hit, ikke fordi det er ekte kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 2. mai 2009 #262 Del Skrevet 2. mai 2009 Thai-damer er nok en nødløsniing for mange menn, liksom siste utvei for å få seg dame. Dette vil de selvsagt ikke innrømme selv. Så det du sier at hvis menn får valget mellom en smellvakker thai-dame og en norsk dame som er sur og feit, så skal de velge Øgla kun fordi hun er norsk? Heller en BRA dame fra f.eks. Russland enn en søplete fra Norge. (sier ikke at norske damer generelt er søppel, men at jeg heller vil ha noe fra øverste hylle i Russland enn en som er midt på treet og norsk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 2. mai 2009 #263 Del Skrevet 2. mai 2009 Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg tar høyde for at noen har svart det samme som meg: Problemet er ikke at norske kvinner er sjalu eller misunnelige. De mannfolkene som må bestille seg thaidamer er som regel totalt uinteressante for norske kvinner. Grunnen til at menn i det hele tatt drar til Thailand/Filippinene/etc. for å finne seg kone er fordi de ikke evner å finne seg en bra norsk dame. De bor som regel i utkant-Norge og/eller er einstøinger, og har dermed enten geografiske eller sosiale begrensninger på sjekkemarkedet. Grunnen til at vi norske kvinner kanskje ser skjevt på konene fra Asia er ikke misunnelse, men irritasjon over at mange års kvinnekamp er bortkastet når det er så enkelt å bare hente seg en slave med vagina fra en mer underkastet verdensdel. Hvis menn ikke vil ha kvinner med egne meninger, egen vilje og større ambisjoner enn å rydde kjøkkenet før mannen kommer hjem, vel, så synes "vi norske kvinner" at det er som å sette likestillingen 50 år tilbake. Og det liker vi ikke, for vi mener at menn burde være menn nok til å like kvinner med større mål enn som så. Dessuten så synes vi kanskje at de mennene som kjøper seg kone fra Østen burde forstå at kvinnene ikke kommer hit fordi de er dypt forelsket i disse mennene, men fordi de mener de vil få et bedre liv her. Og de skiller seg ofte når de obligatoriske årene som gift for å få statsborgerskap er overstått. De er ikke dumme nemlig. De liker late, usjarmerende og asosiale (og ofte voldelige) menn like mye som vi norske kvinner gjør det. Nemlig ikke i det hele tatt. De norske mennene er ofte bare naive og kåte gratisbilletter til et liv i Norge. *Vrir seg i latterkramper over de håpløse fordommene og udokumenterte påstandene enkelte kvinner klarer å lire av seg i dette forumet* Selvfølelig drar vellykkede, flotte menn til utlandet for hente en dame som ikke er urimelig/feminist fremfor å ha en aggressiv, konfliktorientert norsk dame som tror det er rett og rimelig å konstruere regneark på PCen med oversikt over hvem som har vasket gulvet hvor ofte, for så å ta ut skilsmisse hvis balansen ikke er dønn 50/50 til enhver tid. Damer som tar det som en selvfølge å ta hovedansvaret for kvinnfolkarbeidet er gode koneemner, på samme måte som menn som tar hovedansvaret for mannfolkarbeidet er skikkelige mannfolk. Den dagen jeg henter meg en 25 år gammel kone fra øst-Europa skal jeg insistere på at hun beholder en kraftig aksent etter å ha lært seg flytende norsk, slik at jeg demonstrativt kan gjøre det klart for alle feminister vi møter at kona mi er russisk. Dere har jo null rett til å kreve at vi menn skal støtte opp under idiotprosjekter som feminisme og retten-til-å-være-snørrhoven-selv-med-strekkmerker-på-en-meter-over-vommen prosjektet (inspirert av norske jenter på 1,60cm med 100kg kroppsvekt og en lang liste over krav til eventuelle beilere *YUCK*). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #264 Del Skrevet 2. mai 2009 *Vrir seg i latterkramper over de håpløse fordommene og udokumenterte påstandene enkelte kvinner klarer å lire av seg i dette forumet* Selvfølelig drar vellykkede, flotte menn til utlandet for hente en dame som ikke er urimelig/feminist fremfor å ha en aggressiv, konfliktorientert norsk dame som tror det er rett og rimelig å konstruere regneark på PCen med oversikt over hvem som har vasket gulvet hvor ofte, for så å ta ut skilsmisse hvis balansen ikke er dønn 50/50 til enhver tid. Damer som tar det som en selvfølge å ta hovedansvaret for kvinnfolkarbeidet er gode koneemner, på samme måte som menn som tar hovedansvaret for mannfolkarbeidet er skikkelige mannfolk. Den dagen jeg henter meg en 25 år gammel kone fra øst-Europa skal jeg insistere på at hun beholder en kraftig aksent etter å ha lært seg flytende norsk, slik at jeg demonstrativt kan gjøre det klart for alle feminister vi møter at kona mi er russisk. Dere har jo null rett til å kreve at vi menn skal støtte opp under idiotprosjekter som feminisme og retten-til-å-være-snørrhoven-selv-med-strekkmerker-på-en-meter-over-vommen prosjektet (inspirert av norske jenter på 1,60cm med 100kg kroppsvekt og en lang liste over krav til eventuelle beilere *YUCK*). OKI...apropo generalisering.... Skjønner at man kan møte den store kjærligheten i et annet land, har ingen problemer med å forstå det. Men...enkelte menn betaler penger til et byrå, som igjen sender bilde av flere potensielle "koneemner" som disse igjen reiser ned for å vurdere med egene øyne. (det gikk en dokumentar på tv) Menn som har høye kriterier for hvem de skal ta med seg hjem, og jentene blir vurdert nøye. Etter noen dager så har mannen kanskje møtt den "rette". Og etter noen mnd. så kan hun reise til norge ( etter et haste bryllup hos en fogd i hennes hjemland). Det er helt greit at han føler at det er en gnist der, men jeg betviler sterkt at de jentene som blir plukket ut på den måten føler seg særlig mye verdt. De kan ikke engang komunisere skikkelig med hverandre, og det meste foregår på høflighets fraser, smil og latter. Så kommer hverdagen her i norge. Mannen jobber, og hun går hjemme og steller for familien. Og, ja..kanskje hun er fornøyd, men disse mennene må pokker meg ta litt ansvar for sin kones lykke og velbefinnende. Jeg har en nabo som har fått barn med sin thailandske kone, hun er kjempe vakker. Han ser ut som noe kun en mor kan være glad i.. Den stakkars jenta jobber seg halvt ihjel, og er bestandig hjemme...Det kan jo ikke være lykken for henne akkurat. Jeg har snakket mye med henne og hun savner familien sin enormt mye, men hun får ikke ringe hjem mere en en gang i mnd fordi det er for dyrt. Hun får heller ikke jobbe. Hun har tre venninner som også bor i Oslo området, men alle har blitt berøvet sin frihet som "takknemlighet" for at de er så heldige å få være gift med denne mannen. Og hvis de sier imot mannen så har hun fått beskjed om at hun blir satt på gaten (uten penger selvfølgelig) Jeg har tilbudt meg å hjelpe jenta, og hun har fått ringe til familien hos meg. Men mere får jeg ikke gjort.. Ikke alle har det sånn, men vi må ikke glemme de som opplever dette i sitt nye land. Og at norske jenter har egene meninger skal dere menn være glad for..det er en av de fordelene som følger med et fritt demokrati og menneskerettigheter. Så hent koner fra hvor dere vil, men for pokker, vis de respekt. Menn har ikke større verdi og større rett til å leve ut sine drømmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wunderbarbara Skrevet 2. mai 2009 #265 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) *Vrir seg i latterkramper over de håpløse fordommene og udokumenterte påstandene enkelte kvinner klarer å lire av seg i dette forumet* Selvfølelig drar vellykkede, flotte menn til utlandet for hente en dame som ikke er urimelig/feminist fremfor å ha en aggressiv, konfliktorientert norsk dame som tror det er rett og rimelig å konstruere regneark på PCen med oversikt over hvem som har vasket gulvet hvor ofte, for så å ta ut skilsmisse hvis balansen ikke er dønn 50/50 til enhver tid. Damer som tar det som en selvfølge å ta hovedansvaret for kvinnfolkarbeidet er gode koneemner, på samme måte som menn som tar hovedansvaret for mannfolkarbeidet er skikkelige mannfolk. Den dagen jeg henter meg en 25 år gammel kone fra øst-Europa skal jeg insistere på at hun beholder en kraftig aksent etter å ha lært seg flytende norsk, slik at jeg demonstrativt kan gjøre det klart for alle feminister vi møter at kona mi er russisk. Dere har jo null rett til å kreve at vi menn skal støtte opp under idiotprosjekter som feminisme og retten-til-å-være-snørrhoven-selv-med-strekkmerker-på-en-meter-over-vommen prosjektet (inspirert av norske jenter på 1,60cm med 100kg kroppsvekt og en lang liste over krav til eventuelle beilere *YUCK*). Hehe, "Konservativ Mann" imponerer stadig med sine innlegg. Du understreket nettopp alle poengene mine, takk for det Du vrir deg i latterkrampe av fordommer og udokumenterte påstander? Hva er da dine karakteristikker av norske kvinner? Tviler sterkt på at ditt gammeldagse oppgulp er veldokumentert. Endret 2. mai 2009 av Wunderbarbara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 2. mai 2009 #266 Del Skrevet 2. mai 2009 Hehe, "Konservativ Mann" imponerer stadig med sine innlegg. Du understreket nettopp alle poengene mine, takk for det Du vrir deg i latterkrampe av fordommer og udokumenterte påstander? Hva er da dine karakteristikker av norske kvinner? Tviler sterkt på at ditt gammeldagse oppgulp er veldokumentert. Min karakteristikk av norske kvinner er i (meget) stor grad bygget på egne erfaringer og det innrømmer jeg med glede. En påstand som går på at utenlandske damer som gifter seg med norske menn for så å skille seg så fort de får statsborgerskap, er imidlertid en faktapåstand som må dokumenteres for å bli tatt på alvor (i motsetning til mine subjektive erfaringer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 2. mai 2009 #267 Del Skrevet 2. mai 2009 OKI...apropo generalisering.... Skjønner at man kan møte den store kjærligheten i et annet land, har ingen problemer med å forstå det. Men...enkelte menn betaler penger til et byrå, som igjen sender bilde av flere potensielle "koneemner" som disse igjen reiser ned for å vurdere med egene øyne. (det gikk en dokumentar på tv) Menn som har høye kriterier for hvem de skal ta med seg hjem, og jentene blir vurdert nøye. Etter noen dager så har mannen kanskje møtt den "rette". Og etter noen mnd. så kan hun reise til norge ( etter et haste bryllup hos en fogd i hennes hjemland). Det er helt greit at han føler at det er en gnist der, men jeg betviler sterkt at de jentene som blir plukket ut på den måten føler seg særlig mye verdt. De kan ikke engang komunisere skikkelig med hverandre, og det meste foregår på høflighets fraser, smil og latter. Så kommer hverdagen her i norge. Mannen jobber, og hun går hjemme og steller for familien. Og, ja..kanskje hun er fornøyd, men disse mennene må pokker meg ta litt ansvar for sin kones lykke og velbefinnende. Jeg har en nabo som har fått barn med sin thailandske kone, hun er kjempe vakker. Han ser ut som noe kun en mor kan være glad i.. Den stakkars jenta jobber seg halvt ihjel, og er bestandig hjemme...Det kan jo ikke være lykken for henne akkurat. Jeg har snakket mye med henne og hun savner familien sin enormt mye, men hun får ikke ringe hjem mere en en gang i mnd fordi det er for dyrt. Hun får heller ikke jobbe. Hun har tre venninner som også bor i Oslo området, men alle har blitt berøvet sin frihet som "takknemlighet" for at de er så heldige å få være gift med denne mannen. Og hvis de sier imot mannen så har hun fått beskjed om at hun blir satt på gaten (uten penger selvfølgelig) Jeg har tilbudt meg å hjelpe jenta, og hun har fått ringe til familien hos meg. Men mere får jeg ikke gjort.. Ikke alle har det sånn, men vi må ikke glemme de som opplever dette i sitt nye land. Og at norske jenter har egene meninger skal dere menn være glad for..det er en av de fordelene som følger med et fritt demokrati og menneskerettigheter. Så hent koner fra hvor dere vil, men for pokker, vis de respekt. Menn har ikke større verdi og større rett til å leve ut sine drømmer Kanskje denne mannen har flotte, udefinerbare og diffuse egenskaper som "sjarm" og "utstråling", noe dere jenter påstår at dere legger avgjørende vekt på (fremfor det vi alle vet er sant: dvs. hvorvidt mannen er kjekk nok, tjener nok osv.). Har da sett norske psykopater som mishandler sine partnere både fysisk og psykisk med et langt vedheng av villige kvinner som (og jeg siterer): "gjerne tar en blåveis i ny og ne hvis jeg kunne fått en så kjekk mann". Hadde denne fyren vært kjekk ville sikkert norske jenter stått i kø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svigerinne Skrevet 2. mai 2009 #268 Del Skrevet 2. mai 2009 Hmmm... alle de asiatiske damene jeg kjenner, både de som er gift med familiemedlemmer og vennene deres, samt naboer av meg - alle de damene er ute i jobb. Og alle har sine meningers mot og gir gjerne mennene inn hvis de har surret med økonomien eller har drukket for mye. Hva er det de ikke har forstått, eller rettere sagt mennene deres? Man finner kjærligheten alle steder i verden, og hvem som er best av damer herfra eller derfra er meg revnende likegyldig så lenge man behandler hverandre med respekt. Jeg tror ikke asiatiske damer er større dotter enn damer fra andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_forundret_* Skrevet 2. mai 2009 #269 Del Skrevet 2. mai 2009 Kanskje denne mannen har flotte, udefinerbare og diffuse egenskaper som "sjarm" og "utstråling", noe dere jenter påstår at dere legger avgjørende vekt på (fremfor det vi alle vet er sant: dvs. hvorvidt mannen er kjekk nok, tjener nok osv.). Har da sett norske psykopater som mishandler sine partnere både fysisk og psykisk med et langt vedheng av villige kvinner som (og jeg siterer): "gjerne tar en blåveis i ny og ne hvis jeg kunne fått en så kjekk mann". Hadde denne fyren vært kjekk ville sikkert norske jenter stått i kø. Og jeg forundres hver gang jeg leser innlegg fra deg og tenker "hva slags kretser er det egentlig han vanker i?" for som kvinne kjenner jeg meg ikke igjen i dine beskrivelser. Jeg kjenner ikke mange mishandlede kvinner, eller kanskje jeg kjenner flere enn jeg er klar over - noe som godt kan være tilfelle!? Uansett, hun jeg vet jeg om holdt ut pga. ungene helt til hun innså at hun skadet ungene ved å bli. Aldri hørte jeg henne si at mannens utseende eller lommebok var verdt alle slagene. Jeg har bodd mange steder i landet og arbeidet mange steder og derved vært i kontakt med mange folk av forskjellige slag men stereotypene dine har jeg møtt svært få av. Igjen, hvilken omgangskrets er det du har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #270 Del Skrevet 2. mai 2009 Og jeg forundres hver gang jeg leser innlegg fra deg og tenker "hva slags kretser er det egentlig han vanker i?" for som kvinne kjenner jeg meg ikke igjen i dine beskrivelser. Jeg kjenner ikke mange mishandlede kvinner, eller kanskje jeg kjenner flere enn jeg er klar over - noe som godt kan være tilfelle!? Uansett, hun jeg vet jeg om holdt ut pga. ungene helt til hun innså at hun skadet ungene ved å bli. Aldri hørte jeg henne si at mannens utseende eller lommebok var verdt alle slagene. Jeg har bodd mange steder i landet og arbeidet mange steder og derved vært i kontakt med mange folk av forskjellige slag men stereotypene dine har jeg møtt svært få av. Igjen, hvilken omgangskrets er det du har? Du kjenner garantert flere enn du er klar over. Folk i "høyere klasser" av samfunnet snakker bare ikke om det og skjuler det bedre enn i "lavere lag". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #271 Del Skrevet 2. mai 2009 De asiastiske damene som har vært her i byen lenge nok til å få oppholdstillatelse samles i et hjørne på det lokale utestedet som visstnok bare kalles fingehjørnet. Når det er sagt tror jeg ikke de er representative for asiatiske damer generelt, men nå er det jo nå en gang sånn da at de fleste asiatiske damer i Norge stort sett er hentet på en eller annne go go bar og ikke er representative overhodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 2. mai 2009 #272 Del Skrevet 2. mai 2009 Og jeg forundres hver gang jeg leser innlegg fra deg og tenker "hva slags kretser er det egentlig han vanker i?" for som kvinne kjenner jeg meg ikke igjen i dine beskrivelser. Jeg kjenner ikke mange mishandlede kvinner, eller kanskje jeg kjenner flere enn jeg er klar over - noe som godt kan være tilfelle!? Uansett, hun jeg vet jeg om holdt ut pga. ungene helt til hun innså at hun skadet ungene ved å bli. Aldri hørte jeg henne si at mannens utseende eller lommebok var verdt alle slagene. Jeg har bodd mange steder i landet og arbeidet mange steder og derved vært i kontakt med mange folk av forskjellige slag men stereotypene dine har jeg møtt svært få av. Igjen, hvilken omgangskrets er det du har? 1) Som de fleste psykopater virket fyren helt normal, en god stund. Jeg har ikke mer kontakt med ham, jeg nekter av prinsipp å omgås folk som slår damer, barn eller dyr (og han var/er kvinnemishandler og dyreplager). At dottene jeg omgås gir faen og faktisk lar ham invitere seg selv til sosiale tilstelninger er hinsides min forstand, men jeg kan ikke nekte dem å la ham komme (bare unngå ham selv som best jeg kan). 2) De fleste damer er vel ikke som beskrevet ovenfor, men at fyren får mer hunnkjønn enn han klarer å svelge unna, selv når nevnte kvinner VET hva for et svin han er, er et faktum. Kanskje han også har "utstråling"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtend Skrevet 2. mai 2009 #273 Del Skrevet 2. mai 2009 Jeg ser at innlegget mitt kan misforstås. Jeg mener ikke at asiatiste damer ikke har egne meninger osv., jeg sier at mange norske menn ikke tror at de har det. Så da er det jo mannen det er noe galt med, ikke den asiatiske dama. Ja, men da er vi enige. Jeg har vært borti flere som har hentet seg kone fra Asia. De sier alle det samme, de vil bare ha ei som er enkel å ha med å gjøre, ei som står på kjøkkenet og ei som holder orden hjemme, og gir ham et par barn. Et par av dem har til og med sagt at de synes norske kvinner er kravstore og vanskelige som ikke lenger har mannens ve og vel øverst på lista si. De liker oss rett og slett ikke, og tror at ved å hente seg en asiatisk dame skal de også hente seg en god gammeldags 50-tallskone. Noen mannfolk (og kvinner) burde virkelig sette seg godt inn i kulturen, religionen og tradisjonene til sine fremtidige ektefeller for å unngå å gå på en kjempesmell. For å være helt ærlig så var ikke jeg helt forberedt på kulturforskjellene mellom meg og kona, men med gjensidig kommunikasjon og forståelse så løste det seg etterhvert. Thaidamer er forresten like kravstore som sine norske søstre, men kravene er kanskje ikke de samme. Du nekter vel ikke på at mange av de som henter seg kone i Asia, er de som rett og slett ikke klarer å ordne seg dame i Norge? Det er godt mulig. Jeg har tre venner som er gift med thaidamer, og ingen av de kommer fra grisegrendte strøk, ei heller har de store problemer med å skaffe seg norske damer. De finner rett og slett mentaliteten og livsgleden hos thaidamer mer tiltalende enn hos norske damer. En kamerat opplevde at hans tidligere norske samboer dumpet han fordi han ikke hadde høye nok ambisjoner, hun likte ikke at han var fornøyd med jobben han hadde, men mente han burde sikte høyere. Men det han hadde mest lyst til var å stifte familie. Hans nåværende thaikone er strålende fornøyd over at han er hjemme hver kveld og klarer å forsørge familien sin på en god måte. Der ligger noe av forskjellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 3. mai 2009 #274 Del Skrevet 3. mai 2009 Wow, denne tråden har pågått i rykk og napp over mange år... Har stort sett bare lest trådstarters innlegg. Det er en noen menn i området her som har giftet seg med kvinner fra Thailand. Fellesnevneren for slike ektepar er ofte at den norske mannen er middelaldrende, overvektig og mindre pen å se på. Hvorfor en kvinne fra Thailand ønsker å gifte seg med sin normann vet jeg ikke, men så lenge hun samtykker, synes jeg det er flott at begge parter deler livene sine med hverandre slik de ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare en menn Skrevet 13. mai 2009 #275 Del Skrevet 13. mai 2009 jeg har ikke lest hele tråden, men det jeg har lest gjør meg skremt. La meg minne dere damer om et par ting. i dag er det ca godt over 50% av alle ekteskap og samboerskap som havarere. minst 90% av disse er det damene som velger å droppe ut. Ikke for at de må, men for de at de kan. De siste 10-20 årene er det noe tvilsome menn som har hentet seg kone fra asia. Men det er en tred som er i ferd med å snu. flere og flere oppegående kjekke gutter velger nå og gjøre det samme. Og flere vil følge etter. Hvorfor? jeg tror at i lys av det er nå mere legitimt å være sammen med ei jente fra asia, så gidder mange norske gutter ikke å bruke mere tid å krefter på norske damer. Det er ikke lett å gjøre ei norsk jente fornøyd. Dere sier og gjør så gjør så mye neggativt. (ta denne tråden for eksempel) en gutt som blir mann, som følger med på livet runt seg og som for seg litt livserfaring kan fort bli litt svimmel av dere damer. Det finnes mange flotte oppegående jenter/damer i dette lande, men probleme er at det blir færre av dere. Til dere damer, senk skuldrene litt, ikke bruk de 40 skilte damene på jobben som samlivsrådgivere, la typen gjøre de tingene du vil at han skal gjøre, på hans måte, osv, osv. Forsetter dere denne trenden med å gjøre dere uappetitelige for norske menn, så for dere i alle fall bli vant til å se asiatiske jenter, for de kommer det til å bli mange fler av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. mai 2009 #276 Del Skrevet 14. mai 2009 Så trist at det finnes så mange fordommer mot utenlanske kvinner og norske menn. Her i gata hvor jeg bor, er det tre utenlandske (asiatiske) damer som er gift med hver sin nordmann. Alle mennene ser bra ut, og de har gode jobber. Den ene er lege, den pilot og den tredje advokat. De er slanke og hyggelige og damene deres virker ikke på noen måte undertrykket. Alle damene jobber og har også høyere utdannelse. Jammen godt at noen klarer å finne kjærligheten på tvers av rasebarrierer uten å la seg stanse av andres fordommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinsen Skrevet 14. mai 2009 #277 Del Skrevet 14. mai 2009 jeg har ikke lest hele tråden, men det jeg har lest gjør meg skremt. La meg minne dere damer om et par ting. i dag er det ca godt over 50% av alle ekteskap og samboerskap som havarere. minst 90% av disse er det damene som velger å droppe ut. Ikke for at de må, men for de at de kan. De siste 10-20 årene er det noe tvilsome menn som har hentet seg kone fra asia. Men det er en tred som er i ferd med å snu. flere og flere oppegående kjekke gutter velger nå og gjøre det samme. Og flere vil følge etter. Hvorfor? jeg tror at i lys av det er nå mere legitimt å være sammen med ei jente fra asia, så gidder mange norske gutter ikke å bruke mere tid å krefter på norske damer. Det er ikke lett å gjøre ei norsk jente fornøyd. Dere sier og gjør så gjør så mye neggativt. (ta denne tråden for eksempel) en gutt som blir mann, som følger med på livet runt seg og som for seg litt livserfaring kan fort bli litt svimmel av dere damer. Det finnes mange flotte oppegående jenter/damer i dette lande, men probleme er at det blir færre av dere. Til dere damer, senk skuldrene litt, ikke bruk de 40 skilte damene på jobben som samlivsrådgivere, la typen gjøre de tingene du vil at han skal gjøre, på hans måte, osv, osv. Forsetter dere denne trenden med å gjøre dere uappetitelige for norske menn, så for dere i alle fall bli vant til å se asiatiske jenter, for de kommer det til å bli mange fler av Jeg har funnet mange oversikter over antall skilsmisser men ingen som sier at 90 % av skilsmissen er kvinnenes valg - men du har kanskje en link som viser det. Nå har ikke jeg noe imot asiatiske damer, men det er fordi de jeg kjenner er oppegående damer som både jobber og har familie og mann. Min svigerinne steller ikke bedre med sin mann enn det jeg gjør med min mann, så der er det ingen forskjell - hun er faktisk strengere enn meg. Det er mange grunner til at menn velger asiatiske kvinner og ut fra det jeg har hørt fra de jeg kjenner så er ikke årsaken at de norske kvinnene er uappetittelige. Men rett og slett at det bare skjedde mens de var på tur et eller annet sted, min fetter fant sin kone i samme by som han bodde i her i Norge. Jeg for min del er min egen rådgiver og det er faktisk ikke så mange på jobben min som er skilt, to damer av 20 - det er ikke ille. Jeg tror det kommer an på den holdningen man viser verden som avgjør hvordan man får det sammen med en partner, viser man en generell negativitet så varer ikke forholdene lenge enten konen er herfra eller derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 15. mai 2009 #278 Del Skrevet 15. mai 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #279 Del Skrevet 15. mai 2009 Så det du sier at hvis menn får valget mellom en smellvakker thai-dame og en norsk dame som er sur og feit, så skal de velge Øgla kun fordi hun er norsk? Heller en BRA dame fra f.eks. Russland enn en søplete fra Norge. (sier ikke at norske damer generelt er søppel, men at jeg heller vil ha noe fra øverste hylle i Russland enn en som er midt på treet og norsk). --- Jeg tar den peneste dama uavhengig om hvilket land hun er fra eller hvilken hudfarge hun har. Og Jeg har sett mange pene jenter fra Asia. Skulle gjerne prøvd meg på nabodama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norsk mann 35 Skrevet 13. august 2009 #280 Del Skrevet 13. august 2009 Jeg har fulgt denne tråden litt nå, og det er nesten skremmende hva dere tenker, både kvinner og menn. Men jeg tror det sier endel mer om dere som leser og skriver på dette forumet, enn den generelle Norsk oppfatningen. Selv har jeg som ung Norsk mann, vært gift med ei jente fra Thailand på omtrent min egen alder, nå i 6 år. Vi har en liten sønn på 1 år. Min kone er beinhard, skapet skal stå der det skal, og hun vet hva hun vil ellers. Jeg har heletiden latt henne gjøre det som hun mener er best, med tanke på at hun kom til Norge uten å kjenne noen, bortsett fra vi besøkte venner i london først, hun besøkte meg 2 ganger i norge før vi giftet oss. Vi har det vi kaller et normalt ekteskap. Vi er urbane mennesker fra hver vår side av kloden. jeg påstår at vi har mer til felles enn hva jeg har med ei landsbygd jente i Norge. men poenget her er bare at selv om du ser og hører de verste tilfellene der mr. Sokkelessen Bygdeorginal finner ei snelle fra indre Issarn, og binder henne fast på kjøkkenet, er dette ikke normen. det hadde vært meget nyttig for dere som roper høyest om feminister, mannsgriser og andre tåpligheter, omdere hadde satt dere litt mer inn i sakene. Blitt kjent med noen flere, ikke bare lese Vg og se på TV. Det finnes massevis av jenter fra asia, og andre deler av verden som kommer til norge, Sverige osv, som happy brud, og er resurssterke, har et fint samliv og har det bra og vanlig. Og krangler som alle andre... ;-) Og selv den mannen du ser som ser ut som den verste harry-sekken du vet om, kan vise seg å være en gentlemann, oppegående og velformulert osv, bare du blir kjent med ham. jeg snakker av erfaring. Jeg er selv 36 år, og blir definert av andre som en attraktiv, kjekk mann, som jobber i Telecom og gjør det bra. at jeg har valgt meg en kjæreste fra asia er det mange grunner til, og vi møter sjelden slike fordommer som her. heldigvis, og kanskje fordi dere er en gjeng Ottar og bygdeorginaler hele gjengen. Eller at man får en annen opplevelse og inntrykk når man ser sånne som oss sammen.... jeg bare lurer, og synes dere burdte bedrive tiden med noe mer produkttivt. lykke til videre, husk å ta av skylappene av og til, og løft blikket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå